Visi komentāri - Ar vides objektu pie Saeimas atbalsta Autoceļu fonda atjaunošanu

Ar vides objektu pie Saeimas atbalsta Autoceļu fonda atjaunošanu

 

Foto: Publicitātes attēls

Latvijas Ceļu Būvētājs | 21.janvāris 2016 11:06

2016. gadā autobraucēji nodokļos valstij samaksās 544 miljonus eiro, no šīs naudas līdz valsts un pašvaldību ceļiem nonāks tikai 132,68 miljoni eiro vai 24,4%!

20. janvārī biedrība "Latvijas Ceļu būvētājs" (LCB) laukumā pie Saeimas ēkas bija izvietojusi vides objektu – divas atšķirīga lieluma mucas, kas savienotas ar cauruli, pildītu ar naudaszīmēm.

Uz lielās mucas bija lasāms atgādinājums, ka 2016. gadā autobraucēji nodokļos valstij samaksās 544 miljonus eiro. Savukārt uzraksts uz mazās mucas vēstīja, ka no šīs naudas līdzvalsts un pašvaldībuceļiem nonāks tikai 132,68 miljoni eirovai 24,4%!

Ar šī vides objekta palīdzību LCB atbalstīja likumdošanas iniciatīvas "Par ceļiem bez bedrēm" autoru Kristapu Žodziņu un tos 10 652 Latvijas pilsoņus, kuri portālā "www.manabalss.lv" parakstījās tās atbalstam. Iniciatīva, kas tika skatīta Saeimas Mandātu, ētikas un iesniegumu komisijā, paredz autobraucēju samaksāto nodokļu novirzīšanu ceļu remontiem, kā arī Autoceļu fonda atjaunošanu.

LCB ar gandarījumu atzīmē, ka Saeimas komisija atbalstīja ceļu nozares ilglaicīgas finansēšanas nepieciešamību un, pamatojoties uz kolektīvo iesniegumu „Par ceļiem bez bedrēm”, uzdeva Ministru kabinetam sagatavot un iesniegt Saeimā izskatīšanai grozījumus valsts un pašvaldību ceļu remontus reglamentējošos likumos, nodrošinot pilnvērtīgu principa „Ceļu lietotāju maksātie nodokļi un nodevas tiek izlietotas ceļu un tiltu remontiem, to uzturēšanai labā tehniskā stāvoklī” darbību.

Autoceļu fonds tika likvidēts 2003. gadā, līdz ar to jau vairāk nekā 12 gadus autoceļu lietotāju samaksātie septiņi nodokļi un nodevas, kas iepriekš nonāca Autoceļu fondā, tiek novirzīti kopējā valsts budžetā. Rezultātā no iekasētās nodokļu summas gadā ceļu uzturēšanai tiek novirzīta vien aptuveni ceturtā daļa. Šāds būtisks finansējuma samazinājums ilgtermiņā ir veicinājis ceļu, īpaši vietējo un reģionālo, zemo kvalitāti, jo nepietiek līdzekļu to remontam.  

Foto: Publicitātes attēls

Foto: Publicitātes attēls

Foto: Publicitātes attēls

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vai atbalsti, ka ziemā tiek mainīts maksimālais atļautais braukšanas ātrums no 110 uz 90 km/h? (+ VIDEO) 54

iAuto.lv kārtējo reizi vērš uzmanību uz to, ka labos laika apstākļos maksimālais ātrums uz Jūrmalas šosejas arī ziemā varētu būt lielāks. Lasīt vairāk

 

Trīs vienā jeb ar ko īpašs Audi A5 lādējamais hibrīds? (+ VIDEO) 2

Audi jau labi sen ražo lādējamos hibrīdus, tomēr izrāvienu PHEV virzienā nav piedzīvojis. Varbūt trūka īsta “game changer”. Vai par tādu kļūs jaunākais Audi A5 e-hybrid, parādīs TV Autoziņu tests. Lasīt vairāk

 

Svētku brīvdienās policija veiks masveida pārbaudes uz ceļiem (+ VIDEO) 10

Lai nepieļautu sēšanos pie stūres reibumā, no šodienas līdz 5. janvārim Valsts policija rīkos pastiprinātas pārbaudes uz ceļiem. Vairāk par gaidāmajiem drošības pasākumiem intervijā “Rīta Panorāmā” vēstīja VP Reaģēšanas pārvaldes priekšnieks Juris Jančevskis. Lasīt vairāk

 

Eksperts stāsta par iespējamā Krievijas uzbrukuma četriem variantiem; kam gatavoties (+ VIDEO) 8

Vai miera sarunas beigsies ar rezultātu ātrāk vai vēlāk, bet mums, Baltijas valstīs, ir jābūt gataviem dažādiem notikumu attīstības scenārijiem. Par to rosina domāt bijušais Satversmes aizsardzības biroja vadītājs, drošības eksperts Jānis Kažociņš. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti