Plastikāta riteņu diski tuvojas 29

 
22.jūnijs 2007 9:08

Jau drīzumā pārdošanā varētu nonākt armēti stikla šķiedras riteņu diski, kuru prototipi ar labām sekmēm izturējuši smagas pārbaudes reālajā dzīvē.

Stikla šķiedras disku testēšanas nolūkā tika izmantoti ne tikai reāli automobiļi un 250 000 kilometri nobraukuma, bet arī datortomogrāfijas metodes, ar kurām noteikts, kādai jābūt disku uzbūvei, stikla šķiedras daudzumam un blīvumam, lai šāda veida riteņi nekalpotu sliktāk kā klasiskie metinātie vai vieglmetāla lējuma diski.

Plastikāta disku izturības testu laikā pārbaudīta arī to izturība pret skrāpējumiem, piemēram, pret ietves apmalīti un to uzvedība avārijas brīdī.

Lai arī plastikāta/stikla šķiedras diski, kuru galvenā priekšrocība ir neliels svars un salīdzinoši zemas izgatavošanas izmaksas, ir rokas stiepiena attālumā, to precīzi pārdošanā nonākšanas termiņi nav zināmi.

Sagatavots pēc www.atverts.lv materiāliem
 
Visi komentāri
 
236721. viesis 22.jūnijs 2007 9:55
0 0 Atbildēt

Sen bija laiks. Man luudzu pazinjojiet kad buus oglklja shkjiedras diski pieejami.

236726. viesis 22.jūnijs 2007 10:35
0 0 Atbildēt

Kautkā nepārliecina, jo, kāpēc gan tad tos jau neizmantotu piemēram F1, kur tehnoloģijas iet pāris gadus pa priekšu?

236728. viesis 22.jūnijs 2007 10:41
0 0 Atbildēt

Kaneeli, vai tu zini kaadus diskus lieto F1? :) pastaasti man plz.

236731. viesis 22.jūnijs 2007 10:45
0 0 Atbildēt

Wheels

Light alloy wheelsF1 wheels are usually made from forged magnesium alloy due its low density and high strength. They are machined in one piece to make them as strong as possible, and are secured onto the suspension uprights by a single central locking wheel nut. This 'lock' is quickly pushed in to release the wheel during a pit stop, and the tyre changer then pulls it again to lock the wheel once the tyres have ben changed.

The teams buy wheels from companies such as OZ Racing, Enkei and Fondmetal. Once at the track, teams deliver their bare wheel rims to the tyre manufacturers truck where the tyres are put onto the rims with special machines. The tyres are then inflated and delivered back to the teams.

236734. viesis 22.jūnijs 2007 10:57
0 0 Atbildēt

Intresanti, vai viņi tos diskus izmēģināja arī pabraucot pa mūsu ceļiem....liekas, ka tiem mūžs būtu pāris nedēļas tik....

236736. viesis 22.jūnijs 2007 11:03
0 0 Atbildēt

Cik man zinaams, kevlars bija x reizes izturiigaaks par teeraudu, par miiksto Al nemaz nerunaajot....+ kevlars ir elastiigs, jamo sacakareet gruuti....

236740. viesis 22.jūnijs 2007 11:19
0 0 Atbildēt

Nez kāpēc visām interesantajām ziņām apakšā rakstīts - Sagatavots pēc www.atverts.lv materiāliem ...

...

236741. viesis 22.jūnijs 2007 11:27
0 0 Atbildēt

nu arii pashaa www.atverts.lv zem zinjaam ir 'Sagatavots pēc www.atverts.lv materiāliem.' :)

236742. viesis 22.jūnijs 2007 11:38
0 0 Atbildēt

Papildinaashu Ugga citatu-

F1 ( un ne tikai) disku razhoshana principaa tiek izmantota tehnologjija ko izdomaaja krievi (VILS - Voennij institut logkih splavof IMO) saviem tankiem - kad diskus nevis atleeja bet izpreseeja no attieciigaa materiaala, un peec tam speciaali termiski ( ja atminja nevilj) apstradaaja lai nonjemtu disku ieksheejo spriegumu. Vienu laiku tas pats OZ shos diskus pasuutija pie krieviem un paarleibljoja par saviem. Kad CCCP izjuka, aciimredzot vai nu tika paardota tehnolgjija vai arii pa tiesho nosperta, lidz tam neviens iznjemot krievus tik taalu ticis nebija.

236746. viesis 22.jūnijs 2007 12:32
0 0 Atbildēt

kevlaru izmanto bruņu vestēs, un tas nemaz nav no tiem vieglajiem!! HE HE HE

236747. viesis 22.jūnijs 2007 13:34
0 0 Atbildēt

236746. viesis - tu laikam neesi sevishkji zinoshs tomeer.

Kaa domaa ko izmantoja brunju vestees pirms tam ??? Vai maz nojaut cik tas sveera pirms kevlara izmantoshanas ?!?!?

236755. viesis 22.jūnijs 2007 15:03
0 0 Atbildēt

Dzīvē viss ir iespējams. Tikai pakāpeniski. Nebūtu liels brīnums, ja pēc gadiem pieciem reali šie diski parādītos uz auto - arī pie mums. Galvenā intriga jau slēpjas apstāklī , ka tml. disks būs ļoti viegls, kas ir ļoti svarīga nianse autolietās. Gaidīsim !

Visiem priecīgus līgo svētkus !

236756. viesis 22.jūnijs 2007 15:17
0 0 Atbildēt

Galvenais, lai šie diski būtu elastīgi, tad viss OK, jautājums, kā ar skrūvju vietām.

236765. viesis 22.jūnijs 2007 21:29
0 0 Atbildēt

gribu tādus diskus

236768. viesis 22.jūnijs 2007 21:58
0 0 Atbildēt

Shaadi diski ir mazu beernu dvritenjiem-triisritenjiem jau sen. Nav nekaads jaunums.

236769. viesis 22.jūnijs 2007 22:22
0 0 Atbildēt

Kevlaru lieto ierochos, brunjuvestees utt :) vinsh ir izturigs un viegls, bet vienalga, kevlars shkjeljas pie atteicigajiem nosacijumiem :) un vins ir loti dargs :|

SteelRat

236771. viesis 22.jūnijs 2007 23:58
0 0 Atbildēt

236746. viesis, tas es, zinošs vai nezinošs, bet es pēc profesijas esmu ķīmiķis, kā arī esmu pabijis ieroču izstādē ķīpenē. Protams par Kevlara svaru varu arī kļūdīties, jo nav sanācis to bruņuvesti jaukt laukā un pētīt, var gadīties, ka bruņu vestēs bija arī citi, daudz smagāki materiāli, piemēram Svins, kura mērķis ir ar savu berzi bremzēt lodes ātrumu, lai Kevlars nesabruktu pie pārāk spēcīga trieciena un cilvēks nedabūtu ribās kādu šķembu no pašas bruņu vestes. Tā kā pats zini, bruņu vestes nemēdz taisīt bezizmēra un ir samērā plānas (līdz 4 cm), tad padomā, cik reāli tajā varētu būt Kevlara un citu materiālu attiecība, es dotu 8 pret 2. HE HE HE

236772. viesis 23.jūnijs 2007 0:22
0 0 Atbildēt

Vieglak bus kadu blondini izmest no auto,neka parvietoties ar plastmasas diskiem...........:):)

236781. viesis 23.jūnijs 2007 10:38
0 0 Atbildēt

NU redz par to svinu es preciizi nezinu, bet man arii ir tieshi taada pati aizdoma ka tas tur tiek lietots tieshi taa iemesla deelj ko tu piemini.

236782. viesis 23.jūnijs 2007 11:21
0 0 Atbildēt

karbona diski jau sen ir pieejami motocikliem. Nezinu gan kapec autiniem tadus vel nerazo, bet nu cennikas ir daudzkart lielaks neka parastajiem aluminija, bet nu ir reizes kad tadi ir vajadzigi. Seit, cik noprotu, runa et tiesi par stiklskiedras diskiem, kas ir nedaudz cita opera ;)

236789. viesis 23.jūnijs 2007 17:03
0 0 Atbildēt

karbona diskus taisa............motocikliem (MV Agusta)

236790. viesis 23.jūnijs 2007 18:55
0 0 Atbildēt

Man liekas, veči par kevlaru bišķi saputrojās. Viņu lieto tāpēc, ka viņš ir ļoti viegls un, atšķirībā no ogļšķiedras, ir elastīgs un pamīksts. Parasti lieto tur, kur lieto gumiju - tjipa lai pastiprinātu gumijas un plastmasas detaļas.

Riteņu diskiem kevlaru neizmanto, tur lieto ogļšķiedru. Bet ogļšķiedra jau arī nežēlīgi dārga, būs kādas piecas reizes dārgāka par alumīniju. Bet šeit, cik saprotu, tiek izmantota parasta plastmasa, kas maksā tikpat, cik dzelzs.

236793. viesis 24.jūnijs 2007 12:27
0 0 Atbildēt

Kevlars ir praktiski taa pati ogleklja skjiedra - tikai to ir patenteejis Du-Pont, ja pareizi uzraxtiiju shii kjiimijas giganta nosaukumu. Jaa tiiraa veidaa ogleklja shkjiedras ir ljoti lokanas un izturigas - attieciga resnuma "diegs" vai stieple ir 10 reizes izturiigaaks par dzelzs stiepli ( runa laikam konkreeti iet par materiaala stiepshanu ar meerkji paarraut sho "diegu"/stiepli).

Tad kad sho ogleklja shkjiedru lieto virsbuuves vai ritenju izgatavoshanaa, tad njem "audumu" kas ir saviits no shaadiem ogleklja "diegiem", piegriezj vajadziigo formu un "impragnee" ar attieciigu saistvielu ( plastmasu vai liimi nezinu kaa preciizi to sauc) un ta vairaaks kaartas shkjiedra/saistviela. Peec tam pie noteiktas (augstas) temperatuuras uzkarsee un iegust cietu un ljoti izturiigu detalju. CIk saprotu tad cietiibu un formu shai detaljas nodroshina shii saistviela, bet izturiibu ogleklja shkjiedra.

P.S. un ogleklja shkjiedra nav nemaz tik nezheeliigi daarga( tiesa peedeejaa laikaakljuvusi par deficiitu un lidiz ar to ir sadaardzinaajusies) daargs ir kvalitaatiivu detalju izgatavoshanas process. Piemeeram Ogleklja auto kapots maksaa nu taa no kaadi 200 dolji, ja razjo vairumaa, bet shai detaljai nau vajadziiga nopietna izturiiba, un ljoti biezji neviens nepuulas sho detalju gatavot peec F1 tehnologjijaam, kas ritenju diskiem visticamaak nav pieljaujami

236794. viesis 24.jūnijs 2007 16:42
0 0 Atbildēt

Vispār jau kevlars bija pirmais un pēc tam ogļšķiedra. Pie tam, viņi ķīmiski un fizikāli atšķiras. Nu es tā domā ... :)

236790. viess

236795. viesis 24.jūnijs 2007 17:15
0 0 Atbildēt

2 236794. viesis

1) piekriitu ka kjiimiski vinji atshkjiras ( un arii fizikaalaas iipashiibas atshkjiras) tachu ka vieni taa otri ir pietiekoshi tuvu staavoshi aromaatiskie ogljuudenrazji ( liekas ka taa tos sauca - sorry, kjiimija nebija mana stipraa puse, ja kaads gudraaks - palabo).

2) Es tik kategoriski neteiktu ka Kevlars bija pirmais, ja nekljuudos tad bija gluzji preteeji, pie kam ogleklja shkjiedras lielaaka nelaime saakotneeji bija izejvielu toksiskums, kameer neizdomaaja ko labaaku.

236797. viesis 24.jūnijs 2007 19:13
0 0 Atbildēt

Drīzāk vajadzēja teikt - ja kāds lasa ķīmijas grāmatas un interesējas par kara tehniku...:D

Ja nebūtu pasaules kari, mēs kevlaru nepazītu vēl šo balto dienu, bet tā kā karš deva zinātnei terpentīnu pakaļā, tad arī parādījās visādas šitādas lietiņas, kuras iesākumā izmantoja karā, tā kā mūsdienās ir daudz teroristi, tad arī neviena valdība nav ieinteresēta, lai katrā mājā stāvētu šāda kaujas tehnikas sastāvdaļa, ar kuru var ne tikai aizstāvēt savu dzimto nodokļu maksātāju zemi, bet arī izmantot pret mierīgajiem cilvjiem. Neuzskatu, ka oglekļa šķiedras ražošanas izmaksas būtu pārāk augstas, taču tie nodokļi bremzē zinātni, jo parādās ssamērā maz klienti, kuri varētu būt ieinteresēti kaut kur to izmantot.

236949. viesis 25.jūnijs 2007 23:17
0 0 Atbildēt

Vai tikai ar oglekļa šķiedru nebija tā, ka viņa iztur slodzes, nesalīdzināmi lielākas par jebkuru metālu, tomēr, ja trieciens ir pārāk liels, viņa vispār pārvēršas putekļos? F1 arī ir redzēti gadījumi, kad ritenis, kas ar oglekļa šķiedras konstrukciju ir piestiprināts pie virsbūves, tomēr tiek norauts.

Alumīnijs tomēr vienkārši deformējas, bet daļēji formu saglabā - kaut gan ir izmēģināts, lieto disku (Subaru oriģinālo) ar pietiekami spēcīgu sitienu var sadalīt 2 vienādās daļās.

237017. viesis 26.jūnijs 2007 14:59
0 0 Atbildēt

F1 tehniskajos Noteikumos, liekas, ir noteikts, ka ritenju diskiem jaabuut no metaaliska materiaala, vismaz pagaidaam. Gan jau arii tur ieviesiisies.

VILS ir "Vsesojuznij Institut Ljogksih Splavov", taatad vissavieniibas. Kantoris straadaa veel tagad, VILS ritenjus ljoti iecieniijushi sportisti, ne tikai sheit, bet arii aarvalstiis.

264236. viesis 27.novembris 2008 12:18
0 0 Atbildēt

viiiri taadus disku jau sen razo - patreiz man servii iebraucis auto ar karbona diskiem- uzsisti- meeginu atrast jaunus vai lietotus , piestaadot rekinu apdrosinatajiem bet nekur nevar dabuut pat jaunus... paliidziet... oskars2autolego.lv

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti1111

Mercedes: cilvēkveidīgie roboti cilvēku vietā

Mercedes-Benz rūpnīcās ieradīsies cilvēkveidīgie roboti, kas aizstās cilvēkus smagākos ikdienas darbos. Pagaidām tas ir eksperiments. Lasīt vairāk

 

Volkswagen ID.Unyx – sportisks krosovers Ķīnas tirgum 4

Volkswagen ID.Unyx ir gandrīz tas pats Cupra Tavascan, tomēr ne gluži. Lasīt vairāk

 

Elektriskā Škoda Epiq par 25 000 eiro ieradīsies 2025. gadā (+ FOTO) 15

Čehijas autobūves uzņēmums Škoda gatavo elektrisku mazauto, kas būs pievilcīgs arī cenu ziņā. Lasīt vairāk

 

Visu laiku jaudīgākais Volkswagen universāls – vēl viens elektriskais GTX saimes modelis (+ FOTO) 13

Reizē ar ID.3 GTX debitējis vēl viens šīs saimes modelis – ID.7 GTX Tourer. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti