Visi komentāri - Latvijas Gada auto 2024 konkursā KGM Torres labāko sešiniekā (+ FOTO)

Latvijas Gada auto 2024 konkursā KGM Torres labāko sešiniekā (+ FOTO)

 

Foto: Publicitātes attēls

Velocita | 8.decembris 2023 16:17

loks – no budžeta klases Citroën C4 X līdz Porsche Cayenne, atspoguļojot pircēju dažādo izvēli, iegādājoties jaunu automašīnu.

Šogad žūrija vērtēja arī vairākus nedzirdētus tirgus jaunpienācējus, to skaitā KGM Torres, kurš ne tikai ierindojās starp sešiem labākajiem konkursa finālistiem, bet arī tika nominēts balvai 4x4 Apvidus auto 2024.

Dienvidkorejas vecākajam autoražotājam SsangYong Motor Company šis ir bijis nozīmīgs gads, jo uzņēmuma pilnpiedziņas modeļus turpmāk rotās jauns nosaukums – KGM. Zīmola saimē ir vairāki SUV, kuriem raksturīga izturība, uzticamība un praktiskums, turklāt tie paredzēti sarežģītiem apstākļiem.

Latvijas Gada auto konkursā šogad tika pieteikts 21 dalībnieks. Pretendentu vidū bija praktiskais KGM Musso pikaps un jaunais Torres krosovers. D segmenta SUV debija izvērtās ļoti pārliecinoša – konkursa finālā tas iekļuva labāko sešiniekā, turklāt tika nominēts balvai 4x4 Apvidus auto 2024.

“Šis ir viens no tiem auto, par kuru sabiedrības domas šķelsies. Tam ir ļoti interesantais dizains ar dažādiem Range Rover stila akcentiem un rokturiem dzinēja pārsega malās. Kāds varbūt teiks, ka tas ir pilnīgi lieki, taču man Torres šķiet simpātisks, atšķirīgs, viegli pamanāms, bet ne ārkārtīgi ārišķīgs. Tā kantainais ārējais tēls skaidri signalizē par spēku, robustumu, izturību, bet vienlaikus rada arī nedaudz mānīgu priekšstatu. Lielajā Gada auto testā izmēģinātajam auto bija neliels benzīna dzinējs; manuprāt, daudz piemērotāks būtu vismaz divu litru dīzelis. Protams, dinamika uz šosejas ir pietiekama, un klasiskajā Gada auto smilšu poligonā pilnpiedziņas Torres brauca bez problēmām,” stāsta žūrijas biedrs Ingars Tenis.

4,7 metrus garais SUV ražots uz tās pašas platformas, uz kuras Korando apvidnieks, un ir aizguvis arī tehniskos risinājumus. Tas ir aprīkots ar šķērseniski novietotu 1,5 litru GDI benzīna turbodzinēju, kas attīsta 163 ZS un 280 Nm griezes momentu. Četrcilindru spēka agregāts savienots ar Aisin sešpakāpju automātisko pārnesumkārbu. Krosovers ar šāda izmēra un jaudas dzinēju nav nekas pārsteidzošs, taču šim pieejama arī pilnpiedziņa.

4x4 apvidus auto nominācijā pretendentiem jāpierāda sevi bezceļa apstākļos, un Torres šādiem izaicinājumiem ir kā radīts. Tas tiek galā ne tikai ar smiltāju un dubļiem, bet arī ūdens šķēršļiem. Pateicoties ļoti efektīvajai šasijas hidroizolācijai, tas spēj pārvarēt līdz 300 mm dziļu braslu. Arī uz šosejas Torres tiek galā ar smagiem darbiem – tam ir 1500 kg pieļaujamā masa piekabei ar bremzēm un 500 kg piekabei bez bremzēm.

“Iegādāties automašīnu, kas nāk no Latvijā nepopulāra zīmola, – tas vienmēr ir risks, taču KGM ir parūpējies, lai jaunajā Torres būtu daudz priekšrocību. Vizuāli tas iemieso Jeep, Range Rover un Land Rover iezīmes, savukārt pilnpiedziņa padara to par noderīgu izvēli cilvēkiem, kuri ikdienā ar šo SUV brauks sarežģītos apstākļos. Ziemā pilnpiedziņa var noderēt pat tiem, kas dzīvo pilsētas centrā. Eksterjera dizains ir gaumes lieta, toties salona ietilpību novērtēt var objektīvāk. Torres aizmugurē vietas ir daudz, un arī bagāžnieks ir pietiekami liels, lai šeit ieliktu arī medījumu vai tehnisku aparātu – interesanti gan, ka bagāžnieka vāks neveras uz sāniem, kā varētu domāt pēc roktura novietojuma. Tāpat var uzslavēt arī 5 gadu garantiju un standartaprīkojumu,” rezumē žūrijas biedrs un žurnāla KLUBS auto žurnālists Toms Timoško.

Torres sākumcena ir 36 990 eiro, bet ar pilnpiedziņu tas pieejams no 38 990 eiro. Par mazāko summu uzreiz varēs iegūt plašu ekstru sortimentu: 18 collu diskus, jumta bagāžnieku, viedo kruīza kontroli, divzonu klimata kontroli, 8 collu skārienekrānu, distances sensorus, sēdekļus ar ādas apdari un apsildi, plašu klāstu drošības asistentu, kā arī citas ekstras.

 

 

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 20

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti