Kompensācijai 16,7 miljonu vietā saņems vien 6,7 miljonus 6

25.septembris 2007 8:48

Rīgas pašvaldība, atlaižu kompensēšanai sabiedriskajā transportā, no valsts nākamgad 16 miljonu vietā saņems vien 6,7 miljonus latu, tā vakar tikšanās laikā ar Rīgas mēru Jāni Birku apliecināja finanšu ministrs Oskars Sprudziņš.

Reāli tas nozīmē tikai 4 miljonu latu dotācijas palielinājumu, jo 2,7 miljoni latu jau ir līdzšinējā valsts dotācija Rīgai.

„Atklāts paliek jautājums – kur Rīga ņems atlikušos 10 miljonus, lai segtu zaudējumus un nodrošinātu atlaides sabiedriskajā transportā?” norāda Rīgas mērs Jānis Birks, piebilstot, ka pašvaldība tomēr vēl cer, ka valsts pildīs likumā noteiktās saistības un segs zaudējumus pilnā apmērā.

Sarunas, kurās diemžēl nepiedalījās satiksmes ministrs Ainārs Šlesers, nolemts turpināt plašākā lokā, iekļaujot lielās pašvaldības, kuras saskaras ar līdzīgu problēmu.

Jau ziņots, ka 2008.gada budžeta projektā nav iekļauts likumā noteiktais finansējums Rīgas pašvaldībai, lai segtu zaudējumus sabiedriskā transporta atlaižu nodrošināšanai.

„Rīgas pašvaldība ar 16,7 miljonu latu dotāciju ir rēķinājusies jau no dienas, kad likums stājās spēkā. Jāņem vērā, ka sabiedriskā transporta nodrošināšanai Rīgā nākamgad nepieciešami jau 58 miljoni, kas ir par 17 miljoniem vairāk kā šogad,” norāda J.Birks.

Pēc Rīgas domes aprēķiniem pildot likumu, pašvaldībai nākamgad no valsts budžeta šim mērķim būtu jāsaņem aptuveni 16,7 miljoni latu dotāciju.

2007. gada 15. jūlijā spēkā stājās “Sabiedriskā transporta pakalpojumu likums”. Tā 11. pantā “Pārvadātāja zaudējumi” noteikts, ka zaudējumi, kas uzņēmumam radušies saistībā ar sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu “pilsētas nozīmes maršrutu tīkla pamata maršrutos”, tiek kompensēti “35 procentu apmērā no valsts budžetā šim mērķim paredzētajiem līdzekļiem un 65 procentu apmērā no pašvaldību budžetos šim mērķim paredzētajiem līdzekļiem.”

Atbilstoši aprēķiniem, ko RP SIA „Rīgas Satiksme” ir iesniegusi Rīgas domē, 2008. gadā dotācija uzņēmumam, salīdzinot ar šo gadu, būtu jāpalielina par aptuveni 17 miljoniem latu.
 
Visi komentāri
 
243594. viesis 25.septembris 2007 8:58
0 0 Atbildēt

Nu ko, gaidām cenu celšanos?

Man jau pilnīgs Edgars uz to cenu pieaugumu, ja vajadzēs, tad arī par 2 Ls braukšu, tik tos pensionatorus un maznodrošinātos gan žēl!

243596. viesis 25.septembris 2007 9:12
0 0 Atbildēt

Un kāda var būt runa par Pride sistēmu, transportu samazinās, cenas pacels, un stāvvietas nebūs par ko uztaisīt, paši kaut kur nometiet savu auto, un brauciet ar mūsu dārgo, smirdīgo, pārlidīto utt sabtransu...

diezvai mani redzēsiet braucam sabtransā....

243604. viesis 25.septembris 2007 10:42
0 0 Atbildēt

Ministriem un deputātiem nepaceļot algas, nemaksājot bešanās kompensācijas par deputēšanas termiņa beigām neizmaksat prēmijas un tad jau tie 10 milj arī atradīsies.

Prēmijas ir jamaksā par labu darbu , kad valstī ir viss kārtība, nevis kad sūdi mutē smeļas.

243617. viesis 25.septembris 2007 11:31
0 0 Atbildēt

Mazliet parēķinot - 10 miljoni izdalam ar 0,3 (tik laikam maksā sabtransportā brauciens) iznāk 33,333 miljoni braucienu.... Jautājums - vai visas sabtransporta līnijas gadā tik daudz reisus vispār veic kopā ņemtas?

243626. viesis 25.septembris 2007 11:54
0 0 Atbildēt

Viesi 243617: 33,333 miljoni braucienu. Rīgā, pieņemsim, pa dienu atrodas viens miljons iedzīvotāju. Tas ir 33,333 braucieni gadā. Rēķinot uz iedzīvotāju, tas ir 1 reizi 10 dienās. Principā cipars varēja būt lielāks. Īpaši, ja ir teorētiskā vēlme attīstīt sabiedrisko transportu un stimulēt privātā atstāšanu reizēm, kad tas tiešām vajadzīgs.

243694. viesis 25.septembris 2007 17:57
0 0 Atbildēt

243596. viesis 25.09.2007 09:12

kad pēdējo reizi brauci sabtransā? Un kas tas par sabtransa veidu, ka tik smirdīgs? Es pats šodien gribēju braukt ar troļuku, vienīgi pusminūti iepriekš tas maita aizlaidās... un tajā laikā, kad es braucu, tas jāgaida liekas n-tās minūtes... tā kā māja 50m attālumā, tad gāju atpakaļ un sēdos vien mašīnā un pēc dažām minūtēm jau biju tālēs zilajās...

P.S: un par to smirdīgo sabtransu nez, esu braucis ar jaunajiem Meršiem un kādi tur vēl tie troļuki, nu nav tik traki... bet gribētos lai beidzot būtu sakarīgāki tramvaji un lai ar tiem varētu aizbraukt tur kur vajag, nevis braukt ar tramvaju pusstundu vai stundu un tad vēl kājām vilkties 15minūtes vai vairāk līdz vajadzīgajai vietai.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ceļa remontu vietas - vai tās tiešām ir labi pamanāmas? (+ FOTO) 4

Aculiecinieks iesūtījis foto attēlus no divām ceļa remontdarbu vietām uz A10 šosejas, ar jautājumu, vai tās vienmēr ir labi atdalītas, pamanāmas un tātad drošas gan pašiem darbu veicējiem, gan autobraucējiem, kam tās gadās ceļā. Lasīt vairāk

 

Jauno Volkswagen Passat izstrādās Škoda 12

Čehijas autobūves kompānija Škoda, kas ietilpst Volkswagen koncerna sastāvā, reizē ar jauno Superb, izstrādās arī devītās paaudzes (B9) Volkswagen Passat. Lasīt vairāk

 

Otrdien avārijā Vidzemē gājis bojā cilvēks

Vakar Latvijā reģistrēti 157 ceļu satiksmes negadījumi, kuros gāja bojā viens, bet cieta 27 cilvēki, kas ir būtiski vairāk nekā vidēji ikdienā, aģentūru LETA informēja Valsts policija. Lasīt vairāk

 

Cēsīs nozog neaizslēgtu automašīnu ar aizdedzē atstātām atslēgām 7

Pagājušās nedēļas nogalē Cēsīs no kādas mājas pagalma tika nozagta neaizslēgta automašīna "VW Golf", kuras aizdedzē tika atstātas atslēgas, aģentūru LETA informēja Valsts policijas (VP) Vidzemes reģiona pārvaldes vecākā speciāliste Zane Vaskāne. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti