Auto stabilizācijas sistēma Eiropā būs obligāta 40

 
17.maijs 2007 0:10

Eiropas komisija gatavojas pieprasīt visiem autoražotājiem aprīkot savus auto ar stabilizācijas sistēmu (ESP) jau bāzes komplektācijā.

Pēc Eirokomisijas viceprezidenta uzņēmējdarbības un rūpniecības jautājumos Guntera Ferhoigena (Gunther Verheugen) vārdiem, priešlikums ticis nosūtīts izskatīšanai FIA Foundation – fondam, kas nodarbojas ar satiksmes drošības jautājumiem. Izskatīšanai Eiropas komisijā šis priekšlikums nonāks līdz šī gada beigām.

Šo prasību spēkā stāšanās termiņus Ferhoigens pagaidām nenosauc. Pēc viņa domām, pirmām kārtām ESP kļūs obligāta atsevišķu tipu auto – piemēram, kravas auto, kas nodarbojas ar bīstamu ķīmisku vielu pārvadāšanu. Vēlāk šīs prasības tiks noteiktas arī vieglajiem auto.

Šobrīd stabilizācijas sistēmas cena iegādājoties jaunu auto ir aptuveni 800 dolāru, un daudzi pircēji, īpaši jaunieši, atsakās no šīs „opcijas” vēloties ietaupīt. Pēc ekspertu vārdiem, mainīt šo situāciju varētu speciāli noteikumi attiecībā uz nodokļu nomaksu ne-dārgu auto īpašniekiem: iegādājoties auto ar ESP, tās īpašniekam būs jāmaksā mazāks nodoklis. Pēc FIA Foundation vadītāja Deivida Varda (David Ward) vārdiem, Dānijā, kur šāda sistēma jau tiek izmantot, vairāk nekā puse lēto auto tiek tirgoti ar stabilizācijas sistēmu. Salīdzinājumam, Lielbritānijā ar ESP aprīkota tikai viena jaunā mašīna no desmit. Turklāt, obligāta ESP izmantošana visiem auto ļautu samazināt nāves gadījumu skaitu uz Eiropas ceļiem par 4000 cilvēkiem gadā, tāpat arī par 100 000 gadā samazinātos nopietno avāriju skaits.

Atgādināsim, ka pavisam nesen ASV Nacionālā ceļu satiksmes drošības administrācija (NHTSA) publiskoja prasības, kas paredz obligātu elektronsikās stabilizācijas sistēmas uzstādīšanu auto, kuru masa ir zem 4 tonnām. Šīs prasības Amerikā stāsies spēkā ar 2012.gadu.
 
Visi komentāri
 
234178. viesis 17.maijs 2007 0:18
0 0 Atbildēt

i cik avaarijas naaks klaat(vismaz pirmajaa briidii) kad oopiitis kas pieradis slidinaaties ar savu zjiksiiti pa ledutinju peekshnji nevarees saprast ...ko taa lamata tagadinjaas veido ?

(droshinaataaju arraa nafig )

234180. viesis 17.maijs 2007 0:22
0 0 Atbildēt

baigi precīzie skaitļi...4000 neies bojā, nenotiks 100 000 avāriju...baigie pētnieki.

234182. viesis 17.maijs 2007 0:33
0 0 Atbildēt

es gan nau veel oopiic , bet sajuutas iesaakumaa(1o reizi ar stapilisaacijas zisteemu ziemaa ) bij interesantas - vajag strauji ''iedot piparu'' a shas nepiga nejem a autobuss ta tuvojaas :) bet ar laiku pie taas kakas pierod , maneejiem gan to shtruntu var atsleegt .

234185. viesis 17.maijs 2007 2:39
0 0 Atbildēt

Pagaidām izskatās pēc ražotāju lobija. Ņemot vērā izskanējušo informāciju, ka tirgū var parādīties auto par 2 500 Ls. Nu lūk šie te , kuri droši vien nespēs tik lētus uzražot, cenšas nodrošināties, lai Eiropā nedrīkstētu tādus ievest.

234186. viesis 17.maijs 2007 4:17
0 0 Atbildēt

4 menesus nobraukaju ar MB, E klase, 2000. gada taxi, ESP patiesham ziema stradaja patikami ok, iznjemot auto uz slaidiem liikumiem atruma virs 80 km/h /Jurmalas shoseja/ nez kape atsledz gazes pedali /lasi degvielas sukni/. Pie apdzishanas kaut kada piektdiena, 13ja tas varetu beigties ...

127.0.0.1 212.93.97.206

SEC-SGHC100G/1.0 UP.Browser/5.0.5.1 (GUI)

234189. viesis 17.maijs 2007 8:04
0 0 Atbildēt

Nākošāis solis ,ātrumu ierobežotāji kurus nevarēs atslēgt,bet regulēs caur satelītu.Un nebūs tev pārkāpt ātrumu.:)))

234192. viesis 17.maijs 2007 9:03
0 0 Atbildēt

Vājprāts, vajag mācīt braukt, nevis izstrādāt muļķīgas deklarācijas!

Besī ierēdņu bari, kas nodarbojas ar mistiskām prognozēm. Labāk, lai neieliek 10 autiņiem EPS, bet uzbūvē gājēju tiltu pār ielu, vai kādu lieku trotuāra metru no dārziņiem....

234195. viesis 17.maijs 2007 9:11
0 0 Atbildēt

Viennoziimiigi tas ir labi.

iesaku pameegjinaat uz akmenjaina grants celja ar un bez. Un peectam teikt, cik tas ir stulbs pasaakums.

Logjiski, ka rallistiem nederees, bet pareejiem - noteikti.

234198. viesis 17.maijs 2007 9:31
0 0 Atbildēt

Lai liek. Bet lai ieliek pogu, kura to atslēdz.

234204. viesis 17.maijs 2007 10:27
1 0 Atbildēt

Virsraksts ir perfekta ilustrācija nožēlojamo padomju cilvēciņu pasaules uztverei. Kam, kad un VAI tā būs obligāta, var palasīt rakstā. Taču raksta autoram, padzirdot kāda uzskatus par obligāto ESP, un par iesniegtu priekšlikumu, jau viss ir skaidrs. Tā veidojas sabiedriskā doma, biedri :)

234209. viesis 17.maijs 2007 11:32
0 0 Atbildēt

> TDIOTS tu gadienā nejauc pretizbuksēšanas sistēmu ar ESP, viena darbojas uzsākot kustību otra kustībā pirmo tiešām var atslēgt, otru liekas nē.

234210. viesis 17.maijs 2007 11:33
0 0 Atbildēt

baigi labā štelle, gribēju ar Renault Laguna izslidnāties uz slapja asfalta zem vantiniekka bet nekā autiņš aizgāja kā pa tramvaja sliedēm, ar mirgojošu ESP lampiņu, vispār ļoti atbalstāma doma ja tā padomā cik avāriju ziemā nenotiek no izslīdēšanas. Vienīgais mīnus ka tu sāc kļut pārdrošs

un ejot līkumā sāc domāt a pof man taču ir ESP :-D

234211. viesis 17.maijs 2007 11:34
0 0 Atbildēt

Esmu par...., personīgi man ir vienalga vai ir ši sistēma vai nav, manam VW ir šis ESP ir OK, bet meža ceļos labāk ir nelietot var labi iesēdināt a/m , bet uz šosejām ESP nav traucēklis, drīzāk fīča, kas nedaudz stabilizē braukšanu .

234217. viesis 17.maijs 2007 12:41
0 0 Atbildēt

Satiksmes drošību uz koplietošanas ceļiem tas ziemā uzlabotu, jo kopt tos vairs, izskatās, ka netaisās. TDIOTS rakstīja, ka nevar iedot piparu, kad grib, bet ja ESD nostrādā, tad arī nav jēga to piparu dot, jo riteņi jau izspolē

234223. viesis 17.maijs 2007 13:49
0 0 Atbildēt

Neatbalstu shito visu sisteemu ievieshanu - kaada velna peec ir taa jaaneesajas !!! Ma personiigi ljoti patiktu uzzinaat ka ir slidens jau uzsakot braukt, nevis tad kad jau seezju aplociijis mashiinu ap koku, jo redz nepieversu uzmaniibu kaut kaadaam mirgojoshaam lampinjaam. Man domaat ka letaalo seku buus veel vairaak nevis mazaak - jo shaadas sisteemas pieradina pie "visvareniibas" un cilveeku kas doma ko dara uzcelja vairaak nepaliek. Paaris reizes ziema ielidot graavii nau nemaz kaitiigi lai apjaustu savas iespeeju robzejas. Zheel protams tos kam tas beidzas slikti, bet veel ir jautaajums vai shajos gadiijumos ESP vai ABS buutu ko mainiiijusi.

234224. viesis 17.maijs 2007 13:56
0 0 Atbildēt

tā pati NTHSA amerikā pašlaik arī pēta vai ESPun ABS tomēr ir vērts likt - jo otra blakusparādība ir ka šoferi brauc ātrāk ,atļaujas vairāk un kad negadījumi tomēr notiek tie ir ar lielākiem ātrumiem, smagāki un nāvējošāki.

Principā atbalstu gan ABS gan ESP, bet nu es atstātu tos brīvprātīgajiem..

234228. viesis 17.maijs 2007 16:36
0 0 Atbildēt

Tagad jau jaunie auto piebāzti ar ar visādiem elektroniskiem loriņiem. Un nelaimīgā kārtā, daudzi jo daudzi šaurpieri - autovadītāji to visu uztver nopietni, un ir pārliecināti, ka sarežģītos braukšanas apstākļos elektronika pārspēs paša smadzeņdarbību. Diemžēl, tā notiek ļoti reti, un sišanās ar dārgiem un labi aprīkotiem auto pieaug.

234229. viesis 17.maijs 2007 16:47
0 0 Atbildēt

Interesanti,kāpēc,ja ir runa par Eiropu ,cena ESP ir 800$?Un būtībā sistēma nav slikta,tikai mūsu valstī braucējiem jau tā prātiņa pamaz,ja ieviesīs 100% ESP(un vēl bez iespējas atslēgt),būs kādu laiku vēl sliktāk,kamēr pieradīs pareizi lietot(varbūt tad jau autoskolās mācīs kas tas par zvēru-ESP).

234234. viesis 17.maijs 2007 17:32
0 0 Atbildēt

WALA, protams, ka dalja to izmantos launpratigi... Bet gadas, ka vajag ekstremi mainiit kursu, tad shada sistema loti paliidzes pret auto metashanos..

234235. viesis 17.maijs 2007 18:06
0 0 Atbildēt

ziemas sākumā, kad parādījās pirmais ledus, pateicoties ESP gandrīz iebraucu kokos, lēzenā līkumā, kas bija viegli apledojis braucot ar 50km/h šis brīnišķais ESP mašīnu vadīja smuki pa taisno, kad principā ar Audi A6 quattro varēja izvilkt to līkumu ar vieglu izslīdēšanu..

234237. viesis 17.maijs 2007 18:28
0 0 Atbildēt

234209. viesis 17.05.2007 11:32

> TDIOTS tu gadienā nejauc pretizbuksēšanas sistēmu ar ESP, viena darbojas uzsākot kustību otra kustībā pirmo tiešām var atslēgt, otru liekas nē.

Gondai tas i VSA-vehicile stability asistence un ja cilvis pieradis pie ~300nm priekshpiedzinjas bez nekaadiem ''labumiem'' un reekjinaas ar izsliideeshanu utt . jaukumiem , tad tas VSA neljauj pasliideet , paspoleet utt . vienk nomet gaazi un tu cilvis kaa taads ljoljiks izbrauc ( pa sniega pljutru piem. ) kaadam priekshaa un dabuu tirsaaaaa - pateicoties tikai un vieniigi kiberneetiskajai ''paliidziibai'' , nu un ''ofroadaa'' , neizsleedzot to xlamu , vispaabaa ir incanti :) citaadi ir jau arii savi jaukumi - bezsmadzenju maukshana pa slapju brugji utt .

TDIOTS

234238. viesis 17.maijs 2007 18:58
0 0 Atbildēt

ESP ir suuds taapat kaa ABS, kas pagarina bremzeeshanas celju.

234240. viesis 17.maijs 2007 19:24
0 0 Atbildēt

to 234235. viesis,

...un tad tu pamodies?! :D

234241. viesis 17.maijs 2007 19:24
0 0 Atbildēt

to 234238. viesis,

tev olas staigājos netraucē? :D

234243. viesis 17.maijs 2007 22:03
0 0 Atbildēt

Aaaarpraaaac,tikai ne tos meeslus,es labaak piemaksaasu,lai man tas suuds autinaa nebuutu!Tas ir vaajpraats,es deel taa suuda divus autinus cut ne graavii neieliku,tad kad vajadzeeja dot virsuu,tad vins met apgriezienus nost!Ar to gribeeju pateikt,ka pie mazaam saansliideem varbuut sii sisteema paliidz,bet......nedaudz profesionaalaakaa liimenii....buus suudi!!!

234246. viesis 17.maijs 2007 22:43
0 0 Atbildēt

Šitas iekāpjot auto tiek atslēgts pirmais. Čakarē tikai sajūgu un traucē braukt.

234247. viesis 17.maijs 2007 22:56
0 0 Atbildēt

Vismaz Citrona C4 šī sistēma ir vienk bīstama. Varbūt nelielas tējkannu kļūdas tā izlabos, tomēr ja zini ko dari - tad tieši tā sistēma tevi arī nogalēs!

Pārbaudīts ar diviem dažādiem C4...

234250. viesis 18.maijs 2007 0:07
0 0 Atbildēt

Jā, Latvijā šī sistēma tiešām varētu būt problēma. Sen tak zināms, ka normālu ceļu mums nav, vienas vienīgas rallija trases un pilsoņi, protams, arī tām atbilstoši brauc...

234251. viesis 18.maijs 2007 0:09
0 0 Atbildēt

TAKE IT EASY! Atrodos ASV un katreiz esmu iznneemis to misskastes bloka releju aaraa, un kad bija labais sniegs un tie jefinni samiizaas braukt,tad bija labais kaifs slidinaaties arrii MANHATAN. Tas viss ir reguleejams.Nemiiz ellaa!

234252. viesis 18.maijs 2007 0:16
0 0 Atbildēt

To viesim234189-par to sateliitu buussanu-easy-jau no 2002 gada lilels daudzums Amerikas un Eiropas auto ir apgaadaati ar sateliitiekartu kopeessanas ieriiceem-tas ir taapat kaa ar tavu mob.telefonu-kameer tas darbojas-tikmeer ir signaals.GOOD LUCK!

234265. viesis 18.maijs 2007 2:50
0 0 Atbildēt

Interesanti, kā šitā būšana darbotos ar nodilušām vissezonenēm pa slidīgu ceļu :D Drīzāk tikai maisītu. Zienas pašās beigās man bija kādas pāris jautras dienas - dažus lēzenākus krustojumus,kur pierasts izbraukt bez piebremzēšanas, nācās izņemt ar gāzi grīdā un sagrieztiem riteņiem [ja manai mucai būtu ESP, tā droši vien būtu aizgājusi taisni :D ], kā arī iebraucot pa darba vietas vārtiem, izdarot vidēja rādiusa U veida pagriezienu, parasti nācās ar strauju bremzēšanu apstāties, lai neierautu vārtu stabā - ar ABS droši vien būtu nedaudz bojāts priekšējais buferis :D

234269. viesis 18.maijs 2007 8:23
0 0 Atbildēt

Galvenā problēma slēpjas faktā, ka fizikas likumus apiet nevar! Un nekāda elektronika te nepalīdzēs.

Un daudzās situācijās gan ESP, gan ABS tikai traucē.

Bija pētījumi, ka uz sausa asfalta ABS palīdz ļoti labi, pat nedaudz samazina bremzēšanas ceļu, bet uz sniega putras un grants tieši otrādi - palielina un pat ievērojami palielina. Jo nobloķēts ritenis stumj pa priekšu sniegazemes valnīti, kas palielina pretestību.

Problēma ir tur, ka elektronika nekādi nevar uzzināt kāds ir ceļa segums dotajā posmā un cik ass līkums ir priekšā.

Uz viena man zināma lauku ceļa regulāri sitās lepni auto ar ESP. Jo saķeres spēka robežās šī sistēma tiešām stabilizē auto un vadītājam liekas ka viss oki. Viņš nejūt ka brauc uz robežas. Nākamajā līkumā brauc drusku ātrāk un lidojums.

234271. viesis 18.maijs 2007 9:00
0 0 Atbildēt

to 234252 ;jebkuru herņu atiecīgi var uzstādīt lai raida,saņem signālus,pat tuneļos ,bet nu uz mūsu cilvēkiem tas nedarbojas visu noglušīs.Tas vienkārši tam līdz kādam stulbumam mes varam nonākt,kad visu regulē kompis.:)))

234278. viesis 18.maijs 2007 10:05
0 0 Atbildēt

Ideots,ESP ir izdomāts,lai to lietotu SAPRĀTĪGI cilvēki,nevis homo sovieticus,kas izrāvies uz ceļa,lai parādītu savu visvarenību.

234292. viesis 18.maijs 2007 15:55
0 0 Atbildēt

Es juutu,ka tiks ierobezotas manas cilveektiesiibas uz briivu izveeli....buut,vai nebuut....taads ir jautaajums!

234295. viesis 18.maijs 2007 16:12
0 0 Atbildēt

kaa daa sakaraa EIROPĀ stabilizaacijas sisteemas maksaa dolaaros?!?!?!?!

234298. viesis 18.maijs 2007 17:09
0 0 Atbildēt

to Ronalds_

aga, un pa slapju asfaltu bloķēts ritenis stumj priekšējās mašīnas aizmugurējo bamperi :D

234312. viesis 18.maijs 2007 19:57
0 0 Atbildēt

Manai kastei ESP nav un arī neilgojos.

Tomēr domāju ka taisnība ir Sleepnim (17.05.2007 02:39

... izskatās pēc ražotāju lobija. Ņemot vērā izskanējušo informāciju, ka tirgū var parādīties auto par 2 500 Ls ...)

A pārējie rakstnieki šo un līdzīgus topikus izmanto, lai drusku pastieptu pastiepjamo. Būtu jau labi, ja vien nebūtu tik paredzami.

234335. viesis 21.maijs 2007 8:14
0 0 Atbildēt

Tīrs autoražotāju lobijs, taču vienreiz pa ziemas ceļiem speciāli izmēģināju, nezinu, vai EPS vai ABS dēļ vai vēl kā, bet tiešām VW golfa vadība ir ievērojami labāka, precīzāk, nevadāmu situāciju neizdevās noimitēt...

234341. viesis 21.maijs 2007 11:10
0 0 Atbildēt

smecernieku lobijs !!!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 12

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti