"Eco Baltia vide" jaunajā riepu pārstrādes rūpnīcā Tukumā ik gadu pārstrādās vismaz 6500 tonnas riepu 9

 

Ilustratīvs attēls Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 1.augusts 2019 7:19

"Eco Baltia grupas" vides apsaimniekošanas uzņēmuma "Eco Baltia vide" jaunatklātajā riepu pārstrādes rūpnīcā Tukumā ik gadu pārstrādās vismaz 6500 tonnas riepu, "Eco Baltia vides" riepu mehāniskās pārstrādes rūpnīcas atklāšanā šodien sacīja uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Jānis Aizbalts.

Viņš prognozēja, ka pakāpeniski palielinot ražošanas jaudas, tuvākajos divos gados rūpnīcā varēs pārstrādāt līdz pat 10 000 tonnu nolietoto riepu gadā. Rūpnīcā pārstrādāto riepu apjoms gadā ļaus samazināt ogļskābās gāzes izmešus 26 600 tonnu apmērā, kas ir līdzvērtīgs 4200 mājsaimniecību elektrības patēriņam gadā.

Kā teica Aizbalts, rūpnīcā pamatā tiks pārstrādātas no Latvijas uzņēmumiem un privātpersonām savāktās riepas. Patlaban notiek darbs, lai rudenī atbilstoši normatīvo aktu prasībām Tukumā, Dienvidu ielā 2, kur atrodas rūpnīca, varētu nodrošināt nolietoto riepu pieņemšanu no Tukuma novada iedzīvotājiem. "Tas nozīmē, ka mūsu rūpnīcā Tukumā viena privātpersona ik gadu bez maksas varēs pārstrādei nodot vienu vieglo automašīnu riepu komplektu jeb četras riepas," papildināja Aizbalts.

Viņš skaidroja, ka pārstrādes procesā riepas tiks gan smalcinātas sīkās strēmelēs un nodotas tālākai reģenerācijai, lai tās speciālās krāsnīs izmantotu kā kurināmo enerģijas ieguvei, tādējādi samazinot pirmreizējo fosilo kurināmo izmantošanu. Tāpat pārstrādes procesā, veicot metāla un tekstila atdalīšanu no riepu gumijas, tiks ražotas dažādu izmēru gumijas granulas. Saražotās granulas kalpos kā izejmateriāls jaunu produktu ražošanā - piemēram, gumijas segumiem rotaļu un futbola laukumiem, kā piedevas asfalt-bitumena maisījumiem. Produkcijas realizācija paredzēta gan vietējā tirgū, gan arī eksportā.

"Eco Baltia grupas" valdes priekšsēdētājs Māris Simanovičs uzsvēra, ka šādas rūpnīcas nepieciešamību apliecina nelegālo riepu krāvumi dažādās Latvijas vietās, radot jaunas pārstrādes iespējas tepat Latvijā. "Turklāt, ņemot vērā, ka vairākas Āzijas valstis jau paziņojušas par nepārstrādātu atkritumu importa aizliegumu, Latvijai perspektīvā būs arvien vairāk jāattīsta atkritumu pārstrādes jaudas un iespējas, tāpēc lepojamies, ka varam būt līderi šajā jomā," uzsvēra Simanovičs.

Viņš piebilda, ka šī nākotnē nebūs vienīgā pārstrādes rūpnīca, tāpēc kompānija investēs jaunu rūpnīcu izveidē un attīstībā, jo katrā atkritumā ir vērtība, ko var izmantot jaunu produktu ražošanā.

Ekonomikas ministrijas parlamentārais sekretārs Jurģis Miezainis atzīmēja, ka ekonomiskā situācija un tendences mainās, un ir nozīmīgi, ka uzņēmēji tām spēj pielāgoties un atrast veidus, kā uz tirgus principiem balstīt uzņēmējdarbību, kas ir nevis resursus patērējoša, bet gan jaunus resursus radoša. "Arī Latvijai ir jātuvojas aprites ekonomikas modelim, un riepu pārstrāde ir ļoti labs piemērs, kā samazināt sarežģīti utilizējamu produktu nonākšanu Latvijas dabā," norādīja Miezainis.

Valsts Vides dienesta ģenerāldirektore Elita Baklāne-Ansberga prognozēja, ka jaunā rūpnīca ieņems nozīmīgu vieturiepu aprites ciklā Latvijā, un iespējams pavērs iespēju pārstrādājot atbrīvoties no gadu desmitos uzkrātajām nolietotajām riepām, ko līdz šim nebija varēts izdarīt.

"Reģenerācija ir nozīmīga sadaļa riepu aprites ciklā, tāpēc būtiski to pēc iespējas vairāk veikt pašmāju uzņēmumos, tādējādi nodrošinot labāku izsekojamību, mazāk paļaujoties uz ārzemju pārstrādes rūpnīcām. Kāpinot vietējo uzņēmumu pārstrādes jaudas, ieguvums būs gan ekonomiskās aktivitātes pieaugums, gan nolietoto riepu aprites cikla sakārtošana," skaidroja Baklāne-Ansberga.

Jaunajā "Eco Baltia vide" riepu pārstrādes rūpnīca šobrīd radītas septiņas jaunas darba vietas, nākotnē plānots to skaitu palielināt.

LETA jau ziņoja, ka "Eco Baltia vide", investējot 2,6 miljonus eiro, Tukumā izveidojis riepu mehāniskās pārstrādes rūpnīcu.

"Eco Baltia grupas" uzņēmumi nodrošina pilnu atkritumu apsaimniekošanas ciklu - sākot no atkritumu savākšanas un šķirošanas un noslēdzot ar pārstrādi un otrreizējo izejvielu eksportu. "Eco Baltia grupā" ietilpst vides apsaimniekošanas uzņēmumi "Eco Baltia vide", "Eko Kurzeme", "Jumis", pārstrādes rūpnīcas "Pet Baltija", "Eko Pet" un "Nordic Plast", ražotāju atbildības sistēmas operators "Latvijas zaļais punkts".

 
Visi komentāri
 
Kanibaals 1.augusts 2019 8:33
2 1 Atbildēt

Uzkrās čupu un nodedzinās.

Jānis 1.augusts 2019 9:06
1 3 Atbildēt

Latvieši katru gadu savu riepu komplektu paši pārstrādā Jāņu ugunskurā!

JanJan 1.augusts 2019 9:20
4 1 Atbildēt

Nevis latvieši, bet idioti.

gunbox 1.augusts 2019 11:07
3 0 Atbildēt

Ja godīgi, tad kretinē gan amatpersonas, gan pārstrādātāji. Paši atzīst, ka no riepām iegūst izejmateriālus un pat eksportam un vēl pārdod kurināšanai, par ko arī viņiem samaksā. Tātad riepa pēc fakta ir bezmaksas resurs. Bet kāpēc prasa par nodošanu kaut kādu samaksu? Te arī pavēršas apsurda situācija, ka visādi duriki labāk tad sadedzina, ja viņiem vēl jāmaksā par nodošanu.

Motorolers 1.augusts 2019 15:23
2 0 Atbildēt

Viņi no valsts vēl dotācijas saņem par utilizēšanu, normāls bizness tur sanāk, gan jau šķēles grupējumam pieder, tīrs tas "bizness" nav.

gunbox 2.augusts 2019 9:52
0 0 Atbildēt

Par šo nemaz nav šaubu. Kamēr saglabāsies visādi korumpēti Reiri un ZZS atliekas, tikmēr čemodānu lobēšana būs ar KNAB līmenī.

Freijers 1.augusts 2019 18:55
1 0 Atbildēt

Te arī ir atbilde, ka vidi vislabāk sargā otrreizējās pārstrādes brīvais tirgus, kur no cilveka atpērk atkritumu, kā tas piemēram notiek ar metāllūžņiem - viss strādā, nevis monopolizē administratīvi caur kādiem izredzētiem pisnesmeņeim, kas slauc klientus un vēl kādus fondus, utt.

viencexperc 1.augusts 2019 12:56
0 1 Atbildēt

Cik mums izmaksās tāda rūpnīca? Jo tā nebūs pelnoša, bet būvēta uz visādu fondu rēķina un Eiropas un Valsts finansēta lai nenobankrotē.

Ne velti tiek reklamēta lielā "nozīme ekoloģijā", lai zombētie idiņi nesāk pārdzīvot. Viss taču tiek taisīts lai klimats kļūtu aukstāks. Uzbūvēs 1000 tādas rūpnīcas un uzreiz, okeāns atkapsies un paliks aukstāks par 1 gādu. Tikai kur vēl aukstāk? Vasaras vidū, ajūlija beigās, mēs staigājam ar vējjakām un kurinamies...

gunbox 2.augusts 2019 9:54
0 0 Atbildēt

Klimata sasilšana ir feiks. N-tās reizes pasaulei ir klimats mainījies. Šobrīd ir siltais posms. Drīz pienāks otrā pasaules kara ziemas un auksto posmu atkal norakstīs uz sasilšanu.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 6

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 

2,8 sekundes līdz simtam - Mercedes-AMG prezentē 816 Zs jaudīgu kupeju (+ FOTO) 7

Vācijas Mercedes-AMG Šanhajā, Formula-1 sacensību pasākuma laikā nodemonstrējis savu GT saimes flagmani, kupeju Mercedes - AMG GT 63 S E-Performance, kas nodrošināta ar 816 Zs jaudīgu hibrīdiekārtu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti