Portāla iAuto redakcija saņēma epasta vēstuli, kurā rakstīts, ka autovadītājs uzpildot autogāzi Circle K Ogres DUS pamanījis, ka viņa mašīnas tvertnē pēc skaitītāja iepildīts ievērojami vairāk nekā spētu uzņemt pārbūvē iemontētā 32 litru tvertne. Lūk, viņa stāsts.
08.08.2019 no rīta iebraucu uzpildīt autogāzi Ogres DUS. Liels bija izbrīns, kad uzpildoties uz displeja litru daudzums sāka pārsniegt reālo bākas tilpumu, tādēļ turpināju uzpildīt līdz galam, lai redzētu, cik tad varēs uzpildīt! Tātad skaitītājs apstājās pie atzīmes 40,48 l.
Un te vajadzētu paskaidrot, ka manai automašīnai Chrysler Town Country 2001g ir uzstādīts 32 l balons, līdz ar to nav saprotams, kā varēja uzpildīt 8 liekus litrus pa virsu, ja praktiski vienmēr uzpildoties varu iepildīt 30 vai pat 31 litru tikai! Dus operātoram izteicu pretenziju un pieprasīju uzrādīt kalibrācijas sertifikātu, kuru diemžēl nevarēja uzrādīt! Piezvanīju arī uz atsauksmju telefona nr, kur pieņēma manu sūdzību arī telefoniski, bet nu jau ir pagājušas pāris dienas, bet tā arī nav ar mani sazinājušies, lai paskaidrotu radušos situāciju, tādēļ nolēmu sazināties ar Jums! Esmu uzņēmis gan foto, gan video no uzpildes brīža, kā arī esmu saglabājis čeku ar Nr 1314300.
Foto: iAuto.lv aculiecinieks
PAPILDINĀTS 24.08 plkst. 8:20 ar Circle K Latvia degvielas kategorijas vadītāja Gata Titova komentāru:
"Gāzes uzpildes aparāti tiek regulāri pārbaudīti un verificēti atbilstoši MK noteikumiem. To apliecina sertifikāts, kas atrodas stacijā, kā arī plombas uz konkrētā aparāta tilpuma mērītāja. Pārbaudes veic Latvijas nacionālais metroloģijas centrs, kas ir sertificēts verificēšanas un kalibrēšanas pakalpojumu sniedzējs.
Gāzei piemīt termiskās izplešanās īpašības, tāpēc gāzes tvertnei transporta līdzeklī ir papildu rezerves telpa. Līdz ar to tvertnes kopējais tilpums ir lielāks nekā reģistrācijas dokumentos norādītais. Situācijā, ja gāzes sūknim DUS ir lielāks spiediens nekā tvertnei transporta līdzeklī, iespējams, iepildīt vairāk gāzes, tā daļēji aizņemot šo rezerves tilpumu.
Zemāk Circle K atsūtītais Ogres stacijas servisa darbu uzskaites akts Nr: 927.
iAuto piebilde: Aktā redzamais datums 23.08.2019 ir pēc autovadītāja veiktā pirkuma datuma 08.08.2019.
Circle K Latvia
Ja Tev ir VIDEO (no reģistratora, no mobilā), vai FOTO no avārijas, policijas darba vai citiem atgadījumiem uz mūsu ceļiem, tad sūti tos publikācijai iAuto.lv uz sociālajiem tīkliem Facebook, uz e-pastu iAuto at iAuto .lv, vai šeit >>>
iAuto šo ziņu papildinās arī Circle K skaidrojumu, kad to saņems!
Vai tik nebūs tā, ka autovadītājs uzpildot autogāzi nav ievērojis noteikumus, kas aizliedz gāzes balonu uzpildīt līdz 100% tilpumam un tie 32 litri ir atļautais daudzums, ko šajā balonā drīkst iepildīt. Aicinu tiesībsargājošās institūcijas noskaidrot šī vadītāja personību un bargi sodīt par sabiedrībai radīto apdraudējumu. Cilvēku, kas Chrysler Town&Country aprīko ar Fiat Uno piemērotu 32 litru gāzes balonu ir jāizolē no sabiedrības.
Vienmēr arī pastāv iespēja, ka 8L izpūsti gaisā, jo īpašniekam pašam bojāts ventīlis. Mēs jau nevaram no bildēm sajust vai ir gāzes smaka.
Tu autogāzi vispār esi pildījis? Vai tikai grāmatā lasījis?
Drusku jāprecizē viedoklis.Ja fiziska persona mums regulē to, ko "drīkst" un drošību mums katrs nosaka uz (savu)aci- tad kāpēc vispār ir atļauts veikt šādu te nesancionētu un ražotāja nesertificētu degvielas veida maiņu?
Tur kāds kvazielektronisks līmeņrādis tajā bundulī ir, ka viņš noteiks tieši 32? Ja tur piem ir atlikums 12,4l, kā viņš "zinās", ka pie 32 sasniegšanas uzpilde būtu jāpārtrauc?
Ja jau statoilam prasa sertifikātu- tad kur ir tilpuma sertifikāts tam rumbulā iegādātajam bundulim? Varbūt arī tur tam pieminētajam "ventīlim" tas ir?
Bundulī atrodas multivārsts, kura funkcija pa šito tēmu ir līdzvērtīga klozetpoda mehānismam - balonā atrodas pludiņš, pie kura noteikta pacēluma tiek nobloķēta ieplūde. Tā kā baloni ir dažādi, tad attiecīgi multivārsti, precīzāk sakot, to pludiņi un kalibrācija, atšķiras - piemēram iekšējo toroidālo balonu multivārsti vispirms sadalās vai balons horizontāli vai vertikāli, un tālāk, nezinu kā vertikālajiem, horizontālajiem pēc balona augstuma milimetros.
Interesantā kārtā esmu novērojis ka viens otrs sūknis kaut kāda iemesla dēļ nespēj iedarbināt to bloķēšanu - bet nu tad vienkārši "trrrrr" vietā uzpilde turpinās, bet paliek šausmīgi lēna...
Visu to apgāzēto kraisleru īpašnieki vispār būtu jāizolē no sabiedrības!
Jā, un visus veco dīzeļu īpašniekus arī.
Uzstadot gazes ierici balonam vienmer tiek ielikts drosibas varsts kas fiziski nelauj iepildit pilnu. Piemeram man ir 52l balons bet reali varu iepildit tikai 45l.
Autogāzi nevar vairāk iepildīt jo ir spiediena vārsts kas kas pie noteikta spiediena noslēdz balonu
Ja vis ir pareizi noregulēts tad vienkārši nav iespējams uzpildīt vairāk kā 80 procentus no balona tilpuma