Visi komentāri - Nolemj neattiekties no brīdinājuma par atsevišķiem pārkāpumiem ceļu satiksmē

Nolemj neattiekties no brīdinājuma par atsevišķiem pārkāpumiem ceļu satiksmē 5

 
Nozare.lv | 4.aprīlis 2023 14:37

Saeimas Krimināltiesību un sodu politikas apakškomisijas sēdē šodien noraidīts priekšlikums atteikties no brīdinājuma kā soda par atsevišķiem administratīvajiem pārkāpumiem ceļu satiksmē.

Atteikties no brīdinājuma piemērošanas atsevišķos gadījumos rosināja "Progresīvo" Saeimas frakcijas priekšsēdētājs Kaspars Briškens, norādot, ka tik mazu sodu nevajadzētu piemērot par traucēšanu citiem satiksmes dalībniekiem, mainot joslas, kustības sākšanu vēl pirms zaļā signāla ieslēgšanās, bērnu nepiesprādzēšanu, mobilo telefonu lietošanu pie stūres vai ātruma pārsniegšanu.

Politiķis skaidroja, ka brīdinājums nesasniedz savu preventīvo mērķi - neattur satiksmes dalībniekus no turpmāku pārkāpumu izdarīšanas. Briškens šo priekšlikumu virza kopā ar citiem ierosinājumiem par sodu paaugstināšanu ceļu satiksmē - arī šo priekšlikumu apakškomisija neatbalstīja.

Saeimas deputāts Gunārs Kūtris (ZZS) norādīja, ka Eiropas Cilvēktiesību tiesa ir norādījusi, ka ir nepareizi tikai kādu vienu sodu vai vienas jomas sodus izraut no administratīvo sodu sistēmas, tikai tam vienam palielinot sankcijas.

Kūtris norādīja, ka risinājumi būtu palielināt administratīvo soda naudas vienu vienību, kas pašlaik ir pieci eiro. Tādējādi tiktu palielināti visu jomu administratīvie sodi.

Apakškomisijas vadītājs Andrejs Judins (JV) sacīja, ka, ja problēma ir soda atbilstoša apmēra trūkums par ceļu satiksmes pārkāpumiem, tad šī problēma ir attiecināma arī uz citām jomām - ne tikai transporta sfēru.

Judins atzīmēja, ka apakškomisijas vairākums neatbalsta brīdinājuma izslēgšanu. Arī deputāts Andrejs Vilks (ZZS) pauda atbalstu brīdinājuma kā soda saglabāšanai.

Parlamentārietis Edgars Zelderis (P) norādīja, ka Latvijas Televīzijas raidījums "Aizliegtais paņēmiens" parādījis, ka valstī neesot sīkāk apkopoti iemesli, kāpēc notiek ceļu satiksmes avārijas, kurās iet bojā cilvēki. Šai domai pievienojās arī Briškens, aicinot ieklausīties nozares profesionāļos, kuri rekomendē vai nu noņemt nost brīdinājumus vai arī palielināt sodus.

"Progresīvo" frakcijas vadītājs kritizēja to, ka ar pārāk maziem sodiem notiek pieturēšanās pie "nāves kulta".

Apakškomisijas sēdē izskanēja arī rosinājums administratīvā naudas soda vienu vienību, kas pašlaik ir pieci eiro, noteikt 1% no minimālās mēnešalgas.
 

 
Visi komentāri
 
Vernons 4.aprīlis 2023 16:45
4 0 Atbildēt

CSDD vazā visus aiz deguna! Ceļu policija ķīlnieks CSDD! Un tad "izauklētais" Briškens piedāvā versiju, kurai pats nav saimnieks ne tik cik melns aiz naga!

Briškenam mandeles varētu operēt caur anālo atveri! Kādam to tikai jāieteic!

Brišken, kad virzienrādītājs jāieslēdz! Kā jāsamazina Ātrums? Un kā jāvada auto pirms manevra?

0pis 4.aprīlis 2023 17:26
6 1 Atbildēt

Stakles kasīšana vadot auto taisnā ceļa posmā - brīdinājums.

Apdzīšana, kasot stakli - seksuāla uzmākšanās.

WALA 5.aprīlis 2023 10:09
0 0 Atbildēt

KO var spriedelēt par atklātām muļķībām. Ja ir CP vai VP kompetents darbinieks, kretīniskus pārkāpējus zinās kā ar esošo likumu/sodu sistēmu "motivēt". 

Sodus var likt cik vien kosmiskus gribas - pārkāpēji ir un būs, ja nebūs tās CP kas var likt 3x apdomāt vai "pārkāpums vs sods" ir "galvassāpju vērts". 

Es caurmērā meklēju tikai mierīgas braukšanas iespējas pārlieku nepārkāpjot CSN,  bet ja sieva saka (tad kad retu reizi kur ļoti steidzamies) ka "ko tu velcies", tad es saprotu ka sods nevienu nesatrauc, un es mierīgi pielieku pat  +40km/h atkarībā no vietas un satiksmes (uz 50, 30,un 20, gājēju pārejām utml. "zonām" tas neattiecas) ... jo tehniski speju braukt arī ātrāk, tik nu pārsvarā attālumi un maršruti tādi ka jēgas sevišķi nav, tāpat vidējo pacelt virs ~ 76 km/h ir ļoti grūti ...

kurats 5.aprīlis 2023 21:18
0 0 Atbildēt

iAuto! Izlasiet virsrakstu!!! Kas, Jums korektora nav???

Jurs 6.aprīlis 2023 13:18
0 0 Atbildēt

Jā, šo ierosinājumu pēdējā teikumā ļoti pat atbalstu. Līdz šim minimālā alga bija 500 euro, naudas soda vienība 5 euro, tātad 1% no mimālās algas. Šogad minimālā alga 620 euro, bet no 2024.gada minimālā alga būs 700 euro, tad arī viens 1% jeb 7 euro par naudas soda vienību būtu adekvāts lielums un nevajadzētu ar regularitāti pārskatīt soda apmērus. Pieaug minimālā alga, automātiski pieaug arī soda apmērs kādu noteiktu pārkapumu!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti