Autovadītāji bez TA un OCTA iemācījušies izvairīties no policijas un fotoradariem 18

 

Foto: Ilustratīvs attēls

LTAB | 12.februāris 2018 10:55

Daļa transportlīdzekļu vadītāju, kas piedalās satiksmē bez derīgas OCTA vai savlaicīgi veiktas tehniskās apskates, iespējams, apzināti izvairās no pārvietošanās pa ceļiem, uz kuriem izvietoti stacionārie fotoradari vai pastāv lielākas iespējas sastapties ar ceļu policijas ekipāžu.

Tas secināts Latvijas transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (turpmāk – LTAB) sociālā kampaņā, kas tika rīkota sadarbībā ar Ceļu satiksmes drošības direkciju (turpmāk CSDD) un Valsts policiju.

Uzsākot sociālo kampaņu “Ja Tev nav OC/TA – nebrauc!”, LTAB lēsa, ka kopējais neapdrošināto transportlīdzekļu skaits uz Latvijas ceļiem ir ap 1,5%. “Kampaņas laikā apkopotā statistika no fotoradariem un īpaši aprīkotas demo automašīnas liecina, ka vidējais transportlīdzekļu skaits, kas piedalās satiksmē bez derīgas OCTA vai savlaicīgi veiktas tehniskās apskates ir nedaudz lielāks - ap 2%,” stāsta LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.

Kampaņas gaitā tās rīkotāji konstatējuši arī kādu nelāgu autovadītāju paradumu. “Fotoradaru apkopotā informācija uzrādīja salīdzinoši zemu neapzinīgo autovadītāju skaitu – tikai 0,43 % no pārbaudītajiem transportlīdzekļiem trūka OCTA un 0,25% nebija savlaicīgi veikta tehniskā apskate. Tikmēr demo automašīna, aktīvi piedaloties ceļu satiksmē, manuāli pārbaudīja transportlīdzekļus un konstatēja 3,71% neapdrošinātos un 4,43% auto bez tehniskās apskates. Tas liek domāt, ka daļa transportlīdzekļu vadītāju, kas piedalās satiksmē bez derīgas OCTA vai savlaicīgi veiktas tehniskās apskates, iespējams apzināti izvairās no pārvietošanās pa ceļiem, kur varētu sastapties ar kontroli,” skaidro J.Abāšins.

LTAB valdes priekšsēdētājs norāda, ka apkopotā statistika un izdarītie secinājumi ļaus kampaņas rīkotājiem nākotnē pilnveidot metodes autovadītāju informēšanai par OCTA un tehniskās apskates nepieciešamību, kā arī cīnīties ar pārkāpējiem. “Noteikti vērts izskatīt iespēju nākotnē pielāgot stacionāros fotoradarus OCTA un tehniskās apskates kontrolei visā transporta plūsmā, neatkarīgi no transportlīdzekļu braukšanas ātruma. Tāpat lielāka uzmanība jāvelta to ceļu posmu uzraudzībai, kas ikdienā netiek kontrolēta ar stacionārajiem fotoradariem. Šobrīd katra ceļu policijas automašīna ir aprīkota ar datoru, kurā inspektors OCTA un tehniskās apskates esamību pārbauda manuāli izvēles kārtā. Jāpiebilst, ka policija šī gada laikā plāno iegādāties speciālu iekārtu, kura tiks uzstādīta netrafarētajai automašīnai, kura numuru atpazīšanu veiks automātiski un attiecīgi atlasīs tos transportlīdzekļus, kuriem nav OCTA un tehniskā apskate,” stāsta J.Abāšins.

Laika posmā no 22.janvāra līdz 4.februārim LTAB, sadarbībā ar CSDD un Valsts policiju, īstenoja sociālu kampaņu, kuras mērķis bija skaidrot sabiedrībai OCTA un tehniskās apskates savlaicīgas veikšanas nepieciešamību, kā arī mazināt to autovadītāju skaitu, kas neiegādājas OCTA vai nokavē tehniskās apskates derīguma termiņus. Kampaņas laikā atsevišķi fotoradari visā Latvijā veica OCTA un tehniskās apskates kontroli ārpuskārtas režīmā, kopumā pārbaudot 9231 transportlīdzekli. Savukārt īpaši aprīkota demo automašīna, kas manuāli veica transportlīdzekļu pārbaudi aktīvi piedaloties ceļu satiksmē, uz Latvijas ceļiem pārbaudīja 6674 automašīnas.

 
Visi komentāri
 
driveris 12.februāris 2018 11:05
33 2 Atbildēt

Nu tas ir vienkārši pipec! Jāorganizē speciāla kampaņa, lai izseciātu acīmredzamo. Nez cik daudz piķa aizgāja uz šito bullšitu? Klusām pateikšu, ka izvairīšanās notiek jau no 90-tajiem gadiem, kad sabruka padomju milicija.

xx 12.februāris 2018 13:42
25 0 Atbildēt

Tadi auto jau ari brauc pa saviem lauka ceļiem un nekur ganjau uz lielceļiem nebrauc, jo navjau naudas lai remontētu, ietu apskati , brauktu uz pilsetu, octa un vel sazin visādus mēslus. Ielej tik degvielu un brauc, līdz saplīst pavisam

5W40 12.februāris 2018 13:47
11 0 Atbildēt

Nu gan baigais atklājums!Kādas gan sekos represijas tiem,kuri jau samaksājuši?

Toms 12.februāris 2018 14:06
6 0 Atbildēt

Ameriku no jauna atklāja! Ja tas ir skaidri zināms, ka ja brauksi sūdos tad arī tajos nokļūsi, kapēc gan nebraukt apkārt?

aldis 12.februāris 2018 14:21
36 1 Atbildēt

Tas tāpēc ka mūsu Valstī bagatajā tikai visu paaugstina ceļu nodokli apdrošinašanu un tt ,nav cilvekiem ko samaksāt.Man nav bijušas 30 gadus neviena avarija un ne kapeiku no apdroīnatajiem nav paņemis,bet paaugstināja 3 reizes

aldis 12.februāris 2018 14:31
11 0 Atbildēt

Un tā kā bagatajā Latvijā nav par Vācija ,te detektors skan gandriz nepartraukti traferetie un netrafie pilns modernakie fotoradari ,jo vjag kast naudu nevis lai butu drošība

GG 12.februāris 2018 14:54
12 2 Atbildēt

Kretīni resnie rīkļu rāveji ka tik kādu centu nepalaistu garām! ZB jau maksāt un uzturēt tos smerdeļus!

atrabotka 12.februāris 2018 17:34
2 5 Atbildēt

Tu gribētu, ka kāds bez TA vai OCTA tev uzskrien virsū?

bez OCTA 13.februāris 2018 9:12
1 0 Atbildēt

Man bija CSN ar bez OCTA braucēju. Zaudējumus sedza garantijas fonds, pēc tam piedzenot izmaksas no cietušā caur tiesu. Iespējams, vainīgais joprojām maksā.

aha 12.februāris 2018 17:15
3 0 Atbildēt

Kur tad musu (viencexperc)? Ka vel neko nav iepljutijis?

Conqueror 12.februāris 2018 18:06
1 0 Atbildēt

Lauku ceļi pilni ar tādiem auto. Pats zinu, vienam vecim pagalmā stāv trīs auto un tikai vienam ir papīri kārtībā bet brauc ar visiem. Viens auto ir oficiālais, pārējie - nē.

Conqueror 12.februāris 2018 18:07
3 0 Atbildēt

Uz mržu pēc sēnēm pa taisno no pagalma - priekš kam par tādu auto tērēties?

ledus9 12.februāris 2018 20:27
7 1 Atbildēt

Nu un? Ne jau no labas dzīves tas notiek. Gan jau karginam ar krasovicki ar OCTU viss ok. Mans tēvs arī bija ļoti labi iemācījies izvairīties no varas iestādēm. Dzīve piespieda. Tajos, pēckara, laikos viņu tas paglāba no nāves. Jeb varbūt viņam vajadzēja iet un pieteikties čekā?

Irizar 12.februāris 2018 20:47
1 4 Atbildēt

Šveiks un Fantomass nebija? Ja tu uzzināsi cik es par OCTA maksāju ari ar ēzeli jāt sagribēsi.

Janka 13.februāris 2018 9:16
4 3 Atbildēt

Pa vidu starp divām raudāšanām atceraties, ka auto iegāde un braukšana NAV obligāta prasība. Tas nav kā pase, kam jābūt katram cilvēkam. Nav naudas, nepērc, nebrauc ar auto. Brauc ar sabiedrisko, velosipēdu, mopēdu. Maini savā dzīvē kautko! Dzīve ir viena, kādēļ to nodzīvot slikti?

msh 14.februāris 2018 23:35
0 0 Atbildēt

Pilsētniekam nesaprast ka daļai cilvēku mašīna ir nevis ekstra, bet pirmās nepieciešamības prece...

tāda tā lieta 14.februāris 2018 13:08
0 0 Atbildēt

Apdrošinātāji sadūšojušies spiest uz policiju un csdd ķert krūmu braucējus bez octa un ta.

Es 14.februāris 2018 18:12
0 0 Atbildēt

Un cik daudz naudas izsaimniekoja veicot sho, nevienam nevajadziigo kampanju? Pie kam- apdroshinaataaju birojs var apzinaati maldinaat sabiedriibu(akciju veicot uz papiira), lai dramatizeetu situaaciju ar itkaa neapdroshinaato a/m skaitu!

Nu ko- varu iztulkot... ir veelme iepirkt speciaalas ieriices un veel vairaak palielinaat radaru/datu paarbaudes iekaartu skaitu, jo.... laikam ar aatruma sodiem iisti nesanak sapelniit miljonus. Bet naudu taa vajag...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 5

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 
 

Viens no iemesliem - pieprasījuma kritums: "Tesla" Vācijas rūpnīcā likvidēs 400 darbavietas 5

ASV elektromobiļu ražošanas uzņēmums "Tesla Motors" tā vienīgajā Eiropas ražotnē Vācijā likvidēs 400 darbavietas, teikts otrdien publiskotajā kompānijas paziņojumā. Lasīt vairāk

 

Mediķu secinājums bargs: Elektroskrejriteņi ir neveiksmīgi (+ VIDEO) 27

Elektroskrejriteņu mazie ritenīši, augstais smaguma centrs un pietiekoši lielais ātrums veicina to, ka pat dūres lieluma, pāris centimetrus dziļa bedrīte var izraisīt smagu kritienu. Tā intervijā “Rīta Panorāmā” sacīja Traumatoloģijas un ortopēdijas slimnīcas galvenais ārsts Uģis Zariņš. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti