Rīgas Aviācijas muzejam līdz marta beigām no eksponātiem jāatbrīvo pašreizējā teritorija 22

 

Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

Nozare.lv | 20.februāris 2021 11:42

Rīgas Aviācijas muzejam līdz 31.martam jāatbrīvo tā pašreiz izmantotā teritorija, kas atrodas blakus starptautiskās lidostas "Rīga" ēkai, aģentūru LETA informēja lidostas pārstāve Laura Kulakova.

Viņa norādīja, ka teritorijas atbrīvošana nepieciešama saistībā ar "airBaltic"tehniskā angāra būves celtniecību, kā arī noteiktā teritorija ietilpst dzelzceļa projekta "Rail Baltica" un "Latvijas gaisa satiksmes" (LGS) jaunā torņa būvniecības plānos.

Saskaņā ar līguma nosacījumiem muzeja īpašnieks Viktors Talpa pirms diviem gadiem oficiāli tika brīdināts, ka viņam šī teritorija būs jāatbrīvo, termiņš vairākkārt ticis pagarināts, bet pašlaik ir noteikts galīgais datums - 31.marts. "To, ka šī teritorija būs jāatstāj, īpašnieks zināja vēl pirms oficiālā brīdinājuma - sarunas par iespējamajiem risinājumiem dažādos formātos ilgst jau vismaz piecus līdz sešus gadus," sacīja Kulakova.

Viņa pauda, ka sarunas ar īpašnieku par visiem pieņemamu risinājumu, lai muzejs varētu turpināt darbību lidostas apkārtnē, turpinās, taču paralēli tiek meklēti arī citi risinājumi, ja tomēr tas neizdotos, tostarp iespējamu piespiedu pārvietošanu.

Lidostas pārstāve skaidroja, ka līgums lidostai paredz šādu iespēju - ja būs tiešām nepieciešama šāda piespiedu pārvietošana, eksponātus pārvietos uz lidostai piederošo zemesgabalu, uz kurieni lidosta muzejam ir piedāvājusi pārcelties, un eksponātu īpašnieks tam nav piekritis.

Talpa aģentūrai LETA pastāstīja, ka pagaidām nekāds kompromisa risinājums ar lidostu nav atrasts. Viņš prognozēja, ka, visticamāk, muzeja kolekcija pēc 31.marta tiks arestēta, jo lidosta to pārvietos par saviem līdzekļiem un muzejam tiks piestādīts rēķins, kuru tas nespēs apmaksāt.

"Tāpat skaidrs, ka pārvietojot daudz kas no kolekcijas tiks salauzts un neatgriezeniski sabojāts, ko pēc tam vajadzēs utilizēt," sacīja Talpa.

Viņš piebilda, ka ar lidostu "Rīga" un Mārupes novada domi ir bijušas sarunas par muzeja tālāko likteni. Iespējamais scenārijs paredzēja, ka Mārupes dome sniedz finansējumu, lidosta piešķir zemi, bet muzejs tur izvieto eksponātus. Tomēr šīs sarunas beigušās bez rezultāta, jo Mārupes dome neatrada finansējumu.

Jautāts, kā veicas ar pūļa finansējuma piesaisti ar sociālā tīkla "Facebook" starpniecību, Talpa sacīja, ka astoņās dienās izdevies savākt 800 eiro. "Tas ir pārāk maz, jo zemes iegādei nepieciešami aptuveni 200 000 eiro," sacīja Talpa.

Viņš arī pauda viedokli, ka aviācijas muzeju Latvijai būtu nepieciešams saglabāt, jo kaimiņvalstīs tādi ir, turklāt Latvija bija viens no aviācijas pionieriem bijušās Krievijas impērijas teritorijā.

Talpa piebilda, ka viņam nav nekādu pretenziju pret lidostu, jo viņš saprot, ka tai ir jāattīstās, turklāt muzejs patlaban atrodas tā dēvētajā pirmajā līnijā, kur ir visdārgākā zeme un kura ir vispiemērotākā lidostas attīstības plāniem.

Kā norādīts muzeja mājaslapā, tas veidojies 40 gadu laikā, bet oficiāli pastāv kopš 1997.gada un tiekot uzturēts pilnībā pastāvīgi, bez jebkāda valsts atbalsta. To var aplūkot pēc pasūtījuma.
 

 
Visi komentāri
 
anonimikis 20.februāris 2021 12:03
7 2 Atbildēt

Onka vecs un dumjš palicis, domā ka viņam pienākas kādas mega ekstras. Lidosta piedāvāja risinājumu, pats atteicās, tagad var sūkāt ledu.

imzz 20.februāris 2021 12:18
1 2 Atbildēt

jādomā, tas risinājums bija no sērijas: eksponāti mums, parādi tev :-/

Onka 22.februāris 2021 8:51
0 1 Atbildēt

Ja jau tu tik gudrs esi, tad pasaki, kur lai vecs onka izrauj pus miljonu muzeja pārvietošanai? No pensijas to nevar pavilkt!

viencexperc 20.februāris 2021 12:14
5 5 Atbildēt

Pareizi. Nevajag piekrist, jo tad nāksies dalīties ar lidostu. Labāk īstā latviešu stilā - nodot metāllūžņos un nopirkt audī q7.

WALA 20.februāris 2021 12:17
2 1 Atbildēt

Es nav baigi bagāts un diemžel man nepieder daudz zemes, bet nu 1K man nebūtu žēl, un varētu ari vairāk ja atrodas vel kads bariņš entuziastu.

Vidzeme 20.februāris 2021 12:30
9 4 Atbildēt

vīrs liekas drusku spītīgs, bet, varbūt tā arī vajag, visādā ziņā kolekcija unikāla un gana liela, gribētos to redzēt sakārtotu un sakoptu. Nodot lūžņos jau nav māka - savulaik Gulbenes dzelzceļa stacijā bija kaudze visādas dzelzceļa tehnikas, beidzās padomjlaiki, beidzās arī tā - ceru ka daļa tagad skatāma Rīgas dzelzceļa muzejā, bet, varbūt arī nē. Tagad cilvēki daudz ko grib redzēt no tā "kas bija agrāk", bet daudz kas jau ir izpostīts. Piemēram, daudzos kolhozos bija to laiku graudu kaltes - 3 stāvos un puskilometru garas būves, pilnas ar tehniku, elevatoriem, lentēm un bunkuriem - tagad pāris manīgu ļaužu izšeptētas stāv tukšas, mūri vien palikuši, bet, ja būtu saglabātas, tas būtu tehnikas muzejs uz līdzenas vietas

ZZZZ 20.februāris 2021 13:20
3 0 Atbildēt

Ļoti labs un interesanta ekspozīcija,

ZZZZ 20.februāris 2021 13:21
2 0 Atbildēt

Šeit arī mūsu vēsture.

ZZZZ 20.februāris 2021 13:23
2 1 Atbildēt

Cik es dzirdēju tas onks ir gatavs pārvietoties da jebkur, tik šo visu kaut cik sakarīgi parvest daudz € vajag...

Krokodails 20.februāris 2021 16:56
6 7 Atbildēt

To nevar nosaukt par muzeju - lūžņu kaudze. Joprojām nesaprotu, kā viņi līdz šim spēja izdzīvot un nomaksāt zemes nomu. Dienā to apmeklē 20-30 cilvēki

hmm 20.februāris 2021 17:42
6 2 Atbildēt

20-30 - tas ir daudz, nez cik motormuzeju apmeklē? Paldies entuziastiem, kas vismaz "lūžņus" saglabājuši. Vispār cilvēki ir dīvaini - nopērk elektronisku mūsdienu konfekti par 100 tk un priecājas, ka bērni aizmugures sēdeklī var multenes skatīties. Bet tos "lūžņus" pie lidostas un Igaunijā par tiem pašiem 100tk, ai kā varētu uzlabot!

reku 20.februāris 2021 23:36
5 3 Atbildēt

Tā viš nav.Tur ir gana interesants muzejs un eksponāti,dažos varēja arī iekāpt.Lai gan jaunatnei diez vai tas interesē,tie ieurbušies savos gadžetos un neko neredz.

Astra 20.februāris 2021 20:27
1 1 Atbildēt

LV ka postiit ...gribeetu izlasiit ko 30.g. ir saglabajusi LV....braucot pa Riigu kauns....

Andis 20.februāris 2021 22:35
4 1 Atbildēt

Eksponātu tur pietiek!

Kā vienmēr gudrie menedžeri ar humāno izglītību neparedzēja izdevumus muzeja pārvešanai projekta ietvaros!

Ignais 21.februāris 2021 1:49
3 4 Atbildēt

Ledu lai suka airbaltics, apriebies sranijs izspiedeju kantoris, kartejais mega projekts - nolikvidet to miskasti ar visiem kukuruznikiem, par to nau ko prasa no rigas uz stokholmu var uz asv aizlidot, kur pamatojums tad cenam par 45min lidojumu? Tikmer bazis taja bezdibeni naudu, kamer aizies pa burbuli tapat ka parex , metalurgs utt. Un tads pats visticamak nevaidzigs suds bus rail baltics. Es neko nesaku par tadam linijam ka jurmala ogre tukums kur tiesam vagoni pilni, gribu redzet cik bus brauceju, cik pieturas un cik tas maksas. Bet mums jau jaa neko nevajag ne muzejus ne trases neko, atkats nenaak zin kaa.

Kuka 21.februāris 2021 7:55
3 2 Atbildēt

Tur jau nebija ko uzturēt.Kāds valsts atbalsts?!Zāle jānopļauj, lai varētu paiet pa teritoriju...jo šie eksponāti kā atvesti un novietoti, tā tur arī stāv. Vismaz tā izskatījās. Samaksāju 15 eiro (1 pieaugušais,2 skolnieki un par auto novietošanu 3 eiro). Nekādu kvīti pretī neizsniedza. Kaut ko pastāstīja tikai, kad pati piegāju klāt un teicu, lai pastāsta bērniem kaut ko tuvāk, jo viņš bija aizņemts sarunā ar draugu. No 1997.gada latviski runāt nebija iemācījies. Te atbrauc futbolists no Brazīlijas un 2 gadu laikā runā latviski.... Satiekot šo "muzeja"īpašnieku, redzot viņa izturēšanos, viņš paliks ar savu taisnību un neies uz nekādiem kompromisiem.

Kuka 21.februāris 2021 8:05
2 3 Atbildēt

Savākt lūžņu kaudzi, nav liela māksla. Pašam bija jāiet un jācīnās, lai izveidotu kā normālu muzeju,nevis gaidīt , kad iedos naudu. Pēc ieliktā video par Igaunijas muzeju, to es saprotu, ka tas ir sakopts muzejs, arī iekšpusi var apskatīt.

WALA 21.februāris 2021 9:33
5 3 Atbildēt

Nevar no veca vilka gribēt lai tas pēkšņi baletu spēj dejot. Ja kādam pēkšņi nav darba, vai varbūt biznesa vides stress beidz nost, varbūt izdomā labu muzeja biznesa un attīstības plānu un iet pie "vilka" teikt ka "baletu dejosi" tu, kamer viņš rupēsies par "skatuves noformējumu".

Es arī esmu vecs "āpdis" kā tie veči no filmas "grumpy old men", taču tas nenozīmē ka pieeju man nevar atrast (nē nu lab - man patik citiem palidzet, tapat vien sava preka pēc ...)

Marupes 21.februāris 2021 22:39
2 0 Atbildēt

pagastam bija lieliska iespēja izveidot vismaz vienu interesantu apskates un tūrisma objektu.

Bet nu nekā laikam, ka bija garlaicīgs guļam rajons, tā arī paliks .

WALA 22.februāris 2021 7:44
0 0 Atbildēt

Nav jau tā ka šo objektu Marupe ignoretu, kad pirms kāda laika bija velo brauciens (viens no ikgadējiem plezīra braucieniem ģimenēm) pa Mārupes intersantiem objektiem, šis bija iekšā.

WALA 22.februāris 2021 7:51
1 2 Atbildēt

Vienīgā šada nozeja problēma varētu būt faktā, ka jaunatne pati reti kad interesējas par aviāciju, attiecigi lai tas pasāciens būtu intersants, ir jātaisa interaktīva tā izstāde varbut par ar uespejunkada no tām lidmašīnām uzspēlet kadu aviācijad simulaturo, tas nekas ka nebūs ka airBaltic pilotu trenažieri ar "izjūtu simulāciju" kas tevi gan pakrata, gan simulē slodzes .

Jo no tādu vīru lanaksjos gados pulka, zonu dažus kas pat regulāri ķer un pēta, kādi verķi no RIX ceļas augšā, pat aplikācija kaut kada izziņai/salīdzināšanai bija.

Eko 22.februāris 2021 14:31
2 0 Atbildēt

Padomju laiku domāšana! Kaimiņu valstīs ir tādu graustu noliktavas,tad Lv obligāti jābūt tādai pašai miskastei!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

 

Mediķu secinājums bargs: Elektroskrejriteņi ir neveiksmīgi (+ VIDEO) 22

Elektroskrejriteņu mazie ritenīši, augstais smaguma centrs un pietiekoši lielais ātrums veicina to, ka pat dūres lieluma, pāris centimetrus dziļa bedrīte var izraisīt smagu kritienu. Tā intervijā “Rīta Panorāmā” sacīja Traumatoloģijas un ortopēdijas slimnīcas galvenais ārsts Uģis Zariņš. Lasīt vairāk

 

Alfa Romeo Junior kļūst pieejams pasūtīšanai 2

Alfa Romeo jaunākais modelis, kas tika pieteikts kā Milano, taču tagad pārdēvēts par Junior, kļūst pieejams pasūtīšanai Eiropas tirgū. Lasīt vairāk

 

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 38

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti