Amerikāņu milži mācīsies taupīt – "GM" aprīko "Chevrolet Silverado" un "GMC Sierra" ar hibrīdtehnoloģiju, kas vismaz teorētiski, ļaus samazināt degvielas patēriņu par 13 procentiem.
Speciāli Kalifornijas štatam, kurā ir spēkā īpaši stingri noteikumi attiecībā pret apkārtējo vidi, "General Motors" izgatavojis divus hibrīda modeļus uz pikapu "Chevrolet Silverado" un "GMC Sierra" bāzes.
Abi pikapi aprīkoti ar "Mild Hybrid" tehnoloģiju, kur 5,3 litru V8 iekšdedzes dzinējam palīdz nelielas jaudas (13 Zs; 60 Nm) elektromotors. Hibrīdsistēmas kopējā jauda ir 355 Zs un 519 Nm . Elektromotors palīdz pikapam brīžos, kad nepieciešama papildu jauda straujos paātrinājumos vai tad, kad nelielas slodzes apstākļos aktivizējas cilindru atslēgšanas funkcija pusei no V8 motora cilindriem. Elektromotors saistīts ar "Start-Stop" tehnoloģiju un darbojas kā ģenerators, uzkrājot strāvu 0,45 kilovatstundu baterijās brīžos, kad automobilis bremzē.
Pikapi aprīkoti ar aktīvajiem radiatora režģa aizvariem, kas aizveras pēc tam, kad pārsniegti 48 km/h, arī šādā veidā sekmējot degvielas patēriņa samazināšanos. Ražotājs norāda, ka hibrīdi patērē vidēji 11,8 litrus degvielas uz 100 km, kas ir par 13 procentiem mazāk nekā viņu radiniekiem ar analogas jaudas V8 benzīna motoru.
"GM" paziņojis, ka "Chevrolet Silverado" un "GMC Sierra" tiks piedāvāti vienīgi Kalifornijas štatā, bet izgatavojamo eksemplāru skaits būs attiecīgi 500 un 200 vienības. Par hibrīda modeli "GM" plāno prasīt 500 dolāru vairāk, kas nozīmē, ka "GMC Sierra" maksās apaļus 50 tūkstošus dolāru.
Piebildīsim, ka šis ir jau trešais "GM" mēģinājums ieviest pikapu hibrīdmodifikācijas modeļu piedāvājumā pēc divām neveiksmīgām reizēm 2005.-2007.gadā un 2009.-2013.gadā.
Nu ja GM anti-reklamēs hibrīdus tā kā reklamēja elektroauto tad visas iespējas, ka izvairīsies atkal no eko normu ievērošanas - www.youtube.com/watch?v=3g7cgUm7o9k