Kompensācijai 16,7 miljonu vietā saņems vien 6,7 miljonus 6

 
25.septembris 2007 8:48

Rīgas pašvaldība, atlaižu kompensēšanai sabiedriskajā transportā, no valsts nākamgad 16 miljonu vietā saņems vien 6,7 miljonus latu, tā vakar tikšanās laikā ar Rīgas mēru Jāni Birku apliecināja finanšu ministrs Oskars Sprudziņš.

Reāli tas nozīmē tikai 4 miljonu latu dotācijas palielinājumu, jo 2,7 miljoni latu jau ir līdzšinējā valsts dotācija Rīgai.

„Atklāts paliek jautājums – kur Rīga ņems atlikušos 10 miljonus, lai segtu zaudējumus un nodrošinātu atlaides sabiedriskajā transportā?” norāda Rīgas mērs Jānis Birks, piebilstot, ka pašvaldība tomēr vēl cer, ka valsts pildīs likumā noteiktās saistības un segs zaudējumus pilnā apmērā.

Sarunas, kurās diemžēl nepiedalījās satiksmes ministrs Ainārs Šlesers, nolemts turpināt plašākā lokā, iekļaujot lielās pašvaldības, kuras saskaras ar līdzīgu problēmu.

Jau ziņots, ka 2008.gada budžeta projektā nav iekļauts likumā noteiktais finansējums Rīgas pašvaldībai, lai segtu zaudējumus sabiedriskā transporta atlaižu nodrošināšanai.

„Rīgas pašvaldība ar 16,7 miljonu latu dotāciju ir rēķinājusies jau no dienas, kad likums stājās spēkā. Jāņem vērā, ka sabiedriskā transporta nodrošināšanai Rīgā nākamgad nepieciešami jau 58 miljoni, kas ir par 17 miljoniem vairāk kā šogad,” norāda J.Birks.

Pēc Rīgas domes aprēķiniem pildot likumu, pašvaldībai nākamgad no valsts budžeta šim mērķim būtu jāsaņem aptuveni 16,7 miljoni latu dotāciju.

2007. gada 15. jūlijā spēkā stājās “Sabiedriskā transporta pakalpojumu likums”. Tā 11. pantā “Pārvadātāja zaudējumi” noteikts, ka zaudējumi, kas uzņēmumam radušies saistībā ar sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu “pilsētas nozīmes maršrutu tīkla pamata maršrutos”, tiek kompensēti “35 procentu apmērā no valsts budžetā šim mērķim paredzētajiem līdzekļiem un 65 procentu apmērā no pašvaldību budžetos šim mērķim paredzētajiem līdzekļiem.”

Atbilstoši aprēķiniem, ko RP SIA „Rīgas Satiksme” ir iesniegusi Rīgas domē, 2008. gadā dotācija uzņēmumam, salīdzinot ar šo gadu, būtu jāpalielina par aptuveni 17 miljoniem latu.
 
Visi komentāri
 
243594. viesis 25.septembris 2007 8:58
0 0 Atbildēt

Nu ko, gaidām cenu celšanos?

Man jau pilnīgs Edgars uz to cenu pieaugumu, ja vajadzēs, tad arī par 2 Ls braukšu, tik tos pensionatorus un maznodrošinātos gan žēl!

243596. viesis 25.septembris 2007 9:12
0 0 Atbildēt

Un kāda var būt runa par Pride sistēmu, transportu samazinās, cenas pacels, un stāvvietas nebūs par ko uztaisīt, paši kaut kur nometiet savu auto, un brauciet ar mūsu dārgo, smirdīgo, pārlidīto utt sabtransu...

diezvai mani redzēsiet braucam sabtransā....

243604. viesis 25.septembris 2007 10:42
0 0 Atbildēt

Ministriem un deputātiem nepaceļot algas, nemaksājot bešanās kompensācijas par deputēšanas termiņa beigām neizmaksat prēmijas un tad jau tie 10 milj arī atradīsies.

Prēmijas ir jamaksā par labu darbu , kad valstī ir viss kārtība, nevis kad sūdi mutē smeļas.

243617. viesis 25.septembris 2007 11:31
0 0 Atbildēt

Mazliet parēķinot - 10 miljoni izdalam ar 0,3 (tik laikam maksā sabtransportā brauciens) iznāk 33,333 miljoni braucienu.... Jautājums - vai visas sabtransporta līnijas gadā tik daudz reisus vispār veic kopā ņemtas?

243626. viesis 25.septembris 2007 11:54
0 0 Atbildēt

Viesi 243617: 33,333 miljoni braucienu. Rīgā, pieņemsim, pa dienu atrodas viens miljons iedzīvotāju. Tas ir 33,333 braucieni gadā. Rēķinot uz iedzīvotāju, tas ir 1 reizi 10 dienās. Principā cipars varēja būt lielāks. Īpaši, ja ir teorētiskā vēlme attīstīt sabiedrisko transportu un stimulēt privātā atstāšanu reizēm, kad tas tiešām vajadzīgs.

243694. viesis 25.septembris 2007 17:57
0 0 Atbildēt

243596. viesis 25.09.2007 09:12

kad pēdējo reizi brauci sabtransā? Un kas tas par sabtransa veidu, ka tik smirdīgs? Es pats šodien gribēju braukt ar troļuku, vienīgi pusminūti iepriekš tas maita aizlaidās... un tajā laikā, kad es braucu, tas jāgaida liekas n-tās minūtes... tā kā māja 50m attālumā, tad gāju atpakaļ un sēdos vien mašīnā un pēc dažām minūtēm jau biju tālēs zilajās...

P.S: un par to smirdīgo sabtransu nez, esu braucis ar jaunajiem Meršiem un kādi tur vēl tie troļuki, nu nav tik traki... bet gribētos lai beidzot būtu sakarīgāki tramvaji un lai ar tiem varētu aizbraukt tur kur vajag, nevis braukt ar tramvaju pusstundu vai stundu un tad vēl kājām vilkties 15minūtes vai vairāk līdz vajadzīgajai vietai.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti