24 tonnas ūdens katram "Qashqai" - "Nissan" krosoveru ūdensizturības testi 3

Foto: Publicitātes attēls

Nissan Baltic Newsroom | 16.novembris 2016 15:31

Ikviens jaunais Nissan krosovers tā izstrādes posmā tiek pārbaudīts „trauku mazgājamās mašīnas” testā; pār katru Nissan Qashqai, Juke un X-Trail ūdensizturības testu laikā tiek izlieti 24 000 litri ūdens, un ikviena ūdens lāse tiek izmantota atkārtoti.

Jūs savu automobili trauku mazgājamajā mašīnā ielikt nevarat, bet tieši to Nissan izdara ar katru jauno automobiļa modeli pirms tā laišanas tirgū. Protams, nav iespējams īstu Qashqai krosoveru ietilpināt parastā trauku mazgājamajā mašīnā, tāpēc Nissan Tehniskais centrs Eiropā ir izveidojis tāda mēroga konstrukciju, kurā var ievietot pilna izmēra automobili.

Testu laikā pret automobiļa eksterjeru dažnedažādos leņķos tiek vērsti tūkstošiem litru ūdens, un izolācijas ūdensizturību augstā kvalitāte pārbauda arī ar rokām. Acīmredzamu iemeslu dēļ šis tests tiek saukts arī par musonu testu, un visu Nissan plašajā klāstā pieejamo automobiļu un furgonu izstrādes procesa laikā tas tiek veikts vairākas reizes.

Sākotnēji virs automobiļa lietus veidā izlīst 24 000 litru ūdens. Visspēcīgākajā testa posmā vairāk nekā 1 000 litri nolīst tikai 15 minūšu laikā – šāds ūdens daudzums ir līdzvērtīgs metru dziļiem nokrišņiem.

Inženieri Nissan modernajās telpās Kranfīldā, Apvienotajā Karalistē, viegli būtu varējuši šo testu izveidot pilnībā automatizētu. Taču stingrās izstrādes programmas prasības, kā arī laika apstākļi pasaulē prasa pastiprinātus testu standartus. Nissan testu process pieprasa, lai automobiļa izolācija tiktu apšļākta ar augsta spiediena ūdens strūklu, kas ir īpaši izveidota, lai spētu nodrošināt pat 150 bar spēcīgu spiedienu.

Karls Sandijs (Carl Sandy) ir viens no Nissan inženieriem, kas palīdzēja izstrādāt šos prasīgos testu standartus. Viņš skaidro: „Automobiļa salonā sēž otrs testu komandas dalībnieks un ar ārkārtīgi precīzu endoskopu pārbauda automobiļa paneļu iekšpusi, meklējot pat vissīkākās ūdens lāses, kas varētu būt izspiedušās cauri.” Testi tiek veikti tik rūpīgi, ka Karla komanda pilnībā iztukšo automobiļa salonu, pārliecinoties, ka automobilī neiekļūst ne piliens ūdens.

Visas programmas – musonu un augstspiediena strūklu testu laikā tiek izmantots līdz pat 30 000 litriem ūdens. Tas līdzinās vairāk nekā 2 000 cikliem vidējā mājsaimniecības trauku mazgājamā mašīnā.

Tik vieglprātīga ūdens izmantošana var likties izšķērdīga, taču neviena šajos testos izmantotā ūdens lāse nenokļūst kanalizācijā. Ūdens tiek izfiltrēts un novadīts atpakaļ milzu tvertnē, no kurienes tas tiek atkārtoti izmantots, cenšoties izmērcēt nākamo automobili, kas nonāk testu kamerā. Ūdens pārstrādāšana šajā procesā Nissan ir tikpat svarīga, cik sausuma nodrošināšana automobilī saviem klientiem.

Nissan testu standarti ir vairāk nekā pietiekami Rietumeiropas salīdzinoši mērenajam klimatam un ceļiem, kā arī gana stingri vēl daudz ekstrēmākiem apstākļiem.

Karls papildina: „Stingri testi ir ļoti svarīgi, jo ne visi tirgi ir vienādi. Piemēram, Krievijā komerciālie augstspiediena automazgātāji strādā ar lielāku spiedienu, jo ir jānomazgā ceļu dubļi. Nemitīgi pilnveidojot testu standartus, mēs nodrošinām, ka mūsu automobiļi iztur pat visizaicinošākos braukšanas apstākļus Eiropā. ”

 
Visi komentāri
 
Kanibaals 16.novembris 2016 20:36
2 0 Atbildēt

tāpat Latvijas sālī sapūs

DeAngelo 17.novembris 2016 0:28
0 0 Atbildēt

Diemžēl jā. Pat vācijas preses izdevumos ir bijuši raksti un fotogrāfijas ar Qashqai rūsu. Seviški auto apakšpusē. Piemēram, rūsē priekšējasi apakšrāmis.

Kanibaals 19.novembris 2016 12:36
0 0 Atbildēt

Te zviedru vērtējums par pretrūsas aizsardzību(ņemot talkā Google translate) - www.vibilagare.se/test/rost/ros...

Žēl ka pilns info tagad ir maksas.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Samazināts ātrums - pār Dienvidu tiltu tagad ne ātrāk kā 50 km/h 8

No šodienas tiks samazināts maksimālais atļautais braukšanas ātrums uz Dienvidu tilta, aģentūru LETA informēja Rīgas domes Satiksmes departamentā. Lasīt vairāk

 

Audi A6 Allroad - šosejai un rudzu laukiem 14

Ziemai tuvojoties aplūkojam Audi A6 Allroad Lasīt vairāk

 

Grib pelnīt vairāk - Jūrmalā varētu atgriezties iebraukšanas maksa visa gada garumā 11

Jūrmalas dome, iespējams, varētu aktualizēt ieceri atjaunot iebraukšanas maksu Jūrmalas pilsētā uz visu gadu, nevis tikai vasaras sezonā, aģentūrai LETA apgalvoja Jūrmalas domes opozīcijas deputāts Rolands Parasigs-Parasiņš Lasīt vairāk

 

DTM plāno elektrisko sēriju; boksos strādās roboti 4

Vācijas DTM (Deutsche Tourenwagen-Masters)sacīkšu sērijas vadība izšķīrusies par jaunu formātu, kas stāsies spēkā no 2022.gada. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti