Izgatavots pēdējais „Lada Samara” eksemplārs (+ foto) 6

iAuto | 27.decembris 2013 11:23

24.decembrī no konveijera noripojis pēdējais „Lada Samara” piecdurvju modeļa (VAZ-2114) eksemplārs.

„Lada Samara” saimes ražošana sākās 1984.gadā. Modeļa konstrukciju palīdzēja izstrādāt „Porsche,” bet „Fiat” meitasuzņēmums, kompānija UTC, konsultēja tehnoloģiskajos jautājumos. Savas pastāvēšanas laikā paaudzes nomainījās tikai vienreiz – 1997.gadā.

Foto: Publicitātes foto

Kopš 1984.gada realizēti vairāk nekā 5,2 miljoni „Lada Samara” eksemplāru, no tiem 70% pirmās paaudzes automobiļu. Par otrās paaudzes populārāko modeli kļuva piecdurvju hečbeks, kas pircējiem piegādāts 923 930 eksemplāros. Neskaitot šo modifikāciju, otrajā paaudzē tapa arī 752 957 „Samara” sedana un 73 039 trīsdurvju hečbeka eksemplāru.

Foto: Publicitātes foto

„Samara” vietu „AvtoVAZ” modeļu gammā ieņems „Lada Granta” hečbeks. 

Foto: Publicitātes foto

 
6 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Ruu@uto 28.decembris 2013 12:18
2 0 Atbildēt

msh

Tas gods un slava pienākas nevis modelim bet gan krievijas protekcioniskajai valdībai. Zinot cik tur maksā kaut vai tās pašas 20-25 gadus vecās vācu mašīnas, nebrīnos ka žiķeļiem tur tiešām ir noiets, jo ar kaut ko ta viņiem ir jābrauc...

==================

Par protekcionismu - tukšas runas, domā, ka Valmet ražotie

SAAB, Mercedes-Benz, Porsche, Opel un Fisker bija /ir baisi

lētāki par ievestajiem modeļiem? Tev nav nekādas saprašanas par tās pašas Krievijas masu auto tirgu - pircējiem 1000 gadus nav vajadzīgas ar elektroniku pieslānītas Rietumu / amerikāņu / japāņu mašīnas, viņam vajag auto, ko vajadzības gadījumā var ātri un nedārgi saremontēt! Tāpēc jau Krievijā bija vaimanas, kad klasiskos

VAZ beidza ražot :-))))))))))))

IkdienasViesis 27.decembris 2013 17:57
1 1 Atbildēt

Ko lai saka - Gods un slava modelim, kam izdevies 30 gadus noturēties uz konveijera. Vēl šodien atceros čehu žurnala "Svet motoru" , kur 1983. gada jūnija numurā uz vāka bija 08.žiguļa bilde...Tolaik izskatījās fantastiski labi.Pie mums daudziem tas palika nepiepildīts sapnis, jo Latvijā 80-90tajos gados faktiski vairums 08.un 09. samaru bija pieejami tikai blatu līmenī. Pie kārtīgām apkopēm 200 000km varēja nobraukt bez lielām probzām.

vēl viena ēra 28.decembris 2013 12:16
1 0 Atbildēt

beidzot, beigsies vēl viena resursu izšķērdēšana - japāņi vienu brīdi šitos mežoņu izstrādājumus (laikam maz markas) iepirka kā metāllūžņus un jau ostā uzreiz jauca pirmreizinātājos, lai pēc tam pārkausētu

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Divi joslu mainītāji sarīko avāriju - kurš vainīgs? (+ VIDEO) 4

Divi joslu mainītāji satiek viens otru. Video autors piedāvā izteikt savas domas par to, kurš šajā situācijā vainīgs. Lasīt vairāk

 

Automašīnai nobraucot no ceļa un apgāžoties, gājis bojā pasažieris

Automašīnai nobraucot no ceļa un apgāžoties, gājis bojā tās pasažieris, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Vai SEAT LEON bagāžniekā var ielikt neizjauktu velosipēdu? 14

Vienādi, bet tik atšķirīgi! Tā varētu teikt par šiem diviem ugunīgi sārtajiem jaunākās paaudzes Seat Leon. Ar tā hečbeka modifikāciju, kopā ar Tavs Auto TV viesi Miķeli Visocki, mēs jau izbraucām pirms kāda laiciņa. Tādēļ šodien ir kārta ietilpīgākajai LEON versijai - SPORTSTOURER! Lasīt vairāk

 

Lielbritānijā izgatavos 56 retro bagijus (+ FOTO) 6

Britu kompānija Moke International iepazīstinājusi ar miniatūrā apvidus auto Mini Moke mūsdienu versiju, solot izgatavot 56 šādus automobiļus. Lasīt vairāk