Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Vēlreiz mēģinās panākt sodīšanu par minimālu atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu 139

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 4.oktobris 2024 18:29

Saeimas "Progresīvo" frakcija atkārtoti iesniegusi priekšlikumus grozījumiem Ceļu satiksmes likumā, kas paredz noteikt naudas sodu par ātruma pārsniegšanu no sešiem līdz desmit kilometriem stundā (km/h), par ko pašlaik paredzēts tikai brīdinājums.

Tādu priekšlikumu "Progresīvie" un partijas pārziņā esošā Satiksmes ministrija ir virzījuši vairākkārt, Saeimai to kategoriski neatbalstot.

Statistika rāda, ka tikai 29% vieglo automašīnu ārpus apdzīvotām vietām ievēro atļauto ātrumu 90 km/h. Šāda plaša ātruma pārsniegšana palielina avāriju risku un nopietnu seku iespējamību, priekšlikumu pamato "Progresīvie".

"Pašlaik Latvijā uz vienu miljonu iedzīvotāju ceļu satiksmes negadījumos bojā iet 64 cilvēki, salīdzinot ar Eiropas vidējo rādītāju - 42, savukārt Zviedrijā šis rādītājs ir tikai 21. Daudzās Eiropas valstīs sods par ātruma pārsniegšanu tiek piemērots jau no 1 km/h, kas ievērojami palīdzējis samazināt negadījumu un bojāgājušo skaitu," norāda partija.

Līdz ar Administratīvās atbildības likuma izstrādi un Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa normu par minēto pārkāpumu ietveršanu Ceļu satiksmes likumā kā vienīgais soda veids par atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu līdz 10 km/h tika saglabāts brīdinājums. "Progresīvie" apgalvo, ka prakse ir pierādījusi, ka šāds soda veids nesasniedz vēlamo efektu un rezultātu, ja to attiecina pret fiksēto pārkāpumu skaitu un kopējo ceļu satiksmes negadījumu statistiku.

Ir būtiski steidzami uzlabot ceļu satiksmes drošību, pārorientējoties uz vienmērīgu un savstarpēji saskanīgu transportlīdzekļu plūsmu, ko var nodrošināt tad, ja visi transporta līdzekļi pārvietojas vienā paredzamā braukšanas ātrumā, izvairoties no lieku apdzīšanas manevru veikšanas, kas ir viens no bīstamākajiem potenciālajiem satiksmes drošības apdraudējumiem, pauž partija.

"Progresīvie" uzskata, ka, ja vidējais ātrums uz Latvijas ceļiem samazinātos par 2 km/h, varētu tikt izglābtas 20 dzīvības gadā.

Satiksmes ministrijas mērķis ir panākt, lai Latvija pietuvotos Eiropas vidējiem rādītājiem ceļu satiksmes drošībā, un tas esot iespējams tikai ar apņēmīgu rīcību.

"Kā politiķiem mums jāspēj pieņemt arī nepopulāri lēmumi, jo patiesība ir skaidra: ātruma pārsniegšana nogalina. Biežāki un stingrāki sodi par ātruma pārsniegšanu ir nepieciešami, lai samazinātu negadījumos bojāgājušo skaitu," uzsver satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P).
 

 
139 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
felix65 4.oktobris 2024 19:45
87 4 Atbildēt

Nu, "progresīvie" idioti? Nav sarukusi vēlme balsot par to idiotu šaizi?

W12 5.oktobris 2024 19:38
81 1 Atbildēt

Nu ieviesīs šo likuma normu…Un jūs domājat, ka baigi uzlabosies bojāgājušo statistika? Ir arī citu ekspertu viedoklis, ka smago avāriju ar bojāgājušajiem pamatā ir būtiski pārsniegts ātrums. Un tie nav +1 vai +6, vai +10 km/h, bet gan +40 km/h un vairāk. Kā apliecinājums tam ir nesen notikusī smagā avārija, kur aptinoties AUDI A3 ap koku, bojā aizgāja 4 jaunieši. Pēc izskanējušās informācijas ātrums avārijas brīdī bijis ~180 km/h. Vai arī vasaras vidū notikusī avārija netālu no Tukuma, kur laikam zemu lidojot pa līkumotu ceļu kokos ar milzīgu ātrumu ierāva vecs BMW izdzēšot vairāku cilvēku dzīvības. Nu un nupat Rīgas centrā mocists mežonīgi pārsniedzot ātrumu ierāva precīzi sānos priekšā izbraukušas auto. Rezumē ir tāds: izanalizējot visu šajā gadā notikušo smago avāriju iemeslus mēs neatrodam kopsakarības ar deklarēto aicinājumu uzsākt mežonīgu cīņu ar visiem tiem, kas atļaujas braukt +10 km/h robežās. Galvenie avāriju iemesli bija: būtiski pārsniegts ātrums, pēkšņa iebraukšana pretējā kustības joslā izraisot frontālu sadursmi, pēkšņa izbraukšana uz galvenā ceļa nepārliecinoties par drošību izraisot sadursmi ar pa galveno ceļu braucošo transportlīdzekli, braukšana alkohola reibumā bez autovadītāja tiesībām, autovadītāja veselības problēmas (dabiskas nāves iestāšanās pirms negadījuma) sekojoši nobraucot no ceļa vai iebraucot pretējā braukšanas joslā. Problēma šajā visā ir, ka lēmumi netiek pieņemti balstoties uz padziļinātu analīzi.

rix 4.oktobris 2024 20:29
77 3 Atbildēt

kautkā jau pašu izčurātā un nozagtā naudiņa jāpapildina,ne jau šiem drošība Jūsu interesē,bet jūsu maciņu saturs.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Spēj tik ražot - Lamborghini ar visu laiku labākajiem rādītājiem 2

Laikos, kad Rietumu autobūves uzņēmumi piedzīvo vienu izaicinājumu pēc otra, Lamborghini paziņo par pieprasījuma pieaugumu, ko var salīdzināt ar ažiotāžu. Lasīt vairāk

 

Pirmie sodi no "it kā" sarkanās luksofora gaismas kameras Majoros, Jūrmalā - gaidām avārijas, jo? (+ VIDEO) 58

Majoros izvietotas LMT kameras, kas fiksēs autovadītājus - sarkanās gaismas pārkāpējus. Lasīt vairāk

 

No frontes līnijas Ukrainā Latviju Lāčplēša dienā sveic mediķe Sarmīte Cīrule (+ VIDEO) 5

No frontes līnijas Ukrainā Latviju Lāčplēša dienā sveic mediķe Sarmīte Cīrule. Viņas līdz šim emocionālākais vēstījums: Esam pārguruši no bezjēdzības, neizlēmības un korupcijas! Tas maksā dzīvības! Lasīt vairāk

 

Aizvadīts “Latvijas Gada auto 2025” Lielais testa brauciens (+ VIDEO)

Novembra pirmajā nedēļas nogalē “Latvijas Gada auto 2025” žūrija tikās Lilastē, lai veiktu noslēdzošos testa braucienus ar visiem pieteiktajiem pretendentiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti