Rīga saņem pirmos trīs jaunos trolejbusus 37

 
23.oktobris 2007 9:39

Rīgas pašvaldības SIA “Rīgas satiksme” saņēmusi pirmos trīs jaunos “Škoda 24Tr Irisbus” trolejbusus.

Rīgai kopumā tiks piegādāti 150 “Škoda” trolejbusi. Tie izmaksās 63 miljonus latu un tiks piegādāti līdz 2009. gadam. Jaunie trolejbusi pasažierus sāks pārvadāt šā gada novembrī, pēc to testēšanas.



Šobrīd SIA “Rīgas satiksme” rīcībā ir 318 trolejbusi, no tiem 54 iegādāti pēdējo sešu gadu laikā. Ar trolejbusiem tiek apkalpots 21 maršruts un pārvadāti 33,5 procenti “Rīgas satiksmes” pasažieru.
Pirmie piegādātie trolejbusi ir 12 metru gari. Tiem ir zemā grīda, durvju ailēs un salona ejās nav pakāpienu, un tie ir piemēroti pasažieru ar īpašām vajadzībām pārvadāšanai. Pie pasažieru salona vidējām durvīm ir iekāpšanas rampa ar elektromehānisku pievadu. Pret šīm durvīm ir paredzēts laukums invalīdu krēsla un bērnu ratiņu novietošanai. Trolejbuss ir aprīkots ar mehānismu, kas nodrošina virsbūves nosvēršanos uz labo pusi, kas atvieglo pasažieriem iekāpšanu un izkāpšanu.

Trolejbusā ir 28 sēdvietas un 96 stāvvietas (ja salonā ir pasažieris ar invalīdu ratiņiem – 89 stāvvietas).
Trolejbuss aprīkots ar visām mūsdienīgam transportlīdzeklim nepieciešamām iekārtām, kas nodrošina ātru un drošu pasažieru pārvadāšanu, kā arī komfortu gan pasažieriem, gan trolejbusa vadītājam.

Trolejbusam ir salīdzinoši mazāks ieskriešanās un bremzēšanas laiks, automātiska augstsprieguma iekārtu izolācijas kontrole, efektīva apsildes sistēma un gaisa kondicionēšana salonā un vadītāja kabīnē, kontaktstieņi ar elektropneimatisko nolaišanas mehānismu, durvīs iemontēti sensori, kas nodrošina durvju automātisku atvēršanos, gadījumā, ja tajās ir šķērslis, pasažieru informācijas sistēma ar LCD displeju salonā.

Trolejbusa modeļa konstrukcijā ir paredzēta dīzeļa ģeneratora iekārtas iebūvēšana, kas nodrošina trolejbusa ekspluatāciju ārpus kontakttīkla – parka teritorijā un lai apbrauktu šķēršļus ārkārtas situācijās. Pirmie 20 trolejbusi ar iebūvēto dīzeļa ģeneratora iekārtu tiks saņemti 2008. gada martā un aprīlī. Trolejbusu ražotājs ir Čehijas uzņēmums  “Škoda Elektrik s.r.o.”.

Jauno trolejbusu piegāde gandrīz sakrīt ar pirmā trolejbusu maršruta Daugavpils iela – Viestura dārzs atklāšanas gadadienu. Tas notika 1947.gada 4.novembrī plkst. 16.30 Krišjāņa Valdemāra ielas un Kalpaka bulvāra krustojumā. Pirmie Rīgā kursēja vēl pirms kara Jaroslavļas Autobusu rūpnīcā būvētie lietotie JTB trolejbusi. Pirmie trolejbusi bāzējās 1. depo (tagadējais 5. tramvaju depo) Brīvības ielā, vēlāk tie tika pārvietoti uz 2. tramvaju depo (tagadējo 1. trolejbusu parku) Ganību dambī. 1948.gadā uzbūvēja trolejbusu līniju no Centrāltirgus uz Sarkandaugavu, ko drīz pagarināja uz Mežaparku. Piecdesmitajos gados trolejbusu parks tika papildināts ar Engelsā (Krievija) ražotajiem trolejbusiem. Savukārt pirmās Čehijā ražotās “Škodas”, kas bija tehniski pārākas par Krievijā ražotajiem trolejbusiem, Rīgā ieradās 1961. gadā.
 
Visi komentāri
 
245575. viesis 23.oktobris 2007 10:42
0 0 Atbildēt

Dīvaini.Konkursā tak uzvarēja ungāru Ganz.Pēc tam bija kaut kāds kašķis,tad uz gadu viss noklusa,un pēkšni parādās Škodas.Tajā konkursā Škodas tika noliktas līdz ar zemi.

Ā,tas bija pie iepriekšējās domes'...viss skaidrs:).

245577. viesis 23.oktobris 2007 10:46
0 0 Atbildēt

Vieni inalīdu ratiņi samazina stāvvietu skaitu par 7. Kautkas nav labi.

245578. viesis 23.oktobris 2007 10:56
0 0 Atbildēt

Solaris trolejbusu ražotne bankrotēja, to nopirka Škoda. Konkurss bija par garajiem, tos piegādāja. Šitais jau ira cits konkurss. Ganz nepiedāvāja trolejbusus ar papildus dīzeļmotoru.

245579. viesis 23.oktobris 2007 10:59
0 0 Atbildēt

Bet pa kuru maršrutu šļūkās viņi ?

245585. viesis 23.oktobris 2007 11:13
0 0 Atbildēt

Kārtējie sūdi-probku taisītāji.Na-h viņus te Rīgā, viss centrs nobloķējas dēļ tām lēnajām, tizlajām ragainajām govīm!

245590. viesis 23.oktobris 2007 11:32
0 0 Atbildēt

245585. viesi, es loti atvainojos, bet pamulkis esi? Pratinja pietruukst lai saptrastu, ka ja visi tie, kuri atrodas trolejbusaa, sakaaptu savos autonjus, tu vispar nekur vairs neaizbrauktu?

245596. viesis 23.oktobris 2007 12:18
0 0 Atbildēt

Gandrīz pusmiljons par vienību, nu tā neko... vai tiktiešām tas Tr izmaksā tik daudz?

245611. viesis 23.oktobris 2007 13:03
0 0 Atbildēt

Varētu kāds zinošs trolejbusnieks sīkāk pastāstīt, ar ko šie jaunie ir labāki par solaris troļļiem. Manuprāt, Solaris ir lielāks, elegantāks un ietilpīgāks. Šaubos, vai tas dīzelis pie mums ir tik aktuals. Diez vai jebkad tiks izveidots maršruts : centraltirgus- jugla- Cēsis, kur dīzeļa klātbūtne sevi pilnībā attaisnotu.

245614. viesis 23.oktobris 2007 13:17
0 0 Atbildēt

Tas dīzelis ir domāts avārijas gadījumiem. Nav viņš tik jaudīgs, lai izturētu lielas slodzes. Var aizbraukt tukšā uz galapunktu pa īsāko maršrutu, nobraukt no ceļa avārijas gadījumā u.t.t.

245616. viesis 23.oktobris 2007 13:46
0 0 Atbildēt

245577. viesis (RTU) 23.10.2007 10:46

Vieni inalīdu ratiņi samazina stāvvietu skaitu par 7. Kautkas nav labi.

------------------------

Izskatās, ka stāvvietu skaits rēķināts, ja stāv visi kā šprotes kārbiņā saspiesti...

245618. viesis 23.oktobris 2007 13:54
0 0 Atbildēt

Suc! Nekur eiropas normālās pilsētas trolejbusi vairs netiek atjaunināti, visus aizstāj ar busiem un tramvajiem.

Bet Rīgā ka vienmēr viss čerec zopu! :(

245620. viesis 23.oktobris 2007 14:02
0 0 Atbildēt

Man gan vislabāk patīk šis te teikums :

"Trolejbusam ir salīdzinoši mazāks ieskriešanās un bremzēšanas laiks" :D :D :D

nu ko, izskatās, ka redzēsim kā pie luksofora kožas troļi ar vieglajiem :D

jau tagad daži izdara pārgalvīgus manevrus, tagad to varēs darīt vēl pārgalvīgāk :) :) :)

245626. viesis 23.oktobris 2007 15:18
0 0 Atbildēt

Forši! :)

245627. viesis 23.oktobris 2007 15:51
0 0 Atbildēt

Trolejbuss vilcei izmanto līdzstrāvu un jebkurš,kas skolā ir mācījies fiziku , zin , ka līdzstrāvas dzinējiem ir ļoti liels griezes moments.Šia ziņā trolejbuss var patiešām sacensties ar mazlitrāžas vieglajiem.Vienīgi šīs īpašības nav ieteicams izmantot, kad salonā ir pasažieri.

245631. viesis 23.oktobris 2007 16:12
0 0 Atbildēt

Mans brālēns savulaik bija trolejbusa vadītājs . Viņš reiz stāstīja, ka savējo škodu tr.14. bez pasažieriem testējis uz Biķernieku ielas. Līdz 80 km/h - ar pedāli grīdā 15 sekundēs ! it kā neslikts rezultāts.

245634. viesis 23.oktobris 2007 16:25
0 0 Atbildēt

245620. viesis 245627. viesim

tev ir pilnīga taisnība. mani gan vairāk uzjautrina pats fakts, ka tiek lietots tāds parametrs :)

tas jau nav vieglais autiņš, kam ir svarīgs uzrāviens un bremzēšanas ceļš, sabiedriskajam vispār vajadzētu braukt līgani, vienmērīgi paātrināties un savlaicīgi bremzēt.

Tā kā sen nebiju izmantojis trolejbusu, jau biju aizmirsis tās emocijas, kad trolis pieturā sabremzē, pēc tam iespiež pedāli un pasažieri salonā šūpojas tādā ritmā :D bet tagad nebūs jāsaka pāejiet tālāk uz salona beigām :D tikai iespiež, un otra galējība, kad trolis tā kārtīgi nobremzē pirms luksofora, jo tur iemirgojās dzeltenais :D

245635. viesis 23.oktobris 2007 16:46
0 0 Atbildēt

Vienu tādu redzēju braucam tukšā pagaišonedēļ.No sākuma domāju, ka kāds šķūnēts buss vai kas tāds, jo nepamanīju ragus.Pēc tam noskatijos ar šķību aci, jo tās lampas izskatās pretīgi, nezkāpēc atgādināja SangYong vai kā tos kroplīgos auto.

245636. viesis 23.oktobris 2007 16:52
0 0 Atbildēt

butu diezga patikami ja kads trollis ari uz vecmilgarvi saktu kurseet, a to kka loti apdaliti te, tikai autobuss...

245646. viesis 23.oktobris 2007 18:53
0 0 Atbildēt

Šitie ragainie lopi no Rīgas ir jāizvāc un jo ātrāk jo labāk!

Tikai stulbā Rīgas dome nekādi to nesaprot un nesaprot arī to, ka daļa no autovadītājiem pārsēdīsies sabiedriskajā transportā tikai tad, ja tas brauks ātri un netupēs kopēja korķī.

Trolejbuss Rīgai ar tās šaurajām un līkumainajam ielām defaultā nav piemērots, pavērojiet kas notiek, kad kāda ragaina kaste velkas nost vai uz Akmens tilta- koķis uz apļa ir pa visu tiltu. Tāpat Raiņa bulvāris un stacijas apkaime nav raiti izbraucama dēļ šīm ragainajam govīm, kura pazaudē savus ragus un tad nu stāv visi visos virzienos!

245648. viesis 23.oktobris 2007 19:37
0 0 Atbildēt

nepiekrītu trolejbusu noliedzējiem! vienā troļļukā salien 50 cilvēki, tātad 50 vieglie paliek savās stāvvietās! pa Rīgu 300 troļļu - 1500 auto paliek savās vietās! :D un ja vēl pieskaita autobusus un tramvajus, tad palielinot to skaitu utt, sastrēgumi būtu daudz mazāki :D vislabāk man patika viens piemērs no Stokholmas vai Oslo, neatceros, kur tas bija, - tur bija demonstrācijas brauciens ar autobusu, kuram pakaļ vilkās 80 vieglo auto kolonna :D visi, kas to redzēja, varēja salīdzināt, kas ir labāk - viens autobuss vai 80 vieglie auto pilsētas ielā :D

245649. viesis 23.oktobris 2007 19:37
0 0 Atbildēt

bildē labi redzams brauktuves sadalījums (par kvalitāti nerunājot) relatīvi šaurā ielā kādā jaukā pilsētā, kādā jaukā zemē... Rīgā visi trolejbusi pa visām ielām kā nabadziņi kuļas kopējā (putrā) plūsmā, kur vēl noparkotas mašīnas ielu malās. Nu vienkārši tādu nabadziņu būs vēl vairāk :)

245650. viesis 23.oktobris 2007 20:16
0 0 Atbildēt

Ko neieliekās komenti? teicu,ka viens jaunais trollis starp puvciemu un teiku jau nelielā avārijā šodien bija iekļuvis. Biķernieku-Lielvārdes krusts,liekas ar Getsu...

245658. viesis 24.oktobris 2007 5:41
0 0 Atbildēt

>> pa Rīgu 300 troļļu - 1500 auto paliek savās vietās!

Ja rēķini vienu auto uz pasažieri, tad 300x50=15000

Vairāk, jo trolejbuss negaida visu dienu galapunktā, lai vakarā vestu tos pašus pasažierus mājās.

Bet tas viss tā pat ir nepareizi, jo tā uzpirkstiem piemetot tikai kādiem 10-20% sabtransa pasažieru IR savs auto stāvvietā.

Bet lai mans auto paliktu stāvvietā, Rīgā ir jāievieš kautkas līdzīgs kā S-Bahn berlīnē, tipa tramvajs ar vilciena izmēriem un priekšrocībām, kas līdz ar to nodrošina DAUDZ pasažieru ĀTRU pārvadāšanu. Trolejbusus var pirkt kaut ar papildus atomreaktoriem ar kuru palīdzību apbraukt šķēršļus - Rīgas satiksmē viņi tāpēc ātrāk nekustēsies.

245668. viesis 24.oktobris 2007 10:17
0 0 Atbildēt

Trolejbuss ir ekoloģiski tīrs moderns transporta līdzeklis. Tas ir kluss, nedūmo un nepiesārņo dabu.

Trolejbusus var sastapt ļoti daudzās pasaules metropolēs - sākot ar Ženēvu un beidzot ar Sietlu.

245681. viesis 24.oktobris 2007 11:12
0 0 Atbildēt

to Master_D [?] 24.10.2007 10:17

Nepiesārņo dabu, pārliecinats esi? Nu nu, no kurienes interesanti tad ņem elektrību, pie mums sacūkoja Daugavu, es neredzēju vairs Staburagu, kur vēl kaudze ar ogļu TECiem, kūdras TECiem, AES- tas vispār murgs.

Un Pilsētā? Trolejbuss kā tiek centra šaurajās ielās tā bremzē uz katra stūra, pie katra staba, un tam aizmugurē 101 vieglais autiņš dara to pašu bremzē un gāzē,gāzē un bremzē jo garām šim ragainajam kastēm netiek. Tad kur te kāda ekoloģija?

245701. viesis 24.oktobris 2007 12:47
0 0 Atbildēt

245618. viesis 23.10.2007 13:54

Suc! Nekur eiropas normālās pilsētas trolejbusi vairs netiek atjaunināti, visus aizstāj ar busiem un tramvajiem.

Bet Rīgā ka vienmēr viss čerec zopu! : (

=======================

Un daudz tu esi bijis tais "normaalaas" pilseetaas :-) Nekas netiek aizstaats, jaunaas trolejbusu paaudzes kaa reiz atgriezhas, turklaat ar veerienu :-)

245706. viesis 24.oktobris 2007 12:52
0 0 Atbildēt

nedaudz vēstures par troolejbusu tēmu : Leģendāra ir trolejbusu līnija Krimā, kas savieno Simferopoli ar kūrortu Jaltu. Ap 60 km gara trolejbusu līnija pa kalnu ceļiem un serpentīniem. Trolejbusi tur aprīkoti kā tūristu autobusi, skaists un interesants brauciens. Vadītāji arī rulzē kā rallisti, visu laiku sajūta, ka brauc pa pašu klints malu. Cik atceros, 60-to gadu Jūrmalas ģenerālplāns paredzēja trolejbusu satiksmes izveidi arī Jūrmalā - Talsu šosejas rekonstrukcijas laikā jau 1966.gadā gar šosejas malu starp Kauguriem un Sloku tika salikti trolejbusu vadiem piemēroti speciali stabi, kuri saglabājušies līdz pat šai dienai. Tos izmanto kā ielas apgaismojuma stabus. Pirmā trolejbusu līnija bija paredzēta no Majoriem līdz Ķemeriem. Jūrmalas ATU vairāki šoferi jau Rīgā apguva trolejbusu vadīšanas iemaņas. Bet reali projekts realizēts netika.

245714. viesis 24.oktobris 2007 13:16
0 0 Atbildēt

Nepiesārņo dabu, pārliecinats esi? Nu nu, no kurienes interesanti tad ņem elektrību, pie mums sacūkoja Daugavu, es neredzēju vairs Staburagu,

==============

Par to saki paldies padomju varai - bija iespeeja uzbuuveet Pljavinju HES taa, lai Staburags paliek "dziivs", bet vai tad varasviirus tas intereseeja...

kur vēl kaudze ar ogļu TECiem, kūdras TECiem,

==================

Shitiem TECiem mums nav degvielas resursu tuvumaa, lietderiiba

apshaubaama. Bez tam - kur likt oglju stacijas izdedzus? Bez visa paareejaa tiem ir paaugstinaata radioaktivitaate ...

AES- tas vispār murgs.

===========

Kaapeec ? Vistiiraakaa energjija, ne velti pasaulee pashlaik buuvee vairaakas AES, tai skaitaa Somijaa. Vai shie buutu murgotaaji?

Un Pilsētā? Trolejbuss kā tiek centra šaurajās ielās tā bremzē uz katra stūra, pie katra staba, un tam aizmugurē 101 vieglais autiņš dara to pašu bremzē un gāzē, gāzē un bremzē jo garām šim ragainajam kastēm netiek. Tad kur te kāda ekoloģija?

===================

Redzi, ja tie ljaudis, kuri seezh tai 101 auto, buutu tais trolejbusos, aina buutu pavisam citaada :-) Taapeec jau trolejbusu popularitaate atjaunojas :-)

Ruu@auto

245716. viesis 24.oktobris 2007 13:18
0 0 Atbildēt

Ikdienasviesi- tikai ned--rs, ja, lūdzu.:D

Dzīvoju Jūrmalā jau 45 gadus, te nekas tāds netika paredzēts(un paldies dievam) Runas gan bija, 80-to gadu sakumā, bet tas viss.

----------------------------------

245701 viesism

Ari meli. trolejbusi tiek uztureti pie dzīvības tikai bij.postpadomju republikas, bet arī tiem tur drīz pienāks gals, jo naudas tādas dārgas un neracionalas tehnikas uzturēšanai nav.

r

245717. viesis 24.oktobris 2007 13:41
0 0 Atbildēt

Es nesaprotu - pri čem te iekš Iauto.lv tiek raxtīc par kaut kādiem trolejbusiem??? Kas, tos ražo kāds no autobūves gigantiem -Audy,BMW,VW vai MB? Tie ragainie ir viņu jaunākie modeļi? Tad davai es sākšu reklamēt tualetes podus, jo tiem arī ir zinams sakars ar auto. Nu kur te logika?

Redaktors 24.oktobris 2007 13:58
0 0 Atbildēt

Šī ir komerctransporta sadaļa un trolejbuss attiecas arī to.

245734. viesis 24.oktobris 2007 16:17
0 0 Atbildēt

716 - viesim:

Neviens šeit ne-irš. Runa iet par konkreti zināmiem piecgades plāniem, kurus savulaik akceptēja PSRS ministrijas un izpildīja vietējās strukturas. Es jurmalā dzīvoju jau teju 50 gadus, varbūt tāpēc 60-to gadu periodu labāk atceros. Atceros, ka avīze Cīņa toreizl rakstīja, kā atbilstoši trolejbusu vajadzībām tika pārbūvēts šaurais Ķemeru ceļa T krustojums uz Talsu šosejas, iepretim restoranam Neptuns. Baltie betona stabi gadus piecus mētājās šosejas kauguri-Jaunķemeri ceļamalās. Tos tā arī neviens neuzlika. Starp citu, 70-tajos gados PSRS plānos bija arī citas,lielas idejas : no Vaivaru - Slokas dzelzceļa līnijas posma , caur Kauguriem un Lapmežciemu - līdz pat Engurei izbūvēt elektrovilciena līnijas atzaru. Būtībā, tajos gados Maskava štukoja pagarināt Jūrmalas kurortu līdz pat Engurei. Un nav tur nekādas fantastikas.

80-gados gan par augstāk minēto neviens vairs PSRS un vietējā līmenī nerunāja - tolaik aktuals bija jau Rīgas metro. Vispār jau jābrīnās, ka šodienas profesionāie vēsturnieki un arhivu specialisti neizdod aprakstus un grāmatas par daudziem jo daudziem PSRS laiku nerealizētajiem projektiem Latvijā.

245735. viesis 24.oktobris 2007 16:28
0 0 Atbildēt

245701 viesism

Ari meli. trolejbusi tiek uztureti pie dzīvības tikai bij.postpadomju republikas, bet arī tiem tur drīz pienāks gals, jo naudas tādas dārgas un neracionalas tehnikas uzturēšanai nav.

r

===================

Kaadas muljkjiibas :-) Paskaties kaut vai webaa, cik daudzaas pilseetaas ir trolejbusi un kaa attiistaas shii nozare :-)

Ruu@auto

245742. viesis 24.oktobris 2007 17:54
0 0 Atbildēt

*******a. mēsli pēdējie. Ikarus rulzz

245745. viesis 24.oktobris 2007 17:57
0 0 Atbildēt

pakaļā iebāz sev banu un troelebanu!

Redaktors 24.oktobris 2007 19:11
0 0 Atbildēt

Nu tiešām patīkami pēdējie [2] komentāri... :)

245935. viesis 28.oktobris 2007 22:21
0 0 Atbildēt

Trolejbusi Rigaa bremzee 2 iemeslu deel: 1) Nav ieriikotas aatrgaitas paarmijas, kas nodroshina trolejbusam taas paarbraukt ar aatrumu 50 km/h ( aattraak pilseetaa nav atlauts)

2) daudzi vadiitaaji ir pofigisti, kas balstaas uz GRAFIKU, un neredz to, ka kavee ar savu stiepsanos. Es pats straadaaju uz trolejbusa, un man nosplauties uz kaut kaadu grafiku, ja man astee mashiinas, es lidoju, cik varu, dazhreiz pat paarkaapjot noteikumus. Un mana sirdzapzina ir TIIRA

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 33

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 3

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 20

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 

Policija un mediķi informēs par bezatbildīgai elektroskrejriteņu vadīšanai veltītu kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā" 17

Valsts policija un mediķi trešdien plkst.11 informēs par kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā", aģentūru LETA informēja policija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti