Ķīnas kompānija ar visnotaļ internacionālu nosaukumu „TechRules” uz Ženēvas autoizstādi atvedusi turboelektrisku hiperauto TREV(Turbine-Recharging Electric Vehicle) ar 1044 zirgspēku jaudu.
Vēl tikai pirms desmit gadiem šāds ievads būtu pielīdzināms fantastikas žanram, taču tagad tas pamazām kļūst par ikdienu, jo diezin vai kādam ir noslēpums Ķīnas pašreizējās ekonomikas spēks, bet tas, cik šādi projekti ir dzīvotspējīgi, jau ir cits jautājums.
Uz Ženēvu atvestais TREV skatāms divās versijās: kā sacīkšu variants "AT96" („Aviation Turbine”) un ielas versija "GT96" („Gas Turbine”).
Superauto konstrukcijā izmantota mikroturboģeneratori, kas ražo strāvu 20 kilovatstundu litija-jonu baterijām, kas to piegādā sešiem elektromotoriem. Divi e-motori (katra svars – 13 kg) stiprinās pie priekšējiem riteņiem, bet aizmugures riteņos iemontēti četri - pa diviem katrā ritenī. "AT96" sistēmas kopējā jauda ir 1044 ZS.
Mikroturbīna var darboties ar dažādiem degvielas veidiem un izmantot benzīnu, dīzeļdegvielu vai aviācijas degvielu, savukārt koplietošanas ceļiem paredzētais "GT96" var pildīt tvertnē dabasgāzi un biogāzi. Bateriju uzlādei būs nepieciešamas aptuveni 40 minūtes un kopā ar pilnībā uzpildītu 80 litru degvielas tvertni automobilis varēs nobraukt līdz pat 1930 km, no kuriem aptuveni 150 km varēs veikt elektriskā režīmā.
Ražotājs atklāj, ka TREV jau izmēģināts Lielbritānijas Silverstonas sacīkšu trasē, kur noskaidrojies, ka līdz 100 km/h kupeja paātrinās 2,5 sekundēs, bet maksimālais ātrums sasniedz 350 km/h.
„TechRules” tālākie plāni saistās ar mikroturbīnu tehnoloģijas sērijveida versiju, kuru ierobežotā sērijā sola laist klajā „pēc pāris gadiem,” bet pēc tam kompānija plāno izstrādāt pilsētas auto, kas būtu pieejams plašākam pircēju lokam.
Tie ķīnieši jau vairāk neko nejēdz kā nošpikot no citiem, šajā gadījumā no Bugatti Veyron GT