Zviedru Koenigsegg un Ķīnas Qoros demonstrē motoru bez sadales vārpstas 3

 

Foto: Ekrānšāviņš

iAutolv | 27.aprīlis 2016 15:49

Varenauto ražotājs Koenigsegg un Ķīnas kompānija Qoros Pekinā notiekošajā autoizstādē demonstrē inovatīvas konstrukcijas motoru bez sadales vārpstas un droseļvārsta.

Koenigsegg un tās pakļautībā esošā kompānija FreeValve pie šī projekta strādājusi 17 gadus. Beidzot mērķis sasniegts un jaunās konstrukcijas motors tiek izrādīts, izmantojot Qoros 3 hečbeku.

Unikālā spēka agregāta pamatā ir četru cilindru dzinējs ar hidraulisko aktuatoru tehnoloģiju (PHEA – Pneumatic-Hydraulic-Electric-Actuator), kas katru vārstu darbina individuāli. Pateicoties pneimatiskajam pievadam, hidrauliskajam aizvaram un elektroniskajai vadībai, vārstu atvēršanās un aizvēršanās process norit ar “ļoti lielu precizitāti.” Līdz ar tādas detaļas kā sadales vārpsta un droseļvārsts šim motoram vairs nav nepieciešamas.  

Konstruktori uzsver, ka Qamfree motori ir vieglāki, jaudīgāki un ekonomiskāki. Piemēram, Qoros 3 iebūvētais 1,6 litru agregāts attīsta 231 ZS un salīdzinājumā ar oriģinālu kļuvis par 45% jaudīgāks, bet griezes moments pieaudzis līdz 330 Nm (+47%). Degvielas patēriņš samazinājies par 15%, bet kaitīgo izmešu daudzums – pat par 30%. Piedevām jaunais motors ir par veseliem 50 mm zemāks. 

Foto: Ekrānšāviņš

Foto: Ekrānšāviņš

 
Visi komentāri
 
Kanibaals 28.aprīlis 2016 12:02
11 1 Atbildēt

A iestumt to auto varēs?

AT 28.aprīlis 2016 12:43
9 2 Atbildēt

a mašīnu ar automātu var iestumt? Nākotnes tehniku nav paredzēts vilkt, stumdīt un kurbulēt

ZZZZ 29.aprīlis 2016 12:30
0 0 Atbildēt

Tā krāsa tikai specifiskai publikai, bet tas ķīniešieu dizains sāk jau patikt.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti