Saeimas "Progresīvo" frakcija atkārtoti iesniegusi priekšlikumus grozījumiem Ceļu satiksmes likumā, kas paredz noteikt naudas sodu par ātruma pārsniegšanu no sešiem līdz desmit kilometriem stundā (km/h), par ko pašlaik paredzēts tikai brīdinājums.
Tādu priekšlikumu "Progresīvie" un partijas pārziņā esošā Satiksmes ministrija ir virzījuši vairākkārt, Saeimai to kategoriski neatbalstot.
Statistika rāda, ka tikai 29% vieglo automašīnu ārpus apdzīvotām vietām ievēro atļauto ātrumu 90 km/h. Šāda plaša ātruma pārsniegšana palielina avāriju risku un nopietnu seku iespējamību, priekšlikumu pamato "Progresīvie".
"Pašlaik Latvijā uz vienu miljonu iedzīvotāju ceļu satiksmes negadījumos bojā iet 64 cilvēki, salīdzinot ar Eiropas vidējo rādītāju - 42, savukārt Zviedrijā šis rādītājs ir tikai 21. Daudzās Eiropas valstīs sods par ātruma pārsniegšanu tiek piemērots jau no 1 km/h, kas ievērojami palīdzējis samazināt negadījumu un bojāgājušo skaitu," norāda partija.
Līdz ar Administratīvās atbildības likuma izstrādi un Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa normu par minēto pārkāpumu ietveršanu Ceļu satiksmes likumā kā vienīgais soda veids par atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu līdz 10 km/h tika saglabāts brīdinājums. "Progresīvie" apgalvo, ka prakse ir pierādījusi, ka šāds soda veids nesasniedz vēlamo efektu un rezultātu, ja to attiecina pret fiksēto pārkāpumu skaitu un kopējo ceļu satiksmes negadījumu statistiku.
Ir būtiski steidzami uzlabot ceļu satiksmes drošību, pārorientējoties uz vienmērīgu un savstarpēji saskanīgu transportlīdzekļu plūsmu, ko var nodrošināt tad, ja visi transporta līdzekļi pārvietojas vienā paredzamā braukšanas ātrumā, izvairoties no lieku apdzīšanas manevru veikšanas, kas ir viens no bīstamākajiem potenciālajiem satiksmes drošības apdraudējumiem, pauž partija.
"Progresīvie" uzskata, ka, ja vidējais ātrums uz Latvijas ceļiem samazinātos par 2 km/h, varētu tikt izglābtas 20 dzīvības gadā.
Satiksmes ministrijas mērķis ir panākt, lai Latvija pietuvotos Eiropas vidējiem rādītājiem ceļu satiksmes drošībā, un tas esot iespējams tikai ar apņēmīgu rīcību.
"Kā politiķiem mums jāspēj pieņemt arī nepopulāri lēmumi, jo patiesība ir skaidra: ātruma pārsniegšana nogalina. Biežāki un stingrāki sodi par ātruma pārsniegšanu ir nepieciešami, lai samazinātu negadījumos bojāgājušo skaitu," uzsver satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P).
Nu, "progresīvie" idioti? Nav sarukusi vēlme balsot par to idiotu šaizi?
Vai tas Briškens nav ievērojis, ka cilvēki braucot skatās uz ceļu, nevis nepārtraukti spidometra rādījumos !!!Ko tad tagad visi brauksim galvas nodūruši, skatienu grīdā ??? Paskaidrojiet viņam ka ir visādi tehniski iemesli, kuru dēļ šis noteikums nav izpildāms !! Visādi ir bijis un visādi ir bijuši...
Nu bet brauc tā lai nav visu laiku jāskatās spidometrā! Ja nemāki braukt ar atļauto, brauc ar mazāku ātrumu? Elementāri!
Un provocē apdzīšanu...
Hitleru un putleru arī izprovocēja uz karu - tā nu tie noziedzinieki mēģina attaisnot savu rīcību!
Toties nobrauktu buus vairaak luurot spidikii.
Nu muldēt pekstiņus nevajag!
Tad jau tu arī nespēsi pamanīt sarkano gaismu luksaforā pirms dzelzceļa pārbrauktuves! Jeb atkal dubultie standarti?
Viņi tak stumj cauri likumu par vēlēšanu vecumu no 16 gadiem! Saprātīgi cilvēki par progresīvi-agresīvajiem nebalso, visas cerības uz pumpainiem tīņiem
Nedomāju - tīnis, ja normālā ģimenē, tad arī normāli domā, bet alkāni un viņu bērni balsot neiet!
Ar motociklu parastā kērtībā var no 24 gadu vecuma, noteiktajos izņēmumos no 21 gada
Alkoholu da cigaretes no 18
dzimumu mainīt da kaut jebkurā vecumā...
Visai savdabīgi raibas tās tiesību normas, vērojot no atļautā vecuma sliekšņa skatu punkta...
Tā varza ir jau palikusi pašpietiekama. Pie esošas vidējo lohu aktivitātes vēlēšanās pilnīgi pietiek ka šie "p" iet un paši par sevi nobalso.