Jāsakārto attiecības ar Krieviju pārvadājumu jomā 1

 
19.janvāris 2007 12:36

Latvijas starptautiskie autopārvadātāji aicina valdību, Saeimu sakārtot šīs kaimiņattiecības ar Krieviju. Autopārvadātāju asociācijas Latvijas Auto prezidents Valdis Trēziņš uzskata, ka ieguvēji būs visi – bizness, konkrētais cilvēks (īpaši Latgales reģionā, arī pensionārs caur nodokļiem) un Latvija kopumā.

Autopārvadātāju asociāja atklātajā vēstulē norāda, ka Latvijā pēdējos gados, īpaši pēc iestāšanās ES, auguši starptautisko pārvadājumu apjomi ar autotransportu ( 9 mēn. +40%), par 1/4 ir palielinājies autoparka skaits, kas šodien sastāda 11.000 lielkravas automašīnas, pie kam, vairums automašīnu ir jaunas un videi draudzīgas (Eiro- 3 un Eiro-4) autopārvadātāji ir investējuši ievērojamus līdzekļus parka atjaunošanā (piemēram 1 transporta līdzeklis starptautiskajos autopārvadājumos maksā līdz 70 000 Ls). 75-80% no pārvadājumu apjomiem – tie ir tranzīta pārvadājumi uz Krieviju. Ņemot vērā Krievijas straujo importa pieaugumu (pēc Krievijas Federālās Muitas informācijas 2006.gadā +45,2%) ir reāls potenciāls Latvijas tranzīta biznesam arī turpmāk palielināt savu daļu Krievijas tirgū.

Autopārvadātātji norāda, ka saasinājusies konkurence starp Somiju, Baltijas valstīm (īpaši Lietuvu) par dominējošo lomu tranzīta nodrošināšanai Krievijas, Kazahijas, Ķīnas kravām un ir visas iespējas virzīt tās cauri Latvijai (ostas, kas nīkuļo; dzelzceļš, kura apjomi nepieaug; loģistikas centri, kas ir tikai "uz papīra").

Lai gan Krievijas kravas īpašnieki labprāt sadarbojas ar Latvijas pārvadātājiem, traucējot izveidojušās barjeras, kas ir arī specifiskas (politizētas) attiecībā uz Latviju, t, sk., pārvadātājiem: robežšķērsošanas problēmas ar Krieviju. 2006. gadā uz robežpārejām katru dienu rindā gaidīja vairāk nekā 500 automašīnu, t.sk., 145 Latvijas kompānijām piederošas ( salīdzinājumam praktiski visu gadu uz robežam nostāvēja Latvijā lielākā autopārvadājumu kompānija).

Kopējie zaudējumi lēšami ap 40 milj EUR, t.sk., Latvijas pusei -11 milj.

Tāpat traucējošs ir Krievijas iebraukšanas atļauju ierobežots skaits, kas Lietuvā ir divas reizes lielāks.
 
Visi komentāri
 
223374. viesis 19.janvāris 2007 13:33
0 0 Atbildēt

Vēl divus gadus atpakaļ gan šis pats kungs dziedāja citu meldiņu:

... вместо оптимистичного отчета о достижениях от президента Latvijas auto Валдиса Трезиньша "Kommersant Baltic Daily" услышал достаточно пессимистичный прогноз для отрасли на 2005 год: "Возможен кризис в перевозках, и это мы почувствуем уже к весне-лету". ...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 6

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 

2,8 sekundes līdz simtam - Mercedes-AMG prezentē 816 Zs jaudīgu kupeju (+ FOTO) 7

Vācijas Mercedes-AMG Šanhajā, Formula-1 sacensību pasākuma laikā nodemonstrējis savu GT saimes flagmani, kupeju Mercedes - AMG GT 63 S E-Performance, kas nodrošināta ar 816 Zs jaudīgu hibrīdiekārtu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti