Saeima nodevusi izskatīšanai komisijās "Jaunās vienotības" (JV) deputātu rosinātos grozījumus Ceļu satiksmes likumā, kas paredz lielākus sodus par ātruma pārsniegšanu.
Kā aģentūru LETA iepriekš informēja partiju apvienībā, JV rosina par ātruma pārsniegšanu no 61 līdz 70 km/h piemērot naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no 720 līdz 960 eiro pašreizējo 240 līdz 460 eiro vietā, kā arī atņemt transportlīdzekļu vadīšanas tiesības uz 12 pašreizējo sešu mēnešu vietā.
Savukārt par tikpat būtiska ātruma pārsniegšanu apdzīvotā vietā sods pieaugtu no 360 līdz 460 eiro uz 1040 līdz 1400 eiro un tiktu atņemtas transportlīdzekļu vadīšanas tiesības uz 24 esošo 12 mēnešu vietā.
Gadījumā, ja ātrums pārsniegts par vairāk nekā 70 km/h neatkarīgi no pārkāpuma izdarīšanas vietas un no transportlīdzekļa veida grozījumi paredzētu sodu 2000 eiro apmērā un transportlīdzekļu vadīšanas tiesību atņemšanu uz 36 mēnešiem.
Kā norāda JV, balstoties uz Ceļu satiksmes drošības padomes publiskoto informāciju, katru gadu vairāk nekā 500 transportlīdzekļu vadītāju sauc pie atbildības par ātruma pārsniegšanu par 60 un vairāk kilometriem stundā.
"Katra pārgalvīgā rīcība uz ceļa rada riskus ne tikai pašam autovadītājam, bet arī apkārtējai sabiedrībai. No šī gada sākuma līdz 23.jūlijam ceļu satiksmes negadījumos Latvijā reģistrēti 72 bojāgājušie, bet vēl gandrīz 200 smagi ievainoti. Šie traģiskie notikumi atstājuši neizdzēšanu ietekmi un traumu uz simtiem ģimeņu. Diemžēl esošie naudas sodi preventīvu efektu nenodrošina. Tas nozīmē, ka nepieciešams pārskatīt pašreizējo kārtību," uzsver Saeimas Juridiskās komisijas priekšsēdētājs Andrejs Judins (JV).
Pēc JV vārdiem, grozījumu mērķis ir sodīt par apzinātu bezatbildīgu un ļaunprātīgu rīcību uz autoceļiem, kad būtiski tiek pārkāpts noteiktais braukšanas ātrums.
"Šāda nihlistiska uzvedība apdraud visu satiksmes dalībnieku veselību un dzīvību. Valsts policijas publiskotā informācija atklāj satraucošu tendenci, ka esošais sodu apmērs neattur lielu autovadītāju daļu no regulāras, rupjas atļautā braukšanas ātruma ierobežojumu pārkāpšanas, jo tie, kas kādreiz jau pārkāpuši noteikumus, bezatbildīgi rīkojas atkārtoti," akcentē Saeimas JV frakcijas priekšsēdētāja vietniece Agnese Krasta.
Es vienmēr brīnījos kuri ir tie dalbajobi kas atbalsta brutālu slaukšanu, un reku viens pieteicās. Paldies par vēlmi regulāri piedzīvot uz šosejas mašīnu līšanu purnā, jo bail iemīt grīdā. Attiecībā par "hronisko ātruma pārkāpšanu" - nu un kāds sabiedrībai būtu no tā labums? Neesi pamanījis ka tiem sodiem nav nekāda sakara ar kaut kādu apdraudējumu vai kaut ko tamlīdzīgu, kas it kā ir pamatojums sodu esamībai? Bet nu ja iet uz pilnu banku, tad iet - vajag arī sodus par vilkšanos, teiksim ja "es braucu uz 50" patiesībā nozīmē 45, tad sods.
P.N. Ja šitādu idiotismu kādu tu te ierosini tiešām pieņemtu, un man kādreiz apdzenot kādu fūri gadītos padirst vadītāja apliecību, es pieņemu ka tas būtu pēdējais piliens lai mans kā likumpaklausīga iedzīvotāja vadzis lūztu - tevis aprakstītajā situācijā jaudīgāks enduro mocis būtu lielisks risinājums pēc vadītāja apliecības padiršanas - nevajadzētu ne vadītāja apliecību, ne dokumentus, ne apdrošināšanu - un arī ātruma ierobežojumus nevajadzētu ievērot. Esi uzmanīgs ar to, ko tu vēlies.