Latvijas starptautiskie autopārvadātāji aicina valdību, Saeimu sakārtot šīs kaimiņattiecības ar Krieviju. Autopārvadātāju asociācijas Latvijas Auto prezidents Valdis Trēziņš uzskata, ka ieguvēji būs visi – bizness, konkrētais cilvēks (īpaši Latgales reģionā, arī pensionārs caur nodokļiem) un Latvija kopumā.
Autopārvadātāju asociāja atklātajā vēstulē norāda, ka Latvijā pēdējos gados, īpaši pēc iestāšanās ES, auguši starptautisko pārvadājumu apjomi ar autotransportu ( 9 mēn. +40%), par 1/4 ir palielinājies autoparka skaits, kas šodien sastāda 11.000 lielkravas automašīnas, pie kam, vairums automašīnu ir jaunas un videi draudzīgas (Eiro- 3 un Eiro-4) autopārvadātāji ir investējuši ievērojamus līdzekļus parka atjaunošanā (piemēram 1 transporta līdzeklis starptautiskajos autopārvadājumos maksā līdz 70 000 Ls). 75-80% no pārvadājumu apjomiem – tie ir tranzīta pārvadājumi uz Krieviju. Ņemot vērā Krievijas straujo importa pieaugumu (pēc Krievijas Federālās Muitas informācijas 2006.gadā +45,2%) ir reāls potenciāls Latvijas tranzīta biznesam arī turpmāk palielināt savu daļu Krievijas tirgū.Autopārvadātātji norāda, ka saasinājusies konkurence starp Somiju, Baltijas valstīm (īpaši Lietuvu) par dominējošo lomu tranzīta nodrošināšanai Krievijas, Kazahijas, Ķīnas kravām un ir visas iespējas virzīt tās cauri Latvijai (ostas, kas nīkuļo; dzelzceļš, kura apjomi nepieaug; loģistikas centri, kas ir tikai "uz papīra").
Lai gan Krievijas kravas īpašnieki labprāt sadarbojas ar Latvijas pārvadātājiem, traucējot izveidojušās barjeras, kas ir arī specifiskas (politizētas) attiecībā uz Latviju, t, sk., pārvadātājiem: robežšķērsošanas problēmas ar Krieviju. 2006. gadā uz robežpārejām katru dienu rindā gaidīja vairāk nekā 500 automašīnu, t.sk., 145 Latvijas kompānijām piederošas ( salīdzinājumam praktiski visu gadu uz robežam nostāvēja Latvijā lielākā autopārvadājumu kompānija).
Kopējie zaudējumi lēšami ap 40 milj EUR, t.sk., Latvijas pusei -11 milj.
Tāpat traucējošs ir Krievijas iebraukšanas atļauju ierobežots skaits, kas Lietuvā ir divas reizes lielāks.
Vēl divus gadus atpakaļ gan šis pats kungs dziedāja citu meldiņu:
... вместо оптимистичного отчета о достижениях от президента Latvijas auto Валдиса Трезиньша "Kommersant Baltic Daily" услышал достаточно пессимистичный прогноз для отрасли на 2005 год: "Возможен кризис в перевозках, и это мы почувствуем уже к весне-лету". ...