Goodyear Duraseal kravas automobiļu riepas, kas caurduršanas gadījumā spēj pašas novērst bojājumu, kā arī Goodyear Omnitrac jaunās kravas automobiļu riepas ir pirmās riepas ar Duraseal tehnoloģiju, kas pieejamas Eiropā.
Tā kā riepā ir iestrādāts hermētiķis, unikālā Goodyear patentētā riepa aptur gaisa izplūdi, ja protektorā iekļuvis objekts, kura diametrs ir līdz 6 mm. Ieguvums patērētājam ir, ka tiek novērsts dārgais dīkstāves laiks un samazinās risks, ka riepas jāmaina vai jābrauc ar nepilnīgi piepildītām riepām.Goodyear šobrīd ražo Omnitrac MSS jaukta lietojuma stūrējošo riteņu riepas un Omnitrac MSD jaukta lietojuma dzenošo riteņu riepas, kas apgādātas ar Duraseal un kurām abām izmērs ir 13R22.5. Riepas ir pieejamas pēcpārdošanā un kā pamataprīkojums Renault un Volvo kravas automobiļiem. Vēlāk sortimentam tiks pievienotas MSS un MSD riepas ar izmēru 315/80R22.5 un MSS ar izmēru 385/65R22.5. Šīs riepas ir izstrādātas lietošanai celtniecības un atkritumu pārstrādes rūpniecībā, kur transportlīdzekli regulāri izmanto būvlaukumos un karjeros. Šādos apstākļos riepu caurduršana notiek bieži un ceļu virsmas ir daudz agresīvākas, kā arī ir nepieciešami riepu saķeres parametri, kas pilnībā atšķiras no parastos ceļa apstākļos nepieciešamajiem.
"Duraseal ļoti īsā laikā ir kļuvis par vispāratzītu ražojumu. To ilustrē fakts, ka Renault un Volvo piedāvā šīs konstrukcijas riepas," teica Goodyear Dunlop Truck Tires Europe rīkotājdirektors Pjetro Saleta (Pietro Saletta).
Salīdzinājumā ar citām Goodyear kravas automobiļu riepām Omnitrac riepām ir stingrāka konstrukcija, lai samazinātu bojājumus, un protektori ar minimālu akmeņu aizķeršanu, kā arī ar teicamu saķeri slidenās un irdenās vietās. Duraseal tehnoloģija ir teicama situācijās, kādas tipiskas pašizkrāvējiem un atkritumu sāvācējiem, kur riepu caurduršana nozīmē ne vien ilgu dīkstāvi, bet arī riepu saārdīšanu, braucot ar zemu piepildes spiedienu.
Omnitrac riepas pārstāv arī Goodyear ECD (Enhanced Carcass Durability - palielināta karkasa izturība) tehnoloģiju, kas ietver: pret koroziju izturīgu poliamīda barjeru, lai aizsargātu augstas izturības tērauda kordu un bloķētu mitruma iekļuvi, kā arī pastiprinājumu un triecienizturīgas īpašības, lai vairāk aizsargātu riepas, braucot bezceļa apstākļos.
Duraseal smagākā pārbaude
"Rādītāji bija teicami, un Lisabonas – Dakāras rallijs tiešām parādīja, kādus ekstrēmus apstākļus šīs riepas var bez problēmām izturēt", paskaidroja Pjetro Saleta.Brauciens 9000 kilometru garumā no Lisabonas pāri Sahāras tuksnesim uz Dakāru ir visizaicinošākais tests, kādu var iztēloties; to apliecina fakts, ka no 585 vieglajiem automobiļiem, kravas automobiļiem un motocikliem tikai apmēram puse sasniedza finiša līniju. Šogad Goodyear Duraseal riepām bija nozīmīga loma, un tests notika zem karogotām krāsām. Lai nodrošinātu pēc iespējas lielāku uzticamību Renault Kerax 4x4 servisa kravas automobiļiem, tika speciāli izgatavotas Goodyear Offroad ORD 14.00R20 riepas pēc Duraseal tehnoloģijas, pielāgojot tās kravas automobiļiem. Kaut arī apstākļi bija bīstami un riepas postoši, abi transportlīdzekļi kopumā pieveica 20 000 kilometru bez jebkādām ar riepām saistītām problēmām.
Kā tas darbojas
Riepas protektorā pavisam vienkārši ir iestrādāta papildu "josla". Šī josla ir izgatavota no īpaša dzeltena želejveidīga kaučuka savienojuma, kurš, iekļūstot kādam priekšmetam, piemēram, naglai, ieplūst caurdurtajā vietā un izveido blīvu aizbāzni. Šis savienojums var noslēgt līdz 6 mm caurumu protektorā, un tas var darboties atkal un atkal, riepa nav jālabo un nav vajadzīgs jauns hermētiķis. Ja priekšmetu, kas izraisījis saduršanu, izņem, hermētiķis ietek tukšajā vietā. Duraseal tehnoloģija ļauj vadītājam turpināt braukt pēc protektora caurduršanas un ļauj izmantot riepu līdz atjaunošanai. Demonstrējumā Goodyear jaukta lietojuma kravas automobiļa riepa ar Duraseal tehnoloģiju izturēja 51 dūrienu, nezaudējot gaisu.Šķidrie hermētiķi var radīt riepas līdzsvara problēmas, kādas nenovēroja ar Duraseal tehnoloģiju, jo želeja ir fiziski iestrādāta riepā. Pirms pieciem gadiem Goodyear konstruktori atsāka darbu pie riepu hermetizēšanas, šoreiz kravas automobiļu riepām. Tirgus izpēte parādīja, ka atkritumu savākšanā un celtniecībā izmantotajiem kravas automobiļiem nepārtraukti jāmaina sadurtās riepas, kas nozīmē dārgus servisa izsaukumus un iekārtas dīkstāvi. Šīs dārgās problēmas risināšanai Goodyear uzsāka novatoriskus pētījumus. Duraseal kā slānis riepas uzbūvē cietēšanas procesā reaģē atšķirīgi no citiem savienojumiem. Lielākā daļa savienojumu sacietē karsējot. Duraseal savienojums cietēšanas laikā riepā iegūst košļājamai gumijai līdzīgu konsistenci.
Duraseal tehnoloģija neietekmē riepas protektoru atjaunošanas iespēju. Tehnoloģija neizmanto šķīdinātājus un ir ugunsdroša, līdz ar to nav kameras aizdegšanās briesmu protektoru atjaunošanas procesā, un riepa nav jānoņem, kad tai nolietotai jāuzliek jauni protektori.
Ak tā, tomēr arī šajā rakstā ir vārds ''unikāls'' :D:D