Atklāts Baltijā pirmais drošas braukšanas poligons 7

 
4.oktobris 2007 9:52

Ir izveidots vērienīgs drošas braukšanas poligons – tas aprīkots ar iekārtām, kas imitē ekstremālas situācijas uz ceļa, un tā palīdz autovadītājiem uzzināt, kā izkļūt no bīstamām situācijām.

Poligona ierīkošanā investēti aptuveni 2 miljoni eiro, un tas atklāts 3.oktobrī, sporta kompleksā 333, kas atrodas uz Ērgļu šosejas netālu no Rīgas.



Poligons sastāv no piecām atsevišķām trasēm un var lepoties ar īpašu aprīkojumu, piemēram, ripu, uz kuras uzbraucot, automobilis tiek sasviests, tādējādi vadītājs mācās reaģēt uz pēkšņu sanesi slidenā laikā. Cits vingrinājums paredz pēkšņi ieraudzīta šķēršļa apbraukšanu, turklāt "šķērslis" vārda tiešā nozīmē izaug acu priekšā, jo to veido augstspiediena ūdens strūklas. Poligona projektētājs un iekārtu piegādātājs ir Austrijas firma Technische Hydraulikgeräte GmbH, kuram šis ir piecdesmitais ierīkotais poligons. Tā ierīkošana un hidroiekārtas izmaksājušas aptuveni 2 miljonus eiro. Poligons atrodas atsevišķi no sacīkšu trasēm, tāpēc tas strādā neatkarīgi no sacensībām. Apsildes sistēmas ļauj poligona ierīcēm strādāt līdz  –10 grādu temperatūrai.



Vladislavs Šlēgelmilhs, SIA SK333 valdes priekšsēdētājs un bijušais autosportists: „Līdz šim drošas braukšanas apmācības Latvijā notika pielāgotās teritorijās, piemēram, sacīkšu trasēs. Rietumvalstīs šādos poligonos notiek ne tikai vadītāju apmācība, bet arī automobiļu, riepu, bremžu sistēmu u.c. izmēģinājumi. Poligons būs ideāla apmācību vieta uzņēmumu šoferiem, ātrās reaģēšanas brigāžu automobiļu vadītājiem, kā arī ikvienam, kas vēlas uzzināt, kā izkļūt no bīstamas situācijas uz ceļa. Drošas braukšanas poligonā iespējams apgūt iemaņas, ko neiemāca nevienā autoskolā”.



Jaunajā drošas braukšanas poligonā iespējams apgūt vairākus desmitus dažādu vingrinājumu, jo iekārtu darbība ir programmējama. Kursus varēs iziet kā ar savu, tā arī Latvijā pazīstamāko drošas braukšanas skolu automobili. Drošas braukšanas centrā strādājošie instruktori ir galvenokārt bijušie auto sportisti un treneri, kas stažējušies Austrijā pēc Eiropas Savienībā apstiprinātām apmācību programmām. Centrā būs gan vienas dienas kursi, gan tikai pāris stundu gara apmācība, piemēram, 3 stundu apmācības kursa cena būs 45 lati.

Par sporta kompleksu

Sporta komplekss 333 atrodas 9 km no Rīgas robežas Ērgļu un Tallinas apvedceļa krustojumā. Kompleksa būve uzsākta 2003. gadā 40 ha lielā teritorijā ar plānu apgūt vēl 80 ha, izveidojot tur autošosejas un motošosejas trasi. Pēc projekta pabeigšanas tā būs līdzvērtīga lielākajām un vadošākajām trasēm Eiropā. Pašreizējā trasē notikuši Latvijas un Baltijas čempionāti kartingā un SuperMoto, „Latvijas Gada auto” pasākumi, auto un moto tirgotāju prezentācijas un klientu dienas, kā arī sporta un atpūtas pasākumi. Sporta kompleksa 333 atpazīstamību Latvijā un Eiropā veicina autosportists Haralds Šlēgelmilhs, kurš startē F3 Euroseries formulu klasē austriešu komandā „HS Technik”, un viņa sasniegumi autošosejas sacensībās ir augstākie Latvijas autosporta vēsturē.
 
Visi komentāri
 
244316. viesis 4.oktobris 2007 9:56
0 0 Atbildēt

Nu labi, bet ko tas viss maksā? Cik ar savu auto? Cik ar viņu auto? Kontakti, darba laiki!!! Kur ir tas viss??? Par tādu skolu es zinu jau sen!!!

244320. viesis 4.oktobris 2007 10:08
0 0 Atbildēt

super izskatās, un patiešām laba štelle!!!

244323. viesis 4.oktobris 2007 10:14
0 0 Atbildēt

Jā, derētu tur padarboties pirms ziemas...

244325. viesis 4.oktobris 2007 10:34
0 0 Atbildēt

Pēc 2 nedēļu testa režōma visu atradīsiet www.333.lv

244339. viesis 4.oktobris 2007 11:41
0 0 Atbildēt

Labais. Būs jābrauc iemēģināt.

244346. viesis 4.oktobris 2007 12:45
0 0 Atbildēt

Nez vai buus pirmais Baltijaa. Pirms diviem gadiem biju uz liidziigu poligonu Igaunijaa:

www.aide.ee/typo3temp/208e79eb14.jpg

www.aide.ee/

244348. viesis 4.oktobris 2007 13:05
0 0 Atbildēt

jāaizbrauc pamēģināt, to jau var darīt?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti