Lai paaugstinātu taksometru pakalpojumu drošību un kvalitāti, kā arī noteiktu kārtību, kādā klientiem pārskatāmā veidā izvieto maksu par pakalpojumu, izstrādāti jauni „Noteikumi par pasažieru pārvadāšanu ar vieglajiem taksometriem”.
Otrdien, 27. novembrī valdības sēdē atbalstītais noteikumu projekts paredz, ka pārvadātāji izvieto informāciju par pasažieru un bagāžas pārvadājumu tarifiem ārpusē uz vieglā taksometra virsbūves, kā arī nosaka kārtību, kādā šī informācija ir izvietojama. Tas ļaus potenciālajiem pasažieriem iegūt informāciju par pakalpojuma cenām pirms taksometra nolīgšanas.Noteikumos ir paredzēts uz mašīnas izvietojamās informācijas par tarifu burtu un ciparu minimālais lielums, kā arī noteikts, ka mašīnas aizmugurējā daļā vietā, kurā ir jāizvieto šī informācija, nedrīkst atrasties cita, ar tarifu nesaistīta informācija, vai arī informācija, kas klientu maldinātu par pakalpojuma faktisko tarifu.
Aplēses liecina, ka fiziskajām un juridiskajām personām, kuras nodarbojas ar pasažieru pārvadājumiem, šo prasību ieviešanas izmaksas paredzamas robežās no 5 līdz 15 Ls katram transportlīdzeklim.
Savukārt, lai novērstu to, ka pasažierus pārvadā taksometri, kam ir beidzies licences termiņš, ir paredzēts, ka turpmāk šādi taksometri Ceļu satiksmes drošības direkcijā nevarēs iziet ikgadējo tehnisko apskati kā vieglie taksometri.
Noteikumos paredzētās prasības attieksies uz visiem, arī līdz šim reģistrētajiem taksometriem.
Noteikumu projekta izstrādi paredz Autopārvadājumu likums.
Pakāpeniski jau visa tā takšu sistēma tiek sakārtota, nav vairs tāds bardaks kā pirms 5-10 gadiem. Atcerējos interesantu gadījumu, ko man reiz izstāstīja mans bij. kolēģis - prokurors. Viņš savulaik, pēc teatra izrādes takšu pieturā pie Nacionālā teātra iekāpis "taksī", un braucis uz mājām. Kad izkāpis no auto un sapiķojis pa braucienu, atskāris, ka "taksis" bijis viņa prokuraturas dienesta auto un vadītājs viens no prokuraturas šoferiem ...Tā ,lūk, kādreiz bija.