Efektīgākie sodi agresīvo braucēju pārraudzīšanai 11

 
12.decembris 2007 12:16

Kā liecina Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) veiktā aptauja, katrs trešais Latvijas iedzīvotājs par efektīgākajām metodēm agresīvo braucēju pāraudzināšanā uzskata ievērojamas piemaksas agrāk sodīto autoīpašnieku OCTA polišu cenai un piespiedu sabiedriskos darbus.

Pēc apdrošinātāju novērojumiem viens no visbiežākajiem ceļu satiksmes negadījumu cēloņiem ir saistīts ar agresīvu braukšanu. Turklāt kaut arī piemērotie sodi likumdošanā kļūst stingrāki, diemžēl agresīvo braucēju skaits ceļu satiksmē nemazinās.

Respondentu skatījumā visiedarbīgākās metodes, ko varētu pielietot papildu bargajiem administratīvajiem sodiem, būtu ievērojamas pat vairākkārtīgas piemaksas OCTA polišu cenai tiem īpašniekiem, kas iepriekš rupji pārkāpuši ceļu satiksmes noteikumus (30%), kā arī piespiedu sabiedriskie darbi (27%). Tikai 15% iedzīvotāju uzskata, ka tās varētu būt speciālas agresīvo braucēju uzlīmes uz mašīnām. Oriģināls respondentu ieteikums ir eseju rakstīšana, jo visbiežāk agresīvie braucēji ir vīrieši, kuriem eseju rakstīšana varētu principā nepatikt.

Sievietēm un vīriešiem skatījums par metodēm, kas jāpiemēro, lai cīnītos ar agresīviem braucējiem, ir līdzīgs. Turklāt tas ir vienāds arī starp latviešu un citu tautību iedzīvotājiem Latvijā.

Interesanti, ka katrs piektais respondents uzskata, ka agresīvos braucējus nekas nevarēs pāraudzināt. Turklāt šajā jautājumā skeptiskākas ir sievietes.

Juris Stengrevics, LTAB valdes priekšsēdētājs: „Autovadītāju agresīva braukšana bieži vien ir izraisīto ceļu satiksmes negadījumu cēlonis. Ātruma pārsniegšana, braukšana dzērumā, apzināta ceļu zīmju neievērošana, pārgalvīgi apdzīšanas manevri – tie ir tikai daži no mūsu neapzinīgo autovadītāju netikumiem, bet kas agri vai vēlu var novest līdz negadījumam. Neskatoties uz šobrīd esošajiem stingrajiem administratīvajiem sodiem un Ceļu policijas prasmīgu to piemērošanu, agresīvo vadītāju skaits paliek nemainīgi augsts.”

Jau šobrīd apdrošinātājiem viens no svarīgākajiem aspektiem, nosakot OCTA polises cenu konkrētam transportlīdzeklim, ir autoīpašnieka braukšanas vēsture un iepriekš izraisītie ceļu satiksmes negadījumi. Jaunie OCTA likuma labojumi paredz, ka apdrošinātājiem būs pieejama visa informācija par  administratīvajiem pārkāpumiem ceļu satiksmē (tiesa, tā būs maksas informācija),  par kuriem reģistrē pārkāpumu uzskaites punktus. Šo informāciju apdrošinātājs varēs izmantot pēc saviem ieskatiem, nosakot atbilstošu maksājumu par apdrošināšanu. Arī līdz šim OCTA likums paredzēja iespēju apdrošinātājiem saņemt informāciju no IeM par tiem autovadītājiem, kas sodīti par braukšanu dzērumā vai narkotisko vielu iespaidā. Diemžēl, realitātē apdrošinātājiem tā arī netika nodrošināta iespēja saņemt šādus datus.

LTAB un „E-Spy” veiktajā aptaujā piedalījās vairāk kā 900 respondenti.
 
Visi komentāri
 
248938. viesis 12.decembris 2007 12:34
0 0 Atbildēt

Nu kādas muļķības, šobrīd aresīvo var piesiet par dajebko!

248949. viesis 12.decembris 2007 12:53
0 0 Atbildēt

Raksta autoram laikam nav skaidrs,ka vārdiem " EFEKTĪGS" un "EFEKTĪVS" ir pavisam dažādas nozīmes,kuras sakrīt tikai dažreiz.

248952. viesis 12.decembris 2007 13:03
0 0 Atbildēt

900 respondenti ir ļoooti objektīvs rādītājs.. :D Man gan neviens neko nav jautājis, hmm. Rakstīt esejas atbalstu, varētu kaut ko arī no matemātikas, fizikas, varbūt tas kaut kā spētu nodalīt idiotus no domājošajiem.

248971. viesis 12.decembris 2007 13:45
0 0 Atbildēt

---> UUSA

pag, lai sāk tās esejas rakstīt. tur noteikti būs tādi filoloģijas dārgakmeņi :-D

248975. viesis 12.decembris 2007 13:58
0 0 Atbildēt

"sodiem un Ceļu policijas prasmīgu to piemērošanu"

nunu :)

esejas :D :D

248986. viesis 12.decembris 2007 14:39
0 0 Atbildēt

Oriģināls respondentu ieteikums ir eseju rakstīšana, jo visbiežāk agresīvie braucēji ir vīrieši, kuriem eseju rakstīšana varētu principā nepatikt.

Galvenais pēc tam tās esejas iedot publiskai apskatei netā. Agrsevitāte uz ceļiem varbūt nesamazināsies, toties varēs pasmiet. Vismaz kaut kāds prieciņš.

Es varu ātri patiekt, kas ievērojami samazinās agresiju uz ceļiem - sakārtota satiksmes organizācija un ceļu infrastruktūra. Vai kāds ir redzējis kādu agresīvi izrādāmies uz pustukša ceļa?

249025. viesis 12.decembris 2007 17:42
0 0 Atbildēt

Apdrošinātāju organizētā "aptaujā" uzvar viedoklis par ... apdrošināšanas maksas paaugstināšanu!

249033. viesis 12.decembris 2007 21:00
0 0 Atbildēt

pedejam viesim, jaa, esmu pat uz tuksha celja redzeejis daudz aakstu, kuri nezin ko grib panaakt un paraadiit.

249075. viesis 13.decembris 2007 13:24
0 0 Atbildēt

La tak ta respndentu busana iet viena vieta,visrupjakaja vieta!Sitas viss ir pilnigs Bullshits,rakstit eseju,lai tie smakojosie menti raKSTA ESEJAS,JO VINJI PARKAPJ TIKPAT DAUDZ NOTEUKUMUS KA VISI PAREJIE,VAJAG SAKT AR SEVI UN TAD SODIT CITUS!eS DOMAJU,KA PATS TAS IZDOMATAJS PARKAPJ NOTEIKUMUS TAPAT KA VISI 100% VISI PARKAPJ!vAR VISI IET IESKRIETIES!

249122. viesis 14.decembris 2007 7:30
0 0 Atbildēt

Idioti-viņiem tik naudu vairāk nokāst...

Nu un tad, ka braucu ātri, tapēc jau netaisu avārijas!

Tos reālos avāriju izraisītājus neredz pat policijas deguna galā...

268948. viesis 25.maijs 2009 1:14
0 0 Atbildēt

man pajaat

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti