No 1.aprīļa - vieglā auto vadītāja apliecības iegūšanas eksāmenā figūras būs jāveic ceļu satiksmē nevis ierobežotā laukumā 12

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 1.februāris 2022 19:46

Mopēda un vieglās automašīnas vadītāja apliecības iegūšanas eksāmenā figūras jeb speciālie manevri turpmāk tiks veikti ceļu satiksmē, un daļu eksāmena jāvadās pēc navigācijas iekārtas norādēm, paredz šodien Ministru kabinetā atbalstītie grozījumi noteikumos par transportlīdzekļu vadītāja tiesību iegūšanas un atjaunošanas kārtību un vadītāja apliecības izsniegšanas, apmaiņas, atjaunošanas un iznīcināšanas kārtību.

Paredzēts, ka jaunā kārtība stāsies spēkā šī gada 1.aprīlī.

Satiksmes ministrija skaidro, ka speciālo manevru veikšana ceļu satiksmē nevis norobežōtā laukumā, kā līdz šim, uzlabos jauno vadītāju gatavību patstāvīgi piedalīties ceļu satiksmē, jo gan apmācībā apgūtās, gan eksāmena laikā pārbaudītās iemaņas būs notikušas reālos apstākļos, kas sniegs ieguldījumu ceļu satiksmes drošības uzlabošanā.

Līdz šim vadīšanas eksāmenā personām jādemonstrē iemaņas figūru izpildē speciāli izveidotā eksaminēšanas laukumā. Lai arī, veicot figūras ar noteiktu kustību skaitu, tiek demonstrētas transportlīdzekļa kontrolēšanas pamatiemaņas, tomēr praksē daudzos gadījumos figūras tiek veiktas mehāniski, bez izpratnes. Tā kā figūru izpilde eksaminēšanas laukumā patlaban ir vadīšanas eksāmena būtiska sastāvdaļa, tad nereti vadītāja sagatavošanās posmā tai tiek veltīta daudz lielāka uzmanība nekā reālai dalībai ceļu satiksmē, un, nonākot ceļu satiksmē, jaunie vadītāji bieži vien nemāk novietot transportlīdzekli stāvvietā vai veikt citus manevrus, izmaiņu nepieciešamību skaidro Satiksmes ministrija.

Satiksmes ministrija arī norāda, ka autobūves attīstības rezultātā liela daļa automobiļu ir aprīkota ar drošības sensoriem, kas palīdz speciālos manevrus veikt droši. Turklāt nepieciešamības gadījumā eksaminācijas inspektors var pārņemt transportlīdzekļa vadības kontroli, tādejādi speciālo manevru izpilde ceļu satiksmē neradīs papildus draudussatiksmes drošībai.

Tāpat grozījumos ietverts punkts, kas paredz daļu vadīšanas eksāmena laika veltīt patstāvīgas braukšanas iemaņu pārbaudei, braukšanas maršrutu izvēloties pēc virzienu rādītājiem vai izmantojot navigācijas iekārtu. Satiksmesministrija skaidro, ka, attīstoties tehnoloģijām un mainoties transportlīdzekļu vadītāju paradumiem, nepieciešams paredzēt iespēju eksāmenos izmantot navigācijas iekārtu, lai novērtētu topošā vadītāja kompetenci braukt, vadoties pēc tās norādēm.

Satiksmes ministrija skaidro, ka pirms jauno tiesību normu piemērošanas ir jāveic sagatavošanās, piemēram, autoskolu un apmācāmo personu informēšana un eksaminācijā iesaistīto darbinieku apmācība, tāpēc noteikumu projektā paredzēts, ka jaunā vadīšanas eksāmenu pieņemšanas kārtība stāsies spēkā šī gada 1.aprīlī.

 
Visi komentāri
 
WALA 1.februāris 2022 19:50
7 0 Atbildēt

Vai figūra "saulīte" ar būs iekļauta ??? Citādi daudzi nemāk šo elementu izpildīt, stabus, citus auto, barjeras apskādē ...

Krotow 1.februāris 2022 20:40
5 1 Atbildēt

Eksāmenu noliks ar sensoriem. Un pēc tam ar auto bez sensoriem iemauksies kaut kur.

msh 2.februāris 2022 1:48
1 0 Atbildēt

SM darbinieki labā atalgojuma dēļ nav pamanījuši ka vidējā Latvijas mašīna vai nu nekad nav bijusi ar sensoriem vai tie jau ir nosprāguši...

reku 1.februāris 2022 21:57
4 0 Atbildēt

Labàk būtu pievērsuši uzmanību medicīniskajai komisijai,īpaši psihiatra pàrbaudes.

Slinkais 1.februāris 2022 21:59
1 0 Atbildēt

manuprāt muļķīgi. laukums atsijāja no satiksmes galīgos cirvjus

anoagask 1.februāris 2022 23:01
0 0 Atbildēt

"patstāvīgas braukšanas iemaņu pārbaudei, braukšanas maršrutu izvēloties pēc virzienu rādītājiem" oi, šo vajadzētu visiem vadītājiem uz pāratestāciju, pēc sarūsējušām apsnigušām un pazudušām zīmēm orientēties.

Nez, citāta autors dzīvo mūsu realitātē vai kādā paralēlajā???

Pēc navigācijas vajadzētu būt vieglāk nekā pēc "kad varēs, pa kreisi" diktora balss, bet visādi tehniski sarežģījumi - gps gļuki, iekārtas problēmas

Latvietis 2.februāris 2022 7:31
0 0 Atbildēt

Saulītes un 180grādu apgrieziens braucot atpakaļgaitā!!!

?? 2.februāris 2022 8:10
0 0 Atbildēt

Un par ko tad jāsoda citi auto vadītāji / īpašnieki, ja viņu auto tiek izmantoti kā eksaminēšanas laukuma ekipējums?

JanJan 2.februāris 2022 10:52
0 0 Atbildēt

Ja Tu savu auto esi novietojis ārpus sava privātā pagalma/garažās, tas gribot vai negribot "piedalās" ceļu satiksmē. Ja kaut kas notiek - tam ir apdrošināšana.

ZZZZ 2.februāris 2022 8:36
1 0 Atbildēt

Bet kur vasarā ņems sniega kupenu pārvarēšanas apmācības elementus Vai tiesībās būs atzīme, derīgs vasaras periodam

Bet ja nopietni, tad neesmu vēl dzirdējis, ka kāds ir piedzimis ar stūri rokās. Tikai palielinoties braukšanas stundu skaitam, palielinās pieredze, iemaņas.

Slinkais 2.februāris 2022 9:39
0 0 Atbildēt

daudziem iemaņas neatnak arī pēc 30 gadu braukšanas

JanJan 2.februāris 2022 11:02
2 0 Atbildēt

Par figūrām - nav slikti. Pats savā laikā, kad mācījos atceros, ka laukumā iemācīties paralēlo parkošanos bija easy - kā skolā iekalt formulu no galvas. Tā vieta tur arī bija milzīga. Kad sāku braukt un vajadzēja reālajā dzīvē to darīt, tad gāja visādi.

Par navigācijām tādas dalītas sajūtas. Es ikdienā arī bieži lietoju, bet jaunam braucējam, kurš varbūt vēl nav tik labi visā noorientējies, varētu tas radīt problēmas ar reālo izpratni uz ceļa. Saprast visas zīmes, saprast, kur drīkst griesties, kur nē utt. Ar navigāciju sanāk, ka brauc tur, kur waze Tev saka, ka drīkst braukt. Jautājums - vai saproti, kāpēc, piemēram, tur drīkst griezties pa kreisi? Vai kāpēc waze Tevi dzen ar milzu līkumu? Cerams, ka eksāmenā cilvēkiem uz navigāciju netrāpīsies kaut kādas īpaši sliktas vietas. Waze jau ta nemāk atšķirt, kur kreiso viegli uztaisīt un kur nē, vai arī to, ka pārlekt dažos simtos metru 3 joslām var būt problemātiski.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Uz Dienvidu gaisa pārvada jau vairākas nedēļas atjaunots 70 km/h, Rīgas-Jūrmalas šoseja vēl 90 km/h (+ VIDEO) 6

iAuto.lv ir neizpratnē par to, kādēļ labos laika apstākļos uz Rīgas-Jūrmalas šosejas maksimālais atļautais ātrums joprojām ir tikai 90 kilometri stundā. Lasīt vairāk

 

Elektrokabeļu zagļu dēļ traucēta vilcienu satiksme Vācijas rietumos 3

Elektrokabeļu zagļi aizvadītajā naktī paralizēja vilcienu satiksmi Vācijas rietumos. Lasīt vairāk

 

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 11

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO) 1

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti