Pirmreizējā tehniskā apskate būs jāveic trīs gadu laikā pēc transporta reģistrācijas 21

 
Nozare.lv | 25.maijs 2023 18:06

Saeima šodien otrajā lasījumā atbalstīja grozījumus Ceļu satiksmes likumā, kas tostarp attiecas uz mehānisko transportlīdzekļu un to piekabju tehnisko apskati.

Par grozījumiem parlamentam vēl būs jālemj galīgajā lasījumā.

Grozījumi paredz, ka jaunu, iepriekš Latvijā un ārvalstīs nereģistrētu vieglo automobiļu tehnisko apskati pirmo reizi būs jāveic pēc 36 mēnešiem jeb trīs gadiem. Otrā un trešā tehniskā apskate šiem transportlīdzekļiem būs jāveic vēl ik pēc diviem gadiem, bet turpmākās apskates veiks katru gadu.

Tāpat grozījumi paredz atļaut transportlīdzekļa tehnisko apskati veikt ne tikai Ceļu satiksmes drošības direkcijā (CSDD), bet arī šim nolūkam CSDD akreditētos auto servisos.

Iecerēts izslēgt no likuma noteikumu, kas noteic, ka akreditētā persona, kas veic automašīnas tehniskā stāvokļa kontroli valsts tehniskās apskates ietvaros, nedrīkst vienlaikus veikt komercdarbību, kas saistīta ar automobiļu tirdzniecību, apkopi, remontu vai atjaunošanu, kā arī tehnisko kontroli tās īpašumā esošajiem transportlīdzekļiem.

Attiecīgo priekšlikumu iesniedzējs Andris Kulbergs (AS) norāda, ka izmaiņas tehniskās apskates veikšanas kārtībā palīdzēs apkarot ēnu ekonomiku auto servisos, kā dēļ Latvijas valsts budžets ik gadu zaudējot vairāk nekā 154 miljonus eiro.

 
 
Visi komentāri
 
R(8) 25.maijs 2023 18:21
9 4 Atbildēt

Tulit visi vecie srotu ipasnieki te lamasies , ka tas esot negodigi

Guntars 25.maijs 2023 18:32
3 13 Atbildēt

Ir jau arī negodīgi!

Šādam nosacījumam bija jābūt tikai elektro auto!

Nav svarīgi 2023, vai 2000 gada iekšdedzes motors - šrots ir šrots!!

Tas arī vel papildus mudinātu cilvēkus izvēlēties el. auto.

R(8) 25.maijs 2023 18:43
6 4 Atbildēt

Kas tev liedz iegadaties pilnigi jaunu auto , tad nobrauc ar vinu 6 gadus ,  dod tauta un perc nakoso jaunu auto un brauksi bedas nezinadams

Iautofans 25.maijs 2023 18:47
3 5 Atbildēt

Tā jau mēs biezie daram. Kādi vel 6 gadi bomzi. Max 4 gadi un naglās.

0pis 26.maijs 2023 13:12
0 1 Atbildēt

Bomžauto netur ilgāk par 4 gadi, jpvtm. Un tad vēl lašaras, kas tos nomin kā zemnieks pastalas, jo nejēdz ekspluatēt auto tehniku. Faktiski, tas ir nomas skūteru publikas degradācijas līmenis.

Guntars 26.maijs 2023 8:35
3 2 Atbildēt

Tu lasīt neproti, jeb izliecies par dauni?

Es braucu ar 2020 gada elektro auto, nākošreiz pakusti smadzeni bomzi!

0pis 26.maijs 2023 11:55
1 1 Atbildēt

Kāpēc tu domā, ka elektro auto ir pārāks par citiem auto?  Smagāks par parasto, značit, arī lūst ātrāk.

Guntars 26.maijs 2023 14:31
1 2 Atbildēt

Tā tas vienkārši ir, tev vecam krabim to nesaprast, vai pist taisni, es domāju doties prom, pist tu vaira nevari…

Iautofans 26.maijs 2023 18:37
0 0 Atbildēt

Guntar, teikšu kā ir. Tu esi malacis, tu māki vecus padomjlaiku kraķus nolikt poe vietas.

R(8) 26.maijs 2023 16:56
4 0 Atbildēt

Tak pastasti visiem , ar ko e-auto ir paraks , vinam tapat ka jebkuram auto ir cetri riteni , benkis un sture , ar dizainu tapat ne arko neatskiras , pa gaisu vins ari vel nelido , dizelgenerators javeda lidz ja aizbrauc uz kautkadu nomalaku vietu , aprikojuma zina ari ar neko nav savadaks , ka jebkura sibriza braucamaja , vieniga atsiriba ir ta bieza neatkariba no vada un galvasapes vai galapunkta bus vai nebus tas vads

ZZZZ 27.maijs 2023 21:25
0 0 Atbildēt

Viens no piemēra. El auto neizdala tādu karstumu kā iekšdedzes. Respektīvi kondišku ļoti reti prasās slēgt. Dzinējs vēl papildus nekarsē kasti kurā tu sēdi, īpaši sastrēgumos stāvot.

srt 25.maijs 2023 18:51
6 10 Atbildēt

Tas attiecas arī uz juridisko personu auto? Tad jau ar formālu tehnisko varēs gāzt 300 - 400 tkm!? Un kā tas ietekmēs satiksmes drošību? Šitai pašai gasterbeitera Dacijai pēc 30-50 tkm piekare jau ir beigta. Pilnīgs idiotisms.

topinamburs 25.maijs 2023 20:15
4 1 Atbildēt

dacijai pirmo reizi kaut kas bija jāmaina piekarē pēc 160 000 km - bremžu kluči. 

Pie pašreizējiem 250000 vēl lodbalsts ir bijis jāmaina. 

Bet

Esmu redzējis Reno Trafic 2 gadus vecs - 700 000 km!

srt 26.maijs 2023 16:31
0 1 Atbildēt

Apsardzes Dusteram pēc 30 tkm visu piekari nomainīja. Tas paŗspēja pat veco laiku Galloper II rekordu.

Jony 26.maijs 2023 14:10
2 0 Atbildēt

Nezaimo Dacīti, zvērs ne auto.

Po 25.maijs 2023 19:50
1 1 Atbildēt

Ja nu tie jaunie ķīnas auto nespēs iziet mūsu TA? Tad par to uzzināsim vien pēc gadiem trim, kad jau krietns bariņš būs uzrāvušies uz kāķa.

OMG 25.maijs 2023 20:08
2 1 Atbildēt

Tūlīt dīzeļgolpam būs 3.gadi , jauns pirkts LV nobraukums 350tkm piekare pārlasīta 4.reizes , par ko tas Coolbergs domā?

Eko šmeko jau sen izņemts no aprites.

Es 25.maijs 2023 23:01
1 1 Atbildēt

Nodokli maksās arī par 3 gadiem, vai pievienos degvielas cenai? Ceru ka tie gadi būs privatam transportam, jo ja tas attieksies uz juridisko tad ne kā laba nebūs.

A 26.maijs 2023 6:35
1 0 Atbildēt

Es apskati eju priekš sevis lai pats zinātu  kā varu droši braukt   nodoklis traucē katru gadu vairāk  bet ja man vecā mašīna  pa 15 eiro vienreiz gadā pārbauda tas ir lēti  servisa par tādu pakalpojumu  3reiz vairāk noplestu

Iautofans 26.maijs 2023 8:30
3 2 Atbildēt

Ja tu noperc jaunu auto un tev prasās katru gadu uz tehnisko lai tu zinātu, ka vari droši braukt, tad piedod, bet tev ir jāatņem vadītāja apliecība, autistiem pie stūres nav ko darīt

imzz 26.maijs 2023 9:49
0 0 Atbildēt

Nu, TA ir nosacīta lieta, saprotu, ka daudziem uzlīmes iegūšana sniedz pārliecību, ka ar auto "viss kārtībā". Skaidrs, ka pie mūsu ceļu kvalitātes piekari var pabojāt īsi pēc apskates iegūšanas, bet priecīgi turpināt braukt, jo TA tak ir.

Nu, par ko tad šrotiem vairāk piesienas TA ? ( Atskaitot spuldzes un atgāzes ) Par sailentblokiem, resp. buksēm. Bet piekare sāks jūtami grabēt vēl ilgi pirms auto kļūst satiksmei bīstams un vadītājs pats dosies uz servisu.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 12

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti