Eksperta viedoklis par sasāpējušo CO2 problēmu 36

 

Foto: Publicitātes attēls

Edgars Cērps | 26.novembris 2019 8:19

CO2 piesārņojuma problēma jārisina pakāpeniski; kritiski novecojušais autoparks jānomaina pret jaunākiem modeļiem

Edgars Cērps, AS Longo Group valdes loceklis

Oglekļa dioksīds (CO2) un citas siltumnīcefekta gāzes tiešā veidā ietekmē vidi, veicinot klimata pārmaiņas un radot piesārņojumu. Gandrīz 30 % Eiropas Savienības (ES) kopējā CO2 emisiju apjoma rada transporta nozare, no tiem 72 % rada autotransports. ES ir definējusi vairākus mērķus, kas palīdzēs sasniegt CO2 neitralitāti, tostarp apņēmusies  līdz 2050. gadam samazināt transporta radīto emisiju apjomu par 60 % salīdzinājumā ar 1990. gada līmeni. Skaidrs, ka visi auto nerada vienlīdz lielu izmešu daudzumu – starp lielākajiem vides piesārņojuma vaininiekiem Latvijā ir tieši vecie auto modeļi, kuri tiek plaši ekspluatēti ikdienā un kuri ražoti līdz 2001. gadam – jo īpaši ar dīzeļa motoriem. To negatīvā ietekme uz vidi ir daudz lielāka nekā to, kas ražoti pēc 2001. gada. Piemēram, 1997. gadā ražots auto var radīt pat desmit reizes lielāku vides piesārņojumu nekā 2011. gadā ražots automobilis. Tāpēc, ja vēlamies efektīvi risināt vides piesārņojuma problēmu un izpildīt ES noteikto mērķi, tas jādara pakāpeniski un iespēju robežās. Pirmkārt, Latvijā ir jāmazina līdz 2001. gadam ražotu auto ekspluatācijas apmēri, ko var panākt, piemēram, ar ekspluatācijas atvieglojumiem motivējot autovadītājus izvēlēties vismaz nedaudz jaunākus, vienlaikus finansiāli pieejamus un dabai draudzīgākus modeļus. Ja kritiski novecojušo autoparka daļu nomainīs dažus gadus jaunāki auto, CO2 un citu izmešu apmēri var ievērojami sarukt.

Novecojušie Latvijas dīzeļauto rada līdz pat 70 % veselībai kaitīgo izmešu

Liela nozīme vides kaitējuma mazināšanā ir tehnoloģiju attīstībai, iespējai autoparku papildināt ar jaunām un dabai draudzīgākām tehnoloģijām. Tomēr ne katram finanses atļauj uzreiz pārsēsties pie elektroauto stūres. Patlaban Latvijā vairāk nekā trešdaļa (33 %) reģistrēto vieglo automašīnu ir modeļi ar vecākiem un jaudīgiem dzinējiem, un tieši šie auto rada vairāk nekā 40 % attiecīgajā kategorijā radītā CO2 piesārņojuma. CO2 gan nav vienīgie kaitīgie izmeši, ko rada pasažieru autotransports, ārkārtīgi lielu apjomu cilvēku veselībai kaitīgo gāzu – cieto daļiņu (PM) un slāpekļa savienojumi (NOx) – rada novecojuši dīzeļauto modeļi. Radītais PM un NOx izmešu apjoms ir izteikti atkarīgs no spēkrata ražošanas gada. Latvijā 16 % no reģistrēto vieglo dīzeļauto skaita ir modeļi, kas ražoti līdz 1997. gadam, bet 14 % –  spēkrati, kas ražoti no 1997. līdz 2001. gadam. Šie auto modeļi, kas veido trešdaļu (30 %) no Latvijā pirmreizēji reģistrētajām pasažieru dīzeļautomašīnām, vainojami pie vairāk nekā puses (55 %) Latvijā attiecīgajā kategorijā radīto NOx izmešu daudzuma un teju 70 % PM piesārņojuma.

Vides piesārņojumu pastiprina arī tas, ka Latvijā joprojām ir atļauts piereģistrēt un izmantot automašīnas ar izgrieztiem kvēpa (DPF) filtriem, kas aiztur dīzeļdzinēja radītos kvēpus. Piemēram, Lietuvā tas pašlaik jau ir aizliegts.

Jāsamazina ekspluatācijas nodoklis pēc 2001. gada ražotajām automašīnām

Latvijā automašīnu skaits uz vienu iedzīvotāju ir trešais zemākais salīdzinājumā ar apmēru citās Eiropas valstīs. Kopumā valstī reģistrēti 720 000 automobiļu jeb 356 pasažieru auto uz 1000 iedzīvotājiem, kas ir par 200  mazāk nekā Igaunijā vai Polijā.  Varam secināt, ka arī Latvijā automašīnu skaits turpinās pieaugt, tādēļ ir svarīgi savlaicīgi motivēt esošos un topošos autobraucējus izvēlēties modeļus, kas nodara mazāku kaitējumu videi. Šeit gan vērā jāņem Latvijas iedzīvotāju pirktspēja un paradumi, proti, ne katrs ir gatavs automašīnas iegādei atvēlēt lielas summas, un bieži vien cilvēki spēkratus izraugās lietotu auto tirgū. Lietotu auto tirgotāja “Longo” apkopotā informācija liecina, ka pircējs vidēji automašīnas iegādei atvēl 7500 eiro. Kopumā Latvijā 70 % no pasažieru auto tirgus ir vērtībā no 3000 līdz 10 000 eiro. Ir būtiski ņemt vērā šos rādītājus un parūpēties, lai jaunāks un līdz ar to arī dabai draudzīgāks auto būtu arī finansiāli pieejams pirkums, kā arī lai autovadītājam būtu motivācija novecojuša un lētāka 1997. gadā ražota modeļa vietā iegādāties mazliet dārgāku un jaunāku auto ar daudz mazāk radītiem izmešiem. Lai to nodrošinātu, būtiski operēt ar transportlīdzekļu izmešu rādītājiem. Uzskatu, ka, piemēram, nodokļa veidā, būtu jāpiemēro ekspluatācijas sadārdzinājums transportlīdzekļiem ar CO2 izmešu rādītājiem 200 un vairāk grami uz kilometru, kā arī spēkratiem ar lieljaudas dzinējiem, savukārt atvieglojumi būtu jāpiemēro transportlīdzekļiem, kuru izmeši ir līdz 130 grami uz kilometru. Tāpat jāpiemēro PM un NOx izmešu parametri, kas galvenokārt attiecas uz vecāku gadu dīzeļdzinējiem. Šādas izmaiņas motivētu autobraucējus, izraugoties spēkratu, iedziļināties sagaidāmajos ik gada nodokļu maksājumos  un tomēr izvēlēties dabai mazāk kaitīgu auto. Tas attiektos gan uz jauno auto pircējiem, gan uz lietotu – īpaši svarīgi tas būtu lietotu auto iegādes gadījumos. Paredzams, ka šī nelielā izmaiņa patērētāju auto pirkšanas paradumos radītu izmešu samazinājumu un nozīmīgu ieguvumu videi.

Protams, īpaši labvēlīgi nosacījumi būtu jānodrošina dabai izteikti draudzīgajām hibrīdautomašīnām, piemēram, piemērojot transporta ekspluatācijas nodokļa atvieglojumus uz pirmajiem septiņiem auto izmantošanas gadiem neatkarīgi no pirmās reģistrācijas valsts. Ilgtermiņā raugoties, svarīgi arī turpināt aktivitātes auto tirdzniecības nozares sakārtošanai un izvešanai no “pelēkā sektora”. Veicinot likumīgu nozares darbību, tiks iegūti papildu līdzekļi, ko valsts varēs izmantot, lai vēl vairāk atbalstītu videi labvēlīgāka transporta ieviešanu.

 

 

 

 
Visi komentāri
 
Nja 26.novembris 2019 8:41
2 5 Atbildēt

Atkal nekā konkrēta nepasaka, tikai, ka visi dīzeļi slikti. Bet interesanti, braucu ar benzīnu (uzlikts LPG), auto reģistrēts 2012 gadā., varētu teikt ka esmu paraugs, bet CO2 pēc papīriem ir 201 un nu man liks maksāt par visiem dīzeļiem. Tas nekas, ka LPG samazina CO2. Skaidrs jau arī tas ka reālo CO2 neviens pie mums izmērīt nevar vai nejēdz un maksās tikai pēc papīriem, tas nekas ka izgriezti arā visi filtri, forsēti motori utt Kāpēc neizvēlos ko videi draudzīgu? Visi tie hibrīdi maksā kosmosu un vāciets ar savu uzbūves kvalitāti var aizrīties, par co2 cipariem tur vispār nav jēga diskutēt

Pļurkt 26.novembris 2019 8:48
3 2 Atbildēt

Kāds sakars ar CO2 ir izgrieztam vai neizgrieztam filtram????

Tu skolā ķīmiju esi mācījies???

--------------

Kārtējais eksemplārs, kuram ar šitādiem raksteļiem kā augšā ir smadzenes sajātas līdz bezjēdzībai!

Damn 26.novembris 2019 9:05
0 0 Atbildēt

PM un NOx tabulā ar savu euro5 dīzeli esmu ļoti nenozīmīgā vietā, CO2 gan ļaunajā vairākumā

650 26.novembris 2019 11:36
4 14 Atbildēt

Tu nevis ar lpg braukdams dabu saudzē,bet gan braukā pa pasauli ar patvaļīgi modificētu un ražotāja nesertificētu degvielas veidu.Nepabrīnīšos,ka vel pusneoficiālā atejjā uzstādītu un ar laikā neizveiktu gāzes iekārtas apkopi.Lai uzzinātu "patiesību",vajag palasīt gāzes entuziastu forumus un topikus- tur Jūs citādi runājiet.

Izrūnīt visu un visus,kuriem kaut mazākā atkāpe no ražotāja sākotnēji paredzētā! Nekavējoties pārskatīt mistiskās cssd normas attiecībā uz dpf filtru un katalizātoru esamību un pārskatīt mistiskos pieļaujamos dūmainības rādītājus- kuros var mierīgi iekļauties bez jebkāda Eur un pat bez izpūtēja kā tāda!

Nja 26.novembris 2019 12:28
8 49 Atbildēt

Nezini, bet jau dirss. Iekārta un uzstādīšana ir legāla, sertificēta CSDD, pārbaudīta, likums to atļauj! Par apkopēm? Braucu kā ražotājs noteicis, pēc noteiktām motorstundām uz apkopi! Un es lasu arī tos forumus, man atšķirībā no lielākās daļas motors neurāda pilnīgi nekādas kļūdas, gāze ir noregulēta pēc zondes rādījumiem, kas nozīmē, ka degmaisījums ir korekts. Tā kā, savus murgus paturi pie sevis un nebāzies citus mācīt. Es skaidri un gaiši norādīju tik uz to ka tas eksprets tukši diršs un neko nepiedāvā, bet tev jau uzreiz par mani viss zināms.

P.s. cik šoreiz mīnusus ieliksi?

650 26.novembris 2019 14:18
3 15 Atbildēt

Nezinu??? Es Zinu! Murgus izplati TU pats! Ražotājs tev NAV nedz noteicis nedz oficiāli atļāvis iejaukties sava ražojuma degvielas sistēmā! NAV oficiāli tādas markas tādu auto kā tavējais,oriģināli ar tādu pagrīdes gāzesdegvielas veidu! Kļūdas tev nerāda?? Tev NAV tāda autoražotāja oficiālā motora vadības programma nemaz paredzēta, kur būtu tāds degvielas veids ieprogrammēts! Tā ir būtiska "Kļūda" jau paša saknē un idejā!

Noraut visu nafig nost un par katru kaut mazāko atkāpi no oriģināli ražotāja paredzētā noteikt 3000eur sodu!

Nja 26.novembris 2019 18:05
1 97 Atbildēt

Atkal mēnšreizes? Es nopirku, daru ko gribu, viss ko zaudēju ir garantija. Gribu, un beru smiltis kaut karterī, bez tam, valsts to nav aizliegusi, ja likums to atlauļ, jebkurš ražotājs var aizrīties, likuma spēks!

650 26.novembris 2019 23:06
0 3 Atbildēt

Ā, čalīt, nu re kā,tu te gribēji visgudrākais būt un izcelt konkr;eti savējos Nopelnus vispārējās labklājības vairošanā. Kaut gan īstenībā tu nevis dēļ ekoloģijas, bet gan personiskā kapeiksipēja instinkta vadīts to suudu sev esi uzskrūvējis,Manis pēc tu (sev) vari bērt ko tu gribi ,tikai tādā gadījumā atturies komentēt citus- kuri NEKO nekur neber.Valsts pagaidām "nav aizliegusi" braukt ar cauru izpūtēju, tā ka droši atcūkā jebkuram Traktoristam!

Kanibaals 26.novembris 2019 18:29
7 70 Atbildēt

650 atpalicis pagātnē. Vairs nekāda iejaukšanās auto oriģinālā programmā uzstādot LPG netiek veikta. Pie tam nez ko atgāzes TA tiek pārbaudītas uz LPG un uzrāda mazāk. Tiesa CO2 izmeši ir vien 10% mazāk, bet toties NOx savienojumi 20x mazāk kā dīzeļiem.

650 26.novembris 2019 23:30
1 1 Atbildēt

Vēl jo vairāk, ne tikai ka oriģinālajā programmā, bet gan pat fundamentāli visa auto oriģinālajā konstrukcijā.Apgalvojumam ka "visi" dīzeļi itin mierīgi var likt to, ka "visi" gāzes jājēji var tos savus hlamus pēc savas lietošanas pusperioda vai nu iemakarēt tikai tādiem pat saviem domubiedriem, vai nu pa taisno uz šrotu.Kā teica Gibrīdprezidents- pēc paris gadiem atlikums nulle% un tālākpārdošanas iespējas% ar mīnus zīmi.

Te aizkadrā gan esat varoņi , bet Jūsu patiesā seja ir atspoguļota tajās Jūsu "īstajās" tēmās- defekti, neatbilstības un neapkopes nemitīgi vajā vismaz 2/3 no Jums.

msh 26.novembris 2019 12:49
3 0 Atbildēt

LPG CO2 samazina ļoti niecīgi. Es nesen parēķināju tos ciparus manam golfam - benzīns sanāca 150-170 grami, gāze 130-150.

nja 26.novembris 2019 13:56
0 0 Atbildēt

Viens grams var maksāt pāris simtus. Bet nu man nav LPG rūpējoties pa vidi

www.csdd.lv/transportlidz...-no-01-01-2019

Pļurkt 26.novembris 2019 8:45
3 6 Atbildēt

Atkal, kārtējo reizi ir sajaukta putra ar kāpostiem!!

Te CO2 izmeši, te vecie dīzeļi rada 10 reizes lielāku piesārņojumu.... KĀDU???? CO2???

CO2 ir vistiešākajā sakarībā ar degvielas patēriņu uz 100 km REĀLĀ degvielas patēriņa!!!

PM rada ne tikai dīzeļi, bet jebkurš transports braucot un saceļot putekļus, jebkura "zaļā" kurtuve, kas dedzina atjaunojamo kurināmo... _-> pie kam ievērojami lielākā mērā, ja tiek dedzināts skujukoku materiāls.

NOx rada pat ar dabasgāzi kurināmie degļi katlu mājās.

Piemetiet klāt SOx no akmeņoglēm (kur pēdējos divus taisās masveidā ieviest pārejot uz elektrību).

+++

Kā vienmēr tiek noklusēts par pārējām siltumnīcefektu radošām gāzēm!!! H2O, CH4 un jebkuras 3 un vairāk atomu gāzes.

Sēne 26.novembris 2019 8:46
3 4 Atbildēt

"Tāpat jāpiemēro PM un NOx izmešu parametri"

Šis būtu labs. Visiem Audi 2.5-3.0TDI un E39, E60 dīzelistiem kā ar sirpi pa pautiem.

650 26.novembris 2019 11:25
2 13 Atbildēt

Aizmugurē sev iebāz to sirPi

Kanibaals 26.novembris 2019 18:32
6 300 Atbildēt

Ko ta papuass 650 tā pēkšņi to personīgi uztvēra.

650 26.novembris 2019 23:07
0 2 Atbildēt

Es sen nebiju Tavu Personu personiski komentējis!

HE 26.novembris 2019 8:55
4 2 Atbildēt

Kas apmaksā šo rakstu?

Viedoklis 26.novembris 2019 8:58
14 2 Atbildēt

Eksperts? Manuprāt kārtējais auto tirgotāju lobētājs.

vārds 26.novembris 2019 9:16
3 0 Atbildēt

Vācijā transportlīdzekļa ekspluatācijas nodoklī ir ņemts vērā NOx.

topinamburs 26.novembris 2019 9:53
0 0 Atbildēt

tad lai metina kvēpu filtrus trubā - kāpēc jāmet laukā derīgs automobilis, ja ar vienu filtru trubā pietiktu, lai dūmu nebūtu tik daudz?

Metāns 26.novembris 2019 10:15
0 0 Atbildēt

Drīz brauksim ar metānu, kā autobusi Zviedrijā!

WALA 26.novembris 2019 10:50
13 3 Atbildēt

Ko tik visu nesauc par ekspertiem. Ja šitā tiek pasniegts arī politiķiem - nebūs nekāds brīnums ka tauta jutīsies prasti sakot "izdrāzta", atvainojiet manu retoriku.

Var jau arī skaidri pateikt ka mērkaķošanas patiesībā ir ap CO2, ko mēs katras izelpojam biezā slānī, tātad tā kā tāpat tiek čakarēts "cilvēks vulgaris" - varam tikpat labi uztaisīt 3 pasaules karu - kāda puse apšaus viens otru, kādi apsprāgs no bada utt. beigās būs pozitīvi apkarota CO2 problēma.

ZB jau vienkārši ...

Freijers 26.novembris 2019 11:23
11 3 Atbildēt

Tak sen jau skaidrs, ka visādi "eksperti" ir vnk birka, lai savu raidlaiku/publicējumu padarītu autoratīvāku publikas acīs...tas, ka dzen infu savās vai sponsoru/organizāciju interesēs arī diemžēl sen skaidrs....

Tikai visiem šiem gudriniekiem nekādīgi nepielec autoparka īpatnības cēlonis LV - LV ir pēc platības liela, samērā reti apdzīvota valsts, pēc būtības ar vienu lielu (ES mērogiem) pilsētu - Rīgu, pārējais viss ir retas pilsētas, tad piepilsētas un lauki, ceļi pašvaki, daudz grants seguma - viss šis komplekts nav piemērots lielpilsētu elektro mantiņām, turklāt auto parasti pērk praktiskus t.i. vidēja/liela izmēra universāļus/minivenus/kāds džipu/pikapu - auto, kas jauni maksā dārgi, tāpēc arī ņem lietotus.

Klaji lūžņi pie mums pēdējā laikā ir pieejami maz, Rīgā autoparks ir vidēji jauns...es neredzu tam problēmu un citu risinājumu, kā vien audzēt cilvēku iespējas tikt pie jaunākiem auto...bet zociālisti un arbūzi jau nav cilvēki, viņiem viss ir jādara caur apgrūtināšanu, taksēšanu, sodīšanu un reglamentēšanu - tāpēc arī šīs drudžainās ''ekspertu'' aktivitātes !

msh 26.novembris 2019 12:48
7 1 Atbildēt

Nu bļin kas par ekspertu... Pirmā rindkopa vienkārši iespārda - veci dīzeļi izdalot daudz oglekļa dioksīda, jaunāki izdalot mazāk... Ceška tedeška uz šosejas patērē 5-5,5 litrus degvielas - lai šis seksperts parāda kaut vienu audī ar sešu katlu dīzeli, kurš spēj vismaz to pašu - pēc viņa apgalvojuma, būtu jāspēj mazāk, bet nebūs.

Otrais foršais apgalvojums - risinājums vecu dīzeļu lietošanai - apgrūtināšanu vecāku mašīnu lietošanai - a kur paliek ieteikums izveidot mehānismu kā sertificēt vecākās mašīnās uzstādītas iekārtas kas samazina kaut ko? Vāciešiem tāda lieta pastāv - bet pie mums, vismaz šī seksperta uzskatos, atgāzes nosaka virsbūves ražošanas gads.

Bet nu viss skaidrs - uzgūglēju - mašīnu tirgonis... Nu riktīgs eksperts.

raimondsm 26.novembris 2019 13:17
1 1 Atbildēt

LPG un CNG auto vispār nepieminēja.

Pļurkt 26.novembris 2019 16:38
2 0 Atbildēt

Ko kardināli maina LPG un CNG CO2 izmešu apmērā???

+++

Ķīmiju skolā mācījies, jeb onanēji stundu laikā!

Jānis M 26.novembris 2019 15:46
3 0 Atbildēt

No cik eiro sākas jauni auto?13-14k EUR?Man neceļas roka pirkt mašīnu pa tādu naudu,ja tajā pašā laikā ar sīkajiem jau sprūstam savā divistabniekā.Braukšu ar savu veco mīzeli.

Fix 26.novembris 2019 16:32
2 0 Atbildēt

Ja grib neeksperta daudz korektaaku info, rekomendeeju veltiit 1 stundu sava laika, un taps viss skaidrs!

Pielikumaa ir saites, kur online rezjiimaa redz kugju un aviaacijas paarvietoshanos, tad arii varat ieskatiities online izmeshu kartee, kur LV teritorija ir redzama kaa absoluuti tiira… Peec shaadiem video, es esmu kardinaali mainiijis savus uzskatus, ko rekomendeeju izdariit arii Jums.

www.youtube.com/watch?v=tiua3lh8yO4

Pļurkt 26.novembris 2019 17:48
0 1 Atbildēt

Tu skolā ķīmiju mācījies, jeb onanēji tai laikā??????

Kāds sakars tam tevis pieminētajam vārstam ar CO2 izmešiem???????????????????????????????????????????????????????

Patiesi stulbs kas stulbs!

Kaa tad .... 26.novembris 2019 18:31
2 0 Atbildēt

Ja buut skatiijies video, tad saprastu, ka buutiiba nav ieksh auto iekshdedzes dzineeju darbinaashanas, bet gan ruupnieciskaa piesaarnjojuma, ko rada fabrikas, kugji un lidmashiinas. Shoreiz nejeega esi tieshi TU!!!

Pļurkt 26.novembris 2019 20:51
0 1 Atbildēt

KĀDS TAM VISAM SAKARS AR CO2 IZMEŠIEM????????

divpedāļnieks 26.novembris 2019 20:23
0 0 Atbildēt

Nebūt ne slikts mūsu stāvokļa izklāsts.Paldies.

WALA 27.novembris 2019 1:29
0 0 Atbildēt

Man ir viena 3 litru benzīna kapsēta, kas izmet ļoti daudz, bet arī lietots tiek vidēji līdz 20 dienām gadā, 2.2 litri dīzeļ Honda, un pavisam svaiga 1.6 dīzeļ Honda. 1/6 lietots ikdienā, 2.2 1-2 x nedēļā, 3.0 vispār pus gadu nav kustināts.

Reku tiko Arba vienā topica rēgojās ar 2 Alfām, kru ja vien nobirst - brauc ar otru.

Un gan jau ka mēs te neesam vienīgie kuri nebrauc pastāvīgi ar lielāko izmešu radītājiem - bet redz statistikā nu tika visiem bāzīs degunā ku slikti 1999 gadā (tas mans 3.0) ražotie auto jo tie ai kā piesmēslo, nemaz nerunāšu par to 1990 gada 2.0 kas ir nolikts jau ilgāku laiku potenciālajai restaurācijai.

Pļurkt 27.novembris 2019 7:02
1 0 Atbildēt

Normālā pasaulē nodokļi ir uzkrāmēti degvielas cenai un nekas cits nav jāmaksā. Vairāk lieto - vairāk maksā! Pie kam pie kājas kādā veidā vairāk lieto - daudz brauc ar ekonomisku auto vai ļoti reti ar rijmu!!!!!

Viss ir godīgi!

Bet mums jau tā pie kosmiski sadārdzinātās degvielas (kur ir rietumeiropas valstis ar LĒTĀKU degvielu kā Latvānijā), piesper klāt kaut kādus ekspluatācijas nodokļus un vēl taisās piespert klāt kaut ko, lai deputāteļiem un ministreļiem būtu kārtējais algas pielikums!!

Nja 27.novembris 2019 7:06
0 0 Atbildēt

Vispār par cauru izpūtēja Tehniskajā apskatē pienākas vertējums 2, mēneša laikā labojams defetks... Kāpēc lao es neizteiktu savu viedokli? Kremlis maksā?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 5

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 

2,8 sekundes līdz simtam - Mercedes-AMG prezentē 816 Zs jaudīgu kupeju (+ FOTO) 7

Vācijas Mercedes-AMG Šanhajā, Formula-1 sacensību pasākuma laikā nodemonstrējis savu GT saimes flagmani, kupeju Mercedes - AMG GT 63 S E-Performance, kas nodrošināta ar 816 Zs jaudīgu hibrīdiekārtu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti