Aptauja: Latvijā ir daudz automašīnu, bet ar tām brauc maz - iAuto

Aptauja: Latvijā ir daudz automašīnu, bet ar tām brauc maz 17

 
Nozare.lv | 1.aprīlis 2023 9:23

Latvijā ir ļoti daudz automašīnu – pat 84 procentiem iedzīvotāju ir savs personīgais transportlīdzeklis, daudziem pat vairāki. Lai arī 49% respondentu ir norādījuši, ka ar automašīnu pārvietojas katru dienu, tomēr vidējais nobraukums ir no 10 001 līdz 20 000 kilometru gadā, liecina If Apdrošināšanas veiktā aptauja.

Vislielākais automašīnu skaits ir reģionos, kur tikai desmit procentiem ģimeņu nav sava auto. Mazpilsētās bez automašīnas var iztikt 12% iedzīvotāju, lielākajās pilsētās 14% un Rīgā 21%.

Kā norāda Roberts Skrupskis, If Apdrošināšanas KASKO produkta vadītājs, aptauja atklāja, ka cilvēka dzīvesvietai ir vislielākā loma automašīnas īpašumā un lietošanā: “Skaidrs, ka ārpus pilsētām dzīvojošajiem auto ir visvairāk nepieciešams. Lielākās pilsētās vieglāk iztikt bez auto. Tāpat gada laikā ar automašīnu nobrauktie attālumi lielā mērā ir atkarīgi no dzīvesvietas. Ja pilsētās ir 31% cilvēku, kas ar savu transportlīdzekli gadā nobrauc mazāk nekā 10 000 kilometru, tad ārpus pilsētu robežām tādu ir tikai teju 20%. Iedzīvotāji, kas dzīvo ārpus lielajām pilsētām, parasti mēro 20–30 tūkstošus kilometru gadā.”

Baltijā situācija atšķiras

Salīdzinot Latvijas rādītājus ar pārējo Baltijas valstu datiem, aptauja atklāja, ka, lai arī Latvijai, Lietuvai un Igaunijai teritoriālās platības atšķiras, tomēr Baltijas iedzīvotāji gada laikā vidēji nobrauc vienādu kilometru skaitu – no 10 līdz 20 tūkstošiem. Visvairāk automašīnu ir Lietuvā, kur 90% iedzīvotāju pieder vismaz pa vienam auto (Igaunijā 86% un Latvijā 85%). Taču Igaunijā ir krietni jaunāks autoparks – 40% iedzīvotāju auto ir līdz sešiem gadiem vecs, Latvijā šis rādītājs ir 21%, bet Lietuvā 18%. Gan Latvijā, gan Lietuvā lielākā daļa automašīnu (Lietuvā 61% un Latvijā 59%) ir vismaz desmit gadus vecas.

Aptaujas dati rāda:

24% Latvijas iedzīvotāju gadā nobrauc līdz 10 tūkstošiem kilometru, lielākā daļa (36%) nobrauc līdz 20 tūkstošiem kilometru. 15% respondentu mēro no 20 līdz 30 tūkstošiem kilometru, 7% brauc no 30 līdz 40 tūkstošiem kilometru, tikai 3% pieveic no 40 līdz 50 tūkstošus garu distanci, savukārt 50 vai vairāk tūkstošus kilometru gadā nobrauc 4% Latvijas iedzīvotāju. Aptaujā 11% respondentu atbildēja, ka nezina, cik kilometru gadā nobrauc.

Aptaujā, kuru If Apdrošināšana veica Latvijā, Lietuvā un Igaunijā, piedalījās nedaudz vairāk par 3000 cilvēkiem.

 
17 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
imzz 1.aprīlis 2023 13:07
6 0 Atbildēt

Hm. ja runa par virsrakstu, tas rada pārdomas, ka faktiskais vieglo auto CO2 izmešu daudzums valstī ir krietni mazāks, nekā pieņemts, un, šajā sakarībā Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokli vajag samazināt.

Rr19 1.aprīlis 2023 20:26
4 1 Atbildēt

Viņam bail izbraukt, jo tad OCTA jāpērk.

imzz 1.aprīlis 2023 13:12
2 1 Atbildēt

Tikai, ja garāža maza, tad tak nav pietiekami vietas kur atkāpties apbrīnošanai, vajag vismaz dažus metrus no tās izbraukt :-/

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti