Tikai dažas dienas pēc plaši izskanējušās informācijas par pirmo nāves gadījumu saistībā ar "Tesla" autopilotu, no ASV atceļojusi jauna ziņa par avāriju, kurā iekļuvis "Tesla" elektromobilis ar ieslēgtu autonomās vadīšanas sistēmu.
Šoreiz avarējis "Tesla Model X" krosovers, kas atsities pret ceļa nožogojuma barjerām un apgāzies uz jumta. Vadītājs un pasažieri guvuši traumas, bet policijas protokolā vadītājs norādījis, ka avārijas brīdī bijis ieslēgts autopilots.
Viņš paskaidrojis, ka automobilis negaidot ietriecies ceļa apmali nožogojušajā barjerā, tad atsities pret joslas atdalošo betona konstrukciju un apgāzies uz jumta. Aizokeāna mediji atzīmē, ka šosejas I-76 posms, kur notika satiksmes negadījums ir samērā šaurs un nebūtu brīnums, ja vadītāja kļūda varētu novest arī pie avārijas.
Arī policija pagaidām nesteidzas saistīt šo negadījumu ar autopilota sistēmu, bet ražotāja un NTHSA (Nacionālā autoceļu satiksmes drošības administrācija) drošības ekspertu komentāri vēl tiek gaidīti.
Atgādināsim, ka ASV Ohaio štata Kantonas iedzīvotājs Džošua Brauns ieies vēsturē kā pirmais pirmais cilvēks, kurš gājis bojā avārijā ar automašīnu, kuru tobrīd vadījis autopilots. Avārija notika 7.maijā Floridas štata Villistonā.
Vairāk par šo negadījumu lasiet šeit: http://www.iauto.lv/zinas/pasaule/22285-vins-bija-pirmais-asv-autopilota-rezima-avarejot-tesla-elektroauto-dzivibu-zaudejis-ta-vaditajs
Iespējams, cilvēki pārāk uzticas tehnoloģijai, ko pierāda lielu popularitāti ieguvušais, nu jau nelaiķa Džošua Brauna savulaik publicētais video, kurā redzams kā viņa "Tesla Model S" autonomās braukšanas režīmā patstāvīgi izvairās no sadursmes no baltā kravinieka, kas negaidot maina joslas (skat.video).
Uz to norāda arī ražotājs, kas uzsver - autopilots ir tikai palīgsistēma un cilvēkam jebkurā brīdī jābūt gatavam pārņemt vadību.
Pārsteidz pajoliņi vadītāji, kas vaino "Autopilotu", lai gan log failos viss ir redzams. Moš iedomājās, ka ieslēdzis kruīzu un stūŗi atlaida. Jau iepriekš bija viens, kas pedāļus jauca. Lai gan lidmašīnu piloti arī grēko un pārāk paļaujas uz autopilotu jo 9999 reizēs no 10000 nekas jau slikts nenotiek.
Mani pārsteidz cilvēki, kam šķiet, ka ir iespējams savādāk, nekā to dara "pajoliņi". Kā tu iedomājies nezaudēt uzmanību un būt gatavam jebkurā mirklī pārņemt vadību, ja normālam vadītājam atslābst uzmanība un nāk miegs jau tad, ja bez sasprindzinājuma ir monotoni pašam jāstūrē pa taisnu šoseju? Tāda nu ir cilvēka fizioloģija.
Varbūt jūs esat ievērojuši ka amerikāņiem ķibeles gadās arī ar parastiem auto,pēkšņi sāk patrināties un iestūrē sienā un tad vaino auto ražotājus.Vienmēr kāds cits vainīgs tikai ne paši un tā tiesāšanās kā saldais ēdiens.Pietiek netīšam piespiest kruīzas pogu un auto lido,tikko kaut viens ritenis zaudē saķeri kruīza atslēdzas.Interesanti,šī informācija par ieslēgto kruīzu pirms avārijas saglabājas auto smadzenēs?Tas jautājums nav par Teslu.