Eiropa uzsāk cīņu ar apvidus auto 53

 
16.janvāris 2007 12:31

Lielbritānijas finanšu ministrs Gordons Brauns nācis klajā ar iniciatīvu aplikt lielgabarīta auto īpašniekus ar nodokļiem, kas padarītu šīs klases auto iegādi praktiski neizdevīgu.

Pēc viņa vārdiem, galvenais šāda priekšlikuma iemesls esot valdības pieaugošās rūpes par gaisa piesārņošanu un globālās sasilšanas veicināšanu.

Braunu atbalsta arī Londonas mērs Kens Livingstons. Viņš izstrādājis rīkojumu par maksas palielināšanu iebraukšanai britu galvaspilsētā apvidus auto, pikapiem, miniveniem un pat pilngabarīta universāliem no līdzšinējiem 15 dolāriem līdz 50. Rezultātā šo klasu auto pārdošanas rādītāji Londonā un tās apkārtnē ievērojami kritušies un cenas – samazinājušās.

Kontinentālajā Eiropā līdzīgi procesi tikai sāk uzņemt apgriezienus. Nesen Holandes pilsētas Nimegenas vadība aizliedza apvdus auto pārvietošanos pa pilsētas ielām, tomēr nav varējusi apiet federālo likumu, kas aizliedz municipalitātēm izdot savus auto novietošanas noteikumus.
 
Visi komentāri
 
222960. viesis 16.janvāris 2007 12:46
0 0 Atbildēt

Latvijā vispirms šiem automobiļiem vajag divkāršot iebraukšanas maksu Jūrmalas pilsētā. Otrkārt apvidus automobiļu īpašniekiem ir jāpalielina transporta nodoklis un OCTA apdrošināšanas prēmijas apmērs. Šāda tipa transportlīdzekļi ir sabiedriski bīstamāki par vieglajiem automobiļiem. Ceļu satiksmē to vadītāji ir bezrūpīgāki, jo jūtas aizsargātāki par citien vadītāiem. Savukārt nodarot zaudējumus, tie ir smagāki par citu vieglo automobiļu radītiem zaudējumiem gan pēc finansiālā, gan cietušo ciešanu apmēra.

Treškārt, to vadītājiem nepieciešama papildus apmācības, lai saprastu iepriekš rakstīto.

222965. viesis 16.janvāris 2007 12:53
0 0 Atbildēt

Lielbritaanijaa aizliegshania ir viens iemesls, bet LV tas pats iemesls nedarbojas, jo lilaaa dalja apvidinieku buus daudzreiz videi nekaitiigaaki ka daji simti vecu graustu kas pie mums pa ielaam krataas. Jaa varbuut vajag aizliegt shos te smagsvarus pilseetas, tachu arii birti mazliet aiziet galeejiibas jo ir tachu veel businji kas nav vieglaaki par dzjipiem un dazji pat razjoti uz dzjipu platformaam. Varbuut vareetu veel kaut kaa ierobezjot peec pilnas masas vai tamliidziigi.

222968. viesis 16.janvāris 2007 12:56
0 0 Atbildēt

kad būs modē parketa busiņi, tad arī pret tiem vērsīsies.

222969. viesis 16.janvāris 2007 13:01
0 0 Atbildēt

Var padomāt, ka '83.g. Ford Sierra u.t.t. rada mazāk izmešus gaisā!?! Tad jau uzlikt riktīgu nodokli visiem autiņiem kas vecāki par 3 gadiem!

222970. viesis 16.janvāris 2007 13:04
0 0 Atbildēt

Ņemot vērā mūsu cēļu kvalitāti(domāts ir tršķirīgie utt),nu netaisos pārsēsties uz mazāku auto.Un nevajag jaukt braukšanas kultūru mašinu kategoriju kopā.Tā jau var aizmuldētis,ka ar lielāku kubatūru arī var nodarīt lielākus zaudējumus

222972. viesis 16.janvāris 2007 13:09
0 0 Atbildēt

es ieteikti piejemt jaunu likumprojektu, kas noteiktu, ka visiem mazauto braucejiem jaieviesh Izdeviguma nodoklis , savukart visiem mazlietoto auto juzeriem butu jaieviesh- Santimpishas nodoklis...

un to visu novirzit nevis celju buvei, KAS pec 2 gadi izskatas trakaka par Padomijas celjiem, bet Aviokompaniju leta sumasbroda piesaistei :)

222974. viesis 16.janvāris 2007 13:13
0 0 Atbildēt

Kad LV būs autobāni kā DE, kad sniegs (ja tāds kadreiz vēl būs) tiks laicīgi notīrīts un visa valsts būs krustam šķērsām izbraucama ar sporta auto ar 5cm klīrensu - varat kaut vai ar likumu aizliegt. Bet pirms tam...

Pie mums gan arī nekad neko tādu nepieņems - būs tā pat kā ar ķenguru sitamiem - kungi paši ar tādiem brauc, un neko aizliegt nepieļaus :)

222975. viesis 16.janvāris 2007 13:15
0 0 Atbildēt

222960. viesis 16.01.2007 12:46 - tadiem viesiem jāievieš stulbuma nodeva - 5Ls par vienu komentu.

Salīdzini izmešus Landcruiseram D4D un jebkuram auto bez katalizātora, varbūt parādīsies kāda sajēga par vides aizsardzību.

222977. viesis 16.janvāris 2007 13:23
0 0 Atbildēt

Viena lieta nav skaidra-kopš kura laika Londonā cilvēki norēķinās Dolāru naudiņās? :D

222982. viesis 16.janvāris 2007 13:38
0 0 Atbildēt

Ļoti atbalstāma ideja!

Rīgā jau to sen vajadzētu ieviest.

Tie smagie neveiklie džipi arī izdangā bedres ielās, aizņem vairāk vietas nekā vidusmēra vieglais auto un pie tam ir bīstamāki apkārtējiem, jo ar tiem var izdarīt lielākus miesas un transporta bojājumus nekā ar parastu vieglo autiņu. Bez tam tie patērē vairāk degvielas un izdala vairāk kaitīgo izmešu atmosfērā.

222984. viesis 16.janvāris 2007 13:41
0 0 Atbildēt

vel aizmirsi pieminet par dabas piesarnjojumu, kas rodas, ipashniekiem izdodot pirdienus, kad kapj sava augstaja auto...:)

222985. viesis 16.janvāris 2007 13:42
0 0 Atbildēt

222982. viesis - tādi idiņi kā tu izdala par daudz smirdoņas un ir bīstami apkārtējiem ar savu stulbumu. Labāk aizliegt lietot auto, vecākus par 5 gadiem. Tad tu, losi, vairs nevarēsi ielās rādīties savādāk kā gājeja statusā un nepļūtīsi pa netu beztēmā.

222986. viesis 16.janvāris 2007 13:50
0 0 Atbildēt

to 222982;interesanti,ja paskatās,kas vairāk pabrauc garām,smagie vai džipi.Tad kas vairāk bojā tos ceļus?Un apskaties lūdzu kā parkojās vidusmēra auto,+ - 2metri priekšā ,pakaļā,jo redz ir ilgi stūre jāgroza lai normāli ieparkotos.In krieviem ir labs teiciens:v semje ne bez urodov.

222992. viesis 16.janvāris 2007 14:15
0 0 Atbildēt

Nu dīvaina tautiņa te novākusies. Kāds kautkur izdomās laist sērijveidā ielu minitankus, tad tie noteiktu Rigā uz ielām būtu kā biezs. Un kapēc pārējiem būtu jācieš? Tad pērciet uzreiz autobusus vai lielās fūres, ja tik ļoti vajag zīmēties un locekli pagarināt!

222993. viesis 16.janvāris 2007 14:17
0 0 Atbildēt

To: 222960. viesis 16.01.2007 12:46

Nopērc džipu un tad tirs. Jau tagad OCTA un nodoklis ir lielāks tieši šo iemeslu dēļ.

Nezināju, ka briti darbojas ar $$$ iekšējā tirgū.. Līdz šim domāju, ka viņiem ir sava valūta.

Par pārējo - autors idioc.

223001. viesis 16.janvāris 2007 14:52
0 0 Atbildēt

Jokainie cilvēki... Būtu paši pamēģinājuši ar normālām mašīnām pabraukt. Brauc ar saviem sūda golpiem un gudri runā. :/

223003. viesis 16.janvāris 2007 14:58
0 0 Atbildēt

to:222992.Nu žēl ,ka nevar mini tanku dabūt.Noteikti iegādātos,un ja vēl stroķis būtu... .Īsāk.domā ko raksti,tāpat var aplikt visus bmv un blondīne utt.Vienkārši bezgalīgais stāsts.

223004. viesis 16.janvāris 2007 15:00
0 0 Atbildēt

Tiem, kas stenan, ka bobiki ir "par lielu" un baigi traucē uz ielām: Toyota Landcruiser garums - 4365 mm, platums - 1790 mm; Toyota Avensis garums - 4645 mm, platums - 1760 mm. Tā kā, ja steniet, tad steniet, ka apvidnieki ir par augstu.

Atzīšos grēkā, arī man ir apvidnieks. A ko darīt, ja dzīvoju laukos?

223007. viesis 16.janvāris 2007 15:25
0 0 Atbildēt

223004. viesis 16.01.2007 15:00

Te neiet runa par tiem, kas dzīvo laukos, bet gan par tiem "Rīgas impotentiem", kuriem džips ir locekļa pagarināšānai! 100-200km rādiusā ap Rīgu nav tādu ceļu, atkārtoju vēlreiz-CEĻU, pa kuriem nevarētu pārvietoties ar normālu vidējās klases auto, nu kaut vai to pašu Toyota Avensis ko minēji. Ja ir kaut cik sakarīgas riepas protams.

Cita lieta, ja visi šitie "ūberkrutie džipisti" ir pieradušu braukt tur, kur normals autovadītājs nekad, pat dzērumā neiedomātos. Piemēram, mežā sēņot vai piebraukt pie pašas ezera, upes vai jūras malas. (ir diezgan ņirdzīgi noskatīties, kā tos slīkoņus pēc tam velk laukā un tās izbrīnītās sejas-kā, man takš ir DŽIPS , bet es nogrimu? :DD)

Bet ikdienā braucot pa pilsētu tāda mašīna NAV vajadzīga. Tā ir ekstra. Un par ekstru ir JĀPIEMAKSĀ. :) Viss.komentāri lieki!

223012. viesis 16.janvāris 2007 15:38
0 0 Atbildēt

223007. viesis 16.01.2007 15:25 - džips ir vienkārši izturigāka un praktiskāka mašīna par jebkuru avensi un tml. Ikdienā braucot pa pilsētu (mūsu valstī) tāda mašīna atrodas pilnīgi normālā, tai paredzētajā vidē - augstas apmales, bedres, peļķes, netīrīts sniegs. Londonā var būt parastajām vieglajām nav jāparlasa visa hadene 2x gadā, bet Rīgā ir gan.

Un man pagajūšajā ziemā patīka skatīties uz tādu kā tu izbrīnītām sejām, kad no rīta sniegs līdz bamperiem, un nu jāmeklē striķis un jāprasa, lai kāds "locekļa pagarinātājs" palīdz tikt ārā no mājas pagalma.

223013. viesis 16.janvāris 2007 15:40
0 0 Atbildēt

Vispār idiotisms ir miniveni u.c. busiņu aplikšana ar šādu bargu nodokli. Visi modernie miniveni taču dudina ar 1.9, max 2.5 l dīzeli. Un tas taču ir ok dabai un izmešiem pēc ES domām. Labāk būtu klusējuši valdības idiņi, jo zupu jau tā ir aplikuši ar nejēgā lielu nodokli. Pēc džipveidīgā 98% cilv. nav objektīvas vajadzības, bet piemēram daudzbērnu ģimenei kāpēc jāapliek minivens ar kaut kādu stulbu nodokli??? Komerctransportu lai apliek ar ko grib, bet neaiztiek taču mašīnas, kas nav jeepi un ietilpst B kat.

223014. viesis 16.janvāris 2007 15:48
0 0 Atbildēt

LV vienīgais transporta līdzeklis ir kuģis uz gaisa spilvenu. Vakar Ganību dambja Sarkandaugavas galā TĀDA peļķe bija, ka bail sametās. Tur jau pat parketdžipi meta riņķī. Protams, daži brauca cauri... un Krastene!!! Bet jāpeikrīt, ka kamēr valsts un pašvaldības nav savākušas ceļus (it īpaši pagalmus), tikmēr kaut ko tādu darīt ir ideotisms!!! Mans pagalms ir tāds, ka tur iebraucot jābrīnās, ja vēders kādā brīdī neatsitas pret zemi. Nu murgs.

223015. viesis 16.janvāris 2007 15:48
0 0 Atbildēt

Labs komentārs par to papildus apmācību, lai viņi šo saprastu :))))

223016. viesis 16.janvāris 2007 15:50
0 0 Atbildēt

Un tātad, secinājumi - Honda HRV 1,6 ir džips, ar ko noteikti brauc pretīgais biezais, un viņš jāapliek ar nodokli un jāaizliedz iebraukšana Rīgā, lai nebojā smalkos ceļus, neapdraud citus satiksmes dalībniekus un nepiesarņo gaisu.

86.g. karburātor passāts variants bez katalizātora ir kārtīgs latviešu ģimenes vāgens, kurš nav bīstams (jo ir teicamā kārtībā - tikko no Vācijas taču, tikai 180t km noskrējiens), gaisu nepiesarņo un vietas stāvlaukumā aizņem mazāk.

223019. viesis 16.janvāris 2007 15:57
0 0 Atbildēt

Te nu var redzēt, ka vairuma džipistu redzes leņķis nestiepjas tālāk par viņu džipi ķengursitamo...Un tā jau ir pazīme...

Un tiem, kuriem ir jāpārlasa hadene, ieteiktu pa bedrainu ceļu braukt lēnāk, tad nebūs problēmu.

Jebkurā gadijumā arī džipam hadene nav mūžīga, bet tās remonts gan ir 5x dārgaks par parasta autiņa hadenes remontu.

223021. viesis 16.janvāris 2007 16:05
0 0 Atbildēt

223019. viesis 16.01.2007 15:57 - ir, ir x5 dārgāks. Un 10x retāks. Un mans laiks arī maksā naudu - gan uz bedraina ceļa pavadīts, gan servisā.

A tev a plato redzes leņķi un vaļā muti ieteiktu ar kājām iet un nemaisīties pa kājām (riteņiem :D) citiem.

223022. viesis 16.janvāris 2007 16:07
0 0 Atbildēt

Tikko atgriezos mājās no pagara pārbrauciena pa ES valstīm.

Vai kāds spēj saprātīgi atbildēt kāpēc mūsu PIIIIIIIIIIIIIII zemē dīzelis ir dargāks par benzīmu! DE 1.25/1.05, Itālijā 1.23/1.0 EUR...

223024. viesis 16.janvāris 2007 16:13
0 0 Atbildēt

Pareizi, parādiet man tādu ceļu kur ar golfu nevar izbraukt, bet ar Kukuruzeru var 100%. Jo krutāks ir džips, jo tālāk būs jāiet pēc traktora!

223026. viesis 16.janvāris 2007 16:15
0 0 Atbildēt

223024. viesis 16.01.2007 16:13 - vakart tādu ceļu bija pilna Rīga. Sarkandaugava, krastene...

223029. viesis 16.janvāris 2007 16:46
0 0 Atbildēt

Lielbritānija un Holandes mazpilsētiņa tagad ir EIROPA! Kaut kā sāk vilkt uz dzelteno presi... :)

223031. viesis 16.janvāris 2007 17:01
0 0 Atbildēt

Es vius saprotu par piesaarnjojumu un taa. Bet padomaajiet kaada jeega tirgot dzjipus ja ar tiem nevarees braukt, un neviens neshkjiros vai tu esi baigis vecis Dakaras iekarotaajs, vai tikai parasts pilseetas kraaninja staipiitaajs - un vienmeer bus daljas cilveeku kuriem shie dzjipi buus vajadziigi ( arii kaut vai zirgu treilera vilkshanai - tipa tachu dabai draudziigs sports - ne ?? ). Un veel ir tehnologjijas kas jau tagad dazju labu dzjipu ir padariijushas par videi draudziigaaku, nekaa jauns videejais gjimenes sedans - tad kaada jeega aizliegt dabai draudziigaakus speekratus. Tad jau labaak pie teh apskates izdala atbilstoshu uzliimi, ka shitie driikst braukt pilseta un shitie var vispaar braukt pa tieshu uz Dakarau un "paardoties" pa 100 poundiem.

223032. viesis 16.janvāris 2007 17:11
0 0 Atbildēt

mans domāt, ka būs tiesas darbi,no a/m ražotājiem,par personu izvēles brīvību :?

a,vispār,jālaiž uz UK pēc džipiem,varka būs :D

223046. viesis 16.janvāris 2007 19:56
0 0 Atbildēt

2 223007. viesis 16.01.2007 15:25

Cienītais, Rīgas pilsētas robežās ir ceļi (tā pat, ka Jūs uzsveru: _CEĻI_!), pa kuriem džipošanas entuziasti ir patiesi priecīgi, jo mums, atšķirībā no UK vai DE, _nav_ jāmeklē speciāli poligoni & jāsaskaņo speciālas atļaujas, lai atrastu vietas, kur off-road sacensībām gatavoc auto grimst līdz spoguļiem & bez kārtīgas vinčas ārā netixi. Jūs vnk nepazīstat savu dzimto (?) zemi. :-) Tas nav uzbrauciens, tikai informācija. Varat papētīt mazozoli.lv fotogaleriju, esp, tūrisma braucienu bildes - 95% no tām ir bildētas uz "koplietošanas" ceļiem. Pēdiņas - tāpēc, ka īsti jau nu negriežas mēle tās vietas par ceļiem saukt, bet - pēc visām kartēm (arī jaunākajām Jāņasētas) tie ir _ceļi_. :-)

Pārējiem:

Es arī atbalstu vispārīgu pieeju šo a/m lietošanas ierobežošanai vietās, kur tās nav pēc būtības nepieciešamas - piem, ASV dienvidu štatos (Texasā Chevrolet Suburban var sastapt biežāk, kā pie mums Golf).

BET - ar nožēlu (vai manā gadījumā - ar zināmu gandarījumu) jākonstatē, ka Latvijā vēl diezgan ilgi būs grūti pamatot šo a/m nelietderīgu ekspluatāciju, ko pierāda kaut vai nesenie notikumi Rīgā, tāpēc uzskatu, ka šīs lapas reds sāk soļot slidenajās dzletenās preses pēdās - publicē muļķīgas ziņas, lai tikai paceltu kliku & komentu skaitu. Žēl... :-(

Pac braucu ar Golf 5, bet sievai tomēr Tucson nomainīju pret...Isuzu Vehicross - īsa'x, bet - tomēr augstāx, nav problēmu ar tikšanu uz/no laukiem, kā arī nav bailes no Rīgas stihijām - bedrēm, apmalēm, plūdiem & pēkšņiem sniegiem. Protams - ar gonkām gatavotajiem Discovery & Defender pa ielu vizinos tikai tik, lai nonāktu uz/no gonkām vai tūrisma braucieneim...

& - maxāju godīgi lielāku ceļu nodokli, OCTA, KASKO jau tagad... :-)

Vobščem - peace! ;-D

223047. viesis 16.janvāris 2007 20:12
0 0 Atbildēt

1. Ceļa nodoklis mums ir tiešā veidā saistīts ar mašīnas pilnu masu.

Varbūt likmes nav pietiekami diferencētas, bet katrā gadījumā džipiem, miniveniem un busiņiem viņas ir krietni lielākas par kompaktklases mazauto.

2. Tā kā aptuveni puse no degvielas cenas ir akcīzes nodoklis, tad tie, kas savas pakaļas ikdienas pārvietošanai lieto busiņu, džipu, minivenu vai vecu pasātu, kas sen rij 1.5 reizes vairāk, kā rūpnīca ir paredzējusi, attiecīgi arī maksā lielāku akcīzes nodokli par 1 km nobraukšanu pa LV ceļiem.

3. No vietas aizņemšanas viedokļa - līdz 3.5 T kategorijā lielākie ir miniveni, busiņi, un džipveidīgie ar garo bāzu. Jebkurš minivens vai pat kārtīgs ģinenes autu ar divām sēdekļu rindām un lielu bagāžnieku ir lielāks par īsbāzes džipu.

4. No ceļu bojāšanas viedokļa - Jo smagāks auto, jo lielāka slodze uz asi un riteni, jo attiecīgi vairāk cieš ceļa segums. Šo situāciju vēl iespaido auto noslodze - tukšs, piekrauts līdz pilnai masai vai pārlādēts. Šeit nu džipveidīgie galīgi nebūs pie vainas. Rīgā visvairāk pārkrauti transporta līdzekļi ir satiksmes busiņi. Pēc slodzes uz riteni Rīgā vislielākos postījumus ceļam nodara sabiedriskais transports. Ārpus Rīgas vēl bezjēgā pārkrauti ir kokmateriālu vedēji.

5. Ekspluatācijas izmaksu ziņā džips nebūt nav tā lētākā mašīna, jo remonti un daļas džipveidīgajiem ir krietni dārgākas. Labi, tā hadene iet ilgāk, bet ne tik ļoti. Tāpat jāreķinās, ka abu tiltu piedziņas gadījumā detaļum kas griežas, dilst un ir regulāri jāmaina, ir n reizes vairāk kā vienass piedziņas vieglajam. Tāpat amortizatori, jāliek krietni labāki un dargāki, kā arī biežāk jāmaina, jo neatsperotā masa džipveidīgajam ir lielāka, sevišķi, ja nedalītie tilti.

6. Drošība - tas ka džipā braucošais ir lielākā drošībā kā vieglajā - nav tik viennozīmīgi. Ja džips sadursies ar Getz, tad jā - džipā ir drošāk, jo masu starpību dēļ pēcavārijas trajektorija būs tā, pa kuru brauca džips. Ja džips vai Getz ievilks kokā vai mūra sienā - tas vēl ir jautājums, kas ir labāk - virsbūve, kas deformējoties amortizē triecienu vai stingrs rāmis, kas triecienu bez deformācijas noved līdz pasažieriem. Toties no stabilitātes viedokļa ir tieši otrādi - līkumā vai vaispīr netrāpot uz ceļa apmest uz jumta džipu ir krietni vieglāk, jo smaguma centrs ta džipam ir krietni augstāks.

Cits drošības aspekts gan - jaunie vieglie tiek konsturēti tā, lai frontāli paņemot kājāmgājēju, viņš ciestu pēc iespējas mazāk. Tas ir gan priekšējā bufera veids, stiprinājums, gan mašīnas vispārējā konstrukcija, kur šāds trieciens kajāmgājējs viņu met gaisā. Šeit džipveidīgais ar savu pastiprināto priekšgalu priekš kājāmgājēja būs krietni bīstamāks. Bet nu pēc šī parametra kravas autiņš vai pilsētas autobuss ir vēl krietni bīstamāks, jo tur nu to kājāmgājēju vispār pa priekšu izsmērē.

Tad nu no drošības viedokļa kas būtu jādara - jāaizliedz pa pilsētu brauk kravas auto (Rīgā un vairumā pilsētu, kur ir apvedceļi, ir jau aizliegts) un sabiedriskajam transportam - jo visvairāk bojā ceļus ir visbīstamākie kājāmgājējiem un sadursmes brīdī pārējiem satiksmes dalībniekiem nodara vislielākos postījumus. Secinājums stulbs, bet loģisks.

Ārpus pilsētām pa ceļiem aizliegt braukt kravas auto, sevišķi piekrautiem. Secinājums atkal stulbs, bet loģisks. Te gan jāsaka, ka ES normatīvi nosaka, cik ir maksimālā slodze uz asi. Šos noteikumus eiropa pati ievēro, mūsējie uz eiropu braucot arī, no ES pie mums braucošie arī, bet mūsējie tepat braucot vienā otrā smagajā pamanās iekrautvairāk nekā tam smagajam pēc papīriem ir pilna masa.

P.S.

Dzīvoju mazpilsētas nomalē, ikdienā braucu ar vienas ass piedziņas vieglo, ģimenē ir vairāki tādi auto.

Un patīk man džipveidīgie, bet nekad neesmu domājis, ka džipveidīgs, minivens vai busiņš varētu būt ikdienas savas pakaļas vādāšanas transports. Nav tas tā vērts.

Ir man arī džipveidīgs auto, nupat domāju vēl kādu ieviest, bet tas ir prieka pēc pa off-road pasākumiem pabraukāt.

Un tā tīri subjektīvi nesaprotu - par ko man ir jāmaksā ceļa nodoklis un akcīzes nodoklis, ja ar bobiku braucu pat ne katras brīvdienas un pa ceļu arī tikai līdz tuvākajam mežam, pļavai vai kādai citai vietai, kur ar šadu auto ir interesanti braukt.

Bet Latvijas problēma jau ir ar tiem autovadītājiem, kam auto ir nevis pārvietošanās līdzeklis vai darbarīks, bet gan krāniņa pagarinātājs. Nu apliksim ar papildus nodokļiem vai vispār aizliegsim džipveidīgos - cietēji būs tie, kam šadi auto ir darba, atpūtas vai kāda cita nepieciešamība. A krāniņa pagarinātāji izdomās citu veidu, kā savu krāniņu pagarināt.

223048. viesis 16.janvāris 2007 20:29
0 0 Atbildēt

Jums nav ko uztraukties,jo Latvijai tads bezsakars nedraud,jo nav nemaz celju(runkulju vagas,kuras devetas par celjiem)!:):) Istu dzipu ar labu caurgajamibu ir maz-bobiks,kantainais Land Roveris,jaunais Range Rover un vel dazi,parejie vairak vai mazak ir aborta atliekas,tadus parasti perk sievietes par vira naudinju,kuras ka parasti nemak braukt,bet vismaz doma kad atrodas cietoksni,vai ari ofisu darbonji,kuri nekad netiras rokas nav pat i redzeju$i,bet noperkot kra$nju X5 utt iedomaju$ies kad ir pa$i "cietakie" rieksti,bet isteniba ir tik feministiski ka vairums sievie$u,nemaz nemine$u tas utes,kuras slimo ar maza kraninja sindromu!:):) Ir jau ari tada grupa,kuri ienjem vado$us amatus,tadi ari perk lielos SUV,jo luk vinji ari uz ielas grib sedet augstak par vairumu citu autovaditaju. $is raksts nav par Lv,bet kaut par to pa$u Angliju....... TADUS ARI GRIB APKAROT,jo Londona piemer ir galigs sviests ar tiem 4x4-ielas mazas,bet to pilns ka mu$as,citur valsti no ritiem pie skolam sastregumi,jo mamuljas(ne tikai blondines) pamet savus X5,ML,Cayenne,Q7 utt kur pagadas,aizsprostojot celjus citiem,dazkart pat protams noparko uz trotuara pa vidu,vai atkal kada "gudra" butne izdoma apgriezt savu Land Cruiser, kautkur kur pat tas aizliegts,kas vinjai piedevam aiznjem vismaz 30min,nemaz pat nepamanidama kad ir aizsprostojusi celju vel 20 braucejiem-tada ir realitate! Protams teksts par vides piesarnjo$anu ir sviests,jo skopas valdibas vienmer atradis veidus ka vairak izkast naudas no autobraucejiem-Angljiem tas $obrid ir populars,jo nesen pat pielika jaunu nodokli avioreisiem!!!!!!

223058. viesis 16.janvāris 2007 21:46
0 0 Atbildēt

Cien.Polārlāci!

Vai nu Tev skauž tas,ka Tev nav Q7,X5,Landcruizs,Caijāne vai Geļvāgens...vai nu Tu ienīsti sievietes-autovadītājas :)

223060. viesis 16.janvāris 2007 22:12
0 0 Atbildēt

Man ir viss pareizajas vietas joop,lai butu jabrauka ar kadu izcili lielu govi un lidz pusmuza krizei ari vel talu!:):) Cepuri nost tiem cilvekiem,kuri izvelas 4x4 bananu republikas,zinot celju stavokli,bet ne rietumos lielas pilsetas! Starpcitu Anglija 99.5% celju ir ASFALTETI......un tie bezizmera SUV tiek pirkti vairuma tikai kautkada mistiska statusa pieradi$anai,vai lai ZIMETOS-taka to apjedz valdiba,tie protams grib nopelnit kartejo reizi! Pret sievietem vaditajam kopuma man pretenziju maz,bet tadas kuras veda bezizmera dzipa uz skolu vienu bernu braukdamas blondinju stila-es necienu,jo vinjam nav ne mazaka priek$tata par auto izmeriem,kur nu vel pamanit uz celja kadu citu,kamer pa$as lupas kraso,vai pargerbjas braucot!!!!! Par Ameriku nemine$u,jo tur cilveki ir iemaciju$ies vismaz platus celjus buvet,lai varetu brivi ietilpinat uz celjiem tas 100000000tonnigas karietes(Ford F150),kuras pie vinjiem skaitas vispardotakie auto!:):)

223062. viesis 16.janvāris 2007 22:16
0 0 Atbildēt

to Plārlācis!

Nothing personal...respect :)

223075. viesis 17.janvāris 2007 8:04
0 0 Atbildēt

Prikols, ka viens no džipa vajadzības pamatojumiem ir "augstās apmales" :))) Nu ziniet, ja nemākat braukt vajag ar sabiedrisko kustēties. :) Otrkārt, der pārlasīt tekstu, runa iet par iebraukšanu pilsētā, t.i. neviens neliedz kratīties pa laukiem ar savu džipu, bet pilsētā, atvainojos, ja jums ir vajadzīgs džips, eee, - skat pirmo ieteikumu (braukt ar sabiedrisko)

223076. viesis 17.janvāris 2007 8:35
0 0 Atbildēt

Nu tad,kad būs normāls sabiedriskā transporta serviss,arī pārsēdīšos no džipa uz sab.transportu.Bet kamēr nav,tad ir kā ir.

223086. viesis 17.janvāris 2007 9:33
0 0 Atbildēt

Ir,ir vajadzīgi jeep arī Rīgā strādājošiem.Kā tad no fazendas uz darbu tiksi.Zemīti pa kapeikām nobičoja kaut kur meža-purva vidiņā.Pie mūsu klimata ārā no tā rančo tikai ar kaut ko lielu un augstu.

223092. viesis 17.janvāris 2007 10:31
0 0 Atbildēt

Nevajag jau nemaz pieRiigas purvus lielaaka dalja Riigas ir viens liels purvs teiksim ap Skanstes un Valdemaara tikai ar to atshkjiriibu, ka tur tomeer ir asfaltu saleejushi. Bet lietus laika Skanstes iela vietaam arii ir lojti "erotiski" slapja. Un ja taa turpinaasies kaa patreiz tad visiem bus jaasaak braukaat ar "diesel un snorkel". :D

223139. viesis 17.janvāris 2007 12:46
0 0 Atbildēt

Uz ziemssveetkiem , man bij vaacu radi ieradushies ar savu autoo , pirmaa fraaze peec ''labdien'' bij '' tagad es saprotu prieksh kaa Tu(es tobish) esi dzjipus nopircis'' :D:D:D un vinji veel nebij nekur taalaak par shoseju un juurmalu braukushi :P:P:P Nu mosh tur landoonaa ir savaadaak , bet pie mums ''laminaatnieks'' nau izvirtiiba , bet vajadziiba , nemaz uz laukiem nebraucot .

223170. viesis 17.janvāris 2007 15:18
0 0 Atbildēt

To TDI [?] 17.01.2007 12:46

Muļķības! Nezinu, ar kādu auto pirms tam brauci, bet es braucu ar behu un nejūtu nekādu vajadzību pēc džipa.Gadā nobraucu 30-35.000 km, hadeni remontēju reiz 3-4 gados.Izbraucu gan Rīgu, gan radus latgalē un Dundagas mežos.

Kā te jau rakstija, ja ir problemas ar apmalēm un bedrēm, tad ir jāapmeklē acu ārsts, nevis jāpērk dzips.Degunradzim arī ir ļoti slikta redze, bet tā nav viņa problēma, jo masai redzi, tobiš prātu nevajag...:D :D :D

223177. viesis 17.janvāris 2007 15:45
0 0 Atbildēt

Latvijā jau dzīps vairākumā gadījumu tomēr izpilda tā īpašnieka un ģimenes ZĪMĒŠANĀS funkciju. Diemžēl. Nedomāju, ka mūsu valstiņā ir tik daudz mednieku,makšķernieku un purvājos esošu māju īpašnieku - cik džipu uz mūsu ceļiem. Pag. pavasarī vienu brīdi pats biju noskaņojies pirkt jauno Santa fe, bet kad LOĢISKI to visu pārdomāju, likās kā muļķīgi izskatītos, ja es no Rīgas uz Sloku pa tiru asfaltu ikdienā brauktu ar džipu... Nesen pie mums viesojās amerikāņu studentu delegācija. PIRMAIS, kao studenti bija ievērojuši atbraucot no lidostas līdz pilsētas centram - lielais dzīpu daudzums ielās. Tāpēc studentiem bija loģisks jautājums - vai ārpus skaistās Rīgas robežām citur ir vieni BEZCEĻI ??

Domāju, ka angliešu paustās idejas nākotnē būtu atbalstāmas, un normala nodokļu politika tiks piemērota tikai attiecībā pret īpašniekiem, kuriem džipa funkcijas tiešām būs nepieciešamas pēc būtības. Džipu skaits vecrīgas ielu malā šķiet daudz par lielu, salīdzinot ar nelielo nodokļu slogu, kas jāmaksā šo auto īpašniekiem. Situacija būtu jāmaina.

223182. viesis 17.janvāris 2007 15:55
0 0 Atbildēt

Jā,jā un uzlīmē uzrakstu:"neieredzu džipus".

223185. viesis 17.janvāris 2007 16:04
0 0 Atbildēt

IkdienasViesis - jā, nu patiešām, ar mega-bezceļnieku SantaFe un pa Jūrmalas šoseju. Ar viņu taču jābrauc pa riktīgiem dubļiem, off-roadā līdz ausīm. Un, protams, zīmēties ar lēta gala korejieti :D - zīmēšanas funkcija, tā teikt, na ļico. Un visi parketnieku īpašnieki ir drausmīgie biezie "zīmuļi" :D:D

Ar CRV brauc tie, kas grib zīmēties, apdraudēt apkārtējos un aizņemt daudz vietas pārkingā. Nezīmējas un nepagarina 7.bmw, S-klases un tml. īpašnieki, pseido-sporta auto arī nezīmējās un neapdraud satiksmes drošību utt utjp :D:D:D.

223187. viesis 17.janvāris 2007 16:15
0 0 Atbildēt

Vaig aizliegt ar likumu tirgot iekš LV auto, kuru max ātrums var pārsniegt 100km/h, jo pēc CSN pie mums taču ātrāk braukt nedrīxt :D

223189. viesis 17.janvāris 2007 16:18
0 0 Atbildēt

Un kurš te izteicas par britu mammiņam, kas pie skolas ar džipiem štopējot kustību - sanāk, ja viņam būs sīkie jāved uz skolu ar Bentliju vai bmw750il, nevis RangeRoveru vai X5, tad viss uzreiz būs pilnīgā kārtībā?

223201. viesis 17.janvāris 2007 17:14
0 0 Atbildēt

www.youtube.com/watch?v=shAnwVyFXOc

dažam labam kabīne attiecībā pret zemi viegli šūpojas...

a par tēmu - fufelis...

Gnoms

223202. viesis 17.janvāris 2007 17:17
0 0 Atbildēt

Moška mums arī šitā vajag-

sorry, raxts krieviski, abloms tulkot, tāpat visi saprot :)

Окружной суд Цюриха: трамвай машины может бить

(Cīrihē tramvajs var triekties virsū mašīnām, ja tās pēc brīdinājuma tam nedod ceļu)

Вагоновожатый не должен применять экстренное торможение перед каждой, оказавшейся на путях машиной. окружной суд Цюриха оправдал 48-летнего вагоновожатого за неостановку для избежания столкновения.

Экстренное торможение трамвая приченяет сильные неудобства его пассажирам и может привести к травмам. На этом основании вагоновожатые должны применять его только в случае, если просто нет иного выхода.

Цюрихский вагоновожатый в 2005 году на Гольбрунненплац уведел машину на путях, имел право считаться с тем, что автомобилист, заблаговременно услыхав трамвавайный звонок, съедет с путей. То, что автомобиль всё же не съедет с путей, этого вожатый не мог превидеть, - агрументировал судья окружного суда свое решение.

В последний момент вожатый всё же применил экстренное торможение, но столкновения избежать не удалось. Городской суд признал его виновным в аварии и приговорил к штрафу в 200 швейцарских франков (4254 росс. рубля). Однако окружной суд в апелляционном порядке рассмотрел дело, снял обвинение и отменил приговор низшей инстанции. И постановил выплатить вагоновожатому компенсацию компенсацию в размере 2000 швейцарских франков (42540 росс. рублей).

p.s.moš arī džipiem dot tādas tiesības? :P

223203. viesis 17.janvāris 2007 17:19
0 0 Atbildēt

223170. viesis 17.01.2007 15:18

To TDI [?] 17.01.2007 12:46

Muļķības! Nezinu, ar kādu auto pirms tam brauci, bet es braucu ar behu un nejūtu nekādu vajadzību pēc džipa.

ar dafiga ko agraak un dafiga ko (bez CR-V) veel paretam joprojaam , bet tagad , uz vecumu , esmu masiivs degunradzis un patreiz man patiik CiR-Vis :D:D:D

223228. viesis 17.janvāris 2007 19:54
0 0 Atbildēt

To viesi 223189. Ta uz to Britu valdiba skatas,kautgan BMW 760i,745i un Bentley utt jau $obrid ir smagi aplikti ar augstiem nodokljiem,apdro$ina$anam un citiem liekiem izdevumiem-tagad vinji nopietni apnjemu$ies drazt 4x4 ipa$niekus lielpilsetas,zinot ari faktu kad vairums to ip$nieku pelna gada vismaz 50.000+Ls-tas saucas kur aitas,tur vienmer bus cirpeji!:):)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ieķeras “gāzes” pedālis - Tesla aptur Cybertruck piegādes 4

Tesla uz vairākām nedēļām apturējusi Cybertruck pikapu piegādes klientiem, kamēr tiks novērsts ārkārtīgi bīstams defekts. Lasīt vairāk

 

Kāpēc jaunais Toyota Land Cruiser ir principiāli cits auto? (+VIDEO) 10

Uz plašās planētas ražošanā vairs nav atlicis daudz tādu automašīnu kā Toyota Land Cruiser. Tāpēc pirmā iepazīšanās ar jaunās jeb J250 paaudzes modeli Skotijā ir īpaši svarīga. Lasīt vairāk

 

Atvadas no 10 cilindru motora - Lamborghini Huracan STJ desmit vienībās (+ FOTO)

Lamborghini izgatavos desmit ekskluzīvā superauto Huracan STJ eksemplārus, veltot tos atvadām no V10 motora, kas bija pamatā Huracan saimes panākumiem desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 

LTAB brīdina: izveidota viltus mājas lapa un sociālo tīklu profili, lai vāktu personu datus! 3

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (turpmāk – LTAB) brīdina, ka izveidota viltus interneta vietne, rīkojot konkursus un aicinot iedzīvotājus atstāt savus personas datus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti