Visi komentāri - LTAB: Regresa kārtībā atgūti 2,08 miljoni latu

LTAB: Regresa kārtībā atgūti 2,08 miljoni latu 1

 
30.oktobris 2007 10:50

Latvijas transportlīdzekļu apdrošināšanas birojs (LTAB) desmit gadu laikā kopš transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās apdrošināšanas ieviešanas Latvijā regresa kārtībā ir piedzinis 2,08 milj. latu.

Tā ir naudas summa, ko LTAB atguvis no tiem autovadītājiem, kas izraisījuši CSNg un nav bijuši apdrošinājuši savu civiltiesisko atbildību, kā to paredz likums.

Saskaņā ar pēdējām izmaiņām OCTA likumā, turpmāk ceļu satiksmes negadījumos vainīgās personas, kuras nebūs nokārtojušas saistības ar OCTA Garantijas fonda turētāju LTAB, tiks iekļautas Kredītu reģistrā.

No OCTA Garantijas fonda tiek veiktas apdrošināšanas atlīdzību izmaksas ceļu satiksmes negadījumos cietušajiem, ja vainīgā auto īpašnieks vai auto vadītājs ir bijis atbildīgs par šī ceļu satiksmes negadījuma rezultātā radītajām sekām – cietušā veselības kaitējumu vai cietušā auto bojājumiem, un rupji pārkāpis ceļu satiksmes noteikumus - piedaloties ceļu satiksmē ar auto, kuram nav veikta OCTA apdrošināšana. Šādos gadījumos no OCTA Garantijas fonda izmaksātās atlīdzības regresa kārtībā tiek piedzītas no vainīgā. Veicot šo ar likumu uzlikto pienākumu, LTAB bieži ir spiests vērsties tiesā, lūdzot piedzīt šos līdzekļus piespiedu kārtā, jo vainīgā auto vadītājs vai auto īpašnieks ir atteicies labprātīgi atlīdzināt naudas summu, ko LTAB viņa vietā izmaksājis cietušajam.

Baiba Gribuste, LTAB valdes priekšsēdētāja vietniece: „Lai neizveidotos situācija, ka par citu autovadītāju rupjiem ceļu satiksmes pārkāpumiem ir jāmaksā godīgajiem braucējiem, tad pret vainīgajiem izmaksāto līdzekļu atgūšanai saskaņā ar OCTA likumu tiek izvirzītas regresa prasības.

LTAB par katru izmaksu, kas veikta no OCTA Garantijas fonda, vēršas ar regresa prasību pret ceļu satiksmes negadījumā vainojamo auto vadītāju vai tā īpašnieku (ja tāds ir noskaidrots). LTAB ilggadējas pieredzes ceļā ir izveidojis sistēmu, kādā noris izmaksāto atlīdzību piedziņa regresa kārtībā. Sākotnēji LTAB cenšas situāciju atrisināt pirmstiesas ceļā, sazinoties ar personu, kas atbildīga par nodarītajiem zaudējumiem, kā arī, nepieciešamības gadījumā, skaidrojot likuma normās noteikto. LTAB, ņemot vērā personas maksātspēju, piedāvā šai personai iespēju vienoties par pieprasītās summas atlīdzināšanu pa daļām. Tomēr LTAB salīdzinoši bieži ir spiest piedziņas procesu veikt tiesas ceļā.

Katru gadu palielinās regresa kārtībā atgūto līdzekļu apjoms. No vienas puses tā ir pozitīva tendence, bet no otras – jāatzīst, ka joprojām ir autovadītāji/autoīpašnieki, kas nav apdrošinājuši savu civiltiesisko atbildību, kā arī ir autovadītāji, kas pēc ceļu satiksmes negadījuma izraisīšanas pamet negadījuma vietu.”

Regresa prasību nemaksātāji tiks iekļauti Kredītu reģistrā

Regresa prasību ļaunprātīgos nemaksātājus skars jaunā kārtība, kas OCTA likumā iekļauta ar 2007. gada 27. septembrī pieņemtajiem grozījumiem, tie stāsies spēkā ar 2007. gada 1. novembri. Turpmāk personas, kuras nebūs atmaksājušas OCTA Garantijas fondā regresa kārtībā pieprasītos līdzekļus, tiks iekļautas Kredītu reģistrā. 

Baiba Gribuste: „Likuma grozījumi paredz, ka LTAB sniedz Latvijas Bankai tās noteikumos minēto parādnieku informāciju, t.sk., informāciju par to saistībām un šo saistību izpildes gaitu. Tas nozīmē, ka personas, kuras nepildīs savas saistības pret Garantijas fonda turētāju – LTAB, tiks iekļautas Kredītu reģistrā. Attiecīgi kredītiestādes varēs ierobežot kredītu izsniegšanu šiem cilvēkiem. Manuprāt, tas būs nozīmīgs ierocis, lai cīnītos ar nemaksātājiem.”
 
Visi komentāri
 
246090. viesis 30.oktobris 2007 17:07
0 0 Atbildēt

Kāpēc nav cipars, kādu apdrošinātāji ir piedzinuši no OCTA īpašniekiem par it kā "rupji" pārkāptiem noteikumiem?

Summiņa būtu vēl iesapidīgāka!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 29

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Līdz 2027. gadam - Ķīnas Changan Eiropas tirgū ar elektroauto zīmoliem Avatr un Nevo 1

Ķīnas autoražotājs Changan nākamo divu gadu laikā plāno uzsākt savu elektroauto zīmolu Avatr un Nevo tirdzniecību Eiropā. Lasīt vairāk

 

Jau no rītdienas: Valsts policija uzsāk automatizētu lēmumu pieņemšanu par pārkāpumiem, kuri fiksēti ar tehniskajiem līdzekļiem 32

No rītdienas, 11. decembra, Valsts policija uzsāks automatizētu lēmumu pieņemšanu par pārkāpumiem, kuri fiksēti ar tehniskajiem līdzekļiem, neapturot transportlīdzekli, tādiem kā – pārvietojamie un stacionārie fotoradari, 360 grādu kameru sistēmas un vidējā ātruma kontroles radari. Lasīt vairāk

 

Great Wall Motor piedāvā Haval 6 5

Ķīnas autobūves uzņēmums Great Wall Motor papildina Eiropas tirgū pieejamo modeļu klāstu ar Haval H6. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti