IkdienasViesis: Trīsdesmit gadi pie stūres - bez avārijām 57

 
30.maijs 2007 0:02

Nu jau vairāk nekā 5 gadus darbdienās, brīvākos brīžos, atvēlu mirkli ieskatam iAuto lapās un dalībai kādā no diskusijās apskatāmajām problēmām.

Šoreiz, vēlos ar iAuto lasītājiem dalīties visnotaļ priecīgā notikumā savā autovadītāja mūžā - 28. maijā apritēja 30 gadi, kopš esmu ieguvis autovadītāja apliecību, un visu šo laiku (vismaz līdz šim), vadījis auto bez avārijām.

Ja nedaudz vēsturiski ieskatamies šajā laika periodā atpakaļ, auto eksāmenu kārtoju 1977. gada 28. maijā, Rīgā. Tad vēl pastāvēja kārtība, ka auto tiesības bija atļauts iegūt arī bez autoskolas vai autokursu pabeigšanas - t.i. iemācoties teoriju un braukšanu individuāli. Tā kā padomlaikos auto kursos varēja iekļūt tikai, ja bija attiecīga (liela) sociālā pazīšanās, individuālā eksāmenu kārtošana bija izplatīta. Tas izmaksāja tikai kādus 10 padomju rubļus. Bet minētā kārtība bija spēkā tikai līdz 1979.gada beigām - tad auto kursi kļuva obligāti. Manā ģimenē tolaik vecākiem bija auto VAZ - 2103, braukt tēva klātbūtnē biju iemācijies jau no 16 gadu vecuma. Vidusskolas pēdējā klasē, īsi pirms izlaiduma eksāmeniem, biju pirmais klasē ar auto vadītāja apliecību kabatā.

Gados jauni autovadītāji, īpaši jau skaistas meitenes, 1977 - 1985. laika periodā pie auto stūres bija salīdzinoši maz. Tikai neliela daļa autovadītāju tolaik izmantoja savu transportu ikdienas braukšanai - mašinas vairāk izmantoja braucieniem nedēļas nogalēs un atvaļinājumos. Arī ārvalstīs ražotie
auto tolaik vispār nebija pieejami - ielās bija tikai padomjlaiku žiguļi,moskviči ,volgas un zaporožeci. Daudz bija arī motociklu un mopēdu, no kuriem jauniešu iecienītākie bija čehu Javas. Privātpersonu īpašumā nevarēja atrasties arī mikroautobusi,autobusi un smagais transports.

No 1977.gada līdz 1980.gadam mācījos VEF tehnikumā un strādāju vecajā, labajā VEFiņā. Tajos gados jau itin regulari sāku ar tēva žiguli braukāt no Jūrmalas uz Rīgu un nostiprināt brauktprasmi pa Rīgas ielām. Rīgā, ielās auto bija salīdzinoši maz, pavisam nelieli sastrēgumi rītos veidojās tikai krastmalā aiz pontontilta, pie pils. 1980.gadā kļuvu arī par studentu LVU Juridiskajā fakultātē, un auto - kā saka, dažkārt ļoti noderēja . Varēja pavizināt meitenes , un "konkurentu" vizinātāju nemaz nebija tik daudz. Tikai 80 -to vidū jaunieši aktīvi sāka iet autokursos.

1983.gadā mani vecāki izmantoja iespēju, un iegādājās pilnīgi jaunu VOLGA GAZ-24. Par Volgas plusiem un mīnusiem gari nestāstīšu, tikai piebildīšu, ka pēc šodienas skalām, Volgu tolaik varēja pielīdzināt jaunajam S klases Mersim šodien. Var teikt, ka desmit gadus , rūpīgi auto kopjot, nebija problēmu bez lieliem izdevumiem remontiem - labi, ērti un glauni pavizināties. Bet vēl šodien noskatos uz šiem auto ar dziļu cieņu un iauto lapās ar dziļi interesi izlasu rakstus par volgām. Katrai lietai ir savs laiks un vēsture.

1991. gadā, kā visi atceramies, Latvija atguva valstisko Neatkarību, un sākās jauni laiki, kuri ienesa arī radikālas pārmaiņas visiem autovadītājiem. Atvērās rietumu robežas un uzsākās aktīvi ārvalstu auto iegādes procesi. Pats atceros, kā 1992.gadā ar dziļu interesi operas stāvvietā pētīju Opel-Record automobili. Sapratu, ka jāsāk domāt par "rietumu pusē" ražota auto iegādi. Kad kolēģis 1993. gadā iedeva pabraukāties ar 1982.gada izlaiduma Audi 80, sapratu, ka volgu laiks ir pagājis.

Jau 1993.gada rudenī kļuvu par divdurvju BMW-315 (1982.g. - par 2000$), īpašnieku. Pēc pierastajiem VAZ, GAZ,ZAZ un Moskvič, dauzvedība bija tik liela, ka tolaik radās vēlme biežāk mainīt auto. Un tā, pēc BMW sekoja Ford Granada (automāts), Opel -Senator(1984.g.), BMW-525, e-28, BMW-728 (1983.g e-23 ar automātu), vienlaicīgi arī sarkans 1987.gada VW Golfs, ar kuru ziemas sezonās nobraucu 3 GADUS. 2000.gadā iegādājos BMW-525 (1990.g. e-34 automāts). 2001. gadā golfiņu nomainīju ar Ford-Skorpi (1988.g.), kurš turpināja pildīt "ziemas " auto funkcijas.

Diemžēl, Skorpim Latvijas ziemas izrādījās par smagu, un tas auto bija jāpārdod pretrūsēšanas lietu specialistiem. 2003. gadā skorpja vietā iegādājos Ford Mondeo 2,0, kurš ideali, bez rūsas un bojājumiem jau veiksmīgi nokalpojis četras ziemas sezonas. No VISIEM minētajiem auto vienīgi, BMW 728 iA bembi varētu paslavēt kā izcili labu auto , kurš izpildījuma kvalitātes
līmenī pārspēj jebkuru 90-to un arī šīs tūkstošgades automašīnas.

2006.gads jāuzteic kā viens no laimīgākajiem katra autovadītāja mūžā - kļuvu par pilnīgi jaunas Hyundai Sonata GLS 2,4 (automāts) īpašnieku. Vecais, labais e-34 aizceļoja pie citiem saimniekiem.Jaunā Sonata man iepatikās 2005.gada autoizstādē. Pirms tam es austrumnieciskas izcelsmes auto apgāju ar "lielu līkumu".

Vispār jau sabiedrībā autolietās šobrīd notiek revolucionari procesi, pakāpeniski netiešā ES ietekmē tiek gāzti vecie stereotipi par ietekmīgiem zimoliem un to "brendiem" autovadītāju dzīvē. Kaut diskusijas par šim problemām joprojām auto portalos ir asas, process uzskatams par normalu. Un nevajag aplikt ar apvainojumiem VIENAM OTRU dskusijās par mazāk populariem auto zīmoliem, kā tas šobrīd itin bieži notiek. Tas nav korekti. Dzīvojam tomēr labākos apstākļos, katram ir vēlme tikt pie jauna auto, kādēļ reizēm daudziem nākas pieņemt smagus un nepopularus lēmumus , kā piem. nomainīt auto ar trīsstaru zvaigzni pret pilnīgi jaunu austrumnieciskas izcelsmes auto.

Nobeigumā vēlos vēl tikai piebilst, ka 30 gadu ilgajā laika posmā, vadot auto, esmu bijis saprātīgs un uzmanīgs autovadītājs. Neesmu arī centies apzināti konfliktēt ar CP (un autoinspekcijas) darbiniekiem. Padomjlaikos ielās družiņņiku (sabiedriskie auto inspektori) skaits bija mērojams tūkstošos, un tie bija daudz nepatīkamāki cilvēki, nekā jebkurš ierindas autoinspektors. Bet vara un ietekmē viņiem bija salīdzinoši liela, autovadītāji bieži tika sodīti par sīkiem un nenozīmīgiem pārkāpumiem.

Diemžēl, joprojām vēl jāatdzīst, ka padomju laiku CP - (autoinspektoru) darba stils, kultūra, attieksme, profesionālās zināšanas bija uz daudz augstāka līmeņa, nekā tas ir šodienas mūsu Ceļu policijas biroja darbiniekiem. Nu, varbūt, pēdējo trīs gadu laikā ir manāmi pirmie uzlabojumi CP darba kvalitātē un attieksmē pret autovadītājiem, un tas viennozīmīgi ir CP šefa E. Zivtiņa pozitīvs nopelns. Vēl par sodiem un pārkāpumiem. Vienmēr esmu centies ievērot CSN, respektēt un cienīt citus autovadtājus un satiksmes dalībniekus. Tā nu ir sanācis, ka 30. gadu laikā, no tiem pēdējo 11 gadu laikā ar auto braucot ikdienā, NE REIZI neesmu aicināts uz alkohola testu, nav gadījies parakstīt administratīvo pārkāpumu protokolu. Visā laika periodā par sīkiem ātruma pārkāpumiem, kopumā ar minimāliem sodiem (3 -5 Ls) sodīts esmu ne vairāk kā 5-7 reizes. Mans dosjē CP reģistros joprojām ir "sauss" un tīrs.

Arī turpmāk , es arī visiem autovadītājiem, iAuto REDAKCIJAS darbiniekiem un iauto lasītājiem novēlu braukt bez kļūmēm, avārijām, nevajadzīgām sakarsmēm ar CP, autozagļiem un citām problēmām - vēl ilgāku laika posmu.

Ar cieņu - IkdienasViesis
 
Visi komentāri
 
234749. viesis 30.maijs 2007 1:13
0 0 Atbildēt

beigaas veel pietruuskst rindinja ar vaardiem - '' daargie biedri , pateiksimies muusu partijai valdiibai un persooniski biedram Leoniidam Iljicham , par muusu laimiigo dziivi'' :)

234750. viesis 30.maijs 2007 1:29
0 0 Atbildēt

jā, un?...

234755. viesis 30.maijs 2007 8:28
0 0 Atbildēt

"NE REIZI neesmu aicināts uz alkohola testu" nu tas jau nav nekāds rādītājs, es no Ikšķiles katru darbadienu izbraucu 6.10-6.20 no rīta un uz alkohola testu mani regulāri aicina dārziņos vai/un stahanoviešu aplī. Ir bijuši rīti kad to liek izpildīt pūšanas rīta vingrošanu abās divās vietās.

Bet nu vispār raksts tāds ka nevar saprast nafik vajadzīgs bet anyway apsveicu ka 30 gadi bez avārijām.

234757. viesis 30.maijs 2007 8:34
0 0 Atbildēt

Nu gan partijnieku atvase bijis, žigulis, volga, jurispodences studijas :))) Nu labi, tas tā, bet savādāk - visu cieņu un viela pārdomām tiem jaunuļiem, kas uzskata, ka "gadā vidēji 2-3 avārijas ir normāli". Viss tomēr ir atkarīgs no paša braukšanas stila un spējas pareizi vērtēt citus :)

234759. viesis 30.maijs 2007 8:40
0 0 Atbildēt

:D:D bez Zivtiņa slavināšanas neiztika...laikam autora radinieks....

Tas, protams, labi, ka pastāstīja par tēva iespējām nopirkt jaunu Volgu. :D:D

Vai vārdu ''mersis'' raksta ar lielo burtu?

234760. viesis 30.maijs 2007 8:48
0 0 Atbildēt

Labs raksts :)

234763. viesis 30.maijs 2007 9:07
0 0 Atbildēt

dziļi analītisks un pamācošs raksts :D :D :D

izlasot virsrakstu, likās ka autors izklāstīts visiem un padalīsies savā pieredzē - kā var 30 gadus iztikt bez avārijām... bet izlasot "rakstu" secinu, ka autors ir vienkārši "palielījies" ar savu vēsturisko autoparku un īsumā izklāstījis savas autobiogrāfijas gaišākās puses :D :D :D

234764. viesis 30.maijs 2007 9:09
0 0 Atbildēt

Es gan iztiku ar močiem un zapiņiem,bet arī bez avārijām.Braucu katru dienu un visu gadu, esmu arī "takšojis" kooperatīvu laikos. Tiesības ieguvu 1968. gadā-uzreiz, kā man palika 16 un 1972.-autovadītāja. Autoram-veiksmi arī turpmāk !

234765. viesis 30.maijs 2007 9:21
0 0 Atbildēt

Raksts neko, ja neskaita autoparku, tikai trūkst tāda spēcīga uzsvara un galveno - tā arī īsti nesapratu, kas ir galvenais, ko autors vēlējies uzsvērt. Bet pārējais OK.

234766. viesis 30.maijs 2007 9:50
0 0 Atbildēt

Nu negribās piesaukt nelaimi, bet ja šitā izlielās, tad toč, tuvākās dienās būs avaŗija.

Tā diemžēl dzīvē gadās.

234767. viesis 30.maijs 2007 9:53
0 0 Atbildēt

Bišķ nesaprotama tā Zivtiņa slavināšana, tas tak ir acīmredzami, ka tājā CP viss iet uz grunti un cilvēks nav īstajā vietā. Ko tad viņš tur tādu ir uzlabojis?

234768. viesis 30.maijs 2007 9:56
0 0 Atbildēt

Vakar pat, redzēju 2 policijas ekipāžas ar, atvainoiet, bet trulām sejām, kuri turēja radarus rokā un lūkojās tālumā pēc lielajiem pārkāpējiem. Tai pat laikā uz ceļa manā maršrutā notika 3 slepkavības mēģinājumiem no kretīnu puses, kuri apdzina ,iebraucot pretējā joslā, nodzenot pretīmbraucējus uz apmalēm....... Tas ir Zivtiņa sasniegums??

234772. viesis 30.maijs 2007 10:15
0 0 Atbildēt

Nu itkā jauki atcerēties kā tajos laikos gājis,bet nezinu,man liekas garlaicīgi būt ideālam paraug braucējam,kādreiz jau var pārkāpt šp un to,ari nejauši sanāk.Lai veicas.

234773. viesis 30.maijs 2007 10:22
0 0 Atbildēt

tukša lielīšanās

234774. viesis 30.maijs 2007 10:35
0 0 Atbildēt

Parasti IkdienasViesis izceļas ar saprātīgiem komentāriem, bet raksts gandrīz kā tādas slavenības biogrāfija: vajadzēja vēl pierakstīt beigās: mans īstais vārds ir Andris ... vai ko tamlīdzīgu :)) ja jau tajos labajos laikos brauca ar volgu!

gribas novēlēt arī visiem pārējiem braukt bez avārijām. vienīgi lai to varētu vajag pieredzi - bet pieredzi tajos laikos bija vieglāk iegūt, jo bija mazāk mašīnu, bet tagad var mācieties tikai no savām kļūdām, vai braukt un domāt līdz apzinoties savas mašīnas iespējas. ko bieži pārvērtē...

234775. viesis 30.maijs 2007 10:36
0 0 Atbildēt

Nu nez, nez, gan jau ja labi patirdītu, tad atzītos, ka tomēr kaut kur kaut ko noskračojis....

Man arī čomaks tik nopietni teica, pēc gadījuma, kad ielika vienam pakaļā, nekad nebij gadījies.... un kad es pajautāja kurš manējam bamperi atrāva, tad sekoja teksts - tas jau neskaitās....

234777. viesis 30.maijs 2007 10:53
0 0 Atbildēt

Tātad raksta autors acīmredzot ir viens no tiem onkām, kas bezjēgā lēni velkās pa ceļu, lai tik nedo dies' kādu avāriju neuztaisa... :) Apsveicu!

234778. viesis 30.maijs 2007 10:58
0 0 Atbildēt

Uzrunāšu uz Jūs, jo man stāžs ir tikai puse no autora stāža un arī avārijas ir...

Autor, lūdzu precizējiet: Vai šo 30 gadu laikā Jums nav bijusi neviena oficiāli! fiksēta avārija vai arī Jūs vispār neko un nekur un nekad neesat saskrāpējis un ne zariņa mežā nolauzis?

Bet nu abos gadijumos ir ok, ja plus minus braucāt katru dienu.

Tajos laikos, kad Jums bija tusiņu laiks, tad nevienam pat prātā nenāca, ka uz tusu var braukt katrs ar savu auto vai arī visi 10 salīst vienā autiņā :)

234780. viesis 30.maijs 2007 11:06
0 0 Atbildēt

Ak, vai!

Nebūtu tā "atdzīšanās" par vecāku jauno volgu, tīri vai uz prezīša robu varētu izvirzīt ... :(

Neliels jautājiens-darvas karotīte: un cik tad no tiem lepnajiem 30 krūšu kabatā tika nēsāta sarkana grāmatiņa, kuru ieraugot, milicists vien salutē un mudīgi novēl laimīgu ceļu?

234783. viesis 30.maijs 2007 11:15
0 0 Atbildēt

Nuu, raksta autors ne reizi vien ir reklamējis savus paziņas no ''biezā gala''....tā kā, kompartijas atvases rulz joprojām.

Raksts tīri iauto stilā- uzrasktīt kaut ko, lai ir, bet neko nepateikt par tēmu.

234784. viesis 30.maijs 2007 11:29
0 0 Atbildēt

Kāds portāls,tāds raksts... :(

234786. viesis 30.maijs 2007 11:48
0 0 Atbildēt

tas viss tak jau i raxtiits...tolji pieredzee...tolji forumaa...

a par sarkano graamatinju toch ne vaarda :D

234789. viesis 30.maijs 2007 11:56
0 0 Atbildēt

Visu Cienu!

234792. viesis 30.maijs 2007 12:29
0 0 Atbildēt

es pa 15 gadiem ar ne reizes neesmu tajā trubā pūtis :)

234793. viesis 30.maijs 2007 12:39
0 0 Atbildēt

Nu te būtu jāprecizē, nevienas avārijas vai nevienas fiksētas avārijas :D Jo autors pats savos komentāros ne reizi vien ir teicis, ka agrāk bijis izmeklētājs... secinājumi uzprasās paši no sevis :D

234797. viesis 30.maijs 2007 13:54
0 0 Atbildēt

a ko lecaas sarakstat savu biograafiju i buus miers :D l

234800. viesis 30.maijs 2007 14:12
0 0 Atbildēt

Vai tik autors netēmē uz Vairas amatu...?

234801. viesis 30.maijs 2007 14:33
0 0 Atbildēt

PALDIES iauto lasītājiem par atsaucību, replikām un komentāriem. Precizēšu atsevišķas nianses - padomjlaikos komūnistu partijas "čļens" nekad neesmu bijis, tajā kantorī nav sastāvējis arī neviens no maniem vecākiem. Atrašanās PSKP rindās būtu vērtējama kā necieņa pret GULAGĀ izsūtīto vectēvu, medicinas profesoru. Būtībā jau PSKP rindās latvieši stājās tikai savas karjeras dēļ, nepadomājot par tālākām sekām. Nu, kādas ir SEKAS, šobrīd loti labi "apzinās" Valsts prezidenta kandidāts Endziņs.

Iespēju iegādāties volgu saņēma mani vecāki, sakarā ar 30 gadiem ārsta darbā.

234805. viesis 30.maijs 2007 15:25
0 0 Atbildēt

Labs raksts:)

nedaudz ar tādu kā nostaļģiju, vai ?

234807. viesis 30.maijs 2007 15:37
0 0 Atbildēt

reāli ļoti labs rakstiņš, kaut vairāk būtu tādu ikdienas braucēju - mierīgi, pieklājīgi utt. tas, kas, tagad ikdienā "darās" uz ceļiem un ielām, tas nav normāli, ceļu satiksmes drošības stāvoklis Latvijā ir slikts, arī ceļi un ielas ir nekoptas

234808. viesis 30.maijs 2007 15:39
0 0 Atbildēt

kuraa briidii tad paraadiijaas iespeeja privaatpersonaam buut par mikroautobusu iipashniekiem?

daudzbeernu gjimeneem [ok, varbuut ne gluzhi ar 3 beerniem, bet vairaak...] tak vareeja Latvijas buut.

234809. viesis 30.maijs 2007 16:32
0 0 Atbildēt

IkdienasViesis, kādās attiecībās Jūs esat ar Zivtiņu, ka reklamējat viņu savā rakstā?

Kurā vietā konkrēti ir saredzami tie viņa panākumi?

Arī man liekas, ka sliktāk kā tagad Ceļu Policijā vairs nevar būt, pie jebkura priekšnieka.

Tā sistēma ir satrunējusi no galvas līdz astei jau.

234811. viesis 30.maijs 2007 16:35
0 0 Atbildēt

Aber es tikai vienu reizi esmu trubiņā pūtis un to pašu Igaunijā. Neiepatikās kaut kā igauņu bāleliņiem mans purns laikam. Esmu savācis gan protokolus , gan nedaudz sānu apskrāpējis (nu vispār jau man apskrāpēja, bet nu fakts paliek fakts), lai gan nekāds pārgalvīgais neesmu. Dienišķie +20 un dažas nerātnības, kad jāsteidzas vai vnk viss za..bal un viss.

234812. viesis 30.maijs 2007 16:54
0 0 Atbildēt

1) Virsraksts neatbilst raksta saturam;

2) Trūkst bezavārijas metodika, rezultāti, rezultātu analīze;

Raksts lietderība vērtējama ar Vāji;

Pārstrādāt!

234813. viesis 30.maijs 2007 17:15
0 0 Atbildēt

Viesim 234812 žetons :)

234814. viesis 30.maijs 2007 17:16
0 0 Atbildēt

tas saucās -ņekarkaj...

234815. viesis 30.maijs 2007 17:38
0 0 Atbildēt

Mani auto:

1. VAZ 2103 (1977) 1994 – 1995 pārdots, 50 000 km, pa Latviju, Norvēģiju, Zviedriju, 1 mazs skrāpējiens

2. Ford Sierra 2,3 D (1984) 1995 1 liels crash,, 1 sasists buferis 40 000 km, pa Latviju

3. MB 207D (1984) 1995 – 1997 vēl ir pie fātera, 100 000 km, pa Latviju, 2003. gadā Ladoga Trophy

4. Ford Fiesta 1,3 (1998) 1998 – 2002 pārdots, 179000 km, pa Latviju, Norvēģiju, Čehiju, Slovākiju, Poliju, Zviedriju, Lietuvu, Igauniju, 2 spārnu skrāpējumi

5. GAZ 69 (1972) 1999 – 2006 pārdots, 1000 km, Latvijā

6. Citroen Xsara 2,0 HDI (2002) 2002- lieto sieva, 220000 km, Lat, Lit, Est

7. Citroen Berlingo 1,9 D (2000) 2000 – 2002 pārdots, darba auto, 120 000 km, Lat, 1 crash

8. Peugeot 206 (2003) 2004 – 2007 pārdots, darba auto, 90 000 km, Lat, Est, Lit, 1 skrāpējums

9. GAZ 2402 (1976) 2004 – 2005 pārdots Gambijā, 13 000 km, Lat, Lit, PL, DE, FR, ES, Maroka, Mauritānija, Senegāla, Gambija, 1 skrāpējums Senegālā

10. GAZ 2410 (1991) 2005 – 2006 pārdots Mauritānijā, 9000 km, Lat, Lit, PL, DE, FR, ES, Maroka, Mauritānija

11. GAZ 2411 (1989) 2006 Pārdots Vācijā 3000 km, Lat, Lit, PL, DE

12. GAZ 24 (1972) 2006 pārdots Anglijā, 4000 km Lat, Lit, PL, DE, FR, NL, B, GB

13. VW Golf V 2,0 TDI 4 motion (2006) 2006 1 liels crash, 3000 km, LV

14. Range Rover Classic (1986) 2006 – 2007 pārdots Mali, 10 000 km, GB, FR, ES, Maroka, Mauritānija, Mali

15. Mitsubishi Shogun (1989) 2006 – 2007 pārdots Mali, 10 000 km, GB, FR, ES, Maroka, Mauritānija, Mali

16. Suzuki SX4 (2006) 2007- lietoju, LAT

17. Rover Mini (1993) 2006- for having, GB, B, NL, F, DE, PL, LT, LV

18. Range Rover Classic (1986) 2006-for having,

Papildus, ar ko ir braukts (pie stūres, vismaz dienu vai 100 km):

19. Moskvich 401, 1949, senču

20. UAZ 469, kolhozs

21. UAZ 451, kolhozs

22. GAZ 51, kolhozs

23. GAZ 52, kolhozs

24. GAZ 53, kolhozs

25. GAZ 13 CHAIKA(kādus 5 km, bet labi izskatās!) , kolhozs

26. GAZ 63, 2001. gadā

27. VAZ 21061, senču

28. VAZ 2103, vectēva

29. Skoda Felicia, vectēva

30. MB 308D, fātera

31. MB 210D, fātera

32. MB 312D, darba

33. MB 213D Sprinter, fātera

34. MB 311D, darba

35. MB 313D, darba

36. MB Vito, darba

37. MB 190, īres

38. MB A180D,īres

39. Seat Cordoba, darba

40. Alfa Romeo 147, darba

41. Opel Meriva, īres

42. Opel Zafira, īres

43. Chevrolet Matiz, īres

44. Ford Focus, īres

45. Smart Roadster, īres

46. Suzuki Vitara, kaimiņa

47. Landrover Defender, īres

48. Toyota 4runner, kaimiņa

49. Citroen C1, īres

50. Citroen Jumper, kaimiņa

51. Renault Trafic, darba

52. Toyota Corolla, sievastēva

53. VW Golf II, čoma

ERGO - 14 gadu laikā ~ 700.000 km, vidēji 50000 km gadā, 9 avārijas, 7 manas vainas dēļ:D, 0.5 avārijas gadā:D

SO WHAT??

234816. viesis 30.maijs 2007 17:41
0 0 Atbildēt

Re kā! Volgu un senčus tā kā būtu atmazgājis.:)

Bet par paša sarkano grāmatiņu joprojām ne vārda!

:D:D:D

234818. viesis 30.maijs 2007 18:04
0 0 Atbildēt

starpcitu pilnīgi nopietni! es pazinu PARASTU(nebij ne ments utt..) cilvēku kurš 20 gadus IKDIENĀ brauca gan pa laukiem gan uz VISĀM Lv pilsētām - bez tiesībām un patstāvīgā pāli!!! un arī ne reizi neiekļuva nevienā avārijā un nepūta trubiņās,viņu pat menti neapturēja!!

p.s.rakstu ka PAZINU, tāpēc ka viņu 5.gadus atpakļ nosita dēļ pāris latiem un žiguļa!

234820. viesis 30.maijs 2007 19:13
0 0 Atbildēt

Ņjā... Rakst.... Varbūt labs... Ir uz ko tiekties... Bet - varbūt tiešām tikai sevis slavēšana... Un varbūt nemaz tik tīrs un balts nav???

Man 21. gadu stāžs... Trīs avārijas... Vienā 100% vainīgs - neuzmanība, kā rezultatā izbraukšana uz galvenā ceļa un sadursme... Pārējās - cietušais, bet viegli - izņemot dzelžus, nekādu problēmu...

Sodīts par dažādiem pārkāpumiem (galvenokārt ātrums) - reizes piecas...

Nav 2-3 avāriju gadā, un soda punktu... Nu jau trešo gadu saņemu (kā vairums citu) CSDD "Pateicības vēstules" par braukšanu bez pārkāpumiem...

Nu un tagad kurš no mums tas labais vai sliktais????

234821. viesis 30.maijs 2007 20:31
0 0 Atbildēt

Apsveicami .... bet ir tāds sens teiciens, pirmie kucēni jāslīcina , jeb 1 autiņš ir jānovāko, lai turpmāk saprastu kas ir kas ...

234827. viesis 30.maijs 2007 21:20
0 0 Atbildēt

Policisti neķer ātros, policisti ķer lēnos un neveiklos, kuru izdarītie satiksmes noteikumu pārkāpumi nav tik bīstami', tāpēc ka viņus var viegli nodzīt malā un sūda protokolā sarakstīt pārkāpumu uzskaiti pēc pilnas programmas!! Manu pirmo pārkāpumu janvārī fiksēja kā pārbraukšanu pie sarkanās gaismas (autobusa pieturas attālumā no patiesības), bet to jefiņu, kurš ar LEXUS ailzlidoja (Skanstes un Sporta ielas krutojumā) poličiem garām ar stabili 100 km/h, pat neiedomājās piefiksēt, jo , redz šiem tjipa saļarkas trūkstot bākā, tāpēc nedzinās ne pakaļ ne kā savādāk reaģēja uz potenciālo slepkavu!!! Skaidrs ir viens, poličus maz interesē idiotu izķeršana, vieglāk ir kolekcionēt plus punktus un gada beigās saņemt prēmiju, nekā izglābt citiem dzīvību!!!

HE HE HE

234831. viesis 30.maijs 2007 21:59
0 0 Atbildēt

JOO nevajag pārspīlēt :D Man [gandrīz] pietika ar gadījumu, kad ar muteres golfiņu ielidoju krūmos - pa šoseju uz 90 kmph braucot, bremzēju un centos iegriezt apļveida pieturā - rezultātā golfiņš aizgāja taisni un ar kādiem 50 kmph ielidoja mīkstos krūmos, kas atstāja pārdesmit kosmētisku švīku :D Tajā dienā dažas stundas iepriekš biju dabūjis pravas pēc nokārtota C1 eksāmena :D Vairs kaut kā negribas ielidot kaut kur :)

234836. viesis 30.maijs 2007 23:01
0 0 Atbildēt

Gaidu rakstu:

"Braucu ikdienaa n-tos gadus, man ir kaudze paarkaapumu un esmu n-taas avarijaas iesaistiits".

234838. viesis 30.maijs 2007 23:52
0 0 Atbildēt

Ka tik nav kā mūsu dzelzs vīram iekš NHL, kurš nospraužot rekordu, nedaudz apastājās..

234839. viesis 31.maijs 2007 0:13
0 0 Atbildēt

234827. viesis 30.05.2007 21:20

Klau, brīnumbērniņ, braukšana pie sarkanā ir reizes 10 bīstamāka par braukšanu uz 100 pa Skanstes ielu. Policisti pareizi darīja, ka tevi apturēja un sodīja, nevis to otru. Sēdi, nepīksti un nokaunies.

234853. viesis 31.maijs 2007 10:17
0 0 Atbildēt

raksta autors, acīmredzot nav braucis agri no rītiem vai vēlu vakaros, kad uz katra otrā stūra dod trubiņā iepūst...

Bet nu salīdzināt ar sevi laikam smieklīgi, jo 7 gadu laikā, trubiņā esmu pūtis daudz, lai arī ne reizi nav nekas bijis.

Šajā laikā jau 2 CSN un 1 vainīgs, kā arī CP kartotēkā jau būs kādi 10 mani pārkāpumi :)

Šogad gan pārsēdos uz mocīti, tā ka vadītāji uzmanās, uz ceļiem ir kļuvis par vienu dunduku vairāk ;)

234897. viesis 31.maijs 2007 15:17
0 0 Atbildēt

Varbūt nevietā, bet lasot komentārus atcerējos par Holmsu un Vatsonu.

Tātad, lido abi ar gaisa balonu. Lido jau labu laiku, līdz vēja pūsma aizpūš šiem karti. Ierauga pļavā cilvēku. Domā jānolaižas, jāuzprasa kur esam. Domāts darīts.

Nolaižas tuvāk un prasa "...cienītais, kur mēs atrodamies". Šis paskatās un atbild "jūs atrodaties gaisa balonā".

Holms: Vatson, šis cilvēks ir jurists.

Vatsons: kā jūs to varat zināt?

Holms: elementāri Vatson! Šis cilvēks mums pateica pilnīgi precīzu un absolūti nevajadzīgu informāciju.

P.S. nekā personīga.

234907. viesis 31.maijs 2007 16:54
0 0 Atbildēt

nav jau no svara stāžs gados, bet gan kilometri ko nobrauc pa pilsētas ielām.

234920. viesis 31.maijs 2007 20:24
0 0 Atbildēt

Klau, nuhajs, vai kā tevi tur, kāda ir starpība - pārbraukt pie dzeltanā lēni, vai pārlidot pie sarkanā ātri!!! HE HE HE

234964. viesis 1.jūnijs 2007 15:53
0 0 Atbildēt

Autors raksta: ''Tā nu ir sanācis, ka 30. gadu laikā,no tiem pēdējo 11 gadu laikā ar auto braucot ikdienā''. Jautājums autoram,cik tad kilometrus viņš ir veicis pirmajos 19.gados. Autovadītāja meistarība ir mērāma kilometros,nevis gados.Mans vectēvs neizraisīja nevienu avārīju,jo ne reizi neizbrauca no pagalma.

234971. viesis 1.jūnijs 2007 19:23
0 0 Atbildēt

Nu ne jau vienkāršos darbaļaudis dakterējot tajos laikos varēja tikt pie jaunas Volgas pirkšanas un ne jau ierindas dakteri bija spējīgi tādu pikji nopelnīt. Tas nu tā. Bet ļoooti mani izbrīnīja tā laika VAI darbinieku augstais vērtējums salīdzinājumā ar tagadējo CP!!!??? Cik es atceros, tie bija nenormāli karjeristi, izteikti stulbeņi un izcili zemas kultūras cilvēki, kam tik ļoti gribējās raudzīties uz visiem no augšas. Pat piecīšu maximumgados neatkarīgās Latvijas CP bija patīkamāki.

234988. viesis 3.jūnijs 2007 18:15
0 0 Atbildēt

nu padomju laiki pēc būtības nereāli iesmirdēja un kā tādā iekārtā varēja dzīvot, bet atceros, kad pats vēl biju sīks un sāka nākt iekšā importa vāģi, kas pēc idejas šroti vien bija, ko Vācieši lielāko daļu vēl piemaksāja, lai savāc, spilgti atceros BMW e23 un e28-spēka simboli, kas tolaik bija samērā svaigi aparāti ar to savu raksturīgo vācu wunderbaumu salona aromātu, kas, protams, bija labāks par dermantīna un līmes smaku, tad tā smaržā bija krutuma pazīme, vēlāk parādījās jau skorpji ar trennuškām pie stūres, tas ar bija tipa kruts vāģis, baigi fanoju, bet tagad vemt gribas jau no tā nosaukuma vien..

235043. viesis 4.jūnijs 2007 18:29
0 0 Atbildēt

Veciit turies - parasti ar saadiem rakstiem piesauc tik nelaimi.

239608. viesis 25.jūlijs 2007 17:30
0 0 Atbildēt

super raksts!!!

arī man volga likās, kā kaut kas surreeāls, lai gan vecākiem bija 6.žigulis...

241040. viesis 19.augusts 2007 10:42
0 0 Atbildēt

privet! Mozet podskazete gde mozno kupit GAZ 13 Caika ??? Interesujet liuboje sosytojanije! Spasibo! +37065360675

257879. viesis 2.jūnijs 2008 14:58
0 0 Atbildēt

kā rakstīja viesis 040 - ar šādiem rakstiņiem varot piesaukt tik nelaimi... Protams, viss ir iespējams. Reizēm esmu māņticīgs, bet vadot auto VIENMNĒR ir jārēkinās ar iespējamu riska faktoru un vienmēr jāpiedomā - lai nekad nekas nenotiktu. Varu uzskatīt, ka man šajā ziņā ir paveicies. Nupat, sestdien, jau veiksmīgi aizritēja 31 gads pie auto stūres. Joprojām BEZ avarījām ,incidentiem un jebkādām domstarpībām ar CP un citām auto varas iestādēm. CP mani iepriekšējā gada periodā apturēja tikai VIENY reizi - lai ieskatītos Mondeo TA uzlīmē. Joprojām teicami ikdienā kalpo nu jau divus gadus brauktā Hyundai sonata, kārtējo ziemas sezonu bez jebkādām teh.problemām norullēja arī 12 gadu vecais Mondeo. Tikai ikgadējās apkopes , un uz priekšu. Nebūt nesajūsmina degvielas cenu kāpums. Drīz var pienākt tā diena, kad degvielas litrs maksās virs lata litrā. Tas jau būs daudz par daudz priekš sabiedrības vidusslāņa - būs lielas problemas ar autobraukšanu mazsituētajiem un pensionariem, zaudējumi būs arī komerctransportam. Bet, tā ir realitāte, ar ko jārēkinās. Jācer vismaz, ka izdosies izvairīties no kādas eiropas vai pasaules līmeņa ekonomiskās krīzes. Vecās eiropas valstis jau zin, ko tas nozīmē, ir jau pārdzīvojušas tml. situacijas. Pie mums vēl daudziem nepatikšanas ar kreditsaistībām tikai teju teju sākušās. Pats jūtu, ka ši gada iekrājumi salīdzinot ar pagājušogadu ,pie līdzīga patēriņa, ir mazinājušies, kaut arī darba alga šogad ir krietni augstāka. TAS jau ir inflacijas realais rezultats.

Nu, bet centīsimies dzīvot ar gaišu domu, ka drīzā laikā valsts ekonomikā būs augšupeja, dzīves līmenis kāps, inflacija mazināsies, cilvēkiem atkal būs iepēja drūzmēties pie jauno auto saloniem un realizēt savus sapņus par skaistiem un labiem auto. Pat izvairoties no skanīgiem un dārgiem brendiem...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 2

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

Sieviete veikusi pirmo pasaules apceļošanu ar elektromobili (+ FOTO) 14

Leksija Olforda kļuvusi par pirmo cilvēku pasaulē, kas ar elektromobili apbraukusi apkārt zemeslodei. Lasīt vairāk

 

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Vecrīgā plāno ieviest no maija 6

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Rīgā plāno ieviest no maija, šodien preses konferencē informēja Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks (JV). Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti