Rosina piecas reizes samazināt akcīzes nodokli transportā izmantojamai dabasgāzei 28

Foto: Publicitātes attēls

Nozare.lv | 8.oktobris 2020 8:45

Ministru kabinets otrdien atbalstīja Ekonomikas ministrijas (EM) priekšlikumu piecas reizes samazināt akcīzes nodokli transportā izmantojamai dabasgāzei, lai veicinātu videi draudzīga auto izmantošanu.

Minētais priekšlikums ietverts piedāvātajos grozījumos likumā par akcīzes nodokli, kas ir daļa no 2021.gada budžetu pavadošās likumprojektu paketes.

Patlaban likums noteic, ka akcīzes nodoklis dabasgāzei kā degvielas veidam ir 9,64 eiro par megavatstundu (MWh), tomēr ar likuma grozījumiem rosināts to samazināt līdz 1,91 eiro par MWh.

EM norādīja, ka Latvijā reģistrēts mazs skaits transportlīdzekļu, kuri kā degvielu var izmantot dabasgāzi. Latvijā ir aptuveni 160 šādu transportlīdzekļu, Lietuvā - 380, Igaunijā - 400, Polijā - 3600. "Lai arī šādu transportlīdzekļu radītās emisijas ir būtiski zemākas nekā dīzeļdegvielai, šie transportlīdzekļi nav izplatīti, jo tiem nepieciešamā infrastruktūra Latvijā nav attīstīta," klāstīja EM.

Ar likuma grozījumiem iecerēts veicināt saspiestās dabasgāzes uzpildes punktu izveidi Latvijas teritorijā transportlīdzekļiem, kuros kā degvielu izmanto dabasgāzi. Tāpat jaunā regulējuma mērķis ir siltumnīcefekta gāzuemisiju samazināšanu transportā, un lai veicinātu pakāpenisku pāreju uz videi draudzīgākas un gaisa kvalitāti mazāk ietekmējošas degvielas izmantošanu.

Viens no risinājumiem, kā izvirzīto mērķi sasniegt, EM ieskatā, ir būtisks terminētais akcīzes nodokļa samazinājums dabasgāzei, kuru izmanto kā transporta degvielu.

Vienlaikus likuma grozījumi paredz piemērot samazināto akcīzes nodokļa likmi transportā izmantojamai dabasgāzei līdz 2026.gadam, kad akcīzes nodokļa likme būs desmit eiro par MWh.

Pēc EM aplēsēm, akcīzes nodokļa mazināšanai dabasgāzei, kuru izmanto kā degvielu transportā, neatstās būtisku negatīvu ietekmi uz valsts budžeta ieņēmumiem. 2018.gadā ieņēmumi valsts budžetā no akcīzes nodokļa par dabasgāzi, kuru izmanto transportā, veidoja 6704 eiro.

Savukārt Finanšu ministrijā norādīja, ka šī likumprojekta negatīvā fiskālā ietekme 2021.gadā būs aptuveni 72 000 eiro, bet turpmākajos gados negatīvā fiskālā ietekme varētu būt lielāka, jo dabasgāzes patēriņš pieaugs, bet citu naftas produktu patēriņš attiecīgi samazināsies.

Sēdes laikā ekonomikas ministrs Jānis Vitenbergs (KPV LV) norādīja, ka ir svarīgi turpmākajos piecos gados radīt infrastruktūru, kurā būtu iespējams auto uzpildīt ar dabasgāzi. Ministra ieskatā, valdības lēmums mudinās iedzīvotājus un uzņēmumus iegādāties ar dabasgāzi darbināmus auto.

Arī finanšu ministrs Jānis Reirs (JV) pauda atbalstu izmaiņām akcīzes nodokļa piemērošanā, piebilstot, ka šim solim nav negatīvas fiskālas ietekmes uz valsts budžetu. Reirs norādīja, ka sarunās ar uzņēmējiem ir gūta pārliecība, ka tie ir gatavi attīstīs konkrētās uzpildes stacijas.

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Juris Pūce (AP) arī pauda atbalstu likuma izmaiņām, norādot, ka lētāka transportā lietojamā dabasgāze ne tik daudz veicinās iedzīvotājus iegādāties ar gāzi darbināmus auto, cik tas būs izdevīgi sabiedriskajam transportam. Pūce atzina, ka, lai arī dabasgāze ir fosilais resurss, tomēr patlaban ar elektrību darbināmi autobusi nav tik izplatīti, tāpēc dabasgāze sabiedriskajā transportā būs pieejamāks risinājums, kas ļaus ievērojami samazināt izmešus.

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) informēja, ka patlaban notiek sabiedriskā transporta nomaiņa Jēkabpilī un plaša nomaiņa paredzēta arī Daugavpilī. Tāpat Linkaita ieskatā, akcīzes nodokļa samazinājums auto gāzei vecinās auto parka nomaiņu arī privātajā sektorā.

Gala lēmums par likuma grozījumiem jāpieņem Saeimai.

 
Visi komentāri
 
Pļurkt 8.oktobris 2020 9:20
6 1 Atbildēt

1. Reizi bija uzbliezts nodoklis pirmo reizi reģistrējot auto uz 1000 dolāriem = Latvijā reģistrēja tikai retais - visi mēza uz Lietuvu! Sagribēja par daudz, nebūja praktiski neko, jeb precīzāk vairākas reizes mazāk naudā.

2. Bija laiki kad sagribēja papildus čunguru ieraut nāsīs un uzblieza to nodokli dabas gāzei kuru izmanto kā degvielu = pilnīgi visi atteicās no šādas ekstras un nācās likvidēt jau saceltos tankus gāzes uzpildei! Vai cels no jauna??!!

=================

Ar galvu vajag domāt, nevis ar dirsu!!

anonimikis 8.oktobris 2020 9:32
0 1 Atbildēt

Dabas gāzes auto jau vairs gandrīz neviens neražo.

juriz 8.oktobris 2020 9:40
0 1 Atbildēt

Raksts par dabasgāzi CNG, bildē LPG.

CNG jau reiz noraka, ko tad vairs. Tad jau ūdeņraža stacijas jātaia.

msh 8.oktobris 2020 12:38
1 0 Atbildēt

Tev brilles vajag vai kā? Kur tu LPG redzi? Bilde noteikti ir no lubānas ielas viršiem...

iAutolv 8.oktobris 2020 13:31
0 0 Atbildēt

Komentētājam taisnība - bildi samainījām!

Wo 8.oktobris 2020 14:48
0 0 Atbildēt

Bilde ir no Krutspils.

Wo 8.oktobris 2020 14:50
0 0 Atbildēt

No Krustpils.

runcis 8.oktobris 2020 23:41
0 0 Atbildēt

jaunie volvo un audi pacheko

autoparts777 8.oktobris 2020 10:12
7 2 Atbildēt

Biogāzi, kas tiek ražota elektrības ražošanai vajadzētu pārvirzīt uz auto sfēru, un to zviedri jau sen ir izdarījuši (91% gazes autoparku izmanto biogāzi zviedrijā), bet mēs tagad atbalstīsim slāvu gāzes piegādātaju. Biogāze kā auto degviela būtu tiešām zaļāka(jo tās izejvielas vienalga sapūtu un rādītu tādu emisijas daudzumu kāds nāk arā no auto izpūtēja) un naudiņa paliktu šeit, nevis ārzemju miljardieriem.

Arī Igauņi ir sākuši iet zviedri ceļu un arī tirgo biogāzi, kā auto degvielu, un tā maksā tikai dažus centus dārgāk par slāvuu gāzi.

bioenergyinternational.com/markets-finan...cle-gas-market

www.gaas.ee/en/eesti-gaas...es-in-estonia/

raimondsm 8.oktobris 2020 11:19
0 1 Atbildēt

Arī parastā dabasgāze ir daudz ekoloģiskāks kurināmais.

Pļurkt 8.oktobris 2020 12:12
2 1 Atbildēt

Ir vēl neparastā dabasgāze??

Pļurkt 8.oktobris 2020 12:32
0 0 Atbildēt

Nu, izņemot manējo, kas deg ar zaļu liesmu?

Pļurkt 8.oktobris 2020 17:24
0 0 Atbildēt

Dzimis par dalbajobu nosprāgs kā dalbajobs neatkarīgi no tā vai lieto savu vai svešu niku!

Pļurkt 8.oktobris 2020 17:50
0 0 Atbildēt

Āmen saku jums, es, dalbaēbu ķēniņš!

Pļurkt 8.oktobris 2020 19:29
0 0 Atbildēt

Dzimis par dalbajobu nosprāgs kā dalbajobs neatkarīgi no tā vai lieto savu vai svešu niku!

Pļurkt 8.oktobris 2020 21:11
0 0 Atbildēt

Dalboēbi, netraciniet mani vai es par sevi neatbildu, skaidrs?

Pļurkt 9.oktobris 2020 7:16
0 0 Atbildēt

Dzimis par dalbajobu nosprāgs kā dalbajobs neatkarīgi no tā vai lieto savu vai svešu niku!

Pļurkt 9.oktobris 2020 12:42
0 0 Atbildēt

Dzimis par dalbajobu nosprāgs kā dalbajobs neatkarīgi no tā vai lieto savu vai svešu niku!

msh 8.oktobris 2020 12:41
1 1 Atbildēt

Priekš kam to biolohotronu vēl varāk palielināt? Gala rezultāts tas pats - vai, ar krievijas minerāļiem mēslotos laukos ar krievijas dīzeļdegvielu darbinātiem rietumu traktoriem audzējot kukurūzu, no kuras pēc tam dabūto gāzi vēl ar krievijas elektrību būs jāsaspiež līdz tiem 150 bāriem, vai arī vienkārši pa tiešo mašīnā pildot krievijas dabasgāzi. Biogāzi vajadzētu nolikvidēt, nevis vēl vērst plašumā; nah zemi noplicināt.

autoparts777 8.oktobris 2020 15:44
1 0 Atbildēt

Biogāzi nevis no derīgas cilvēkiem pārtikas, bet no produktu atkritumiem savadāk zūd pilnībā jēga no biogāzes.

Kā piemēram, notekūdeņu pārstrāde biogāzē, pārtikas rūpniecības atkritumi mizas serdes utt un atkritumu poligonu gāze.

Viss pārejais kur bendē partikai derīgos produktus ir pilnīgi neapdomīgi.

Pļurkt 8.oktobris 2020 19:33
2 0 Atbildēt

Latvijā masveidā audzē zaļbarību (tai skaitā kukurūzu), lai iegūtu OIK caur biogāze, kas faktiski ir pārstrādāti Krievijas vai Baltkrievijas minerālmēsli!

Ne viens neko no atkritumiem nepārstrādā, jo tas ir darbietilpīgi!!

msh 8.oktobris 2020 22:02
1 0 Atbildēt

Protams, tev ir pilnīga taisnība - bet tā ir britu vai amerikāņu pieeja. Kamēr pie mums tiek izmantota vācu pieeja - izaudzē kukurūzu un to sapūdē. Braucot pa laukiem šosejas malās kukurūzas laukus neesi redzējis? Tie ir biogāzei. Mana iepriekšējā darbavieta atrodas tādam iestādījumam blakus, pietiekami daudz esmu atskatījies kā viņi darbojas + viņu izmantotos laukus.

HE 8.oktobris 2020 12:11
0 0 Atbildēt

Skodai Kāmis 1,0 cng

Taksists 8.oktobris 2020 13:47
0 0 Atbildēt

Kārdinoši bet šajā brīnumzemē cenas mainās ne pa dienām bet pa stundām .

wons 8.oktobris 2020 16:06
0 0 Atbildēt

Rīt nāks cits bezkompromisa kareivis par ministru un visu atcels.

imzz 9.oktobris 2020 12:50
0 0 Atbildēt

Latvija ir maza valsts un nekāds plašs uzpildes tīkls visu veidu degvielām, atskaitot benzīnu un dīzeli, nekad nebūs.

msh 9.oktobris 2020 19:12
1 0 Atbildēt

Viss atkarīgs no pieprasījuma un rentablitātes. Jaunas mašīnas ar propānu praktiski neeksistē, un lietotās mašīnas arvien grūtāk ir sagāzēt, bet propāna mucu skaits benzīntankos joprojām turpina augt...

Ilmis 9.oktobris 2020 20:16
0 0 Atbildēt

Sapirks autiņus darbināmus ar gāzi, varēs akcīzi uzšaut atpakaļ....

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

“Latvijas Gada auto 2021” titulu izcīna “Škoda Octavia”, bet “Latvijas Elektro auto 2021” ir “Renault Zoe” 3

Konkursa “Latvijas Gada auto 2021” galveno titulu sīvā konkurencē ieguvusi jaunā “Škoda Octavia” (64 balles), par sešām ballēm pārspējot otrās vietas ieguvēju jauno “Peugeot 2008” (58), paziņots ceturtdienas vakarā, 3. decembrī, notikušajā konkursa noslēguma TV un interneta video tiešraidē. Lasīt vairāk

 

Skaties šeit 3.decembrī 19:00 konkursa "Latvija Gada auto 2021" rezultātu paziņošanas tiešraidi (+ TIEŠRAIDE)

Lielais fināla TOP 7 jau ir noskaidrots. Arī "Latvijas Gada auto 2021 Tautas simpātija" nominācijā ir izvirzījušies pārliecinoši pretendenti. 3. decembrī (ceturtdien) plkst. 19:00 mēs uzzināsim prestiža „Latvijas Gada auto 2021” titula ieguvēju. Lasīt vairāk

 

Kia prezentējusi jaunu modeļu platformu speciāli elektromobiļiem un īpaši ātru uzlādes sistēmu 2

Kia Motors prezentējusi jaunu, speciāli elektromobiļiem paredzētu platformu Electric-Global Modular Platform (E-GMP). Tai veltītā atklāšanas pasākumā “E-GMP Digital Discovery” Kia paziņoja, ka jaunā platforma būs visu autoražotāja nākamās paaudzes elektromobiļu pamatā. Lasīt vairāk

 

Nogrimušo kuģi autovedēju sazāģē kopā ar mašīnām (+ VIDEO) 9

Pērn pie ASV krastiem nogrimušo Golden Ray kravas kuģi sazāģēs kopā ar visām 4000 automašīnām. Kuģa izcelšanas operācija jau sākusies. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti