Valdība uzdod "Latvenergo" un LVM strādāt pie kopīgu vēja parku izveides 10

 

Foto: Pexels.com

Nozare.lv | 23.februāris 2022 10:26

Valdība uzdevusi diviem valsts uzņēmumiem - AS "Latvijas valsts meži" (LVM) un AS "Latvenergo" - kopīgi strādāt pie vēja parku izveides, otrdien pēc valdības sēdes informēja ekonomikas ministrs Jānis Vitenbergs (NA).

Viņš pauda, ka pieņemtais lēmums paredz abu kapitālsabiedrību kopuzņēmuma izveidi un vēja parku attīstību līdz 2027.gadam, kas palīdzēs Latvijai veicināt enerģētisko neatkarību no Krievijas dabasgāzes.

"Latvijas enerģētiskās neatkarības stiprināšanai, Nacionālā enerģētikas un klimata plāna mērķu izpildei un Latvijas virzībai uz klimatneitrālu enerģētiku ir būtiski īstenot liela mēroga stratēģiskus vēja parkus," uzsver Vitenbergs, piebilstot, ka atjaunīgo energoresursu plašāka izmantošana ir viens no centrālajiem pīlāriem klimatneitralitātes sasniegšanā.

Kā aģentūrai LETA pavēstīja Ekonomikas ministrijā (EM), šis ir tikai pirmais solis stratēģiskas nozīmes vēja enerģijas parku attīstībā, ministrijām vēl ir uzdots pilnveidot tiesību aktus un iesniegt tos izskatīšanai Ministru kabinetā līdz šā gada 1.aprīlim, lai mazinātu šķēršus un veicinātu vēja enerģijas parku attīstību Latvijā.

Plānotais projekts neradīšot nekādu finansiālu slogu ne sabiedrībai, ne valsts budžetam. Projekts tikšot īstenots bez jebkādiem valsts atbalsta mehānismiem atbilstoši racionālam biznesa plānam, bet ne ar pārmērīgām atdeves prasībām.

Projekta mērķis esot gūt maksimālu labumu sabiedrībai, izmantojot sinerģiju no valstij piederošu divu stratēģisku kapitālsabiedrību aktīvu, resursu un kompetenču apvienošanas. 

"Projekts nodrošinās būtiskas investīcijas Latvijas tautsaimniecībā, kā arī sekmēs apkārtējo reģionu ekonomisko aktivitāti. Šāda izmēra projekta atrašanās Latvijā veicinās arī ilgtermiņa pieprasījumu apkalpojošajām augsto tehnoloģiju nozarēm Latvijā," klāsta ekonomikas ministrs.

"Latvenergo" ir Baltijā lielākais elektrības ražošanas uzņēmums ar augstu kredītreitingu un finanšu piesaistes kapacitāti, savukārt LVM ir ar 20 gadu pieredzi valsts stratēģisko aktīvu pārvaldīšanā un ilgtspējīgā apsaimniekošanā, nodrošinot meža vērtību saglabāšanu, palielināšanu un gūstot maksimāli iespējamos ienākumus īpašniekam - valstij. Apvienojot abu uzņēmumu kapacitātes klimatneitralitātes mērķu sasniegšanai, varētu iegūt maksimālu sinerģijas efektu un vislielāko labumu sabiedrībai - palielinot valsts energoneatkarību un energodrošību, kā arī izvairoties no papildu izdevumiem, kādus radītu Nacionālā enerģētikas un klimata plāna saistošo mērķu neizpildīšana, uzskata EM.

Projekta tālākai virzībai valdība otrdien uzdeva "Latvenergo" un LVM kapitāldaļu turētājiem līdz 1.maijam sagatavot un iesniegt Ministru kabinetā lēmumprojektu par atļaujas sniegšanu "Latvenergo" un LVM kopuzņēmuma dibināšanai vēja parku projektu attīstībai. Tāpat EM līdz 1.aprīlim jāsagatavo nepieciešamie normatīvo aktu grozījumi, kas veicinās vēja parku attīstību Latvijā.

Vitenbergs pēc sēdes žurnālistiem vēl nevarēja atklāt potenciālās projekta izmaksas, norādot, ka otrdien pieņemtais lēmums ir konceptuāls. Vienlaikus esot skaidrs, ka projekta īstenošanai nebūs nepieciešams atsevišķs valsts finansējums - to paredzēts īstenot no abu uzņēmumu līdzekļiem.

Ministru kabinets šī gada 11.janvāra sēdē uzdeva EM sadarbībā ar Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju divu mēnešu laikā sagatavot un ekonomikas ministram iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā informatīvo ziņojumu par sauszemes vēja parku turpmāko attīstību valstī, kurā arī tiks apskatīti jautājumi par citu vēja enerģijas projektu attīstību valsts meža zemēs.

Otrdien valdības sēdes slēgtajā daļā izskatītais informatīvais ziņojums "Stratēģiskie vēja enerģijas ražošanas attīstības projekti valsts meža zemēs" ietver daļu no minētā uzdevuma izpildes.

 
Visi komentāri
 
imzz 23.februāris 2022 12:05
0 2 Atbildēt

Ja nebūvē jūrā, tad visloģiskāk būtu būvēt tieši kāpu aizsargjoslā, pie viena uzdodot būvētājiem par pienākumu nostiprināt kāpas, kur tas nepieciešams.

WALA 23.februāris 2022 12:18
0 0 Atbildēt

Tas varetu finansiāli butiski apgrūtinat šo projektu, īpaši ja cerība par lētu enerģiju ...

jūrnieks 23.februāris 2022 14:59
1 0 Atbildēt

cik atceros imzz aģitē ka nedrikst būvēt iekšā valstī, jo trauces cilvekiem un govim, un ir jābūvē jūrā.

Kad saprata ka jūrā tas viss izmaksa 2-3x dargat, tad saka, ka jābūvē kāpās.

Bet tad prasas jautājums- kāpu zonā cilvēki nedzivo?

Izbrauc ar riteni (ja nav speka tadv ar elektroriteni) pa jūras krastu gan vienā gan otrā virzienā no rīgas un redzesi ka visneblivak apdzivotajā jūras krastā ik pec 100metrim ir mājas.

Tie nav cilveki kas tur dzivo?

imzz 24.februāris 2022 15:19
0 0 Atbildēt

Rietumu piekrastē nav ik "pēc 100m." Var redzēt google satelīta foto, ka ir kilometriem meža bez kādām mājām daudzās vietās. piem.

www.google.com/maps/@57.5792...!3m1!1e3?hl=en

GTD2 23.februāris 2022 12:25
3 3 Atbildēt

neko tie vēja parki nelīdzēs, atdeve no viņiem minimāla, nesaprotu ko mūsu nekopetentā valdība vispār drīkst uzdot. bezjēdzīga valsts līdzekļu izšķērdēšana. vienīgais risinājums ja gribam sevi nodrošināt ar elektroenerģiju ir HES pie Daugavpils, vai AES

Krotow 23.februāris 2022 12:55
0 0 Atbildēt

Par HES pie Daugavpils aizmirsti. Jo ātrāk jo labāk.

AES būtu labi. Tiesa, kurš par to maksās.

Velesanas 23.februāris 2022 13:47
4 0 Atbildēt

Slesers sak ka jasadarbojas ar krieviju, tad sanak ka maksās Lukašenko ar Putinu.

Joks protams.

Balsojiet vēlēšanās atbildīgi.

GTD2 24.februāris 2022 8:52
0 0 Atbildēt

Kapēc lai būtu jaizmirst, protams ,ja esi vietējais tad varbūtās nebusi priecīgs par to hes ,jo šis tas no dabas vērtībām nāktos ziedot, bet protams aes ir pats labakaisd variants, un kas tad maksas par bezjedzigiem veju propeleriem, cik saprotu ,ka plano Latvenergo finansejumu. Domāju ,ka Latvenergo nopietna kompānija ar lielu budžetu un viņa arī varētu piesaistī investorus AES būvniecībai, jo tas kompanijas galvenais uzdevums nodrošināt mūs ar elektroenerģiju.

90grādi 23.februāris 2022 13:45
2 1 Atbildēt

Kur tad ir tā lētā elektrība, jo ūdens un vēja tagad ir dah.

Iepriekš tika stāstīts ka vasarā nebija lietu un vēja tapec elektrība dārga, ja sakrituši visi apstakli kopa ta nekad nav bijis.

Tad viss mainijies tulin vers HES vaļā, lie pāri malai.

Vai tie nav kārtējie murgi?

89grādi 23.februāris 2022 16:45
0 0 Atbildēt

Tagad tas jau vēsture- tev jāsaprot, ka galvenais lai tā elektrība vispār ir, tāpat kā da jebkas, ar ko tu nākošziem varēsi sildīties

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

200 000 eiro: Mercedes parāda elektrisko G-klasi (+ FOTO)

Mercedes – Benz pastāsta par G-580 EQ, elektrisko apvidnieku, kas iepazīšanās versijā Edition One maksās aptuveni 200 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 15

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

X stundai nav gatavi: Aizsardzības industrijas pārstāvji pārmet valstij nepietiekamo finansējumu inovācijām un pasūtījumu trūkumu 2

Aizsardzības industrijas pārstāvji šodien Saeimas Inovācijas ekosistēmas attīstības apakškomisijas sēdē pauda kritisku nostāju par nepietiekamo valsts finansējumu jomas inovācijām, atbilstošu pasūtījumu trūkumu un birokrātiskiem novecojuša normatīvā regulējuma radītajiem šķēršļiem. Lasīt vairāk

 

800 Zs mustangs - Shelby izlaiž Mustang Super Snake (+ FOTO) 3

Shelby American parādījis savu pirmo projektu, kas radīts uz jaunās S650 Mustang platformas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti