Pētījums noskaidro, ka Latvijas iedzīvotāji pārsvarā maina automašīnu apnicīgā remonta dēļ 26

 

Foto: Publicitātes attēls

IF | 29.septembris 2020 14:14

Lielākā daļa Latvijas autoīpašnieku veic automašīnu maiņu ik pēc 4 līdz 6 gadiem. Galvenais iemesls personīgā transporta maiņai ir apnicīgais auto remonts, tā liecina If Apdrošināšana veiktais pētījums Baltijas valstīs.

Pētījuma ietvaros Latvijas, Lietuvas un Igaunijas iedzīvotājiem tika jautāts, cik bieži tiek veikta automašīnas maiņa un kāds bija pēdējā reizē iemesls. Lūdzot norādīt iemeslu, visu trīs valstu iedzīvotāju biežākā izvēle bija vienāda – Lietuvā (35 procenti), Latvijā (34 procenti) un Igaunijā (30 procenti) atzina, ka automašīnas remonts kļuvis pārāk apnicīgs.

Vairāk nekā ceturtā daļa (26 procenti) aptaujāto Latvijas autoīpašnieku atzina, ka nācies automašīnu mainīt ģimenes vajadzību dēļ, savukārt 24 procenti veikuši automašīnas maiņu citu iemeslu dēļ. Nedaudz mazāk kā piektā daļa (18 procenti) Latvijas autovadītāju nolēma mainīt automašīnu, jo vecā bija vienkārši apnikusi, un gandrīz katrs desmitais (8 procenti) izvēlējās lētāku vai izdevīgāku transportlīdzekli ekonomiskās situācijas dēļ.

If Obligātās civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas produkta vadītājs Agris Āva stāsta, ka starp trim Baltijas valstīm ir novērojamas dažas būtiskas atšķirības, piemēram, Igaunijā pēc līzinga saistību termiņa beigām biežāk (8 procenti) tiek mainīta automašīna un retāk tāpēc, ka auto remonts būtu nogurdinājis (15 procenti). Attiecīgi tikai 1 procents lietuviešu un tikai 2 procenti latviešu pēdējā reizē nomainīja automašīnu uz citu pēc vecā līzinga līguma termiņa beigām. Pēc speciālista domām, šo statistiku var viegli izskaidrot vēl arī ar citiem datiem.

“31 procents igauņu brauc ar automašīnām vidēji piecus gadus, kamēr citās Baltijas valstīs šis rādītājs ir daudz zemāks – 17 procenti Latvijā un tikai 15 procenti Lietuvā,” atklāj A.Āva.

Visaktīvākais izmaiņu intervāls ir pēc 4-6 gadiem

Pēc A.Āvas teiktā, aktīvākais transportlīdzekļa nomaiņas intervāls ir 4-6 gadi pēc to iegādes. To parādīja arī pētījuma rezultāti, kas atklāja, ka 34 procenti Latvijas iedzīvotāju maina automašīnu uz citu ik pēc 4-6 gadiem, bet 26 procenti to dara ik pēc 7-10 gadiem. 16 procenti respondenti norādīja, ka maina automašīnu tikai tad, kad pārtrauc braukt, un katrs desmitais (10 procenti) saka, ka to dara ik pēc 2-3 gadiem.

“Šajā ziņā mēs neizceļamies visu trīs Baltijas valstu kontekstā – gan igauņi, gan lietuvieši maina automašīnas līdzīgos intervālos. Visās trīs valstīs ievērojama daļa respondentu norādīja, ka brauc līdz brīdim, kad automašīna ir nopietni nolietojusies – šī atbilde korelē arī ar pētījumā visbiežāk minēto iemeslu, kāpēc viņi izvēlas mainīt transportlīdzekli,” komentē A.Āva.

A.Āva atzīmē, ka Latvijā gadā vidēji tiek iegādāti vairāk nekā 70 tūkstoši vieglo pasažieru automobiļi, tai skaitā gan jauni, gan lietoti. Mūsdienās automobiļa pārdošanas darījumus visbiežāk noslēdz CSDD attālināti vai klātienē, auto iegādes vietās: dīleru salonos, lietotu auto tirdzniecības vietās. Uzreiz pēc automobiļa pārdošanas darījuma veikšanas un īpašuma tiesību pārņemšanas, jaunajam īpašniekam ir svarīgi atcerēties, ka pirms uzsākt dalību ceļu satiksmē, ir jāiegādājas jauna OCTA polise, lai apdrošinātu savu civiltiesisko atbildību un iegūtu papildu drošību.

Šā gada jūnijā If Apdrošināšana Baltijas valstīs pētījumu veica sadarbībā ar institūtu KOG, tajā piedalījās 3000 respondentu.

 
Visi komentāri
 
viencexperc 29.septembris 2020 15:24
9 17 Atbildēt

Tāpēc bildē ir ielikts vācu mēsls.

Vācu auto lietoto auto tirgū visu laiku rotē. Viens nopērk, pārliecinās, ka sūds, un pārdot citam tādam pamuļķim, un pērk no tāda paša pamuļķa arī jau nokautu sūdu.

Vācu auto, JA ir labā komplektācijā ( kas ir ļoti reti) ir normāls auto tikai pirmos divus gadus. Pēc 2 gadiem tā vieta ir tolmets.

msh 29.septembris 2020 17:36
16 4 Atbildēt

Labi ka amerikāņu tačkas nerotē, jo ātri sasniedz tolmeta vārtus...

Volx 29.septembris 2020 15:26
2 1 Atbildēt

Tātad igauņi pērk vissliktāko auto, kas daudz plīst.

viencexperc 29.septembris 2020 15:42
7 10 Atbildēt

"31 procents igauņu brauc ar automašīnām vidēji piecus gadus, kamēr citās Baltijas valstīs šis rādītājs ir daudz zemāks – 17 procenti Latvijā un tikai 15 procenti Lietuvā,..."

...

Izskaidrojums:

Latvijā populārākie auto brendi:

Vw, audi, Opel, Volvo...

Tikai viens puslīdz uzticams brends Volvo)

Igaunijā- VW, Toyota, audi, Ford...

Divi uzticami brendi ( Toyota, Ford).

Pļurkt 29.septembris 2020 16:11
3 0 Atbildēt

Kaut kāds murgs!

Cīpari pilnīgi neiet kopā!

34% Latvijā ir jābūt jaunu auto īpašniekiem, bet ja piemet uz pirkstiem, ka vidējais auto vecums ir 17 - 18 gadi, tad tas pilnīgi nav iespējams!!!

BET nopērkot lietotu auto, pats pirmais ar ko ir jārēķinās ar remontu, pie kam diezgan iespaidīgu, jo NEKAD NEVIENS nepārdos auto absolūtā tehniskā kārtībā, tikko pēc tehniskās apkalpošanas!!!

Dakteris 29.septembris 2020 17:04
13 5 Atbildēt

ļaudis esat modri - viencexperts joprojām nav notverts. Pēdējās ziņas ir tādas, ka joprojām neieredzot vācu auto, taču redzot VW kļūst tāds savāds un pie sevis skaitot kaut kādas mantras. Iespējams tas atlikuma efekts no potēm pēc kurām miegā sauca modeļu nosaukumus - Lupo, Polo,Vento...

Pļurkt 29.septembris 2020 19:26
2 1 Atbildēt

Jo līkākas rokas, jo vairāk remontu - biežāk un dārgāki = jo ātrāk ir jāmaina auto!

JanJan 30.septembris 2020 9:30
7 0 Atbildēt

Loģiski, ja vidējais pircējs pērk padsmitgadīgu auto, kas bieži vien ir ievests, tad rezultāts skaidrs. Pilni plači ar preeemiumiem dīzeļiem ar "mazu nobraukumu" no DE, BE utt. Cilvēki nopērk 15 gadīgu audi TDI ar "200k" nobraukumu, kas īstenībā ir 2x drīzāk, un tad besās, ka sāk visādi kasjaki līst ārā un daudz jāremontē... Ne velti tas auto savā laikā maksāja 40+k, bet tagad maksā 6-7k. Ko sēsi, to pļausi...

anonimikis 30.septembris 2020 11:09
1 4 Atbildēt

nu bet taisnība jau šoreiz ekspertam ir, tikai ļauži nespēj savu atkarību atzīt. pērk paši nojātus vācu dīzēļhlamus un tad ņerkst, ka jaremontē.

Jumu 30.septembris 2020 16:04
2 4 Atbildēt

Kā ieraudzīju BMW bildē, tā atcerējos, ka tāds man kādreiz piederēja sešus gadus. Dzinējs, stūres iekārta strādāja bez prublēmām, bet gaitas daļu gan priekšā, gan aizmugurē nepieciešams bija "pārlasīt" gadā reizi pirms TA. Pirku sailenblokus, lodīšu balstus gan parastos, gan firmīgos, iemācījos pats nomainīt, bet rezultāts tas pats. Vienkārši šī tehnika nav paredzēta mūsu ceļu bedrēm.

HE 30.septembris 2020 17:34
8 3 Atbildēt

Kurš bmw tev bija?

Es nesaprotu tos cilvēkus kuri remontē un maina kaut ko balstiekārtā. Kā jums izdodās to vis salauzt?

Jeb tas ir dēļ vecuma, vai jums meistari neko nejēdz nu kā?

Es teju nevienam auto pēdējos 10 gadus neesmu remontējis balstiekārtu! Labi varbūt kaut kas ir bijis, bet tik maznozīmīgs, ka neatceros. Nobraucu gadā ap 40+k km, Latvija (vairāk Rīga), Lietuva, Igaunij, Vācija. Ok zemes ceļus redzu reti un tomēr Rīgas ceļi ir ne mazāk slikti.

Tad cik veci Jums tie auto ir? Un vai nav tā, ka tas auto ir tā no*ists, ka tur teju visa "apakša" jāmaina? Kaut ko no studentu laikiem atceros, veci noguruši auto, samaini vienu šaru, pēc pus gada otra izbeidzās, tad uz apskati jāmaina atsaites uttt., tak nomaini visu un uz kvalitatīvām detaļām turklāt pie meistara kurš to prot darīt, un brauciet bēdu nezinot! Manuprāst cilvēki parasti brauc ar pusizļurinātām balstiekārtām, un kamēr skatē nei*drāž neko nemaina, tas nekas, ka apakšā tur viss sakaltis un saplaisājis un nomainot kādu mezglu uz jaunu, palielinās slodze uz to veco jau pusbeigto mezglu.

msh 1.oktobris 2020 12:47
1 4 Atbildēt

Izklausās ka atslēgas vārdi ir "es teju NEVIENAM AUTO pēdējos 10 gadus" - izklausās ka tu nopērc normālu mašīnu, lieto pēc principa "pist un slavēt" un pēc kāda laika kraties vaļā, lai nākamais remontē.

He 1.oktobris 2020 19:09
3 1 Atbildēt

Pirmkārt tos savu "atslēgas vārdus" tu varētu iebāzt tur kur saule neieapīd, apnicia jau, ka tu pie katra komentāra tos sāc izmanto. Analizātors atradies!

Otrkārt auto mainu ik pēc 3-5 gadiem, jo tas vienkārši ir apnicis.

Pašlaik man ir 2014 gada auto, nobraucis ar to esmu ~130+ k km. Un jā, pamazām skatos uz ko citu.

Treškārt pa šo laiku nav bijuši nekādi specifiski remonti (skaņa vienreiz pazuda), pārējais tikai apkopes un bremzes.

Treškārt es pat riepas katru sezonu lieku jaunas. Katru ziemu jaunas ziemas riepas, katru vasaru jaunas vasaras riepas, vecās vinkārši pārdodu tiem, kuri nwvar atļaities jaunas. Par cik es jaunās riepas pērku par vairumtirdzniecības cenām, tad man sanāk ļoti maz piemaksāt.

Eļu vidēji man sanāk mainīt 3x gadā, tas pats ar filtriem.

Tadēļ lūdzu nevērtē visus pēc sevis!

P*st tu vari ar savu golfu lejā no Gaiziņa....

msh 2.oktobris 2020 1:34
0 4 Atbildēt

Nu, malacis - tipisks patērētāju sabiedrības produkts, ražotāju sapnis - patērēt, izmest, pirkt lai patērētu atkal. Sievas arī maini regulāri, jo apnīk?

HE 2.oktobris 2020 11:44
2 0 Atbildēt

Oi kā tas tavu sirsniņu satricināja.

Kāds sakars kaut kādai lietai ar sievu? Tavuprāt auto ir pielīdzināms sievai? Nu šeit es varu teikt "malacis" forša vērtību skala tev.

Es dodu darbu 28 cilvēkiem, domāju kā visus noturēt šajā covida laikā. Es varu to atļauties, man ir jābrauc daudz, gribu to darīt ar komfortu! Ja es vēlētos vienkārši eksistēt un vairoties, es darītu kā tu. Strādātu gaterī, pļūtītu komentāros un man galva nesāpētu, bet redz es tā nevaru, tas nav mans "aicinājums". Es pat atvaļinājumā vairāk par 2-3 nedēļam nevaru izturēt nestrādājot, jo man patīk savs darbs, redz katram savs.

Turklāt skaties uz to visu no gaišās puses, nebūtu manis, kādus auto pēc 10 gadiem pirktu tev līdzīgie?

msh 2.oktobris 2020 18:35
0 0 Atbildēt

Mašīna pielīdzināma sievai? Ne gluži, mašīna ir vairāk pielīdzināma kādam otršķirīgam ģimenes loceklim, teiksim, sunim - bet nu ja kaut kas, kas no sākuma apmierina, pēc laika paliek tik ļoti garlaicīgs ka jāmaina.

Ja nebūtu tādu megapatērētāju kā tu, tad "man līdzīgajiem" arī nākotnē spīdētu nopirkt normālas mašīnas - bet tā kā tev līdzīgie to, ko nopērk, nopērk lai bik paļurkātu un tad izmestu, tad ražotāji var neiespringt uz kvalitāti, jo tāpat apniks pēc dažiem gadiem - rezultātā "man līdzīgie" brauc ar 20+ gadus vecām mašīnām.

P.N. Sasmējos par to tavu "man jābrauc daudz" - mans golfs vidēji no garāžas izbrauc divas dienas nedēļā, ar visu to man ir 2/3 no tava nobraukuma. Bet nu es pazīstu pāris cilvēkus kas daudz brauc - mani darba devēji - viņi dod darbu līdzīgam cilvēku skaitam kā tu, bet atšķirībā no tevis, bezjēdzīgus vipendronus neatļaujas - jā, jaunas mašīnas viņi pērk, bet maina tad, kad situācija ir tāda, kā raksta virsrakstā - teiksim, viens pirms kādiem 2 vai 3 gadiem nopirka jaunu L200; vecais, kādus 12 vai cik tur gadus braukts, bija ar pieklājīgu noskrējienu, labi virs 500k - riepas man arī ir aizdoma ka maina kad tās nodilst, nevis katru sezonu, aiz neko darīt. Bet nu - diskusija sākās ar tavu apgalvojumu ka "tev nekas neplīst" - kāds šausmīgs pārsteigums ka jaunai mašīnai garantijas laikā īpaši nekas neplīst - latvijas vidējā mašīna gan garantijas laikam ir sen garām...

... 2.oktobris 2020 9:03
0 0 Atbildēt

klau salieķi, tu ar savu MAMMAS golfu pa 10 gadi vari nobraukt tos 130 kkm? nauda degvielai sanāk?

msh 1.oktobris 2020 12:51
1 2 Atbildēt

Par to "šī tehnika nav paredzēta mūsu ceļu bedrēm" varētu būt taisnība - Kaspichs ir savā blokā pieminējis traģikomisku prikolu - N53 motora vadības bloks, braucot pa bedrainu ceļu, var aiziet avārijas režīmā, jo vadības bloks pēc spararata ātruma izmaiņām izrēķina ka cilindri nedarbojas kā nākas...

Latvietis 30.septembris 2020 18:58
11 0 Atbildēt

Auto ir lieta, kas vienmēr prasīs līdzekļus vai jauns vai vecs, tikai lieta tajā vai tu vari pavilk to līdzekļu daudzumu ko prasa tavs Auto. Atceries vienu, nav slikta auto ir tikai Nevīžīgi un nolaidīgi to īpašnieki, kas laicīgi neveic attiecīgo agregāta maiņu. Īsāk sakot Kapeiku pisēji.

gunbox 1.oktobris 2020 9:33
4 0 Atbildēt

Viss pareizi. Ja original detaļa maksā 3-5x dārgāk, tad vienā brīdī attopas, ka viss auto sastāv no noname detaļām, kuras ilgāk par pusotru mēnesi fiziski nekalpo un tad saliek lēto galu no lētākajiem brendiem, kuri ilgāk par 6 mēneši nekalpo un atkal viss ir pakaļā. Un tad brauc uz Rumbulas šrotu meklēt kārtojo lūzni, kuram 50% detaļas ir tās pašas noname saliktas, lai to lūzni vispār notirgotu.

WALA 1.oktobris 2020 10:16
2 1 Atbildēt

Ja tā pavisam godīgi, tad tie nojātie "vācu mēsli" kalpo stipri ilgāk par vidējo LV nodzīto mēslu, firmu auto ar visu LV nobraukumu un orģinālajām daļām, ari kalpo tīri OK, ja vien ar rūsu nav problēmas. BET visām markām un modeļiem ir pa kādam ne pārāk labi sakomponētam.modelim. Uz sava piemera varu teikt, ka FR-V ar dīzeli (man jams patīk) ir neveksmīgs - 2,2 dīzelis ir pa smagu tai priekšai un auto kopumā, attiecīgi piekare cieš (+ es neesmu no tiem kas pāri sliežu klātnei "rāpos"). Ar Avenšiem un karinām, kuriem braucu ar mazako iespējamo motoru varēja piekarē likt pēdējo mēslu, un 2 gadi mierīgi kalpoja. Bet nu pie mums jau svarīgi ir plati un lieli rati, jaudīgs motors utml. - nu.ja tā kombene ir pa smagu vidējas kvalitātes rezerves daļām - nu tad ir ... nav tur nekādas maģijas, sudīgu auto utml. IR drusku tai lietai ar smadzeni jāpieiet ...

Freijers 1.oktobris 2020 11:42
2 0 Atbildēt

Diemžēl visa veida roku darbs (tajā skaitā auto remonts) pēdējos gados par spīti visām kovida krīzēm strauji zaudē kvalitāti un audzē cenu, ja kāds vēl strādāja normāli, tad tā vairāk nav, vai arī ir dārgāk, tad nu cilvēkiem apnīk. Par detaļām ir tā, ka vajag saprast ko maina un līdz ar to, ko var un ko nevar pirkt - anaolgus vai orģinālo, bet te jāņem vērā, ka "vācu mēslu" etalons Lemforder vienā lielā skaitā gadījumu tiek ražots Ķīnā, protams it kā t.s. "labā Ķīna", bet tomēr un vai vērts pārmaksāt katrs var pats padomāt. 4-6 gadu maiņa ir normāli un bieži vien tādēļ, ka auto apnīk kā tāds kopsakarā ar to, ka apnīk remontēt.

Piekrītu 1.oktobris 2020 11:57
1 0 Atbildēt

Lemforder sen jau nav kvalitātes, stūres pirksti pa LV 15tkm un viss, lodbalsti 17tkm un čau....

gunbox 1.oktobris 2020 12:10
1 0 Atbildēt

Lemforder ir daudz viltojumu. Nav nekādas garantijas, ka mūsu korumpētajā valstī arī dīleri tirgo viltojumus, tāpēc šo brendu labāk vispār neizvēlēties. Par Zirmmerman arī baumas klīda. Tāpēc jāpērk kaut kādus Sach, ATE un līdzvērtīgus mazāk populārus brendus.

msh 1.oktobris 2020 12:49
0 1 Atbildēt

Es tieši šādu uzskatu dēļ pirms pāris gadiem nolēmu uzkāpt tam grābeklim, nu neko, pagaidām vēl iet...

REXX 2.oktobris 2020 10:28
0 0 Atbildēt

Mainot auto pret jaunāku, jāatceras, ka jaunajam auto var salūzt tas, kā vecajam auto nemaz nav.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti