Jauni standarti - līdz 2011.gadam pārbūvēs gājēju pārejas 10

 
23.februāris 2007 0:00

Lai uzlabotu satiksmes drošību, CSDD veiks nepieciešamās izmaiņas normatīvajos dokumentos, lai noteiktu gājēju pārejas projektēšanas standartu. Līdz šim izveidotās gājēju pārejas, kuras neatbilst jaunā standarta prasībām, līdz 2011. gadam būs jārekonstruē. Visas no jauna paredzamās gājēju pārejas tiks veidotas tikai pēc standarta nosacījumiem.

21. februārī Satiksmes ministrijā Ceļu satiksmes drošības padome ārkārtas sēdē vienojās par kopīgu stratēģiju satiksmes drošības problēmu risināšanai.

Vienam no galvenajiem problēmu risinājumiem ir jābūt ceļu satiksmes dalībnieku attieksmes maiņai, ko var panākt ar izglītojošām kampaņām, sodu bardzību un kontroli, uzskata satiksmes ministrs Ainārs Šlesers.

Padome pieņēma kopīgu lēmumu, ka pašvaldības ik gadu 20% no valsts mērķdotācijas (Pašvaldību ceļu fonda) novirzīs pašvaldību ceļiem un ielām tieši gājēju un velosipēdistu infrastruktūras uzlabošanas pasākumiem ar mērķi paaugstināt mazaizsargāto ceļu satiksmes dalībnieku drošību.

CSDD veiks nepieciešamās izmaiņas normatīvajos dokumentos, lai noteiktu gājēju pārejas projektēšanas standartu. Visas no jauna paredzamās gājēju pārejas tiks veidotas tikai pēc standarta nosacījumiem. Līdz šim izveidotās gājēju pārejas, kuras neatbilst jaunā standarta prasībām, līdz 2011. gadam būs jārekonstruē.

Pašvaldībām un VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC), sagatavojot perspektīvos satiksmes drošības uzlabošanas pasākumu plānus, jāparedz gājēju ietvju un apgaismojuma izbūve, nodalot mazaizsargāto ceļu satiksmes dalībnieku satiksmi no motorizētā transporta plūsmas. Tāpat līdz nākamajai Ceļu satiksmes drošības padomes sēdei pašvaldībām un LVC jāiesniedz padomes sekretāram minēto pasākumu plāni ar to realizācijas termiņiem.

Satiksmes ministrijas Autosatiksmes departaments, kā ceļu drošības audita sistēmas pārvaldītājs, pastiprināti kontrolēs un veicinās, lai ceļu drošības audita atzinumos sniegtie satiksmes drošības uzlabošanas priekšlikumi projektos un esošajos ceļos tiktu ievērtēti un realizēti.

Nolemts, ka padomei būtu jāpauž viedoklis pret Tieslietu ministrijas valsts sekretāru sanāksmē izsludināto likumprojektu Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā ar ierosinājumu par aresta izpildes atlikšanu lēmuma pārsūdzēšanas gadījumā, jo īpaši gadījumos, kad arests piespriests par transportlīdzekļa vadīšanu alkohola vai narkotisko vielu reibumā. Šāds ierosinājums nozīmētu, ka aresta piemērošana un vispār administratīvā soda piemērošana transportlīdzekļa vadītājam, kas vadījis transportlīdzekli reibumā, varētu ilgt gadiem, zaudējot soda piemērošanas neizbēgamības principu. CSDD ierosināja atstāt šo normu nemainīgu, jo tā tomēr ir transportlīdzekļa vadīšana reibumā - visbīstamākais pārkāpums un vaina pārkāpuma izdarīšanā ir pierādāma ar objektīviem mērījumiem (analīzēm).

Jāizvērtē arī esošā kārtība personu saukšanai pie administratīvās atbildības par transportlīdzekļu vadīšanu narkotisko vielu reibumā, lai padarītu procesu optimālāku, kā tas ir attiecībā uz transportlīdzekļu vadīšanu alkohola reibumā.

Ārkārtas sēdes tika sasaukta, jo šī gada janvārī ievērojami pieaudzis bojā gājušo skaits - 48 cilvēki, no kuriem 35 bijuši tieši gājēji. Šie statistikas rādītāji gandrīz divas reizes pārsniedz pagājušā gada janvāra datus, kad bojā gāja 28 cilvēki, no kuriem 17 bija gājēji.
 
Visi komentāri
 
227033. viesis 23.februāris 2007 1:12
0 0 Atbildēt

interesē gan kas tajos standartos tieši noteikts. klasiskais "jābūt apgaismotām un pamanāmām"? to manuprāt varēja saprast arī bez darba grupas sasaukšanas...

227044. viesis 23.februāris 2007 8:48
0 0 Atbildēt

Tieši to pašu gribēju jautāt. Ko tad mainīs???

227046. viesis 23.februāris 2007 8:57
0 0 Atbildēt

Galīgi tukšs raksts, tip., mes strādājam un kautko izdomājām, bla bla bla, bet neko konkrētu, lai vēlāk nevarētu ari konkrēti pajautāt -> kādēļ tas, tas nav izdarīts. Nu kā parasti.....

227048. viesis 23.februāris 2007 9:20
0 0 Atbildēt

mljins, nevis japartaisa, bet uzreiz jataisa pec standarta. fakeri blec.

227053. viesis 23.februāris 2007 9:49
0 0 Atbildēt

Apmēram iedomājos,kā izskatījās šis apzināšanas process.Papīra lapa pārdalīta uz pusi.Vienā pusē izdevumi pārejai,otrā ieņēmumi man(ierēdnim).Blakus pilns atkritumu spainis ar saburzītiem variantiem,jo ailē MAN bija 0.;Tas tak bizness.

227055. viesis 23.februāris 2007 10:03
0 0 Atbildēt

interesantaakais tas ka taada gaajeeju standarta kaa taada nemaz nav:) ir dazhi citi standarti, kaa arii buvnormatiivi kas sho to nosaka pa gajeju parejam bet vienota nekaa nav. Bet ir izstraades stadijaa. :) un csdd tu nepri4om, neko vinji tur neietekmee

227089. viesis 23.februāris 2007 15:49
0 0 Atbildēt

INTERESANTI KĀ VAR "PĀRTAISĪT" TĀDAS GĀJĒJU PĀREJAS KĀ PIEMĒRAM 11 NOV KRASTMALĀ, PĀRI 6 JOSLĀM. TĀDAS VISPĀR BŪTU JĀLIKVIDĒ.

227091. viesis 23.februāris 2007 16:15
0 0 Atbildēt

2 arko2...

11. novembra krastmalā varētu izveidot drošības saliņas... ielikt kādus 3 papildus luksoforui objektus + nolikvidēt pa vienai joslai katrā virzienā..... :D :D :D :D :D :D

227097. viesis 23.februāris 2007 18:53
0 0 Atbildēt

Paar 11. novembra krastmalu jaabuuvee taads pats leets tiltins, kaa paar Juurmalas soseju, varu uznemties par kaadiem 3 milj. ;)

227187. viesis 26.februāris 2007 11:43
0 0 Atbildēt

Ūdensliešanas paraugdemonstrējums. Kas ir tie apdalītie, kas šitādu uzraksta? Cilvēkiem taču interesē fakti, kas viņus konkrēti skar nevis kaut kāds tur sēžu sasaukšanas plānošas mēģināšanas process!

KĀDAS TURPMĀK IZSKATĪSIES GĀJĒJU PĀREJAS??? Attēlus, izmērus, detalizētus aprakstus, nevis ŪDENI!!!!!!!!!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti