Jāsakārto attiecības ar Krieviju pārvadājumu jomā - iAuto

Jāsakārto attiecības ar Krieviju pārvadājumu jomā 1

 
19.janvāris 2007 12:36

Latvijas starptautiskie autopārvadātāji aicina valdību, Saeimu sakārtot šīs kaimiņattiecības ar Krieviju. Autopārvadātāju asociācijas Latvijas Auto prezidents Valdis Trēziņš uzskata, ka ieguvēji būs visi – bizness, konkrētais cilvēks (īpaši Latgales reģionā, arī pensionārs caur nodokļiem) un Latvija kopumā.

Autopārvadātāju asociāja atklātajā vēstulē norāda, ka Latvijā pēdējos gados, īpaši pēc iestāšanās ES, auguši starptautisko pārvadājumu apjomi ar autotransportu ( 9 mēn. +40%), par 1/4 ir palielinājies autoparka skaits, kas šodien sastāda 11.000 lielkravas automašīnas, pie kam, vairums automašīnu ir jaunas un videi draudzīgas (Eiro- 3 un Eiro-4) autopārvadātāji ir investējuši ievērojamus līdzekļus parka atjaunošanā (piemēram 1 transporta līdzeklis starptautiskajos autopārvadājumos maksā līdz 70 000 Ls). 75-80% no pārvadājumu apjomiem – tie ir tranzīta pārvadājumi uz Krieviju. Ņemot vērā Krievijas straujo importa pieaugumu (pēc Krievijas Federālās Muitas informācijas 2006.gadā +45,2%) ir reāls potenciāls Latvijas tranzīta biznesam arī turpmāk palielināt savu daļu Krievijas tirgū.

Autopārvadātātji norāda, ka saasinājusies konkurence starp Somiju, Baltijas valstīm (īpaši Lietuvu) par dominējošo lomu tranzīta nodrošināšanai Krievijas, Kazahijas, Ķīnas kravām un ir visas iespējas virzīt tās cauri Latvijai (ostas, kas nīkuļo; dzelzceļš, kura apjomi nepieaug; loģistikas centri, kas ir tikai "uz papīra").

Lai gan Krievijas kravas īpašnieki labprāt sadarbojas ar Latvijas pārvadātājiem, traucējot izveidojušās barjeras, kas ir arī specifiskas (politizētas) attiecībā uz Latviju, t, sk., pārvadātājiem: robežšķērsošanas problēmas ar Krieviju. 2006. gadā uz robežpārejām katru dienu rindā gaidīja vairāk nekā 500 automašīnu, t.sk., 145 Latvijas kompānijām piederošas ( salīdzinājumam praktiski visu gadu uz robežam nostāvēja Latvijā lielākā autopārvadājumu kompānija).

Kopējie zaudējumi lēšami ap 40 milj EUR, t.sk., Latvijas pusei -11 milj.

Tāpat traucējošs ir Krievijas iebraukšanas atļauju ierobežots skaits, kas Lietuvā ir divas reizes lielāks.
 
Visi komentāri
 
223374. viesis 19.janvāris 2007 13:33
0 0 Atbildēt

Vēl divus gadus atpakaļ gan šis pats kungs dziedāja citu meldiņu:

... вместо оптимистичного отчета о достижениях от президента Latvijas auto Валдиса Трезиньша "Kommersant Baltic Daily" услышал достаточно пессимистичный прогноз для отрасли на 2005 год: "Возможен кризис в перевозках, и это мы почувствуем уже к весне-лету". ...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 29

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Līdz 2027. gadam - Ķīnas Changan Eiropas tirgū ar elektroauto zīmoliem Avatr un Nevo 1

Ķīnas autoražotājs Changan nākamo divu gadu laikā plāno uzsākt savu elektroauto zīmolu Avatr un Nevo tirdzniecību Eiropā. Lasīt vairāk

 

Jau no rītdienas: Valsts policija uzsāk automatizētu lēmumu pieņemšanu par pārkāpumiem, kuri fiksēti ar tehniskajiem līdzekļiem 32

No rītdienas, 11. decembra, Valsts policija uzsāks automatizētu lēmumu pieņemšanu par pārkāpumiem, kuri fiksēti ar tehniskajiem līdzekļiem, neapturot transportlīdzekli, tādiem kā – pārvietojamie un stacionārie fotoradari, 360 grādu kameru sistēmas un vidējā ātruma kontroles radari. Lasīt vairāk

 

Great Wall Motor piedāvā Haval 6 5

Ķīnas autobūves uzņēmums Great Wall Motor papildina Eiropas tirgū pieejamo modeļu klāstu ar Haval H6. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti