Vācijas autobūves kompānija "Mercedes-Benz" spiesta apturēt visu jauno ar "AIRSCARF" kakla joslas apsildes sistēmu apgādāto kabrioletu un rodsteru pārdošanu. Iemesls – strīds par patenta tiesībām.
Vācijas tiesa aizliegusi autobūves kompānijai "Mercedes-Benz" pārdot pašmāju tirgū ar "Airscarf" sistēmu aprīkotos kabrioletus un rodsterus. Prasību pret "Mercedes" iesniedzis sistēmas izgudrotājs Ludvigs Šacingers, kas pret ražotāju vērsies vairākkārt.
Šoreiz Šacingera lūgums apmierināts un "Mercedes" nekavējoši jāpārtrauc uzstādīt "Airscarf" sistēma saviem kabrioletiem un rodsteriem, jāneitralizē “siltā gaisa šalles” funkcija vēl nepārdotajos vai klientiem nepiegādātajos automobiļos, kā arī jāpārtrauc reklamēt šis produkts visu veidu reklāmas materiālos. Aizliegums neattiecas uz tiem automobiļiem, kas jau piegādāti klientiem.
Tāpat "Mercedes-Benz" nāksies kompensēt patenta īpašniekam zaudējumus, kas radušies bez atļaujas izmantojot viņa izgudrojumu. Kompensācijas izmēru noteiks, vadoties pēc pārdoto un ar šo sistēmu apgādāto spēkratu skaita.
"Airscarf" apsildes sistēma, kas novirza silto gaisu uz vadītāja un pasažieru kakla un krūšu zonu tad, kad automašīnas jumts ir nolaists, "Mercedes" kabrioletos un rodsteros varētu atgriezties pēc 2016.gada 25.decembra, kad beigsies Šacingeram piederošā patenta darbības laiks.
Varbū vienkārši ir jātaisa kabriolets ar tam atbilstoši aerodinamiku, nevis jāzāģē nost jumti sedaniem un kupejām un tad jācīnās ar blakusefektiem?
Kā tu to iedomājies? Nevaru iedomāties nevienu risinājumu, kur aiz vējstikla neveidotos vakuma bedre ar secīgu gaisa iesūkšanu no aizmugures.
Ir ļoti dažādi kabrioleti. Esmu pabraukājies ar ļoti dažādiem. Ir kabrioleti kur nekas nekam nepūš pat pie teju 200 (ir gan baiss troksnis), un ir Kabrioleti, kuros neciešami pūš jau pie 70 km/h.
Lielākoties pirmie ir jau būvēti kā kabrioleti, otri ir kupejas/sedani ar nozāģētu jumtu...
Līdz ar to pirmajiem veidojot auto ir izstrādāti aerodinamiskie risinājumi, otrajiem tie ir tikai mēģināti pielāgot apzāģētam auto...
Lielākoties MB cabrio ir tie kuros ir vispatīkamāk un gan SLK, gan SL ir būvēti orģināli kā Cabrio, nevis kupejas ar "nozāģētu" jumtu.
AIRSCARF ir ļoti laba sistēma, kas silda kaklu, ne tik daudz no vēja, cik braucot ar nolaistu jumtu vēsākā laikā.
Kaut kā nevajag piedēvēt, ka nu tikai MB spēj kaklu sildīt vēsākā laikā.
Visai silti var iekārtoties ir arī ne tik SLīgos kabros un nemēģinot pārkāpt patentus...