Maserati Quattroporte Sport GT drīz Latvijā 9

 
25.septembris 2006 14:10

Maserati Quattroporte Sport GT ir viens no retajiem izteikti sportiskajiem prestiža sedanu klases pārstāvjiem. Jau Quattroporte bāzes modelis ar saviem tehniskajiem risinājumiem un stilu pārveidoja izpratni par prestiža sedaniem.

Elegants un komfortabls prestiža automobilis ar sporta gēniem

- dinamiskāka gaita un labāka noturība uz ceļa
- paātrinātas darbības DuoSelect ātrumkārba
- jauni 20 collu riteņi un stingrāka Skyhook piekare
- interjera apdare ar karbona paneļiem
- dizaina akcenti ar melnām restītēm



Savukārt jaunajai modifikācijai Quattroporte Sport GT piešķirta vēl papildu dinamikas deva un sportiskuma porcija. Rezultātā iegūtas tādas gaitas īpašības, kas vairāk piestāvētu īstam Gran Tourismo sporta tipa automobilim, nevis komfortablam četrdurvju sedanam.

Šis efekts panākts ar gandrīz vai minimāliem līdzekļiem. Pirmkārt, manuālajai sešpakāpju Maserati DuoSelect ātrumkārbai ar elektrohidraulisko pārslēgšanas mehānismu, ko darbina ar sviriņām pie stūres rata kā sacīkšu automašīnai, ieviesta Sport programma. To ieslēdz ar atsevišķu pogu un tā ļauj palielināt pārnesumu pārslēgšanas ātrumu par 35 procentiem. Otrkārt, pārstrādāta izplūdes sistēma, kas ļauj pie lieliem apgriezieniem precīzāk izbaudīt V8 cilindru motora dobjo un šarmanto dziesmu, nepārkāpjot trokšņa līmeņa ierobežojumus.



Treškārt, pamatīgi modificēta ritošā daļa. Adaptīvā Skyhook piekare darbojas pēc izmainītas programmas, kas padara to stingrāku un asāk reaģējošu dinamiskos braukšanas režīmos. 18 collu riteņu vietā izmantoti jauna dizaina septiņu spieķu riteņi ar 20 collu diametru. Savukārt Brembo bremžu sistēmas darbību smagākos apstākļos uzlabo metāla armējuma caurulītes kā sacīkšu motocikliem. Rezultātā lielais četrdurvju auto ieguvis asāku raksturu un labāku saķeri ar asfaltu līkumos.



Vizuāli Quattroporte Sport GT var atšķirt pēc dekoratīvajām radiatora restītēm ar melnu krustenisku ornamentu, kas atgādina klasiskos Maserati sacīkšu modeļus. Interjers izceļas ar perforēta alumīnija pedāļiem, sportiska dizaina stūres ratu un karbona apdares paneļiem koka paneļu vietā. Vienkrāsainā melnā āda akcentēti nošūta ar dekoratīvām sarkana diega vīlēm.

Sporta tehnika prestiža automobilim

Tā kā jau Maserati Quattroporte bāzes modelis kļuva slavens kā ātrs un dinamisks supersedans, nebija vajadzības mainīt nedz spēka agregātu, nedz kopējo konstrukciju. Tās pamatā ir īpatnēja šasija ar lielisku balansu un masas sadalījumu pa asīm 47 % priekšā un 53 % aizmugurē, kas ir gandrīz ideāls klasiskās piedziņas automobilim. Lai to panāktu, pirmo reizi pasaulē izmantots prestiža sedanam neierasts agregātu izvietojums, kas parasti raksturīgs divvietīgiem sporta auto. Motors atrodas aiz priekšējās ass iespējami tuvu automobiļa vidum, savukārt ātrumkārba pēc Transaxle principa novietota aizmugurē pie pakaļējā diferenciāļa!



Maserati V8 cilindru 4,24 litru darba tilpuma dzinējs konstruēts pēc tādiem pat principiem kā sacīkšu agregāti un var lepoties ar teicamu lietderīgās jaudas attiecību 95,2 ZS uz litru. Maksimālā jauda ir 400 ZS (295 kW) pie 7000 apgr./min, maksimālais griezes moments – 451 Nm pie 4500 apgr./min, turklāt 75 procenti no tā pieejami jau pie 2500 apgr./min, kas ir ļoti būtiski ikdienas ekspluatācijā. DOHC konfigurācijas motoram ir maināmas ieplūdes fāzes, savukārt akseleratora komandas tiek nodotas elektroniski pa vadiem pēc drive-by-wire tehnoloģijas, kas vēl nesen bija pieejama tikai aviācijā.

Pateicoties šim motoram un Maserati DuoSelect elektrohidrauliskajai transmisijai Quattroporte (arī modifikācijā Sport GT) izceļas ar īstu sporta automašīnas dinamiku, kāda reti sastopama komfortablo prestiža sedanu vidū: maksimālais ātrums 275 km/h un uzrāviens no vietas līdz 100 km/h 5,2 sekundēs. Turklāt DuoSelect ātrumkārba ļauj vadītājam gan aktīvi pārslēgt pārnesumus pašam, gan arī ļauj paslinkot un uztic to elektronikai.



Tāpat adaptīvā riteņu piekare Skyhook dod iespēju viena automobiļa korpusā iemiesoties diviem dažādiem raksturiem. Lai panāktu maksimālu komfortu, var izvēlēties “vismīkstāko” programmu Normal, savukārt ātrai un aktīvai braukšanai paredzēta programma Sport ar stingrāku darbības režīmu. Jebkurā gadījumā piekares ģeometrija nodrošina permanentu stabilitāti, lai, gaitu uzsākot, mašīnas priekšgals neceltos gaisā un bremzēšanas laikā nedurtos zemē. Divi darbības režīmi (parastais un sporta) ir arī Maserati Stability Programme (MSP) sistēmai, kas kontrolē bremžu un motora darbību, stabilizējot auto un palīdzot vadītājam ekstremālos apstākļos.

Estētika un komforts

Ne tikai Maserati Quattroporte tehniskie risinājumi pārsteidza visnotaļ konservatīvo prestiža sedanu pasauli, to pašu izdarīja arī Pininfarina studijas veidotais dizains. Reti izdodas lielu (5,05 metri garumā un 1,9 metri platumā) četrdurvju automobili (Quattroporte itāliski nozīmē tieši četras durvis) apveltīt ar tik sportiskām un pievilcīgām līnijām, tajā pat laikā nezaudējot ne kripatiņu no nepieciešamās elegances. Tas panākts ar harmoniski izliektu sānu līniju un plūdenām apjomu pārejām. Savukārt priekšējās dekoratīvās radiatora restītes klasiskā ovāla veidā ar trejžubura emblēmu un motortelpas ventilācijas atveres sānos ļauj nekļūdīgi pazīt Maserati.

Lai perfekti savienotu sportiskumu ar komfortu un prestižu, arī interjera dizainā izmantoti vairāki interesanti risinājumi. Individuāli regulējami ir visi četri sēdekļi, pat aizmugurējie. Vadītāja rīcībā ir 14 dažādi regulējumi un trīs sēdekļa pozīcijas, ko var iestādīt atmiņā. Iekāpšas atvieglošanai stūres statnis automātiski paceļas uz augšu, un sēdeklis atvirzās atpakaļ. Īpaši aizmugurē sēdošo ērtībām paredzēta funkcija, kas ļauj piespiedu kārtā pavirzīt priekšējā pasažiera sēdekli vēl par 22 cm. Šī podziņa atrodas aizmugurē sēdošā pasažiera rīcībā gadījumam, ja viņa sociālais statuss atļauj izrīkot visus pārējos.

Mājīgumu salonā rada Poltrona Frau firmas ādas apdare, kā arī divu zonu klimata kontroles iekārta. Par izklaidi rūpējas Bose kompānijas audioaparatūra. Pēc klienta vēlmēm iespējams instalēt arī mobilo telefonu, televizoru un DVD atskaņotāju. Vispār Maserati Quattroporte interjeru var viegli pielāgot katra konkrētā pircēja gaumei un individualitātei Maserati personalizācijas programmas ietvaros.

Tuvākajā laikā vienīgā oficinālā Maserati pārstāvja Baltijas valstīs – Modena Motors autosalonā, K. Ulmaņa gatvē 114/3 būs iespējams klātienē iepzīties ar šo Maserati modeli.

 
Visi komentāri
 
212194. viesis 25.septembris 2006 14:31
0 0 Atbildēt

Ir labs... :45:

212196. viesis 25.septembris 2006 14:41
0 0 Atbildēt

Būs glīts auto priekš reali biezajiem ļautiņiem un banķieriem, kuriem šobrīd piegriezušies jaunie bembji , merši un lendkruiseri. Ja nevar pavilkt maibachu vai rolls roisu - tad šitas būs tieši laikā. Jāiesaka būs arī kaimiņu meitenei - vienas bankas ierindas darbiniecei. Neslikti dzīvo šodien bankās strādājošie - dažu gadu laikā dzīvoklis kotedžas mājā, divas jaunas toijotas - varbūt, var vēl paņemt klāt maserati ??

212197. viesis 25.septembris 2006 14:42
0 0 Atbildēt

kādēļ biznesa klases autiņam nav normālas automatiskās kārbas?

212199. viesis 25.septembris 2006 14:43
0 0 Atbildēt

drive-by-wire, liekas wrc rallijaa jau sen tiek izmantota... :o

Poga, ar kuru no aizmugures var raustiit priekshaa seedosho, liekas jociigs atribuuts :)

"oficinaalais paarstaavis"

212201. viesis 25.septembris 2006 14:53
0 0 Atbildēt

edzuli - itāļi piešķir citu jēgu vārdam braukt...

un vēl - ja ir nosaukums Maserati Quattroporte Sport GT - kāpēc auto, kura nosaukumā figurē vārds sport būtu jābūt ar automātu???

iedomājies Ferrari uz dabasgāzi un ar automātisko kārbu... :D

paskaties labāk šo te -> video.google.com/videoplay?doc...son+motorworld

212203. viesis 25.septembris 2006 14:54
0 0 Atbildēt

paskaties kās saistīts ar itāliju...

212231. viesis 25.septembris 2006 16:53
0 0 Atbildēt

Labais

212258. viesis 25.septembris 2006 23:36
0 0 Atbildēt

jaa iista ''sport'' galvenaa atshkjiriiba no parasta quattroporte ir 20'' diski. vismaz uz sho versiju ferrari vareeja aizdot savu 540 zs V12, bet nekaa :)

212360. viesis 26.septembris 2006 14:17
0 0 Atbildēt

Vot lasu šito reklāmrakstu un rodas riktīga "de ja vu" sajūta, kaut kur tas jau ir bijis..... Nu ja, ja Maserati Quatroporte nosaukumu nomainam uz Jaguar XJR :D tad var tik lasīt un brīnīties ;)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti1111

Mercedes: cilvēkveidīgie roboti cilvēku vietā

Mercedes-Benz rūpnīcās ieradīsies cilvēkveidīgie roboti, kas aizstās cilvēkus smagākos ikdienas darbos. Pagaidām tas ir eksperiments. Lasīt vairāk

 

Volkswagen ID.Unyx – sportisks krosovers Ķīnas tirgum 4

Volkswagen ID.Unyx ir gandrīz tas pats Cupra Tavascan, tomēr ne gluži. Lasīt vairāk

 

Elektriskā Škoda Epiq par 25 000 eiro ieradīsies 2025. gadā (+ FOTO) 15

Čehijas autobūves uzņēmums Škoda gatavo elektrisku mazauto, kas būs pievilcīgs arī cenu ziņā. Lasīt vairāk

 

Visu laiku jaudīgākais Volkswagen universāls – vēl viens elektriskais GTX saimes modelis (+ FOTO) 13

Reizē ar ID.3 GTX debitējis vēl viens šīs saimes modelis – ID.7 GTX Tourer. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti