Circle K DUS Ādaži, Vidlauku iela 1, Stapriņi, atklāta pirmā starptautiskā tīkla IONITY lieljaudas elektrouzlādes stacija Latvijā. Tajā šobrīd ierīkotas divas uzlādes pieslēgumvietas un ir potenciāls palielināt to skaitu līdz sešām.
Stacija pieejama autovadītājiem 24/7, nodrošinot uzlādi ar dabai draudzīgu 350 kW jaudu, kas sniedz maksimālu uzlādes ātrumu ikvienam elektroauto. IONITY tīklā šobrīd ir 365 stacijas ar 1500 pieslēgumvietām, kas ievērojami uzlabo elektroauto infrastruktūru Eiropā un tagad arī Latvijā.
“Mēs, Circle K, rūpīgi sekojam līdzi elektrotransporta segmenta tendencēm gan vietējā, gan pasaules tirgū un reaģējam uz klientu vēlmēm un vajadzībām, lai būtu ērtākā pieturvieta ikvienam, kas dodas ceļā. Ņemot vērā straujo elektroauto segmenta attīstību Skandināvijā, Circle K Norvēģijā jau ir kļuvis par tirgus līderi un plašāko elektrouzlādes tīklu valstī. Mums šī ir pirmā elektrouzlādes stacija Latvijā, un, ņemot vērā pieprasījumu un starptautisko pieredzi, citos DUS tās tiks ieviestas pakāpeniski. Līdz 2022. gada vasarai plānojam atklāt vēl četras elektrouzlādes stacijas stratēģiski nozīmīgās DUS Rīgā ar uzlādes ātrumu vismaz 150 kW,” par nākotnes plāniem stāsta Circle K Latvia izpilddirektors Sigits Raila.
Circle K tīkls Eiropā – Norvēģijā, Zviedrijā, Dānijā, Īrijā, Lietuvā un Latvijā – sadarbību ar IONITY sāka jau 2017. gadā, balstoties uz kopīgu vīziju par Eiropas elektroauto infrastruktūras attīstību. Pašlaik šajā tīklā darbojas 365 uzlādes stacijas Eiropā, kas nodrošina nepārtrauktu ceļojumu ar elektroauto no vienas valsts uz otru. Uzlādes staciju karti iespējams apskatīt IONITY mājaslapā: www.ionity.eu.
“Izveidojot uzlādes stacijas Baltijā, IONITY tīkls turpina attīstīties, lai veicinātu elektroauto infrastruktūru un sniegtu iespēju ceļot ar elektroauto pa visu Eiropu. Sadarbība ar Circle K Latvijā DUS Ādaži ir ļāvusi mūsu tīklā izveidot stratēģiski nozīmīgu uzlādes staciju gan elektriskajiem ceļojumiem Baltijas reģionā, gan ārpus tā, uz dienvidiem līdz Polijai un pārējai Eiropai,” norāda IONITY reģionālais direktors Jāns Heugens Īle (Jan Haugen Ihle).
Te gan jāatceras, ka pilnu uzlādes stacijas potenciālu šobrīd sērijveida automobiļi izmantot neprot. Ja automašīnas baterija atbalsta uzlādi ar 50 kW jaudu, tad IONITY stacija vairāk par 50 kW nedos. Un pat tādi pirmrindnieki elektroauto nozarē kā Porsche Taycan un Audi e-tron GT, maksimāli atbalsta uzlādi ar 270 kW jaudu, Tesla ar 250 kW, bet jaunais Kia EV6 - ar 239 kW jaudu. Elektriskie Peugeot e-208 un Volkswagen ID.3 lādējami ar 100 kW jaudu, bet Nissan Leaf - ar 50 kW.
no TVNET
Jāatceras arī ka maksimālo jaudu gan Tesla gan Porsche izmanto tik vien 25-30% uzlades, tālāk tikai samazinās ātrums un samazinās. Tā kā pareizāk lieljaudas lādētājos ir palādēt auto 10 min un dities tālāk uz nākamo lādētāju
Nu, pareizi. Interesanti, ka paši IONITY iesaka lādēt līdz 80% un braukt prom: "Charge to 80%, and then drive. At higher capacities, charging slows to reduce heat and increase battery longevity.
ionity.eu/en/design-and-tech.html#
Viņi gan jau skatās ar drusku uz nākotni, paies vēl daži gadi un gan jau būs arī auto, kas 300+ varēs paņemt. Neies jau ik pa dažiem gadiem pārtaisīt to lādēšanas vietu, it īpaši jau ņemot vērā, ka jāizbūvē pieslēgumi utt.
Vecāki auto šeit neko neiegūst, tas gan. Jaunākiem uzreiz liels +, skatījos, ka škodai max arī kkādi 120 kW ir, nav slikti. Ja vecs leafs, tad gan jēgas te braukt nekādas.