Mazda2 - tagad arī ar dīzeļdzinēju un trīsdurvju virsbūvi 1

 
10.jūnijs 2008 10:51

Jauno Mazda2 modeļu klāstu Latvijā jau sākot no šā gada 20. jūnija papildinās auto ar jaunu, ekonomisku dīzeļdzinēju, kam CO2 izmešu līmenis nepārsniedz 114 g/km. Vienlaikus Mazda2 būs pieejama ar jaunu 3 durvju virsbūvi.

Trīsdurvju Mazda2

Piecu durvju Mazda2, kas Latvijā ir pieejama no šī gada ziemas, nu iegūs "radinieci" ar 3 durvīm. Jaunās virsbūves ārējie izmēri (garums 3885 mm, platums 1695 mm, augstums 1475 mm) ir tādi paši kā 5 durvju versijai, bet svars ir par 10 kg mazāks, un automašīnas minimālā pilnā masa ir tikai nedaudz virs 1000 kg.

mazda2

Šis modelis ir kompānijas vēsturē pirmais Mazda2 trīsdurvju hečbeks. Mazda eksperti prognozē, ka jaunais modelis noteikti piesaistīs gados jaunāku pircēju interesi, jo tas ir lētāks un sportiskāks. Trīsdurvju Mazda2 dizains ir aizgūts no Sassou konceptauto, ko 2005. gadā prezentēja Frankfurtes Auto izstādē, tomēr kopumā dizains ir gandrīz tāds pats kā 5 durvju versijai. Visizteiktāk no Sassou konceptauto saglabāts aizmugurējo sānu logu dizains, kas mašīnai piešķir sportiskāku izskatu. Loga rāmja augšdaļa izskatās slīpāka uz aizmuguri, bet tā aizmugurējā daļa ir noapaļotāka nekā piecu durvju versijai.

Viens no kompānijas Mazda galvenajiem mērķiem, izstrādājot jaunos Mazda2 modeļus, bija kopējā automašīnas svara samazināšana. Jaunā Mazda2 ir apmēram par 100 kg vieglāka nekā tās priekštece. Neskatoties uz samazināto masu, auto tagad ir drošāks, ietilpīgāks un labāk aprīkots.

Gan piecu, gan trīs durvju versijām salons ir vienāda lieluma un ietilpīgāks nekā iepriekšējam modelim. Iekāpšanu trīs durvju versijas salonā atvieglo lielās priekšējās durvis, savukārt, iekļūšana aizmugurējā sēdeklī ir ērtāka, pateicoties priekšējā pasažiera sēdeklim, ko var tālu atbīdīt uz priekšu. Vadītājs viegli atradīs labāko pozīciju pie stūres, jo var tālu pārbīdīt sēdekli uz priekšu un atpakaļ, regulēt tā augstumu un atzveltni, kā arī mainīt stūres augstumu. Pārnesumu pārslēga svira uz centrālās konsoles ir par četriem centimetriem augstāka nekā agrāk, tādēļ vieglāk aizsniedzama.

Trīs durvju Mazda2 ir pieejama ar tādiem pašiem aprīkojuma līmeņiem kā piecu durvju versija. Atkarībā no dzinēja šie aprīkojuma līmeņi ir Classic, Elegance, Touring un Sport.

Mazda2 ar dīzeli

Līdztekus trīs durvju virsbūvei Mazda2 modeļu klāstu papildina versija ar dīzeļmotoru. Kompānija Mazda importēs tikai piecu durvju versiju ar dīzeli, jo tā labāk atbilst dīzeļa piedziņas cienītāju vajadzībām. Mazda2 iegūs 1,4 l common rail četru cilindru dīzeli ar 50 kW (68 ZS) jaudu un maksimālo 160 Nm griezes momentu pie 2000 apgr. min. Ar šādu motoru vieglā Mazda2 ir ļoti labi piemērota braukšanai gan pa šoseju, gan pilsētā. Ar minēto dzinēju ir sajūgta precīza piecu pakāpju pārnesumkārba. Ekonomisks dīzeļdzinējs ir labākā izvēle cilvēkiem, kuri daudz pārvietojas ar mašīnu ikdienā.

Mazda MZ-CD 1.4 SOHC dīzeļmotoram ir common rail barošanas sistēma, kas degvielu cilindros iesmidzina ar 1500 bāru spiedienu. Precīza iesmidzināšanas laika un priekšiesmidzināšanas vadība ļauj samazināt degvielas patēriņu, bet palielināt jaudu un griezes momentu. Kad motors ir viegli noslogots, divas priekšiesmidzināšanas gādā par to, lai tas netrokšņo un lai gaita ir laidena. Izstrādājot šo dīzeļmotoru, konstruktori ievērojuši arī Mazda automašīnu masas samazināšanas plāna prasības. Dzinējs galvenokārt ir no alumīnija, tādēļ viegls un kompakts. Mazda2 dīzelis patērē tikai 4,3 l degvielas uz 100 km, bet CO2 izmešu līmenis tam ir 114 g/km.

Pilnīgs aprīkojuma klāsts

Visām Mazda2 versijām ar dīzeli ir Classic vai Elegance aprīkojums. Classic standarta aprīkojumā ietilpst, piemēram, seši drošības spilveni, ABS, elektriskais stūres pastiprinātājs, gaisa kondicionētājs un centrālās aizslēgšanas sistēma ar tālvadību, kā arī sānu spogulīšu regulēšanas elektropiedziņa. Aprīkojuma līmenī Elegance – papildus Classic aprīkojumam – ir iekļauta aizmugurējo sānu logu stiklu eletropiedziņa, ceļojuma dators, ātruma ievērošanas brīdinājumu sistēma un ārējais termometrs.

Mazda2 ir pieejama arī ar citiem dzinējiem: ar 1,3 litru benzīna motoru (versijas ar 55 kW jeb 75 ZS un 63 kW jeb 86 ZS jaudu) un ar 1,5 litru benzīna motoru, kura jauda ir 76 kW (103 ZS). Motors ar 55 kW jaudu ir pieejams līdz ar Classic aprīkojumu, bet spēcīgākais 1,3 litru dzinējs – līdz ar Elegance aprīkojumu. Mašīnām ar Touring un Sport aprīkojuma līmeņiem ir 1,5 litru benzīna motors.

Touring aprīkojumā ietilpst arī gaisa kondicionētājs ar automātisku vadību, 16 collu alumīnija diski, priekšējie miglas lukturi, ātruma kontroles sistēma, seši skaļruņi (citām versijām ir četri), ādas apdare stūres ratam un pārnesumu pārslēgam, kā arī DSC sistēma. Versijā Sport ir sporta virsbūves elementi, sportiskas radiatora restes, sānu dubļsargi, sportisks priekšējais un aizmugurējais bamperis, spoileris aizmugurē un DSC sistēma.
 
Visi komentāri
 
258206. viesis 11.jūnijs 2008 10:24
0 0 Atbildēt

dizelis taga daargs :)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 2

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

Sieviete veikusi pirmo pasaules apceļošanu ar elektromobili (+ FOTO) 14

Leksija Olforda kļuvusi par pirmo cilvēku pasaulē, kas ar elektromobili apbraukusi apkārt zemeslodei. Lasīt vairāk

 

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Vecrīgā plāno ieviest no maija 6

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Rīgā plāno ieviest no maija, šodien preses konferencē informēja Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks (JV). Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti