Satiksmes ministrija (SM) iesniegusi Saeimā ierosinājumu atteikties no prasības vadītājiem ņemt līdzi braucienos vadītāja apliecību un transportlīdzekļa reģistrācijas apliecību, sociālajā tīklā "Twitter" raksta satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP).
"Esam iesnieguši Saeimā ierosinājumu atteikties no prasības vadītājiem ņemt līdzi braucienos vadītāja apliecību un transportlīdzekļa reģistrācijas apliecību. Kā nekā ir 21.gadsimts un policija tam ir gatava. Turpmāk braucienā būtu jābūt līdzi tikai ID. Ceru uz deputātu atbalstu," raksta Linkaits.
Ieteiktu padomāt arī par transporta līdzekļu tehniskās apskates uzlīmju nepieciešamību vai vienkāršošanu. Pēdējais konkurss bija par 6,65 miljoniem EUR, uzvar vācieši. https://t.co/AmiXIVlbBU
— iAuto.lv (@iAutolv) February 8, 2019
iAuto aicina ietaupīt līdzekļus un atteikties no tehniskās apskates uzlīmēm, vai vismaz tās vienkāršot, lai arī Latvijas uzņēmumi varētu tās piedāvāt. Lūk, pēdējā konkursa rezultāts un izmaksas: CSDD pasūtījis tehniskās apskates uzlīmes par 6,65 miljoniem; tās piegādās Vācijas uzņēmums
iAuto jau rakstīja, ka Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) parakstījusi līgumu ar kopējo summu 6,65 miljoni eiro par transportlīdzekļu valsts tehniskās apskates uzlīmju izgatavošanu un piegādi, ko veiks Vācijas uzņēmums "J.H.Tonnjes E.A.S.T. GmbH & Co.KG" (https://www.toennjes.com/en), liecina CSDD mājaslapā publicētā informācija. Summa bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN)
Līgums noslēgts 2018. gada 23.janvārī, tā darbības termiņš ir pieci gadi, sākot no 2018.gada 1.oktobra. Prognozētais uzlīmju piegādes apjoms ir 7,15 miljoni vienības.
Tātad mēs par katru uzlīmi maksājam aptuveni 0,93 EUR bez PVN.
Jāatzīmē, ka līgums ir veiksmīgi noslēgts tieši pirms Saeimas vēlēšanām.
Tad ir loģisks jautājums - kāpēc neatteikties arī no šo dokumentu izgatavošanas vispār un neatstāt tos tikai elektroniska dokumenta vai reģistra veidā?
Diezgan neloģisks jautājums. Pat mazākā drusciņa loģikas tev pastāstīs, ka izgatavotie dokumenti joprojām būs vajadzīgi ārvalstīs.
Tiem, kas plāno braukt uz ārzemēm var atstāt iespēju saņemt tādu dokumentu fiziskā formātā. Kur problēma?
Un cik, tavuprāt ir tādu, kas neplāno? Esi diezgan sliktās domās par cilvēkiem. Pat msh ir Klaipēdā bijis. Protams - var kā ASV, kur paši izsniedz tikai pēc pieprasījuma ja gribi izbraukt no valsts. Bet ir diezgan būtiska starpība teritorijā - Valstiņā, kur gandrīz nav tādas vietas, kur ārzemēs būtu ar trīsciparu km skaitli rakstāmā attālumā, būtu diezgan absurdi vēlmi izbraukt klasificēt kā īpašu, tikai dažiem paredzētu.
Neticēsi, cik cilvēku nemaz i nedomā un netaisās braukt uz ārzemēm vai sēdēt pie stūres ārzemēs.
Ticēšu. Visi tie, kas nedomā sēsties pie stūres arī Latvijā.
Bet absolūti lielākā daļa to, kas brauc, agrāk vai vēlāk to tomēr darīs - protams, ne klejojumos pa tālām zemēm, bet uz Šauļiem, Pērnavu vai Valgu tomēr aizbrauks.
Tā varētu būt - bet tie lielākoties ir vientuļi pensionāri vai dzērāji...