Autovadītāji bez TA un OCTA iemācījušies izvairīties no policijas un fotoradariem 18

 

Foto: Ilustratīvs attēls

LTAB | 12.februāris 2018 10:55

Daļa transportlīdzekļu vadītāju, kas piedalās satiksmē bez derīgas OCTA vai savlaicīgi veiktas tehniskās apskates, iespējams, apzināti izvairās no pārvietošanās pa ceļiem, uz kuriem izvietoti stacionārie fotoradari vai pastāv lielākas iespējas sastapties ar ceļu policijas ekipāžu.

Tas secināts Latvijas transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (turpmāk – LTAB) sociālā kampaņā, kas tika rīkota sadarbībā ar Ceļu satiksmes drošības direkciju (turpmāk CSDD) un Valsts policiju.

Uzsākot sociālo kampaņu “Ja Tev nav OC/TA – nebrauc!”, LTAB lēsa, ka kopējais neapdrošināto transportlīdzekļu skaits uz Latvijas ceļiem ir ap 1,5%. “Kampaņas laikā apkopotā statistika no fotoradariem un īpaši aprīkotas demo automašīnas liecina, ka vidējais transportlīdzekļu skaits, kas piedalās satiksmē bez derīgas OCTA vai savlaicīgi veiktas tehniskās apskates ir nedaudz lielāks - ap 2%,” stāsta LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.

Kampaņas gaitā tās rīkotāji konstatējuši arī kādu nelāgu autovadītāju paradumu. “Fotoradaru apkopotā informācija uzrādīja salīdzinoši zemu neapzinīgo autovadītāju skaitu – tikai 0,43 % no pārbaudītajiem transportlīdzekļiem trūka OCTA un 0,25% nebija savlaicīgi veikta tehniskā apskate. Tikmēr demo automašīna, aktīvi piedaloties ceļu satiksmē, manuāli pārbaudīja transportlīdzekļus un konstatēja 3,71% neapdrošinātos un 4,43% auto bez tehniskās apskates. Tas liek domāt, ka daļa transportlīdzekļu vadītāju, kas piedalās satiksmē bez derīgas OCTA vai savlaicīgi veiktas tehniskās apskates, iespējams apzināti izvairās no pārvietošanās pa ceļiem, kur varētu sastapties ar kontroli,” skaidro J.Abāšins.

LTAB valdes priekšsēdētājs norāda, ka apkopotā statistika un izdarītie secinājumi ļaus kampaņas rīkotājiem nākotnē pilnveidot metodes autovadītāju informēšanai par OCTA un tehniskās apskates nepieciešamību, kā arī cīnīties ar pārkāpējiem. “Noteikti vērts izskatīt iespēju nākotnē pielāgot stacionāros fotoradarus OCTA un tehniskās apskates kontrolei visā transporta plūsmā, neatkarīgi no transportlīdzekļu braukšanas ātruma. Tāpat lielāka uzmanība jāvelta to ceļu posmu uzraudzībai, kas ikdienā netiek kontrolēta ar stacionārajiem fotoradariem. Šobrīd katra ceļu policijas automašīna ir aprīkota ar datoru, kurā inspektors OCTA un tehniskās apskates esamību pārbauda manuāli izvēles kārtā. Jāpiebilst, ka policija šī gada laikā plāno iegādāties speciālu iekārtu, kura tiks uzstādīta netrafarētajai automašīnai, kura numuru atpazīšanu veiks automātiski un attiecīgi atlasīs tos transportlīdzekļus, kuriem nav OCTA un tehniskā apskate,” stāsta J.Abāšins.

Laika posmā no 22.janvāra līdz 4.februārim LTAB, sadarbībā ar CSDD un Valsts policiju, īstenoja sociālu kampaņu, kuras mērķis bija skaidrot sabiedrībai OCTA un tehniskās apskates savlaicīgas veikšanas nepieciešamību, kā arī mazināt to autovadītāju skaitu, kas neiegādājas OCTA vai nokavē tehniskās apskates derīguma termiņus. Kampaņas laikā atsevišķi fotoradari visā Latvijā veica OCTA un tehniskās apskates kontroli ārpuskārtas režīmā, kopumā pārbaudot 9231 transportlīdzekli. Savukārt īpaši aprīkota demo automašīna, kas manuāli veica transportlīdzekļu pārbaudi aktīvi piedaloties ceļu satiksmē, uz Latvijas ceļiem pārbaudīja 6674 automašīnas.

 
18 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
aldis 12.februāris 2018 14:21
36 1 Atbildēt

Tas tāpēc ka mūsu Valstī bagatajā tikai visu paaugstina ceļu nodokli apdrošinašanu un tt ,nav cilvekiem ko samaksāt.Man nav bijušas 30 gadus neviena avarija un ne kapeiku no apdroīnatajiem nav paņemis,bet paaugstināja 3 reizes

driveris 12.februāris 2018 11:05
33 2 Atbildēt

Nu tas ir vienkārši pipec! Jāorganizē speciāla kampaņa, lai izseciātu acīmredzamo. Nez cik daudz piķa aizgāja uz šito bullšitu? Klusām pateikšu, ka izvairīšanās notiek jau no 90-tajiem gadiem, kad sabruka padomju milicija.

xx 12.februāris 2018 13:42
25 0 Atbildēt

Tadi auto jau ari brauc pa saviem lauka ceļiem un nekur ganjau uz lielceļiem nebrauc, jo navjau naudas lai remontētu, ietu apskati , brauktu uz pilsetu, octa un vel sazin visādus mēslus. Ielej tik degvielu un brauc, līdz saplīst pavisam

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti