"Volkswagen" Drēzdenes rūpnīcā aizvadītās nedēļas nogalē izgatavots pēdējais luksusa sedana "VW Phaeton" eksemplārs.
Pēdējais mohikānis ir melnas krāsas pilnpiedziņas "Phaeton 4Motion" ar 4,2 litru 335 ZS benzīna motoru, kas visticamāk ievadīs vairāku gadu pauzi modeļa dzīvē.
"Volkswagen" vadība jau darījusi zināmu, ka 100 darbinieku paliks Drēzdenes "Gläserne Manufaktur" („caurspīdīgajā rūpnīcā”), bet 400 tiks piedāvāts darbs citās "VW" rūpnīcās. Ražotājs neslēpj, ka "Phaeton" ražošana tiek pārtraukta nelabvēlīgās ekonomiskās situācijas dēļ, tomēr jau no paša sākuma bija skaidrs, ka šis projekts, kas tika veidots, lai augstākajā līmenī konkurētu ar "Audi", "BMW" un "Mercedes", ir zaudējumus nesošs un plānotais daudzums - 20 000 vienību gadā, dzīvē nav sasniedzams. Pat rekordražīgajā 2011.gadā tika realizēti tikai 11 000 eksemplāru, kas tālu atpalika no cerētā un 2015.gadā kompānija atzina, ka uz katru "Phaeton" (cena – no EUR 89 000) tā zaudē 28 000 eiro.
15 gadu laikā Drēzdenes rūpnīcā tika izgatavoti 75 000 luksusa sedanu un šajā brīdī jāliek punkts. Vai "Phaeton" vēl atgriezīsies, šobrīd nav zināms. Jaunākā informācija liecina, ka izstrādes fāzē atrodas elektriskā "Phaeton" koncepts, ko, iespējams, pabeigs līdz gada beigām, taču sērijā to varētu laist tikai tad, kad būs pieejamas jaunās paaudzes akumulatoru baterijas, kas nodrošinās lielāku gaitas rezervi. Sliktā ziņa ir tā, ka šādas baterijas ražotāja rīcībā nonāks ne ātrāk par 2019.-2020.gadu, turklāt līdz tam vēl daudz kas var mainīties.
žēl, personīgi man šis liekas labākais- brauc lieliski, bez liekiem pontiem!