Circle K atklāta pirmā IONITY tīkla lieljaudas elektrouzlādes stacija Latvijā 24

 

Foto: Publicitātes attēls

Circle K | 15.oktobris 2021 13:30

Circle K DUS Ādaži, Vidlauku iela 1, Stapriņi, atklāta pirmā starptautiskā tīkla IONITY lieljaudas elektrouzlādes stacija Latvijā. Tajā šobrīd ierīkotas divas uzlādes pieslēgumvietas un ir potenciāls palielināt to skaitu līdz sešām.

Stacija pieejama autovadītājiem 24/7, nodrošinot uzlādi ar dabai draudzīgu 350 kW jaudu, kas sniedz maksimālu uzlādes ātrumu ikvienam elektroauto. IONITY tīklā šobrīd ir 365 stacijas ar 1500 pieslēgumvietām, kas ievērojami uzlabo elektroauto infrastruktūru Eiropā un tagad arī Latvijā.

“Mēs, Circle K, rūpīgi sekojam līdzi elektrotransporta segmenta tendencēm gan vietējā, gan pasaules tirgū un reaģējam uz klientu vēlmēm un vajadzībām, lai būtu ērtākā pieturvieta ikvienam, kas dodas ceļā. Ņemot vērā straujo elektroauto segmenta attīstību Skandināvijā, Circle K Norvēģijā jau ir kļuvis par tirgus līderi un plašāko elektrouzlādes tīklu valstī. Mums šī ir pirmā elektrouzlādes stacija Latvijā, un, ņemot vērā pieprasījumu un starptautisko pieredzi, citos DUS  tās tiks ieviestas pakāpeniski. Līdz 2022. gada vasarai plānojam atklāt vēl četras elektrouzlādes stacijas stratēģiski nozīmīgās DUS Rīgā ar uzlādes ātrumu vismaz 150 kW,” par nākotnes plāniem stāsta Circle K Latvia izpilddirektors Sigits Raila.

Circle K tīkls Eiropā – Norvēģijā, Zviedrijā, Dānijā, Īrijā, Lietuvā un Latvijā – sadarbību ar IONITY sāka jau 2017. gadā, balstoties uz kopīgu vīziju par Eiropas elektroauto infrastruktūras attīstību. Pašlaik šajā tīklā darbojas 365 uzlādes stacijas Eiropā, kas nodrošina nepārtrauktu ceļojumu ar elektroauto no vienas valsts uz otru. Uzlādes staciju karti iespējams apskatīt IONITY mājaslapā: www.ionity.eu.

“Izveidojot uzlādes stacijas Baltijā, IONITY tīkls turpina attīstīties, lai veicinātu elektroauto infrastruktūru un sniegtu iespēju ceļot ar elektroauto pa visu Eiropu. Sadarbība ar Circle K Latvijā DUS Ādaži ir ļāvusi mūsu tīklā izveidot stratēģiski nozīmīgu uzlādes staciju gan elektriskajiem ceļojumiem Baltijas reģionā, gan ārpus tā, uz dienvidiem līdz Polijai un pārējai Eiropai,” norāda IONITY reģionālais direktors Jāns Heugens Īle (Jan Haugen Ihle). 

 

Foto: Publicitātes attēls

 
Visi komentāri
 
imzz 15.oktobris 2021 13:41
0 0 Atbildēt

Te gan jāatceras, ka pilnu uzlādes stacijas potenciālu šobrīd sērijveida automobiļi izmantot neprot. Ja automašīnas baterija atbalsta uzlādi ar 50 kW jaudu, tad IONITY stacija vairāk par 50 kW nedos. Un pat tādi pirmrindnieki elektroauto nozarē kā Porsche Taycan un Audi e-tron GT, maksimāli atbalsta uzlādi ar 270 kW jaudu, Tesla ar 250 kW, bet jaunais Kia EV6 - ar 239 kW jaudu. Elektriskie Peugeot e-208 un Volkswagen ID.3 lādējami ar 100 kW jaudu, bet Nissan Leaf - ar 50 kW.

no TVNET

LucidAir 15.oktobris 2021 14:00
2 0 Atbildēt

Jāatceras arī ka maksimālo jaudu gan Tesla gan Porsche izmanto tik vien 25-30% uzlades, tālāk tikai samazinās ātrums un samazinās. Tā kā pareizāk lieljaudas lādētājos ir palādēt auto 10 min un dities tālāk uz nākamo lādētāju

imzz 15.oktobris 2021 14:33
0 0 Atbildēt

Nu, pareizi. Interesanti, ka paši IONITY iesaka lādēt līdz 80% un braukt prom: "Charge to 80%, and then drive. At higher capacities, charging slows to reduce heat and increase battery longevity.

ionity.eu/en/design-and-tech.html#

JanJan 15.oktobris 2021 16:11
0 0 Atbildēt

Viņi gan jau skatās ar drusku uz nākotni, paies vēl daži gadi un gan jau būs arī auto, kas 300+ varēs paņemt. Neies jau ik pa dažiem gadiem pārtaisīt to lādēšanas vietu, it īpaši jau ņemot vērā, ka jāizbūvē pieslēgumi utt.

Vecāki auto šeit neko neiegūst, tas gan. Jaunākiem uzreiz liels +, skatījos, ka škodai max arī kkādi 120 kW ir, nav slikti. Ja vecs leafs, tad gan jēgas te braukt nekādas.

Pažarnieks 15.oktobris 2021 13:55
0 0 Atbildēt

Depo nav tālu, lādējat droši!

Krotow 15.oktobris 2021 15:46
1 0 Atbildēt

Ar skatu uz nākotni, kad būs labāki un "ātrāki", akumulatori, derēs. Tiesa ja 1 uzlāde maksā gandrīz tikpat cik pilna bāka ar 95-to kompaktklases auto, varbūt labi, ka tāda stacija ir tikai viena

Tikpat? 15.oktobris 2021 16:05
0 0 Atbildēt

Šajos laikos var gadīties ka lādēšana uz ceļa izmaksā dārgāk par veco labo bendžu

imzz 15.oktobris 2021 18:07
0 0 Atbildēt

Precīzāk, akumulatori ar lielāku lietderības korficientu lādējot. Arī pašreizējie spētu lādēties ātrāk, ja viņus varētu atdzesēt. Bet jebkādas pašā auto iebūvētas dzesēšanas sistēmas spējas ierobežo iebūvētā radiatora laukums. Vieglais auto nav māja un tam nevar uzstādīt 5 m2 čillera radiatoru.

Lietotājs 15.oktobris 2021 18:59
1 0 Atbildēt

Tas lādētājs, tāpat kā plānotie Teslas lādētāji, ir garām braucošajiem. Tesla izvēlējās Maskavas virzienu (lielvaru respekts), Ionity - Helsinku virzienu. Vienīgi žēl ka tālāk par Polijas robežu mēs ar šiem netiekam.

Ieejot Ionity lapā, var redzēt ka ir arī lētāks tarifs, bet ar mēneša maksu. Bet grozies kā gribi, lādēties mājās ir lētāk.

msh 16.oktobris 2021 10:25
0 0 Atbildēt

Protams ka lētāk - tev būs maksāt par uzlādes kastes lietošanu, pieslēguma lietošanu un vēl nest peļņu tās kastes īpašniekam. Elektriskā spēļumantiņa nav nekāda normālā mašīna - tās uzlādei vajag dārgu kasti ar stipri mazāku caurlaidības spēju un jaudīgu transformatoru - par to visu tev būs jāmaksā.

Lietotājs 16.oktobris 2021 18:36
2 0 Atbildēt

Interesanti pavērot šo psihiloģisko spēli. Tam, kuram nav e-auto, ir pienākums visādos veidos apriet tos. Tiek atrasti visādi argumenti, kāpēc tas ir slikti un "nav normāla mašīna". Savukārt e-auto īpašnieki rej pretī ar saviem argumentiem. Laikam ka riešana vajadzīga lai sev iestāstītu, ka mana izvēle, iespējas un dzīvesveids ir tie pareizie.

msh 16.oktobris 2021 21:44
0 0 Atbildēt

Nē, tā ir elementāra nepatika pret legālu parazitēšanu un transporta veidu kura mērķis ir mani atbrīvot no mašīnas. Nākotnes perspektīvas ir skaidras - nākotnē ar mašīnu braukt atļauties varēs tie, kas šobrīd var atļauties braukt ar nesagāzētiem V8 benzīnniekiem.

Letotājs 17.oktobris 2021 9:32
0 1 Atbildēt

Vspār jau tas, ka te katrs, kurš ir pastrādājis 3 mēnešus, var nopirkt kādu vecu lūzni un ar to vizināties, tiešām nav labi. Tā mēs strauji pārvēšamies par izgāztuvi. Tikai nevajag piesaukt absolūto dzīves nepieciešamību. Mēs, salīdzinot ar pasaules vidējo iedzīvotāju līmeni, esam augšgalā, mums nāksies "saspiesties". Naftas ieguve ir izkropļojusi visu pasauli: arābi nokāpuši no kamieļiem, savairojušies un sabūvējuši pilsētas tuksnesī. Mēs esam uzsēdināti uz adatas, kura saucās: "tu esi mobils". Tu ar vairāk kā tonnu smagu dzelzi pārvadā savus 100kg. Tev, ziniet ir nepieciešamība vālēt uz Berlīni...laikam uz kādu unikālu slimnīcu, kur tev var glābt dzīvību?

msh 17.oktobris 2021 10:19
1 0 Atbildēt

Nejauc pirkstu ar krānu. Tas trešās pasaules valstu līmenis līdz kuram tu gribi saspiesties ir valstīs kurās augsta dzimstība ir vai nu tagad, vai arī beidzās nesen, lasīt - blīvi apdzīvotās valstīs. Blīvi apdzīvotās valstīs nav tā kā tas ir, piemēram, man - pašvaldības centrs, tuvākā slimnīca, tuvākie speciālisti utt atrodas 50 km attālumā, bet sabiedriskais transports uz turieni kursē trīs reizes dienā. Blīvi apdzīvotas valstis arī atrodas siltākā klimatā, tāpēc tur ar motorolleriem, uz kuriem tu vēlies lai mēs pārsēstos, var mierīgi vālēt visu gadu - un tā kā tās ir trešās pasaules valstis, neviens neko nesaka ka uz tā motorollera vai moča ir sakāpusi visa ģimene. Bet ko darīt latvietim?

Jā, mēs dzīvojam augšgalā, kaut kur pa vidu, un ir savādi klausīties ka kādam liekas ka mēs dzīvojam pārak labi - jo kritiens uz leju sāpīgi cirtīs arī tev un nav teikts ka tu ar savu elektrisko spēļumantiņu varēsi atļauties braukt. Par "mēs strauji pārvēršamies par izgāztuvi" nevajag murgot, autoparks visu laiku paliek apmēram vienāds, dēļ tā ka masas ir iegruzītas ar "jaunāks ir labāks" - par izgāztuvi mēs paliksim kad iekšā sāks vilkt lietotas elektrokastes, un pie "zaļā" spiediena un nepieciešamības pēc transporta tas būs neizbēgami.

Lietotājs 17.oktobris 2021 11:50
0 0 Atbildēt

Re nu, atkal rupjības un "elektriskā spēļmantiņa" - kaut kā Tu gribi atkal ievilkt šajā gultnē. Es taču Tev nebāžu degunā to ka arī benzīna auto smird, kamēr nav uzsilis vai eļļa spiežās caur virzuļu gredzeniem.

Pazīstu pietiekamu skaitu ar ļaužiem, kuri par pēdējo, vai pat aizņemtu naudu, nopērk lūzni, kurš vēl brauc. Kad tas vairs nebrauc, pērk nākamo. Kur tad šie nebraucamie paliek?

Gods un cieņa tiem, kuri remontā, līdz nonāk "retro" statusā, bet cik tādu ir?

Domāju ka varam sarauties. Padomijā dzīvojām. Nebija katram auto. Uz darbu nokļuvām, pie daktera arī tikām. Tagad Rīgas centrā iedzīvotāju maz, auto papilnam. Forši ir dzīvot laukos un braukt uz pilsētu, kad iegribās, bet tā ir dārga dzīve, to var atļauties tie, kuri labi pelna. Tas, kā tagad ir, nav uz mūžīgiem laikiem. Nav jēdzīgi tik daudz savu rumpi vadāt apkārt.

Esmu gatavs kritienam - jau tagad nepērku to, ko varētu atļauties, jo nevajag. Ja Tavs "standarts" ir V8, tad varu teikt ka varu atļauties arī V10, bet nekad nav bijis vairāk kā 4 vienā rindā, un jā, arī "spēļmantiņa" - rotora motors.

msh 18.oktobris 2021 19:11
0 0 Atbildēt

Kur ir rupjības? Un kāpēc tev nepatīk lietu saukšana īstajos vārdos? Elektriskā spēļumantiņa ir elektriskā spēļumantiņa - tā nav īsta mašīna jo ar to nevar izdarīt visu to ko ar normālu mašīnu - tā ir nišas mašīna, apmēram tajā kategorijā kurā ietilpst svētdienas mašīnas, vienīgi to īpašnieki tās laiza, bet jūs nē.

Kur paliek nebraucamās mašīnas? Tās lielākoties utilizē, gan citur gan te, bet pie mums lielākoties tas notiek dabai draudzīgākā veidā, izārdot detaļās, nevis kā rietumos, kur brutāli samaļ.

Padomiju piesaukt te ir nevietā. Pirmkārt, padomijā robežas bija ciet - bez tām ļoti daudzi būtu no tās leiputrijas, kurā tu vēlies atgriezties, aizmukuši prom pat tolaik, kur nu vēl tagad. Otrkārt, padomijā ļoti daudz dotēja dažādus sabiedriskos transportus, un cilvēki kas tos lietoja arī bija stipri vairāk. Tolaik nebija tā ka līdz manam ciemam brauca trīs autobusi dienā - es nezinu cik bija tolaik, bet diez vai bija mazāk par padsmit.

Un jā, paldies par atklātību, atzīstot ka braukšana uz pilsētu iepirkties, apmeklēt ārstus, kultūras iestādes ir domāta tikai turīgiem cilvēkiem. Es vienīgi kaut kā negribu tajā tavā leiputrijā, kurā man paredzēta dzimtcilvēka loma, dzīvot...

Krotow 17.oktobris 2021 16:39
1 1 Atbildēt

M. ir īpašs gadījums. Pierādījums kā dzīve garāžā, remontējot žiguli (2. golfu u.tml. no tiem gadiem) rada paliekošas izmaiņas.

msh 18.oktobris 2021 19:15
0 0 Atbildēt

Nē, es neesmu īpašs gadījums - jo paliekošās izmaiņas ir radušās no tevis piesauktā golfa lietošanas. Teiksim, vakardien apciemoju vienu pazīstamu ģimeni - 220 km vienā virzienā, trīs stundās, tajās ietilpstot arī veikala un benzīntanka apmeklējumam - ja pateiktu ka elektriskajai spēļmantiņai arī tas jāspēj [tātad - ērti un droši mani aizvest turp un atpakaļ ar vienu uzlādi], tur Lietotājs sāktu rakstīt dažādas tipiskās atrunas...

megamixs 15.oktobris 2021 20:38
2 0 Atbildēt

€0.79 par kwh, es to sauktu par megalohatronu

Hihi 16.oktobris 2021 0:01
0 0 Atbildēt

Sveicināts zaļajā autonākotnē!

Krotow 17.oktobris 2021 16:40
0 0 Atbildēt

Neraudi, būs godīgi - elektrības cenu vnk pacels visiem :P

Bezdelis 16.oktobris 2021 0:05
0 0 Atbildēt

Tas IR megalohatrons.

imzz 16.oktobris 2021 18:13
1 0 Atbildēt

Pie kam nevajag aizmirst ka tiks maksāts par ciparu, ko reģistrēs lādēšanas kaste, nevis par to, kas reāli ielīdīs baterijā. Tātad, tas cipars vēl jādala ar l.k. kas ir 0.85-0.9, vidējais , teiksim 0.875. 0.79/0.875=0.9 EUR/kWh

Gatis 17.oktobris 2021 11:19
0 0 Atbildēt

Prieks par jaunu CPO tirgū, tomēr šāda uzlādes cena sabojā visu elektroauto prieku. 100km distancei nepieciešami 20-30kw, tātad tas ir 15-24 eur uz simta.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 24

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 11

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 

Atvadas no 10 cilindru motora - Lamborghini Huracan STJ desmit vienībās (+ FOTO)

Lamborghini izgatavos desmit ekskluzīvā superauto Huracan STJ eksemplārus, veltot tos atvadām no V10 motora, kas bija pamatā Huracan saimes panākumiem desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti