Dakāra: Ударим автопробегом по бездорожью! 17

 
10.janvāris 2007 0:38

Esam beidzot ārā no tuksneša! Viss kārtībā, visi pie veselības, auto gan dabūja ciest visi, bet kustas. Šajā posmā mums piebiedrojās ekipāža no Maskavas un, principā visas 4 ekipāžas izbrauca veiksmīgi bez vērā ņemamām problēmām.

"Stienis Team International" komandas dienasgrāmatas sākums ir šeit »»

Fotogalerija »»

Tas ir jāredz!!!
Foto: Āris Cēders
9.01.2006.
Tas viss nesamērīgi tālais ceļš līdz tuksnesim bija to trīs dienu vērts! Bish pa vieglu gan bija, gatavojāmies kam smagākam un kas pats trakākais – smilšu trapus pat neiemēģinājām. Pastumdījām un parakām gan. Labi, ka zhiguls bija izslimojis visas savas slimības jau līdz tuksnesim – tur tiešām visam ir jāstrādā nevainojami (cik nu žiguls var būt nevainojams). Vienīgi benzīna sūknis karstumā sāka iebremzēt un nācās uzlikt atpakaļ veco, kuru iepriekš nomainījām Tarifā. Baidījāmies, ka zhiguls karsīs, jo ātrumi mazi, kamēr gāzēšana nepajokam, bet viņš to nedarīja pārsteidzošā kārtā. Žiguls ir īpaši piemērots Sahārai.

Tuksnesī nav tā, ka nav nekas, tur visu laiku vis kaut kas ir. Beidzot dabūjām tā pavairāk pagrozīt baranku un pagāzēt. Tāpat tuksnesī ik pa gabalam mētājas diezgan daudz visādas autodetaļas, izpūtēji, bamperi, arī auto vraki. Pieļauju tāpēc, ka turējāmies maksimāli pie tipiskā maršruta.

Grūti tā pēc trim dienām uzreiz apkopot domas, īsumā (kamēr Mauritānijas super-ātrais internets uploadē bildes – iet jau otrā stunda) - pirmā diena sākās ar diezgan cietu akmeņainu virsmu, tur arī palika izpūtējs, jeb pareizāk sakot ceesu alus bundža, kura tika norauta un ieguvām atpakaļ sporta skaņu. Vakarā ar lauku metodēm tuksneša vidū tas tika atkal sataisīts (gan ne uz ilgu laiku). Vieglus uztraukumus Arnoldam sagādāja viņa audi ātrumkārba - pēc izmisīgiem pūliņiem dabūt vaļā skrūvi, pa kuru ieliet eļļu, tas neizdevās, taču iekšā tur nav daudz.

Otrās dienas vidusdaļā izbraucām okeāna krastā un ceļš turpinājās pa turieni. Taču tas, lai arī izklausās labi, nemaz tāda romantika nebija. Okeāna krasts diezgan mīksts, jābrauc maksimāli tuvu ūdenim, vislaik bēgot no viļņiem. Turklāt vislaik pa tramplīniem! Vēl ir jāievēro paisuma un bēguma laiki. Faktiski ir tādi 4 stundu logi, kuros ir jāizbrauc maksimāli daudz un tad jāmeklē, kur nozust. Šādi kalkulējot dienā nobraucamos attālumus diemžēl nekādi nevarējām apstāties pie lielajām kāpām – tur būtu exclusīvs sand-boards, taču tur, kur mēs „trāpījām” arī nebija slikti – vismaz pamēģināts ir. Neslīd galīgi nemaz. Bet nu interesanti vienalga. Turpat okeāna krastā zem klajas debess arī pārnakšņojām.

Trešajā dienā toties žigulim pazuda bremzes! Nedaudz vēl paforsējot krastu un arī nedaudz ūdeni, sasniedzām Mauritānijas galvaspilsētu Nouakchott, kur pašā centrā pārplīsa labā priekšējā bremžu šļauka. Operatīvais remonts uz vietas šoreiz aprobežojās ar attiecīgās bremžu trubas noglušīšanu, jo rezerves šļauku, kura vēl Tarfayā točna bija, nevaram vairs atrast. Tagad zhiguls bremzē ar 3 ratiem – diezgan sūdīgi, bet stājas. Ja šļauka pati no sevis neuzradīsies, tad nāksies tāpat arī braukt līdz galam. Tāpat nav pagaidām ieplānots remontēt izpūtēju, kurš ir vienkārši apnicis.

Iekārtojāmies samērā ekskluzīvā kempingā, satikām dažus dalībniekus un šovakar ceram satikt vēl. Ekipāžai ar Land-Rover Defender sajūga disks bija sadalījies divās daļās un jaunu sajūga disku nezin kāpēc uz kempingu atveda pats Gambijas vēstnieks. Brītiņu vēlāk pie kempinga pieripoja arī lielās Dakāras tehniskās palīdzības mašīnas. Franciski (un tikai) runājošais šoferis gan neko vairāk paskaidrot nespēja. Rīt ceram ieraudzīt OSCarus.

Nedaudz sācis arī neiet otrs audi (Egils/Normunds), motors neejot vairs nemaz. Pagaidām nav ideju, kas par vainu, bet nu daudz vairs arī nav palicis. Rīt braucam uz Senegālu. Tiek solīts murgs uz robežas – nu esam jau nedaudz apraduši. Šeit VISI par visu nezin kāpēc ir ieplānojuši šausmīgi uzvārīties, taču nemaz tik ļoti viņiem nav jāklausa. Pamazām norūdāmies izbīdīt savus spēles noteikumus.

Dienas citāts: „Ēšana bez iedzeršanas tāda rīšana vien ir” (c) Egils

Turpinājums sekos....
 
Visi komentāri
 
222453. viesis 10.janvāris 2007 1:38
0 0 Atbildēt

Eleganti!!! Izklausas pārāk viegli salīdzinot ar pagājušā gada priekšgājēju stāstiem! :O

222454. viesis 10.janvāris 2007 1:43
0 0 Atbildēt

Radaru detektors vietā!: www.iauto.lv/foto/images/c...tmp=1168384446 :)

222455. viesis 10.janvāris 2007 1:52
0 0 Atbildēt

iAuto var forši ērti visas bildes caurskatīt, bet uz rally.artlibitum.net/ var palasīt autoru komentārus un dažas apskatīt nedaudz lielākā izmērā! Katrai lapai savs šarms!

222464. viesis 10.janvāris 2007 9:58
0 0 Atbildēt

Vai nakshnjoshanai "zem klajas debess" ir vajadziigs kaut kaads iipashs apriikojums... guljammaisi, utt.? Tur nav paskarbi apstaaklji pa nakti?

Redaktors 10.janvāris 2007 10:00
0 0 Atbildēt

222454. viesis

Tas nav radardetektors, bet domāju, ka GPS antena... Tur [tuksnesī] tā ir noderīgāka lieta...

222466. viesis 10.janvāris 2007 10:21
0 0 Atbildēt

citati vien ir ko verti :D

222512. viesis 10.janvāris 2007 15:10
0 0 Atbildēt

beidzot arī nosaukumā parādījās pareizā locījumā :D:D:D

222513. viesis 10.janvāris 2007 15:15
0 0 Atbildēt

Бездорожью. Исправьте ошибку, пожалуйста!

222528. viesis 10.janvāris 2007 20:48
0 0 Atbildēt

kāpēc netiek rakstīts par ralliju Lisabona-Dakara? mūsējiem, starp citu, tur tīri labi iet..

Redaktors 10.janvāris 2007 20:52
0 0 Atbildēt

Nu mūsējie no lielās Dakāras jau paši neko neraksta/nesūta. Savukārt mūsējie no mazās Dakāras paši vēlas, lai par viņiem uzzinātu un tas ir loģiski.

Lai uzzinātu, kā iet mūsējiem lielajā Dakārā, meklējiet info: www.dakar.com

222530. viesis 10.janvāris 2007 21:01
0 0 Atbildēt

paldies par atbildi. es diezgan bieži iegriežos dakaras mājas lapā, bet man patīk lasīt rakstus arī šeit un cilvēku domas. bet ja jau viņi nesūta tad ir cita lieta.

222533. viesis 10.janvāris 2007 22:16
0 0 Atbildēt

lisboa-dakaara saliidzinaajumaa ar sho ir suuds, tiiraa naudas izgruushanu par to lai buutu aatraaks par citiem tirlinjiem. prieksh tam ir F1. plymouth banjul ir da******* intereantaaks gan peec bildeem gan aprakstiem.

222546. viesis 11.janvāris 2007 1:10
0 0 Atbildēt

to Sch

F1 jau tirliņi netiek iekšā! Tur, atšķirībā no Dakāras, ne tikai vajag piķi, bet jāprot arī braukt:)

222552. viesis 11.janvāris 2007 8:03
0 0 Atbildēt

Tas nu jāatzīst, ka šis pasākums izskatās jēdzīgāks un nepieciešamie ieguldījumi adekvātāki darbībām par mūsu Dakāras "rallistiem", kas īstenībā tādā pašā amatieru pasākumā vien ļurinās (tikai ar to atšķirību, ka pa priekšu brauc profi, kuri maz attiecas uz mūsējiem ākstiem), tikai nez kāpēc tas tiek rādīts sporta ziņās un baismīgi kādu interesē, vai izdosies pakāpties no 28ās uz 25o vietu (it kā kāda nozīme būtu vietu sadalījumam aiz rūpnīcu komandām!). Lai puišiem veicas! :)

222662. viesis 12.janvāris 2007 12:02
0 0 Atbildēt

222552. viesis 11.01.2007 08:03

Tas nu jāatzīst, ka šis pasākums izskatās jēdzīgāks un nepieciešamie ieguldījumi adekvātāki darbībām par mūsu Dakāras "rallistiem", kas īstenībā tādā pašā amatieru pasākumā vien ļurinās

======================

Jokupeeteris, sliidzinaaji tuuristus ar saciikshu daliibniekiem :-) Un kas tev dod tiesiibas saukt muuseejos par aakstiem? Tur jau veel ir taadi, tjipa Vatanens, Kleinschmite, Markku Alens, Filips Gache un veel bars citu... cik un kaadas saciikstes tu savaa muuzhaa esi nobraucis?

Ruu@auto

222669. viesis 12.janvāris 2007 12:32
0 0 Atbildēt

222552. viesis

Kādu tur "sacīkšu dalībnieki". Tās ir rūpnīcu komandas, kas piedalās sacīkstēs. Un tad ir āksti, kas it kā piedalās tāda paša nosaukuma rallijā, bet īstenībā varēja arī nepiedalīties, jo nekādas izredzes ieņemt saprātīgu vietu nav. Tas ir kaut kas līdzīgs maksas grupām augstskolās: ja gribat varat vilkties līdzi pārējiem, tikai par to būs jāmaksā. Vienkāršs veids kā no pamuļķiem nokāst piķi...

222806. viesis 14.janvāris 2007 22:59
0 0 Atbildēt

Labs pasākums puišiem ir izdevies!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vācijas autotirgus 1.ceturksnī – pieprasījums pēc e-auto auto nokrities, pēc hibrīdiem – audzis

KBA (federālās motorizēto transportlīdzekļu aģentūras) apkopotie dati liecina, ka arī trīs mēnešu griezumā pieprasījuma kritums pēc elektroautomobiļiem ir gana iespaidīgs. Lasīt vairāk

 

No 45 750 eiro - Toyota sākusi jaunā GR Yaris iepriekšpārdošanu

Ir sākusies jaunā Toyota GR Yaris iepriekšpārdošana, un tā cenas ir no 45 750 eiro. TOYOTA GAZOO Racing rallija programmā dzimušais un sacīkstēs rūdītais hečbeks debitēja pirms trim gadiem, bet pēc modernizācijas tas ir ieguvis dažādus dizainiskos, tehniskos un konstruktīvos uzlabojumus, kas braukšanu pacels jaunā līmenī. Lasīt vairāk

 

Šajā pavasarī 11 Latvijas pilsētās atgriežas vides akcija "Dod riepām otru dzīvi" 9

Ar pavasara un siltā laika tuvošanos tiek aktualizēti auto īpašnieku jautājumi – kur likt vecās riepas un kas ir videi draudzīgākais veids, kā tās utilizēt? Lasīt vairāk

 

“Eurofighter” iznīcinātāji bāzējas Latvijā (+ VIDEO) 3

Pieci Vācijas “Eirofighter” iznīcinātāji, katrs 100 miljonu eiro vērtībā, un vairāki simti karavīru NATO Baltijas gaisa telpas patrulēšanas misijā līdz šā gada nogalei bāzēsies Latvijas gaisa spēku bāzē Lielvārdē. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti