Negaisa mākoņi pār Eiropas lielākā autoražotāja Volkswagen galvu savelkas arvien biezāki – jaunākā informācija liecina, ka koncernam tikai ASV tirgū vien varētu piespriest līdz pat 48 miljardu dolāru (45 miljardi eiro) lielu naudas sodu.
Vācu Autobild.de ziņo, ka ASV Tieslietu departaments pieprasa no Volkswagen naudas kompensāciju, kas pēc aģentūras Reuters aprēķiniem, var sasniegt līdz pat 48 miljardiem dolāru. Daži avoti min vēl grandiozāku summu, pat 90 miljardus, taču Autobild atgādina, ka juristi strādā abās pusēs un parasti šādi pieprasījumi beidzas ar vienošanos par krietni mazāku summu.
ASV tas vienmēr ir nopietni un, ja pašmāju tirgū VW joprojām ir līderis gaismas gadu attālumā no citiem ražotājiem tādos segmentos kā kompaktā, (Golf), vidējā (Passat) un kompakto krosoveru (Tiguan) segmentā, tad ASV tirgū volfsburdzieši decembrī spējuši pārdot vien 31 000 jaunu auto (-9% salīdzinot ar 2014.gada decembri). Statistika liecina, ka arī novembrī VW noiets bija ar lejupejošu tendenci, sarūkot par ceturtdaļu salīdzinājumā ar līdzīgu laika posmu pērn.
Vēl vairāk – triecienu saņēmis arī VW akciju tirgus, zaudējot septiņus procentus no vērtības un sarūkot līdz 118 eiro.
Protams, Volkswagen nesēž rokas klēpī salicis un ir paziņojis par atsaukumu, lai pārveidotu izmešu skandālā iesaistītos motorus. Vācijā tas sāksies janvāra beigās, citos tirgos – citos termiņos.
Visā pasaulē VW nāksies izlabot 11 miljonus automobiļu, kas aprīkoti ar izmešu rādījumus falsificējošiem motoriem. Decembrī VW ziņoja, ka risinājums ir atrasts un atklāja, ka kompānija šim nolūkam izdevusi jau 6,7 miljardus eiro.
Pagaidām nav zināms, kā izmešu skandāls beigsies ASV – daļa ekspertu uzskata, ka tur tas tikai sākas, tādēļ VW jārēķinās ar lieliem zaudējumiem, kas skars ne tikai Volkswagen marku, bet arī citus koncerna sastāvā ietilpstošos zīmolus. Iespējams, VW ASV tirgū atpirks 115 000 no kopumā 500 000 emisiju skandālā iesaistītajiem automobiļiem.
Atgādināsim, ka ASV tirgū „viltīgie” divlitru dīzeļdzinēji uzstādīti VW Jetta (2009.-2015.gads), Jetta Sportwagen (2009.-2014.gads), Beetle, Beetle Convertible (2013.-2015.gads), VW Golf (2010-2015.gads) un Passat (2012.-2015.gads), savukārt trīslitru dīzeļi ar izmešu rādījumu manipulācijas programmatūru sastopami VW Touareg (2009.-2016.gads), Porsche Cayenne (2013.-2016.gads), kā arī Audi A6, A7, A8, Q5 (2014.-2016.gads) un Q7 (2009.-2015.gads).
Un Fordam tie ir ideāli? Kārtīgs mārketinga triks kā norakt VW! Mūsu censoņi varēja izpētīt Fordu.
Fords pašā sākumā gribēja ražot elektroautomobīļus, bet naftas magnāts palūdza to nedarīt! Sekas varētu būt vēl ļaunākas, ja nelietos naftu.
Tu esi redzējis kādu Ford dīzeli ASV?!? Es nē! Un kāds sakars tam visam ar Fordiem?