24.decembrī no konveijera noripojis pēdējais „Lada Samara” piecdurvju modeļa (VAZ-2114) eksemplārs.
„Lada Samara” saimes ražošana sākās 1984.gadā. Modeļa konstrukciju palīdzēja izstrādāt „Porsche,” bet „Fiat” meitasuzņēmums, kompānija UTC, konsultēja tehnoloģiskajos jautājumos. Savas pastāvēšanas laikā paaudzes nomainījās tikai vienreiz – 1997.gadā.
Foto: Publicitātes foto
Kopš 1984.gada realizēti vairāk nekā 5,2 miljoni „Lada Samara” eksemplāru, no tiem 70% pirmās paaudzes automobiļu. Par otrās paaudzes populārāko modeli kļuva piecdurvju hečbeks, kas pircējiem piegādāts 923 930 eksemplāros. Neskaitot šo modifikāciju, otrajā paaudzē tapa arī 752 957 „Samara” sedana un 73 039 trīsdurvju hečbeka eksemplāru.
Foto: Publicitātes foto
„Samara” vietu „AvtoVAZ” modeļu gammā ieņems „Lada Granta” hečbeks.
Ko lai saka - Gods un slava modelim, kam izdevies 30 gadus noturēties uz konveijera. Vēl šodien atceros čehu žurnala "Svet motoru" , kur 1983. gada jūnija numurā uz vāka bija 08.žiguļa bilde...Tolaik izskatījās fantastiski labi.Pie mums daudziem tas palika nepiepildīts sapnis, jo Latvijā 80-90tajos gados faktiski vairums 08.un 09. samaru bija pieejami tikai blatu līmenī. Pie kārtīgām apkopēm 200 000km varēja nobraukt bez lielām probzām.
Ar ķiršsarkanu 9to ir braukts daudz
Tas gods un slava pienākas nevis modelim bet gan krievijas protekcioniskajai valdībai. Zinot cik tur maksā kaut vai tās pašas 20-25 gadus vecās vācu mašīnas, nebrīnos ka žiķeļiem tur tiešām ir noiets, jo ar kaut ko ta viņiem ir jābrauc...