„Latvijas gada auto” konkursa pirmais balsojums pēc pieciem šogad aizvadītiem jaunu automobiļu izmēģinājumu braucieniem nupat noslēdzies. Tas ļāvis apkopot arī pirmo spēkratu desmitnieku, starp kuriem viens auto kļūs par uzvarētāju.
„Ziemassvētkus izvēlējos kā atskaites punktu pirmās balsošanas kārtas noslēgumam. Šādi žūrijas dalībniekiem aptuveni 50 cilvēku sastāvā kopš pēdējā salidojuma devām divus mēnešus ilgu laiku pārdomām, noskaidrojot savas simpātijas. Šajā laikā konkurss nebija apstājies, atvērto durvju dienas pasākumā pieteikto spēkratu testiem rīkoja vairākas autoražotāju oficiālās pārstāvniecības.
Konkursa pusfināla barjeru spējis pievārēt pat kabriolets, proti, "Volkswagen Eos".
Tomēr žūrijas locekļu atsūtītajās anketās nefigurē tikai pēdējās izmēģinātās mašīnas. Visi 35 šogad konkursā dalību ņēmušie auto ir saņēmuši kaut viena balsotāja atzinību, starp citu, tas konkursa vēsturē ir nebijis fakts. Šādi vēlos pasvītrot, ka arī konkursa ietvaros pirmie prezentētie spēkrati spēj atstāt neizdzēšamas atmiņas žūrijas locekļu vidū un tie atzīti par racionālākiem pirkumiem, nekā vēlāk klāt nākušie pretendenti,” stāsta konkursa organizators Atis Jansons.

Miniveni finālistu vidū ir visvairāk, attēlā divdomīgākais no tiem "Citroen C4 Picasso".
Lai atvieglotu žūrijas izvēli finālā, balsotājiem neklātienē vajadzēja aizpildīt anketas, kurās katram jāizvēlas sešus simpātiskākos braucamrīkus gada auto nominācijai un vienu teicamāko auto katrā no sešām papildnominācijām. Papildus nominācijā uzvar tas spēkrats, kas visvairāk figurējis žūrijas locekļu balsojumā. Te laureāti skaidri, lai gan tos paziņos konkursa fināla dienā. Tad arī noskaidros uzvarētāju galvenajā nominācijā. Jo patlaban atšķetināti tikai 10 finālisti, kas žūrijai šķituši atbilstošākie gada auto titulam. Pirms finālistu publicēšanas, vērts ko atzīmēt. Konkursa 11 gadu vēsturē tikai vienreiz uzvaru nav guvis vidējās klases spēkrats, nu tāda finālistu vidū nemaz nav. Tātad uzskaitām 10 uz galveno nomināciju pretendējošos auto alfabēta secībā:
1. „Audi A6 Allroad”;
2. „Citroen C4 Picasso”;
3. "Ford S-Max";
4. "Honda Civic";
5. „Hyundai Santa Fe”;
6. „Nissan Note”;
7. "Škoda Roomster";
8. "Peugeot 207";
9. "Seat Leon";
10. „Volkswagen Eos”.
„Šo modeļu vidū prognožu mīlētāji arī var meklēt konkursa galveno laureātu. Starp finālā iekļuvušajām mašīnām gan nebūs doti dažiem auto atsevišķi punkti par to, ka tie būtiski dominējuši pusfināla balsojumā. Ikviens no žūrijas locekļiem iepazīsies ar tādu finālistu sarakstu, par kuriem nospriedis žūrijas vairākums, nevis viņš viens individuāli. Balsotājs gan varēs atzīmēt savu auto galvenajai nominācijai, taču viņa rīcībā dotos punktus nevarēs atdot tikai vienam auto. Tos būs jāizdala starp vairākiem finālistiem. Tādēļ konkursa galvenais uzvarētājs būs skaidrs tikai pēdējās balsošanai atvēlētajās minūtēs. Eiropas gada auto taču šogad pierādīja, ka šajā prestižajā konkursā var uzvarēt arī tāds auto, par kuru atdevuši kaut punktu katrs no balsotājiem, nevis tāds, kas visvairāk anketās figurējis pirmajā vietā,” atklāj Atis Jansons.

"Škoda Roomster" automobilim uzvaru prognozē teju vairākums, taču patiesību uzzināsim pēc trīs nedēļām.
Konkursa organizators domā par „Ford S-Max” automobili, šis arī mūsu valsts konkursa finālistu vidū iekļuvušais minivens eiropiešu mēroga konkursā nepavisam nekotējās kā absolūts uzvarētājs. Tomēr, punktu pa punktam savācis no katra balsotāja, izcīnīja uzvaru. Līdzīgs sižets var izveidoties arī mūsu konkursa finālā, nu tā norises diena nosprausta negrozāma. Tieši pēc trīs nedēļām, 18. janvārī konkurss arī noslēgsies, vieta tradicionālā. Rātslaukumā šajā ceturtdienā ap pusdienlaiku būs izstādīti šogad konkursā dalību ņēmušie auto, bet vakarā turpat blakus Melngalvju namā notiks apbalvošanas ceremonija.
Pretendentu saraksts »»
Mareks Ivans
konkursa preses sekretārs
Tā škoda tak izskatās tik pat kroplīga kā Londonas takši...