Lielbritānijas finanšu ministrs Gordons Brauns nācis klajā ar iniciatīvu aplikt lielgabarīta auto īpašniekus ar nodokļiem, kas padarītu šīs klases auto iegādi praktiski neizdevīgu.
Pēc viņa vārdiem, galvenais šāda priekšlikuma iemesls esot valdības pieaugošās rūpes par gaisa piesārņošanu un globālās sasilšanas veicināšanu.Braunu atbalsta arī Londonas mērs Kens Livingstons. Viņš izstrādājis rīkojumu par maksas palielināšanu iebraukšanai britu galvaspilsētā apvidus auto, pikapiem, miniveniem un pat pilngabarīta universāliem no līdzšinējiem 15 dolāriem līdz 50. Rezultātā šo klasu auto pārdošanas rādītāji Londonā un tās apkārtnē ievērojami kritušies un cenas – samazinājušās.
Kontinentālajā Eiropā līdzīgi procesi tikai sāk uzņemt apgriezienus. Nesen Holandes pilsētas Nimegenas vadība aizliedza apvdus auto pārvietošanos pa pilsētas ielām, tomēr nav varējusi apiet federālo likumu, kas aizliedz municipalitātēm izdot savus auto novietošanas noteikumus.
Latvijā vispirms šiem automobiļiem vajag divkāršot iebraukšanas maksu Jūrmalas pilsētā. Otrkārt apvidus automobiļu īpašniekiem ir jāpalielina transporta nodoklis un OCTA apdrošināšanas prēmijas apmērs. Šāda tipa transportlīdzekļi ir sabiedriski bīstamāki par vieglajiem automobiļiem. Ceļu satiksmē to vadītāji ir bezrūpīgāki, jo jūtas aizsargātāki par citien vadītāiem. Savukārt nodarot zaudējumus, tie ir smagāki par citu vieglo automobiļu radītiem zaudējumiem gan pēc finansiālā, gan cietušo ciešanu apmēra.
Treškārt, to vadītājiem nepieciešama papildus apmācības, lai saprastu iepriekš rakstīto.