Eiropas komisija gatavojas pieprasīt visiem autoražotājiem aprīkot savus auto ar stabilizācijas sistēmu (ESP) jau bāzes komplektācijā.
Pēc Eirokomisijas viceprezidenta uzņēmējdarbības un rūpniecības jautājumos Guntera Ferhoigena (Gunther Verheugen) vārdiem, priešlikums ticis nosūtīts izskatīšanai FIA Foundation – fondam, kas nodarbojas ar satiksmes drošības jautājumiem. Izskatīšanai Eiropas komisijā šis priekšlikums nonāks līdz šī gada beigām.Šo prasību spēkā stāšanās termiņus Ferhoigens pagaidām nenosauc. Pēc viņa domām, pirmām kārtām ESP kļūs obligāta atsevišķu tipu auto – piemēram, kravas auto, kas nodarbojas ar bīstamu ķīmisku vielu pārvadāšanu. Vēlāk šīs prasības tiks noteiktas arī vieglajiem auto.
Šobrīd stabilizācijas sistēmas cena iegādājoties jaunu auto ir aptuveni 800 dolāru, un daudzi pircēji, īpaši jaunieši, atsakās no šīs „opcijas” vēloties ietaupīt. Pēc ekspertu vārdiem, mainīt šo situāciju varētu speciāli noteikumi attiecībā uz nodokļu nomaksu ne-dārgu auto īpašniekiem: iegādājoties auto ar ESP, tās īpašniekam būs jāmaksā mazāks nodoklis. Pēc FIA Foundation vadītāja Deivida Varda (David Ward) vārdiem, Dānijā, kur šāda sistēma jau tiek izmantot, vairāk nekā puse lēto auto tiek tirgoti ar stabilizācijas sistēmu. Salīdzinājumam, Lielbritānijā ar ESP aprīkota tikai viena jaunā mašīna no desmit. Turklāt, obligāta ESP izmantošana visiem auto ļautu samazināt nāves gadījumu skaitu uz Eiropas ceļiem par 4000 cilvēkiem gadā, tāpat arī par 100 000 gadā samazinātos nopietno avāriju skaits.
Atgādināsim, ka pavisam nesen ASV Nacionālā ceļu satiksmes drošības administrācija (NHTSA) publiskoja prasības, kas paredz obligātu elektronsikās stabilizācijas sistēmas uzstādīšanu auto, kuru masa ir zem 4 tonnām. Šīs prasības Amerikā stāsies spēkā ar 2012.gadu.
i cik avaarijas naaks klaat(vismaz pirmajaa briidii) kad oopiitis kas pieradis slidinaaties ar savu zjiksiiti pa ledutinju peekshnji nevarees saprast ...ko taa lamata tagadinjaas veido ?
(droshinaataaju arraa nafig )