CSDD: Retākas tehniskās apskates automašīnām būs bīstams un nepārdomāts lēmums 42

 
Nozare.lv | 31.maijs 2023 10:41

Situācijā, kad Latvijas auto parks ir novecojis, bet pilsētu un reģionālo ceļu stāvoklis neuzlabojas, panākt retāku transportlīdzekļu tehnisko apskati ir bīstams un nepārdomāts lēmums, aģentūrai LETA norādīja Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) pārstāvji.

CSDD atzīmēja, ka tehniskā apskate ir viens no būtiskākajiem satiksmes drošības stūrakmeņiem, kas nodrošina, ka ceļu satiksmē piedalās tikai pārbaudīti, droši un videi draudzīgi transportlīdzekļi.

Tāpat CSDD pārstāvji uzsvēra, ka nereti tiek piemirsts, ka transportlīdzeklis ir paaugstinātas bīstamības objekts, par kura tehnisko stāvokli ir jārūpējas. Statistikas dati liecina, ka ne visi transportlīdzekļu īpašnieki un vadītāji pienācīgi to ievēro, jo ar pirmo reizi tehnisko apskati neiziet 40% no visiem transportlīdzekļiem. Vēl bīstamāks apstāklis ir tajā, ka ik dienu vidēji 23 transportlīdzekļiem tiek aizliegta turpmāka dalība ceļu satiksmē un vidēji 62% gadījumu no tiem tiek konstatētas nopietnas problēmas bremžu sistēmā.

Direkcijā pauda, ka šobrīd norit diskusija par transportlīdzekļu tehniskās apskates periodiskumu un, balstoties uz datiem un faktisko situāciju, CSDD un Satiksmes ministrija (SM) ir rosinājusi noteikt pirmo tehnisko apskati jauniem transportlīdzekļiem veikt pēc trim gadiem un tad pēc diviem gadiem, bet ņemot vērā vidējo transportlīdzekļa vecumu un to tehnisko stāvokli Latvijā, vecākiem transportlīdzekļiem tehniskā pārbaude būtu jāveic katru gadu.

Piedāvājums, kas šobrīd tiek skatīts Saeimā, transportlīdzekļiem tehnisko apskati veikt pēc shēmas 3+2+2+1 nav pamatots un netiek ņemti vērā ekspertu un speciālistu norādījumi, ka tas pasliktinās ceļu satiksmes drošību, atzīmēja CSDD, piebilstot, ka pie esošās situācijas, kad transportlīdzekļu parks ir novecojis, pilsētu un reģionālo ceļu stāvoklis neuzlabojas, panākt retāku transportlīdzekļu tehnisko apskati ir bīstams un nepārdomāts lēmums.

Direkcijā pauda, ka atbilstoši statistikas datiem par tehnisko apskati, transportlīdzekļiem, kuri nav vecāki par trim gadiem, satiksmes drošībai konstatēto bojājumu ir samērā nedaudz, savukārt piecus- sešus gadus veciem transportlīdzekļiem konstatēto defektu skaits strauji aug un tas palielinās ar katru gadu, transportlīdzeklim paliekot vecākam. Latvijā transportlīdzekļu vidējais vecums ir 14 gadi, savukārt vidējais pirmreizēji reģistrēto transportlīdzekļu vecums ir 10 līdz 11 gadi un šie statistikas dati ir nemainīgi jau gadiem ilgi.

Tāpat CSDD apkopotā informācija liecina, ka transportlīdzekļa tehniskais stāvoklis ir bijis par iemeslu ceļu satiksmes negadījumam 10% gadījumu. Būtiskākie tehniskie defekti konstatēti balstiekārtā un stūres iekārtā, bremžu sistēmā vai transportlīdzeklis ir bijis aprīkots ar neatbilstošām riepām.

CSDD uzsvēra, ka būtiski apstākļi šī drošības stūrakmeņa nodrošināšanai ir zinoši un sertificēti speciālisti - inspektori, kontroles uzraudzības pasākumi, pakalpojuma sniedzēju neatkarība no trešajām pusēm un stingri noteikti pretkorupcijas pasākumi, kas nodrošina sniegtā pakalpojuma kvalitāti un neatkarīgu transportlīdzekļa tehniskā stāvokļa novērtējumu.

Direkcijā norādīja, ka piedāvājums servisiem, kuri būtu saņēmuši CSDD akreditāciju, atļaut sniegt tehniskās apskates pakalpojumu, vismaz šobrīd, nenodrošinās šos būtiskos apstākļus. 

Tāpat CSDD norādīja, ka Eiropas Savienībā (ES) tehniskās apskates pakalpojums servisā ir pieejams tikai Nīderlandē, un tas ir izveidojies vēsturiski, kur šādas sistēmas uzraudzību nodrošina 700 darbinieku. Servisā tehniskās apskates pakalpojumu var saņemt tikai vieglie transportlīdzekļi, bet kravas transporta vienībām tehniskās apskates tiek veiktas neatkarīgā institūcijā arī Nīderlandē. 

CSDD uzsvēra, ka nevienā citā ES valstī, veidojot jaunu tehniskās apskates pakalpojumu tīklu, netiek veidota uz servisa pakalpojuma saistīta sistēma, jo pašam remontdarbu veicējam, remontējot transportlīdzekli un tad to novērtējot, veidojas interešu konflikts un negodprātīgas rīcības risks. Otrs būtisks apstāklis ir korupcija - Latvijā ar esošo neatkarīgu tehniskās apskates pakalpojuma sistēmu, CSDD faktiski ir izskaudusi jebkādu korupcijas risku.

CSDD pārstāvji pauda, ka direkcija neatbalsta tehniskās apskates veikšanu servisā vienlaicīgi ar transportlīdzekļa remontēšanu. Šāds servisu akreditēšanas process būtu ļoti sarežģīts, jo prasītu ne tikai aprīkojuma atbilstības, bet arī personāla kvalifikācijas pārbaudi. 

Pēc CSDD skaidrotā, lielākā problēma ir remonta un tā kvalitātes kontroles nonākšana vienās rokās. CSDD ieskatā, tehniskajai apskatei jāpaliek neatkarīgai un ar stingru kontroli.

Tāpat CSDD atzīmēja, ka atbilstoši direkcijas rīcībā esošajai informācijai servisi netiecas piedāvāt transportlīdzekļu tehniskās apskates pakalpojumu - kapacitātes un vietas trūkuma dēļ, finansiālo apsvērumu dēļ, kā arī akreditācijas nosacījumu dēļ, kas paredzētu atsevišķas apskates līnijas izveidi ar visu nepieciešamo aprīkojumu un tehniskās kontroles veikšanai sertificētus speciālistus.

CSDD arī norādīja, ka jau šobrīd uz transportlīdzekļu tehnisko apkopi vai remontu servisos ir jāgaida vairākas dienas vai pat nedēļas. Turklāt veicamo tehnisko apskašu skaits viena gada laikā pārsniedz vienu miljonu. 

Vienlaikus CSDD atzīmēja, ka tehniskās apskates pakalpojumu šobrīd tehniskās apskates stacijās ir iespējams saņemt uzreiz, kad tas ir nepieciešams, un pakalpojuma saņemšana tikai atsevišķos gadījumos var aizņemt ilgāku laiku. Tostarp ir izveidota elektroniska pieraksta sistēma, un pakalpojums tiek nodrošināts un klients tiek apkalpots viņam izdevīgā laikā un vietā visā Latvijas teritorijā.

Šobrīd ir noslēdzies publisks iepirkums tehniskās kontroles veikšanai un tuvākajā laikā Rīgā un reģionos tiks izveidotas četras jaunas tehniskās apskates stacijas, un pakalpojums kļūs pieejamāks. Rīgā tehniskās apskates pakalpojums vieglajiem transportlīdzekļiem būs pieejams abos Daugavas krastos, līdz ar to klienti varēs izvēlēties sev ērtāku pakalpojuma saņemšanas vietu, kas tajā skaitā mazinās arī gaidīšanas laiku, atzīmēja CSDD pārstāvji.

Jau ziņots, ka Saeima 25.maijā otrajā lasījumā atbalstīja grozījumus Ceļu satiksmes likumā, kas tostarp attiecas uz mehānisko transportlīdzekļu un to piekabju tehnisko apskati. Par grozījumiem parlamentam vēl būs jālemj galīgajā lasījumā.

Grozījumi paredz, ka jaunu, iepriekš Latvijā un ārvalstīs nereģistrētu vieglo automobiļu tehnisko apskati pirmo reizi būs jāveic pēc 36 mēnešiem jeb trim gadiem. Otrā un trešā tehniskā apskate šiem transportlīdzekļiem būs jāveic vēl ik pēc diviem gadiem, bet turpmākās apskates veiks katru gadu.

Tāpat grozījumi paredz atļaut transportlīdzekļa tehnisko apskati veikt ne tikai CSDD, bet arī šim nolūkam CSDD akreditētos auto servisos.

Iecerēts izslēgt no likuma noteikumu, kas noteic, ka akreditētā persona, kas veic automašīnas tehniskā stāvokļa kontroli valsts tehniskās apskates ietvaros, nedrīkst vienlaikus veikt komercdarbību, kas saistīta ar automobiļu tirdzniecību, apkopi, remontu vai atjaunošanu, kā arī tehnisko kontroli tās īpašumā esošajiem transportlīdzekļiem.

Attiecīgo priekšlikumu iesniedzējs Andris Kulbergs (AS) norādīja, ka izmaiņas tehniskās apskates veikšanas kārtībā palīdzēs apkarot ēnu ekonomiku auto servisos, kā dēļ Latvijas valsts budžets ik gadu zaudējot vairāk nekā 154 miljonus eiro.
 

 
Visi komentāri
 
WALA 31.maijs 2023 11:05
4 3 Atbildēt

NU nez, bīstams is tikai tas ka mūsdienās bez sensoriem vadītajs vairs nespēj novērtēt pat to vai eļļas ir gana, vai spiediens riepās ir OK, vai citu šķidrumu netrūkst ...

Attiecīgi mierīgi var izdomāt kurš ir tas slieksnis, kad auto būtu jāveic stipri biežākas teh. pārbaudes. 

Un es pat teiktu lai veicinātu cilvēkus domāt par auto stāvokli, tas sliksnis varētu piemēram būt - ja ieguvi 2-nieku pēdējā apskatē, pēc atkārtotas pābraudes tad nākamā apskate pēc 1 gada. Ja vispār pa 0 tad var 1 x 3 gados baudīt, ja ir 1-nieki, tad minimums 1x 2 gados utml.

Jo nu šobrīd ļoti bieži uz apskati brauc tā lai jau tur pasaka, ko ir jālabo, tad to arī pa minimumu izdara, un tālāk "aizmirst" par auto stāvokli.

spainis 31.maijs 2023 11:46
1 1 Atbildēt

Kā pats saki: "šobrīd ļoti bieži uz apskati brauc tā lai jau tur pasaka, ko ir jālabo, tad to arī pa minimumu izdara, un tālāk "aizmirst" par auto stāvokli". Tad kas ar tiem dranduļetiem notiks, ja uz apskati būs jābrauc reizi divos vai trijos gados? Viņš tak sadalīsies reizinātājos periodā starp apskatēm. Ja šobrīd 40% no pārbaudāmajiem neiziet apskati ar pirmo reizi, tad par kādu apskates pagarināšanu vispār var būt runa?!

WALA 31.maijs 2023 12:18
0 1 Atbildēt

Tādēl jau piedāvāju variantu kas liktu uzturēt labāk un domāt pirms apskates, bet tiem kas neuztur - tiem "defaultējas" uz iepriekšejo reizi gadā vai varbūt pat biežāk ...

R(8) 31.maijs 2023 11:15
4 1 Atbildēt

Kulberga kungs ir nobazijies , ka jaunas tehniskas apskates izmainas var sakt piebeigt lietoto auto tirgu un vinu mahinacijas

:-) 31.maijs 2023 11:16
1 0 Atbildēt
WALA 31.maijs 2023 11:36
1 0 Atbildēt

NU ja pieņemam ka drīz brauksim tikai ar elektro lūžņiem, tad es labprāt paskatītos ko tad tādām kastēm reāli pārbauda, jo kvalifikācija tiem pārbaudītājiem patiesībā neļauj BEV tuvoties tuvāk par 1 metru ...

topinamburs 31.maijs 2023 12:04
1 0 Atbildēt

reti dumjš komentārs, nu tiešām! Bremzes, un to, vai kāds rats nost nekrīt  - to jau bauda neatkarīgi no degvielas veida!

WALA 31.maijs 2023 12:13
1 1 Atbildēt

Dumjš ??? Tiešām ??? Un ja drusku padomāsi ? 

Tam verķim nereti bez elektrības pat durvis neatvērsi ..., tad tikpat labi vari vispār neiet apskati ...

Krotow 31.maijs 2023 13:00
2 0 Atbildēt

Elektrodurvis ar vadību no pentagona datora tikai premium EV galam. Kad parādīsies arī elektroauto normāliem cilvēkiem, par to vairs nebūs jāuztraucas. Par širpotreba baterijām un to kontrolieriem no huja un vanga garāžas izgāztuves gan.

WALA 1.jūnijs 2023 7:57
0 0 Atbildēt

Šīs problemas augsta sprieguma baterijās un to savienojumos un kabeļos neviens nav atcēlis:

Un LV reālsituācijā, brayksim gan ar vecām, gan sistām ....

BMW 31.maijs 2023 14:18
2 0 Atbildēt

Vai ir kāda statistika par to, cik bīstamas automašīnas ir LT?

Vai tiešām LT autoparks ir 2x sliktākā stāvoklī kā LV?

srt 31.maijs 2023 16:23
0 1 Atbildēt

Tā kā leiši paši ar saviem konstruktoriem nebrauc, bet tirgo uz LV, tad viņiem parks ir vismaz 2x labākā stāvoklī.

imzz 31.maijs 2023 17:01
5 0 Atbildēt

CSDD bīda naratīvu par retāku tehnisko apskašu bīstamību, bet minētie piemēri par bojājumiem galvenokārt attiecas uz vecākiem auto ( tiek piesaukts LV autoparka vidējais vecums, 14 gadu ) uz kuriem izmaiņas neattieksies. Bet 3 un 4 gadīgiem auto ir garantija un tos reizi gadā ved uz kārtējo tehnisko apkopi autorizētā servisā.

srt 31.maijs 2023 17:30
1 3 Atbildēt

Garantija nav nekāds auto uzticamības rādītājs. Un tehniskajā apkopē veic pavisam citas darbības kā TA. Es neesmu redzējis nevienu dīlerservisu ar kratītāju vai bremžu stendu.

Janka 1.jūnijs 2023 11:28
1 1 Atbildēt

Puisītis laikam savā mūžā nav iesēdies svaiga autiņā, bet klausās ko 'viena tante teica' kamēr brauc ar 10,15,20 gadus veciem auto modeļiem....

 😅 Jauno auto garantija NESEDZ tehniskās apkopes!  

 Pārsit riepu- pērc jaunu riepu/disku no savas kabatas, vēl sačakarē ko balstiekārtā, pats vien par to maksā lai sabalotu un varetu iziet tehnisko!

 Nodilst bremzes un jāmiana kluči vai diski, PATS MAKSĀ gan par detaļām, gan servisa cenrādi! Nevis autoražotājs 'uzsauc' tev tehnisko aprūpi un tu vari maukt nedomājot visās bedrēs šo periodu.

 Garantija ir spēkā tikai pret kādiem defektiem kas varbūt var rasties ražošanas procesā, nevis auto dabisko nolietojumu vai vadītaja vainas pēc!

 Pat motora eļļas maiņa, kas iekļaujas, pēc papīriem ir izstiepta uz abnormāliem 30tūkst. km, UN NĒ tas nav normāls maiņas intervāls ja gribi lai tas autiņš kalpo 10+ gadus!

 Tādejādi normāls eļļas maiņas intervāls(kas būtu max 15k pieļaujams) javeic no savas kabatas un lai nezaudētu garantiju tas ir jādara pie dīlera, kur atkal process ir nesamērīgi dārgs.

 Nerunājot par tehniskajiem darbiem pie dīlera, kurus parasti cilveki nedara ja vēl var braukt jo tur bieži bez štukas nepienākt tāpēc ka dīleris nelabo, dīleris maina uz jaunu oriģ. detaļu! 😅

 Pateiksu priekšā parasti ikgadejā dīleru ''apkope'' notiek tā- paceļ augsā, pēc noteiktajiem punktiem meistars pačamda un apskatās/novertē vizuāli, tev šo novertejumu lapu atnes un ja ir kas jāmaina, tad prasa vai mainam jo tas 99% gadījumu ir no tavas kabatas.

 Ja nav nekā tad vienkārsi tev ir lapiņa ar 'ok' punktiem un viss. Bet dīleris ne 'krata', ne veic bremžu spēka parbaudi. Vis notiek teorētiski/vizuāli uz papīra pēc nobraukuma noskrējiena ko autorazotājs ir noteicis.

 Protams ja auto maini, kā zeķes tad jau vienalga par ilgmūžību, nopērc un brauc nedomajot vai tur kas japielej vai jānomaina, jo savus 3..4..6 gadus jau nobrauks tas motors arī uz ūdeni ar nosaukumu eļļa, pirms blīves vairs neturēs un motors sāks dūmot, bet tad tās jau būs nakamā īpašnieka galvassāpes jo būsi nodevis tādu no.istu un brauksi ar jaunu autiņu maksājot laimīgs savu operatīvo līzingu.

Pļurkt 31.maijs 2023 17:42
1 1 Atbildēt

Taisni vai brīnums kā Spānijā nav masveida avāriju!!!

Visa TA ir uz asfaltēta laukuma.

WALA 31.maijs 2023 17:52
0 0 Atbildēt

Beigsim nu anekdotes stāstīt, gan jau ka TA Spānijā laukos ir līdzīga kā mums lauku rajonos.

sgmlegalspain.com/itv-how-to-pa...rthiness-test/

P.S. tā kā ES prasības stipri novienādoja, visas ES dalībvalstis ir tuvas LV vai ja gribas - vācu "standartam" ...

Pļurkt 1.jūnijs 2023 7:30
1 0 Atbildēt

Var būt beigsim reklāmvideo uzdot par ikdienišku lietu!!

Sievasbrālis nostrādāja Spānijas ziemeļu daļā 15 gadus un uz asfaltētā laukuma gāja TA gan savai vieglajai mašīnai, gan visām 300+ firmas smagajām.

Šogad pavasarī tikai atbrauca atpakaļ uz Latviju.

WALA 1.jūnijs 2023 7:46
1 0 Atbildēt

Smagajām ari ASV tev uz asfalteta laukuma bauda, un tā nav problēma ja zina ko dara, bet par vieglajām - arī LV reiz bija laulums ar estakādi kur TA gāja , tā ka viens laukums Spanijā arī nav rādītajs, tikpat labi varbūt tavs sievas brālis speciali tadu vietu izvelējās, lai vieglak tiktu cauri ...

WALA 1.jūnijs 2023 10:51
1 0 Atbildēt

Nosauc tās adresi, kaut vai reģionu vai vietas tuvāko pilsetu - sameklēšu street view vai tamlīdzīgos resursos un parbaudīsim, cik ļoti un kurš no mums dirš !

WALA 1.jūnijs 2023 15:46
0 0 Atbildēt

Pieņemsim ka man runāšana ir diršana, tikai tad pierādi ka taviem vārdiem ir kāds spēks ! 

P.S. Redzi pirms es "iedirsu" es drusku "apkārt paskatījos" ...

WALA 1.jūnijs 2023 17:12
0 0 Atbildēt

P.P.S. Intereses pēc kopš tās "iedrišanas" es ar pārtraukumiem diezgan padaudz Spānijas nabadzīgākos reģionus "palūrēju" un nav neviens asflata placis trāpijies - visur kaut kas līdzīgs mūsu TA stacijām vai tādai kā "reklāmā". Tīri priekš sevis vari ierakstīt kaut google maps un paskatīties  - jāmeklē  "Estacion ITV Espana" 

vai šeit,

www.veiasa.es/itv/estacione...taciones-fijas

un tad jāpārnes adreses uz Streetview ( tik ņem vērā ka dažos gadījumos google maps Andalūzijas reģionā parasta meklēšana pēc adreses tevi noved pie "tukša zemes pleķa" un reizām arī asfaltēta - bet TĀ NAV ITV stacija, bet reālā ITV stacija ir ne pārāk tālu no tās vietas vai ciema  -  uz tādiem gadijās uzkāpt vairākos gadijumos Gibraltāra tuvumā ...)

WALA 1.jūnijs 2023 17:15
0 0 Atbildēt

NU jau tu pats daudz un tukši dirs, es rakstu "TĀ" tāpēc ka es paskatījos, un reāli neticu tavam uzrakstītajam. Un tas ka "kādam" mans "tonis" var nepatikt - atvaino, bet mani tas nerausta. Un tagad es jau PIEPRASU reālu pierādijumu tavam teiktajam !

WALA 2.jūnijs 2023 8:00
0 0 Atbildēt

Tukši vārdi vecīt, kamēr neparādīsi to vietu kur Spānijā TA tiek veikta "asfaltētā placī" vari tukši dirst cik uziet- vienīgais ko būsi pierādījis un "izlokoties vēl apstiprinājis un pastiprinājis", ka taviem vārdiem ir 0 vērtības. Un ja reiz jau sākotnēji teiktajam nav nekādas vērtības, arī taviem "uzbraucieniem" ir tikai tevi pašu skarošs negatīvs efekts. 

Un ja nu gadijumā nav sanācis redzēt "manu daiļradi" šeit iAuto - tad atvaino, bet tavi apvainojumi man, ir kā "pīlei ūdens" ...

Pierādi ka taviem vaŗdiem ir kāda vērtība, un attieksme būs cita, bet līdz tam ... "brīvs" ;)

WALA 1.jūnijs 2023 17:23
0 0 Atbildēt

P.S. šī lūk ir viena no "nabadzīgākajām" spāņu ITV stacijām ko spēju līdz šim atrast:

goo.gl/maps/MVMQbJieicAj2u1r5

WALA 2.jūnijs 2023 13:06
0 0 Atbildēt

Nu ja Pļurkt kas Pļurkt ! Ar to arī aspveicu tukšdirsēj !

WALA 2.jūnijs 2023 15:49
0 0 Atbildēt

Nez kāpēc man jau no sākta gala tā škita, ka dažs labs ir tukšpļūtis, un tad vēl gribi lai attiecībā uz tevi vārdus izvēlos, sapņot va zini nav kaitīgi ;)

WALA 2.jūnijs 2023 17:07
0 0 Atbildēt

nu te manas domas sakrīt, es arī par tevi ļoti kritiski domāju, ne tikai tu pats par sevi ;)

WALA 2.jūnijs 2023 15:59
0 0 Atbildēt

P.S. es gribu redzēt kaut vienu pierādījumu tavam teiktajam, vai arī "savāc savus vārdus atpakaļ", tā kā tā nu sanāca ka teiktais ieinteresēja, un uz tā bāzes iztērēju laiku .. veltīgi, kā izrādas ...

Mhm 31.maijs 2023 18:31
0 1 Atbildēt

Reizi gadā ir ok. Izbrīvēt pāris stundas gadā un 20eur, lai izietu apskati nav tik traki. Vismaz piespiež auto uzturēt kaut cik normālā stāvoklī. Tāpat lielākā daļa cilvēku pie tv un telefona ekrāniem bezjēdzīgi nosēž simtiem stundu gadā.

Vernons 31.maijs 2023 19:28
1 1 Atbildēt

kLukstiņa monopols. Viņs man atgādina biedru Brežņevu,manu elku un pielūgsnes objektu.

Janka 31.maijs 2023 22:34
0 1 Atbildēt

Nē nu, Valsts kontrole pie sāniem, var pi.. taisni!

Ceļu satiksmes drošība: ceļu stāvoklis, satiksmes regulācija un uzraudzība, kas tas tāds?!

Rexx 1.jūnijs 2023 6:50
0 1 Atbildēt

Bīstami un neparocīgi, jo:

1. Teorētiski, 2x samazināsies slodze TA stacijām, tās kļūs nerentablas, kā rezultātā vai nu pacels cenu, vai slēgs staciju. Pēdējā variantā autolietotājiem var nākties mērot ceļu uz tuvāko lielpilsētu, kas var prasīt vairāk laika.

2. Tomēr, daudzi pērk mašīnas ,"ar svaigu skati par minimālu cenu". Tā teikt, potenciālu metāllūzni. Brauc gadu,tad - lūžņos, jo nerenrabli tādu nojātu remontēt. Tagad brauks 2 gadus. Tas vairs nav labi.

3. Šīs akcijas vietā labāk būtu pacīnīties pret neadekvāti augstajiem ekspluatācijas nodokļiem atsevišķām TL grupām.

ZZZZ 1.jūnijs 2023 6:57
1 1 Atbildēt

Vai mūsu autoservisi ir gatavi garantēt auto tehnisko stāvokli? Vai varbūt varēs sarunāt ar kaut kādu kodiņu atsūtīt pa pastu TA, kā vienā otrā karaļvalstī...Nez vai klientam loham tas būs izdevīgāk/lētāk. Piem Japānā, pēc reglamenta km tev obligāti jāmaina riteņu gultņi un viss, maksā.

 Tā kā var jau aizbraukt un pārbaudīt, kā smejies skats no malas. Personīgi pats pieskatu savu mehanizēto parku un īpaši nesatraucos ja tur vēl ko atrod. Citreiz pat palūdzu šo to īpaši paskatīties uzmanīgāk.  Tak tas paša un citu drošībai. Vairāk nepatīk, ka jā piesienās par nebūtiskiem sīkumiem led stāvlampiņām utt. Kaut gan citreiz katastrofu izraisa tieši nebūtisks sīkums...Cilvēciskais faktors it visā.

Pļurkt 1.jūnijs 2023 10:05
0 0 Atbildēt

Konkrēti man ir tā.... kad es stāvu blakus auto, kad to remontē, tad kvalitāte ir pietiekami laba. BET pirmssākumos, kad es atstāju auto servisā, lai meistari remontē, tad auto sadirsa vairāk kā ja nebūtu pieskārušies tam!! Pēc pirmajām 2 reizēm vairs nekad auto neatstāju bez uzraudzības, lai vai kaut zelta rokas meistaram būtu.

Po 1.jūnijs 2023 10:59
0 0 Atbildēt

Tad gan labu servi esi atradis, kur Tev ļauj būt klāt visā procesā. Meistaram rokas netrīc no baisuļa klātbūtnes?

Daudzkārt tiešām ir vērts pieskatīt.

Diemžēl cenu veči it veikli vēl paaugstina, ja čakarē viņu auras. Arīdzan čīkst kā vecie rati, ja kaut viena skrūve nenāk vaļā.

Pļurkt 1.jūnijs 2023 15:28
1 0 Atbildēt

Tādu servisu nav!! Pēc pirmā teikuma, ka ja es neredzu procesu (kaut vai stāvot aiz stikla), tad braucu uz citu servisu.

Tici man - neviens nav mani aizsūtījis, gadās ka es piepalīdzu remontā (kādu sūdiņu pieturēt), pagaidām ne reizi nav bijis problēmu ar izpildāmo darbu kvalitāti un galvenais ar aizdomām par uzskrūvētu cenu! Par to no manis tas serviss saņem "staigājošu" reklāmu manā personā.

.... es meistarus nemācu!!

wons 1.jūnijs 2023 10:56
0 0 Atbildēt

Neizprotu TA algoritmu! Sakarīgs dažus gadus vecs auto tiek nobanots par sīkumiem, tajā pat laikā sapuvusi dūmu svece iziet apskati. Vai tur pažēlo, vai kāda cita motivācija, bet diemžēl tā notiek. Vajadzētu uz ceļiem biežāk pārbaudīt TA, kaut vai kopā ar CP. Kā pieķer par ātruma pārsniegšanu, tā papildus TA uz ceļa, protams par paaugstinātu cenu ↔️

Pļurkt 1.jūnijs 2023 15:31
0 0 Atbildēt

Sapuvušajai dūmu svecei ir vecie standarti - dūmainība 3,0, tavam glaunajam auto ar spīdīgām podziņām ir visjaunākie standarti un tur dūmainība ir 0,3!!

Gribi nosacīti veciem auto uzspiest visjaunāko auto standartus??

Janka 1.jūnijs 2023 11:46
2 0 Atbildēt

Drīzak gribētu lai Latvijā aktīvi VISU GADU kopā ar policistiem darbotos dažas 'mobīlās' tehniskās apskates grupas(kādas 3 vai 4), kur ik dienu būtu citā vietā un izvēles kārtā liktu iebraukt un skatītos visus pamata punktus.

 Kā kaut kas nav tā uzreiz naudas sodi un ņemt nost skati!

Kas tāds aktīvak notiek tikai parasti Novembra beigās un Decembra sakumā, kad jau obligāti ir jābūt ziemenēm ar vismaz 4mm, bet visu parejo laiku ir mežonīgie rietumi, kur 'auto līdz 1000€' šroti, braukā po.ujā.

 Savādak visi sķūnētāji uz skati saliek visu oriģinalo, izpūtējos saliek švammes, rūsu nopūš utml. lai tikai to izietu, bet uz ceļa brauc kā tīk, jo ir pārliecība, ka pārējo gadu vairs nekas nedraud.

 Bieži lukturi ir tā aizķepāti melni, ka šajā vasaras gaišaja dienas laikā, ka tev īpasi saule spīd pretī, nemaz neredz vai viņš bremzē vai nē utml. Tadam iepiržu pakaļā es esmu vainīgs jo viņš līdz policistu atbraukšanas savu šķūningu būs izlabojis un visu 'legalizējis'..... 😉

Piz-da-Bolt 2.jūnijs 2023 0:09
1 0 Atbildēt

Šodien kartejais pizdaBolt vaģila ar pasažieriem pie Auces pagrieziena virzienā uz Dobeli, gandrīz liedza aizbraukt mājās. Veica apdzīšanu sekojot tumšas krāsas audi, kuram auto gāja normāli, bet tā reno zemūdene ar pizdaBolt uzlīmi tikai dūmoja, bez paātrinājuma pazīmēm, kā rezultātā ar piekrautu piekabi līdu uz grantenes. JA Tu umnik lasi... Nākamreiz braukšu pakaļ un izjasu zobus tev no mutes, tu brillainais jakli!

Bet par apskati piekrītu iepriekš rakstītajam, ka tie zagļi proklame vecu auto stāvokli, bet runa jau iet par jaunajiem auto!!! csdd ir īsts zagļu kantoris. 

2018 gada hiluxam ir 190t, apkopes veiktas savlaicīgi un līdz šim ir nomainīta tikai viena atspere priekšā, kā kasko kopā ar disku pēc Rīgas foršo ceļu bedres. Kāda hrena jāiet tik bieži tā skate. 

Un pie jebkura luksofora uzsākot ir viena, divas vai trīs miskastes, vismaz, kas dūmo kā tas krievu aviobazes kuģis, kuru tā var izsekot pat no kosmosa. Kā tie jakli iziet skati, kā? Kur skatās csdd. Tie infantili tik gāzē, bet reāli tie sūdi visiem aizmugurē braucosajiem nonāk plaušās, un NEKAD, NEKAD NEKAD ne izvadās ārā, kas vēlāk izraisa vēzi!!!! Dunduki csdd palasiet literatūru un pētījumus!

Škodists 2.jūnijs 2023 10:06
0 0 Atbildēt

Tie CSDD argumenti ir galīgi garām… vidējais vecums var tikt sarēķināts ņemot vērā ka vecākais auto ir vēl pirmspadomju laika bet jaunākais ir šī gada Tesla 😅 tādēļ to es neuztvertu kā argumentu. Turklāt petīcija autors jau izteica viedokli par to, kā autovadītāji iziet tehnisko: atstāj mašīnu līdz tehniskai lai tur pasaka kas jālabo (droši vien dažādos servisos diagnostika iznāk dārgāk). Pie tam CSN ar auto kas nebija tehniski labā stāvoklī ir ļoti reti, biežāk cieš agresīvie braucēji un tie kas apdzen… Bet tehnoskā apskate kā bija, tā arī paliek par stresainu skabargu pakaļā. Plus vēl tās rindas kurās jāstāv pa 30-130 minūtēm

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Uz Dienvidu gaisa pārvada jau vairākas nedēļas atjaunots 70 km/h, Rīgas-Jūrmalas šoseja vēl 90 km/h (+ VIDEO) 6

iAuto.lv ir neizpratnē par to, kādēļ labos laika apstākļos uz Rīgas-Jūrmalas šosejas maksimālais atļautais ātrums joprojām ir tikai 90 kilometri stundā. Lasīt vairāk

 

Elektrokabeļu zagļu dēļ traucēta vilcienu satiksme Vācijas rietumos 3

Elektrokabeļu zagļi aizvadītajā naktī paralizēja vilcienu satiksmi Vācijas rietumos. Lasīt vairāk

 

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 11

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO) 1

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti