24 tonnas ūdens katram "Qashqai" - "Nissan" krosoveru ūdensizturības testi 3

Foto: Publicitātes attēls

Nissan Baltic Newsroom | 16.novembris 2016 15:31

Ikviens jaunais Nissan krosovers tā izstrādes posmā tiek pārbaudīts „trauku mazgājamās mašīnas” testā; pār katru Nissan Qashqai, Juke un X-Trail ūdensizturības testu laikā tiek izlieti 24 000 litri ūdens, un ikviena ūdens lāse tiek izmantota atkārtoti.

Jūs savu automobili trauku mazgājamajā mašīnā ielikt nevarat, bet tieši to Nissan izdara ar katru jauno automobiļa modeli pirms tā laišanas tirgū. Protams, nav iespējams īstu Qashqai krosoveru ietilpināt parastā trauku mazgājamajā mašīnā, tāpēc Nissan Tehniskais centrs Eiropā ir izveidojis tāda mēroga konstrukciju, kurā var ievietot pilna izmēra automobili.

Testu laikā pret automobiļa eksterjeru dažnedažādos leņķos tiek vērsti tūkstošiem litru ūdens, un izolācijas ūdensizturību augstā kvalitāte pārbauda arī ar rokām. Acīmredzamu iemeslu dēļ šis tests tiek saukts arī par musonu testu, un visu Nissan plašajā klāstā pieejamo automobiļu un furgonu izstrādes procesa laikā tas tiek veikts vairākas reizes.

Sākotnēji virs automobiļa lietus veidā izlīst 24 000 litru ūdens. Visspēcīgākajā testa posmā vairāk nekā 1 000 litri nolīst tikai 15 minūšu laikā – šāds ūdens daudzums ir līdzvērtīgs metru dziļiem nokrišņiem.

Inženieri Nissan modernajās telpās Kranfīldā, Apvienotajā Karalistē, viegli būtu varējuši šo testu izveidot pilnībā automatizētu. Taču stingrās izstrādes programmas prasības, kā arī laika apstākļi pasaulē prasa pastiprinātus testu standartus. Nissan testu process pieprasa, lai automobiļa izolācija tiktu apšļākta ar augsta spiediena ūdens strūklu, kas ir īpaši izveidota, lai spētu nodrošināt pat 150 bar spēcīgu spiedienu.

Karls Sandijs (Carl Sandy) ir viens no Nissan inženieriem, kas palīdzēja izstrādāt šos prasīgos testu standartus. Viņš skaidro: „Automobiļa salonā sēž otrs testu komandas dalībnieks un ar ārkārtīgi precīzu endoskopu pārbauda automobiļa paneļu iekšpusi, meklējot pat vissīkākās ūdens lāses, kas varētu būt izspiedušās cauri.” Testi tiek veikti tik rūpīgi, ka Karla komanda pilnībā iztukšo automobiļa salonu, pārliecinoties, ka automobilī neiekļūst ne piliens ūdens.

Visas programmas – musonu un augstspiediena strūklu testu laikā tiek izmantots līdz pat 30 000 litriem ūdens. Tas līdzinās vairāk nekā 2 000 cikliem vidējā mājsaimniecības trauku mazgājamā mašīnā.

Tik vieglprātīga ūdens izmantošana var likties izšķērdīga, taču neviena šajos testos izmantotā ūdens lāse nenokļūst kanalizācijā. Ūdens tiek izfiltrēts un novadīts atpakaļ milzu tvertnē, no kurienes tas tiek atkārtoti izmantots, cenšoties izmērcēt nākamo automobili, kas nonāk testu kamerā. Ūdens pārstrādāšana šajā procesā Nissan ir tikpat svarīga, cik sausuma nodrošināšana automobilī saviem klientiem.

Nissan testu standarti ir vairāk nekā pietiekami Rietumeiropas salīdzinoši mērenajam klimatam un ceļiem, kā arī gana stingri vēl daudz ekstrēmākiem apstākļiem.

Karls papildina: „Stingri testi ir ļoti svarīgi, jo ne visi tirgi ir vienādi. Piemēram, Krievijā komerciālie augstspiediena automazgātāji strādā ar lielāku spiedienu, jo ir jānomazgā ceļu dubļi. Nemitīgi pilnveidojot testu standartus, mēs nodrošinām, ka mūsu automobiļi iztur pat visizaicinošākos braukšanas apstākļus Eiropā. ”

 
Visi komentāri
 
Kanibaals 16.novembris 2016 20:36
2 0 Atbildēt

tāpat Latvijas sālī sapūs

DeAngelo 17.novembris 2016 0:28
0 0 Atbildēt

Diemžēl jā. Pat vācijas preses izdevumos ir bijuši raksti un fotogrāfijas ar Qashqai rūsu. Seviški auto apakšpusē. Piemēram, rūsē priekšējasi apakšrāmis.

Kanibaals 19.novembris 2016 12:36
0 0 Atbildēt

Te zviedru vērtējums par pretrūsas aizsardzību(ņemot talkā Google translate) - www.vibilagare.se/test/rost/ros...

Žēl ka pilns info tagad ir maksas.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ātrvilciens "noslauka degunu" vieglajam (+ VIDEO) 5

Vieglais auto piebrauc par tuvu sliedēm un nolaižoties barjerai, iekļūst slazdā. Iespējams, pārprastās signalizēšanas dēļ, vadītājs cenšas pārbraukt sliedes, taču vilciens ir pārāk tuvu. Lasīt vairāk

 

Opel – mazāk modeļu, mazāks apgrozījums

Opel piedāvājumā vairs nav Karl, Adam un dažu citu modeļu, līdz ar to ietekmēts arī apgrozījums. Lasīt vairāk

 

Pērn jauno auto tirgus Latvijā uzrādījis izaugsmi 8,6% apmērā; galvenā artava - kompakto krosoveru segments 3

2019. gadā Latvijas jaunu vieglo automobiļu tirgus uzrādīja stabilu 8.6% izaugsmi salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu. Lasīt vairāk

 

Rīgas un Pierīgas pašvaldības grib attīstīt pārsēšanās punktus satiksmes mezglos un "park&ride" stāvvietas 7

Rīgas un Pierīgas pašvaldību vadītāji aicina valsti sadarboties un kopīgi efektivizēt transporta sistēmu, attīstot pārsēšanās punktus, veicinot "park&ride" stāvvietu izbūvi, vienādojot braukšanas biļešu tarifus un citas lietas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti